nallen får inte posta

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

Moderatorer: Alien, mnordgren, barracuber, atoms

nallen får inte posta

Inläggav Titti » 2010-08-08 23:44:05

Admin

nallen har fått ett postförbud tre veckor framåt. Motiveringen är

[mod]Admin

Detta är åter ett exempel på otrevligt, arrogant och nonchalant bemötande av andra på forumet. Du är i din fulla rätt att tycka vad du vill men man måste inte alltid säga vad man tycker - inte om det innebär att man säger sådant som kan såra eller kränka andra forumister. Det är heller inte tillåtet att uttrycka det på forumet, vilket du upprepade gånger har gjort.

Du har tidigare blivit varnad för samma sak och då sa jag klart och tydligt ifrån att nästa gång du gör så kommer du att bli avstängd från att posta från forumet. Det innebär att du blir avstängd, den här gången tre veckor. Om det sker igen kan det bli fråga om betydligt längre tid än så.[/mod]

Det tidigare inlägg jag hänvisar till är

Titti skrev:
nallen skrev:För 9 miljoner år sen fanns knappast människan i sin moderna form. Idiot!

[mod]Admin

Det framgår klart av mannes inlägg att han avser 9000 år om du läser lite längre ner. Du har ofta en nedlåtande och intolerant ton mot andra och bemöter dem med förlöjliganden, otrevliga tillmälen och spydigheter. Det är inte godtagbart på forumet och du har upprepade gånger fått såväl tillsägelser som varningar för detta.

Ett övertramp till när det gäller detta och du får en lång avstängning. Hädanefter kan du räkna med mer eller mindre omedelbara avstängningar för liknande övertramp. Jag har definitivt tröttnat på ditt nonchalanta agerande på forumet nu men nöjer mig trots allt med en varning även denna gång.

Meddelas även i PM.[/mod]
Senast redigerad av Titti 2010-11-22 4:24:38, redigerad totalt 2 gånger.
Titti
Admin

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav KrigarSjäl » 2010-08-09 11:18:11

Förstår inte riktigt vitsen med att gräva fram gamla inlägg och banna för.
KrigarSjäl

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Heliora » 2010-08-09 11:35:25

KrigarSjäl skrev:Förstår inte riktigt vitsen med att gräva fram gamla inlägg och banna för.

Man förvånas inte. Och godtyckliga bestraffningar precis som vanligt. Ibland börjar man undra om admin har en tärning till hjälp, eller om det blir efter metoden krona eller klave. :roll:
Heliora

Anslöt: 2009-05-01

Inläggav Titti » 2010-08-09 12:04:32

KrigarSjäl skrev:Förstår inte riktigt vitsen med att gräva fram gamla inlägg och banna för.

Admin

Inlägget skrevs fem dagar innan han stängdes av och anmäldes tre dagar efter att det skrevs. Jag tycker inte att det är orimligt lång tid under normala omständigheter - vi har inte möjlighet att moderera i realtid som både jag och andra tidigare påpekat. Beslutet om att avstängning följer på vidare dåligt bemötande togs tidigare och gäller tills vidare. Det finns andra beslut som också gör det, tex beslutet att rdos bara får skriva om Aspie-quiz i en särskild tråd.

nallen var väl medveten om att det var så och valde ändå att fortsätta i samma stil.

Vad är problemet?
Titti
Admin

Inläggav KrigarSjäl » 2010-08-09 13:04:49

Överdriven nit och dagisfrökenfasoner?
KrigarSjäl

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav DIProgan » 2010-08-09 13:45:29

KrigarSjäl skrev:Överdriven nit och dagisfrökenfasoner?

Det är ju sådant du pysslar med så borde vara välbekant.
DIProgan

Anslöt: 2008-10-14

Inläggav rdos » 2010-08-09 19:15:26

DIProgan skrev:

+1
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav Titti » 2010-08-09 20:39:59

Admin

Jag har rätt många gånger fått påpekat för mig att nallen mötts av betydligt större tolerans än andra när det gäller personangrepp, otrevligt bemötande mot andra forumister och sura inlägg utan saklig grund eller substans.

Möjligen är det rätt. Oavsett vilket så finns det gränser för hur illa man får bete sig mot andra forumister bara för att man själv är lynnig och beter sig illa. Att vara lite socialt "fyrkantig" är rätt vanligt som aspergare men att vara direkt otrevlig handlar inte om det. Att bemöta andra med grundläggande respekt och tolerans är möjligt även för en aspergare som nallen.
Titti
Admin

Inläggav Juddy » 2010-08-12 8:56:22

DIProgan skrev:

Håller med.
Juddy

Anslöt: 2009-09-11

Inläggav lettan » 2010-08-15 11:11:06

Tycker det är bra att man kan bli bannad, bara för att ngn tycker olika än än själv eller att man ogillar vad personen tycker behöver man inte förolämpa eller kränka den personen, det är så löjligt och omoget!!
lettan

Anslöt: 2008-05-23

Inläggav Kahlokatt » 2010-08-15 21:12:47

lettan skrev:Tycker det är bra att man kan bli bannad, bara för att ngn tycker olika än än själv eller att man ogillar vad personen tycker behöver man inte förolämpa eller kränka den personen, det är så löjligt och omoget!!

+1
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Inläggav Titti » 2010-11-21 16:23:17

Admin

nallen har idag fått sin tredje varning på kort tid och får därför ett postningsförbud fram till och med 2 januari.

Varningarna kan ni hitta här:

19 november

nallen skrev:
Alien skrev:Att ge oföljbara råd, att missförstå, att skoja el ifrågasätta dina åsikter är inte angrepp.

Efter att man förklarat 11147 gånger (på både lugna, sakliga och skojfriskare sätt) att man inte vill höra sånt i just det ämnet (och den tråden till och med) så kan jag inte se att det skulle kunna vara nåt annat än snokande, angrepp och smutskastning. Jag blir ju tvungen att härja om det eftersom ingen annnan täpper till truten på vissa.
Det finns några få här som lycks göra mig förbannad så fort de skriver nåt, debbido är en av dem. För det mesta undviker jag trådar och inlägg av dessa rikspuckon men det går ju inte att undvika läsa inläggen när de är direkt riktade till mig i en tråd som specifikt handlar om mitt problem.

[mod]Admin

Du fortsätter att göra aggressiva utfall mot andra forumister trots upprepade varningar och avstängningar. Att kalla debbido (och andra icke namngivna forumister) "rikspucko" är inte godtagbart uppträdande mot andra här. Det är det inte för någon men ribban ligger lägre för dig eftersom du så många gånger uppenbart struntar i de tillsägelser, varningar och avstängningar du får.

Du får en varning för detta och eftersom det är din tredje på relativt kort tid blir du avstängd från att posta på forumet till och med 2 januari. Meddelas också i PM och i avdelningen för regler, synpunkter och nyheter.[/mod]

18 november

nallen skrev:debbido: kan du inte bara hålla käft eller dra åt helvete när du ändå inte tänker tillföra nåt som gör att jag får knulla.

[mod]Admin

Som du vet är det här inte ett sätt som är tillåtet att uppträda på forumet. Det ger dig en varning - igen. Tråkigt och risken är att du snart är avstängd igen.

Meddelas även i PM.[/mod]

3 november

nallen skrev:*pissar på outzaidur*

[mod]mnordgren:

Det känns aningen tjatigt att dela ut varningar gång på gång, men det är det som blir konsekvensen av dina upprepade övertramp.

Se forumreglerna:

• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.
• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.

Detta är en oförskämd kommentar och för det får du en varning. Meddelas även i PM.
[/mod]

Den långa avstängningstiden beror på att han varit avstängd ett flertal gånger, senast för tre månader sedan. Han visar genom sina många tillsägelser, varningar och avstängningar att han inte vill följa de regler som gäller för att skriva här och får därför ta konsekvenserna av det.
Titti
Admin

Inläggav ufo » 2010-11-21 20:11:25

Tycker det är tråkigt när ett kollektiv börjar tracka en annan forumit så pass att en sån här sak händer.
Att det skall vara så djävla svårt att låta bli och missakta denne i dennes egna tråd avsett för att få sitt problem löst.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav Moggy » 2010-11-21 20:32:01

Trist men ett korrekt beslut enligt mig, i synnerhet då det inte rör sig om isolerade engångshändelser.

All respekt för lite hårda ord i diskussioner, det tycker jag är hett rätt. Men Nallen får nog ta och fundera lite på var gränsen går och i vilka sammanhang det är rätt.

Hoppas han kommer tillbaka och känner sig välkommen här då.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Zombie » 2010-11-21 20:36:23

ufo skrev:Tycker det är tråkigt när ett kollektiv börjar tracka en annan forumit så pass att en sån här sak händer.
Att det skall vara så djävla svårt att låta bli och missakta denne i dennes egna tråd avsett för att få sitt problem löst.

Det har faktiskt sina risker att försöka hjälpa folk också, till och med när de ber om hjälp. Så samma sak kan sägas från två håll. Att tiga är heller ingen lösning; dessutom funkar även många av oss såpass "neurotypiskt" att det är mycket svårare att göra det när man ser att någon har ett problem.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav ufo » 2010-11-21 20:45:41

Zombie skrev:Att tiga är heller ingen lösning;
Nu hade han ju sedan en tid tillbaka bett "vissa" att sluta ge hjälp eftersom han ansåg dom gå över gränsen.
ufo

Inläggav Parvlon » 2010-11-21 20:49:25

Zombie skrev:Det har faktiskt sina risker att försöka hjälpa folk också,
Tydligen inte, eftersom den som fick "hjälp" är bannad och ingen som påtvingat "hjälpen" fått någon varning. Eller du kanske menar att man får räkna med att få på näsan, isåfall håller jag med.
Parvlon

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Angelic Fruitcake » 2010-11-21 22:18:57

F ö var ju två av nallens varningar för trådar utöver hans egen.
Angelic Fruitcake

Anslöt: 2010-05-21

Inläggav Zombie » 2010-11-21 22:22:06

Parvlon skrev:Eller du kanske menar att man får räkna med att få på näsan, isåfall håller jag med.

Jo, det var så jag menade.

Fast kritiska omnämnanden var det ett par som fick i nallens tråd, och jag måste säga att även jag har svårt att förstå det i Debbidos fall (precis som några skrev i den tråden).
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav rdos » 2010-11-21 23:36:19

F-n. Jag som tänkt posta vad jag trodde om Nallens problem med tjejer, och så blir han avstängd igen. :roll:
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav Parvlon » 2010-11-21 23:46:05

Zombie skrev:
Parvlon skrev:Eller du kanske menar att man får räkna med att få på näsan, isåfall håller jag med.

Fast kritiska omnämnanden var det ett par som fick i nallens tråd, och jag måste säga att även jag har svårt att förstå det i Debbidos fall (precis som några skrev i den tråden).
Jag hade visst missat det senaste i en tråd, finns minst en utöver nallen som blivit varnad. Iofs möjligt att Ford ej menade att hjälpa, kan jag icke uttala mig om. Men här tycker jag det är tydligt att det inte är tanken som räknas.
Parvlon

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav prodge64 » 2010-11-22 0:10:34

rdos skrev:F-n. Jag som tänkt posta vad jag trodde om Nallens problem med tjejer, och så blir han avstängd igen. :roll:

Man kan ju läsa trådarna ändå...?
prodge64

Anslöt: 2008-10-31

Inläggav ufo » 2010-11-22 0:25:54

rdos skrev:F-n. Jag som tänkt posta vad jag trodde om Nallens problem med tjejer, och så blir han avstängd igen. :roll:
Eller så springer du över perrongen till nästa tåg.
ufo

Inläggav Titti » 2010-11-22 0:58:25

Zombie skrev:

Admin

Orsaken till att jag nämnde Debbido var främst den andra punkten av det jag citerade ur forumreglerna

• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.

Det är uppenbart i tråden att Debbido och nallen uppfattar det hon skriver väldigt olika och hon tar inte någon hänsyn till det utan fortsätter. I all välmening, ingen tvekan om det, men jag tycker att det är bättre att släppa det i ett sådant läge av hänsyn till att han uppfattar saken så annorlunda än hon och känner sig kränkt av det hon skriver.

Det är också skälet till att jag nämnde animal, som inte heller tar hänsyn till hur nallen uppfattar situationen trots att denne är mycket tydlig på den punkten.

• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.

får illustrera hur svårt det är att avgöra när någon medvetet sårar någon annan. Jag kan inte påstå att varken Debbido, animal eller någon annan medvetet vill såra nallen även om han känner sig sårad men vill ändå poängtera vikten av att visa hänsyn mot andra, speciellt då det gäller personliga frågor.

Ingen av den har fått någon varning utan jag nämner det för att tydliggöra att även om nallen får ta ansvar för vad han skriver och inte så finns det andra som bidrar till att situationen urartar som den gör på slutet.
Titti
Admin

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter

Logga in