Kravspecifikation på partner? Algoritmer?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav nallen » 2009-09-27 14:54:18

Charley? skrev:Om du aldrig testar någonting på grund av att det inte finns någon garanti för att det kommer fungera, så är det väl inte så konstigt om det inte händer någonting? Sluta sjåpa dig.

Jag kan inte göra nåt om jag inte vet hur man gör och att det kommer att lyckas.

Jag påminner om din nuvarande signatur:
Charley? skrev:Jag ger upp, jag orkar inte bli besviken.


Inger skrev:Och du lyssnar inte på vad vi säger. Det du begär existerar inte. Fatta!

Bra, det där är iallafall tydligt.
Jag borde med andra ord skjuta mig, synd att jag inte är karl nog för det heller :'(

weasley skrev:Väljer du att vägra spela spelets regler så ta konsekvenserna av det som en vuxen och lägg ner jämret åtminstone.

Jag har inte sett nån förteckning över spelets regler, hade jag en komplett sådan skulle det förmodligen vara lättare att hitta några kryphål i det. Om inte gnället passar har du två saker att välja på; se till att jag inte längre har andledning att gnälla eller se till att jag inte längre kan gnälla.

weasley skrev:Ditt val, dina konsekvenser.

Jag har inte haft tillstymmelsen till val såvitt jag vet.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-09-27 14:56:06

weasley skrev:[...] tjejer som tror att de ska hitta en livspartner på krogen och gör samma dumhet om och om igen. Får ett krogragg som följer med dem hem, pippar lite och drar.

Du verkar ju känna igen en lovande kategori, hur identifierar man dem?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-09-27 14:58:15

Flia skrev:Jag har varit jäkligt promiskuös och har visserligen lyckats kanske 90% av gångerna, men det är ju lättare för en tjej.

Det här behöver inte ens kommenteras.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Charley? » 2009-09-27 15:03:56

nallen skrev:
Charley? skrev:Om du aldrig testar någonting på grund av att det inte finns någon garanti för att det kommer fungera, så är det väl inte så konstigt om det inte händer någonting? Sluta sjåpa dig.

Jag kan inte göra nåt om jag inte vet hur man gör och att det kommer att lyckas.

Jag påminner om din nuvarande signatur:
Charley? skrev:Jag ger upp, jag orkar inte bli besviken.

Varför kan du inte det? Det är väl bara att göra det? Och om du nu kommit fram till att du inte kan göra det, varför slutar du inte gnälla och sjåpa dig, då? Det är väl bara att släppa det och gå vidare?
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav nallen » 2009-09-27 15:06:46

weasley skrev:[På] en mkt desperat bekant jag hade så funkade dock nästan vad som helst. Ibland kunde det räcka med att en kille pratade lite med henne.

Skicka hit henne bara.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Flia » 2009-09-27 15:06:53

nallen skrev:
weasley skrev:Ditt val, dina konsekvenser.

Jag har inte haft tillstymmelsen till val såvitt jag vet.


Aha, du tycker alltså synd om dig själv !

Om du är pilsk och vill få till det så måste du helt enkelt anpassa dig, eller söka bland skökorna. Gör du inte det så får du faktiskt vara nöjd med att inte få nåt. Där har du ditt val !
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav Charley? » 2009-09-27 15:07:33

Vill också lägga till nallen till gruppen 'Gnälliga män med taskig kvinnosyn', grundat på det senaste fyndet:
weasley skrev:[...] tjejer som tror att de ska hitta en livspartner på krogen och gör samma dumhet om och om igen. Får ett krogragg som följer med dem hem, pippar lite och drar.

nallen skrev:Du verkar ju känna igen en lovande kategori, hur identifierar man dem?


Samt:
weasley skrev:[På] en mkt desperat bekant jag hade så funkade dock nästan vad som helst. Ibland kunde det räcka med att en kille pratade lite med henne.

nallen skrev:Skicka hit henne bara.


En sak till, nallen: Hur väl känner du en person efter en timma? Vet du allt du behöver veta för att kunna lova 'tills döden skiljer oss åt', efter en timma? Berätta gärna om hur du får veta alla saker du behöver veta. Vad gör du om någonting viktigt som du inte kan acceptera dyker upp senare, när du redan bestämt dig?
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:46:49, redigerad totalt 2 gånger.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav nallen » 2009-09-27 15:14:48

Charley? skrev:Varför kan du inte det?

Jag har misslyckats för många gånger redan, det tar längre och längre tid att resa sig. Senaste gången jag bommade på riktigt är sex och ett halvt år sen nu. Jag är fortfarande inte som jag ska efter den svängen. Dels för att det tar så lång tid och dels för att jag misslyckats i mindre format därimellan och dels för att jag p.g.a. alla dessa misslyckanden inte har nåt sexliv värt namnet, vilket i sin tur gör mig allmänt ofungerande.
Jag har helt enkelt inte råd med fler missar, det måste gå att göra rätt.

Charley? skrev:Det är väl bara att göra det?

Jag kan inte om jag inte är säker på att det kommer att funka. Jag har ingen bättre förklaring än så. Det går bara inte.

Charley? skrev:Och om du nu kommit fram till att du inte kan göra det, varför slutar du inte gnälla och sjåpa dig, då? Det är väl bara att släppa det och gå vidare?
[min fetmarkering]
Det där är två uttryck jag inte förstår.
Hur släpper man nåt man fortfarande minns?
Hur går man vidare när det inte finns någon att gå vidare till?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-09-27 15:17:59

Flia skrev:Om du är pilsk och vill få till det så måste du helt enkelt anpassa dig

Anpassa mig till vad? Jag har bara sett en massa flum!

Flia skrev:... eller söka bland skökorna.

*spottar* om det vore ett alternativ så vore det ju enkelt.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav rdos » 2009-09-27 15:22:27

nallen skrev:Jag behöver veta ord för ord och gest för gest vad jag ska titta efter, säga och göra.


Du kan aldrig få en meningsfull relation om du lär dig spelet på det viset. Möjligen något tillfälligt, men inget mer.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav nallen » 2009-09-27 15:24:41

Nu visar sig även vådan av att prata om två saker samtidigt... nåja, det lär inte spela nån större roll ändå.

EDIT: det torde vara pinsamt klart att jag inte har en aning om hur kvinnor fungerar, något som jag förbehållslöst erkänner. Problemet är att de kvinnor som yttrat sig här inte tycks ha bättre koll. Åter till orginalinlägget.

Charley? skrev:En sak till, nallen: Hur väl känner du en person efter en timma? Vet du allt du behöver veta för att kunna lova 'tills döden skiljer oss åt', efter en timma? Berätta gärna om hur du får veta alla saker du behöver veta. Vad gör du om någonting viktigt som du inte kan acceptera dyker upp senare, när du redan bestämt dig?

I de fall (2st) där jag varit beredd att lova "tills döden skiljer oss åt" anser jag mig ha haft tillräckligt på fötterna under första riktiga samtalet. I ett av fallen vägrade jag erkänna det för mig själv i någon vecka.
Jag kan inte redogöra för "hur" jag vet, bara att jag vet. Tyvärr kommer vi aldrig få veta huruvida det stämmer.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 2 gånger.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-09-27 15:30:59

rdos skrev:
nallen skrev:Jag behöver veta ord för ord och gest för gest vad jag ska titta efter, säga och göra.


Du kan aldrig få en meningsfull relation om du lär dig spelet på det viset. Möjligen något tillfälligt, men inget mer.

En löpande serie av tillfälligheter är minst lika bra som nåt permanent bortset från att det är mer arbetsamt.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Charley? » 2009-09-27 15:53:51

nallen skrev:Det där är två uttryck jag inte förstår.
Hur släpper man nåt man fortfarande minns?
Hur går man vidare när det inte finns någon att gå vidare till?

Fokusera på annat, sluta tänk på det hela tiden. Det finns ingen bättre förklaring än så. Personligen kan jag sluta bry mig om saker om jag bara anstränger mig tillräckligt. Du verkar dock i det närmaste ha byggt upp en identitet kring misslyckandet, så det kanske är svårare för dig.

Gällande sexlivet så finns det massvis med människor som fungerar normalt utan att ha något sexliv alls, så du får allt hitta någonting annat att skylla på (eller köpa sex).

nallen skrev:Nu visar sig även vådan av att prata om två saker samtidigt... nåja, det lär inte spela nån större roll ändå.

EDIT: det torde vara pinsamt klart att jag inte har en aning om hur kvinnor fungerar, något som jag förbehållslöst erkänner. Problemet är att de kvinnor som yttrat sig här inte tycks ha bättre koll. Åter till orginalinlägget.

Charley? skrev:En sak till, nallen: Hur väl känner du en person efter en timma? Vet du allt du behöver veta för att kunna lova 'tills döden skiljer oss åt', efter en timma? Berätta gärna om hur du får veta alla saker du behöver veta. Vad gör du om någonting viktigt som du inte kan acceptera dyker upp senare, när du redan bestämt dig?

I de fall (2st) där jag varit beredd att lova "tills döden skiljer oss åt" anser jag mig ha haft tillräckligt på fötterna under första riktiga samtalet. I ett av fallen vägrade jag erkänna det för mig själv i någon vecka.
Jag kan inte redogöra för "hur" jag vet, bara att jag vet. Tyvärr kommer vi aldrig få veta huruvida det stämmer.

Ja, du erkänner ju i alla fall att vi inte kan veta om det stämmer. Men jag undrar varför du förväntar dig att kvinnor ska kunna bestämma sig efter en timma, när du själv bara mött två personer där du själv har kunnat göra det. Två personer är inte mycket.

Problemet med frågan om hur kvinnor fungerar, är att det inte finns ett universellt svar. När ska ni förstå det?

Alexandra skrev:Jag tyckte också att Charleys inlägg var huvudet på spiken, och dessutom välformulerat.

Tack!
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav nallen » 2009-09-27 15:55:40

Flia skrev:Men det rådet handlar ju om BARA sex (som förresten kan leda vidare om man har tur). Ska du vara seriös från början är det en annan sak.

En annan diskusssion förvisso, men varför anses det oseriöst att vilja ha sex? och varför ser ni det som bara?
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Flia » 2009-09-27 15:59:39

nallen skrev:
Flia skrev:Men det rådet handlar ju om BARA sex (som förresten kan leda vidare om man har tur). Ska du vara seriös från början är det en annan sak.

En annan diskusssion förvisso, men varför anses det oseriöst att vilja ha sex? och varför ser ni det som bara?


Nejdå, jag ser det inte alls så. "Bara sex" är ett sammansatt begrepp och innefattar inte kärlek eller känslor.

Det är intressant att de som har regelbunden sex inte ser det som en stor sak, medan de som är utan blir desperata.

Och jag håller med alla andra - Charley har sagt många kloka ord. Nallen: lyssna på vad hon säger!
Senast redigerad av Flia 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Inläggav nallen » 2009-09-27 16:05:15

Charley? skrev:Fokusera på annat, sluta tänk på det hela tiden. Det finns ingen bättre förklaring än så. Personligen kan jag sluta bry mig om saker om jag bara anstränger mig tillräckligt.

Det kan jag inte, jag arbetar med ett problem i taget tills jag löst det eller tills det dyker upp nåt med högre prioritet. Det är så jag funkar. Sex och förhållande problemen kvarstår nästan alltid på den högsta eller näst högsta nivån.

Charley? skrev:Ja, du erkänner ju i alla fall att vi inte kan veta om det stämmer. Men jag undrar varför du förväntar dig att kvinnor ska kunna bestämma sig efter en timma, när du själv bara mött två personer där du själv har kunnat göra det. Två personer är inte mycket.

Jag uttalade mig inte om alla de som jag efter tio minuter varit säker på att jag velat ha sex med. Och inte heller de som jag efter en timme vetat att jag skulle vilja fösöka bygga nånting mer varaktigt med.
Till skillnad från de enstaka 2 som jag efter en tids sexuell samvaro upptäckt att jag skulle kunna tänka mig mer med.

Charley? skrev:Problemet med frågan om hur kvinnor fungerar, är att det inte finns ett universellt svar. När ska ni förstå det?

Jag har aldrig förväntat mig ett svar. Däremot ett system som täcker in säg 25% av kvinnorna och som pekar ut dessa och hur man ska hantera dem felfritt.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 2 gånger.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-09-27 16:10:48

Flia skrev:"Bara sex" är ett sammansatt begrepp och innefattar inte kärlek eller känslor.

Kåthet och närhetsbehov är känslor i min bok. Ofta viktigare än kärlek dessutom.

Flia skrev:Det är intressant att de som har regelbunden sex inte ser det som en stor sak, medan de som är utan blir desperata.

Det är ett urgammalt konstaterande, hur ser du det som intressant?
Sex är ett grundläggande behov för mig, på samma nivå som att andas och äta. Enda skillnaden är tiden det tar innan en brist blir akut.

Flia skrev:Charley har sagt många kloka ord. Nallen: lyssna på vad hon säger!

Tja, tyvärr gör hennes fördomar att hon inte alltid pratar om rätt saker, detsamma gäller för all del för många andra.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Titti » 2009-09-27 16:39:56

nallen skrev:
Charley? skrev:Problemet med frågan om hur kvinnor fungerar, är att det inte finns ett universellt svar. När ska ni förstå det?

Jag har aldrig förväntat mig ett svar. Däremot ett system som täcker in säg 25% av kvinnorna och som pekar ut dessa och hur man ska hantera dem felfritt.


Varken jag eller någon av de kvinnor jag känner eller ens är bekant med kommer någonsin att kunna sorteras in i en grupp som går att "hantera felfritt" eller vill ingå i en sådan. Den kvinna som ingår i en sådan grupp är ingen människa utan en mekanisk docka. Det säger ganska mycket om din syn på kvinnor att du ens uttrycker dig på det viset.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Titti » 2009-09-27 16:44:26

Flia skrev:Det är intressant att de som har regelbunden sex inte ser det som en stor sak, medan de som är utan blir desperata.

Det gäller inte alla. Jag har levt i åratal utan sex och det har fungerat alldeles utmärkt. Och det beror inte på att jag tycker att sex är ointressant eller oviktigt. Jag tror inte heller det beror på att jag är kvinna.

Betydligt större har saknaden varit efter närhet och förtrolighet, att ha någon att föra allvarliga samtal med och skratta och minnas ihop med...
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 21:47:16, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Mailliw87 » 2009-09-27 16:49:28

Titti skrev:Betydligt större har saknaden varit efter närhet och förtrolighet, att ha någon att föra allvarliga samtal med och skratta och minnas ihop med...


Samma här.
Senast redigerad av Mailliw87 2011-05-04 21:47:16, redigerad totalt 1 gång.
Mailliw87
 
Inlägg: 156
Anslöt: 2009-09-01
Ort: Stockholm

Inläggav nallen » 2009-09-27 16:49:51

Titti: Jag tror tvärt om att alla människor skulle gå att beskriva på det viset. Inte in i minsta detalj och godtyckligt långt framåt, men steg för steg. Att sen de beskrivningarna blir långa och komplicerade är i dagens läge nätt och jämt ett praktiskt problem, det verkliga problemet ligger i att samla in indata på ett tillräckligt precist sätt. Folk har som bekant en tendens att ljuga.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav nallen » 2009-09-27 16:53:52

Titti skrev:Jag har levt i åratal utan sex och det har fungerat alldeles utmärkt. [...]
Betydligt större har saknaden varit efter närhet och förtrolighet, att ha någon att föra allvarliga samtal med och skratta och minnas ihop med...

Jag skulle säga precis tvärt om. Jag hatar varenda dag av mitt liv då jag inte haft sex.

...och, jo, jag tror att åtminstonde din saknad är typiskt kvinnlig.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Charley? » 2009-09-27 17:08:22

nallen skrev:
Charley? skrev:Fokusera på annat, sluta tänk på det hela tiden. Det finns ingen bättre förklaring än så. Personligen kan jag sluta bry mig om saker om jag bara anstränger mig tillräckligt.

Det kan jag inte, jag arbetar med ett problem i taget tills jag löst det eller tills det dyker upp nåt med högre prioritet. Det är så jag funkar. Sex och förhållande problemen kvarstår nästan alltid på den högsta eller näst högsta nivån.

Charley? skrev:Ja, du erkänner ju i alla fall att vi inte kan veta om det stämmer. Men jag undrar varför du förväntar dig att kvinnor ska kunna bestämma sig efter en timma, när du själv bara mött två personer där du själv har kunnat göra det. Två personer är inte mycket.

Jag uttalade mig inte om alla de som jag efter tio minuter varit säker på att jag velat ha sex med. Och inte heller de som jag efter en timme vetat att jag skulle vilja fösöka bygga nånting mer varaktigt med.
Till skillnad från de enstaka 2 som jag efter en tids sexuell samvaro upptäckt att jag skulle kunna tänka mig mer med.

Charley? skrev:Problemet med frågan om hur kvinnor fungerar, är att det inte finns ett universellt svar. När ska ni förstå det?

Jag har aldrig förväntat mig ett svar. Däremot ett system som täcker in säg 25% av kvinnorna och som pekar ut dessa och hur man ska hantera dem felfritt.

Sluta be om råd och sedan enbart svara 'det kan jag inte' på allt man säger.

Om du håller fast vid den inställningen du har till kvinnor generellt, så kommer ingen någonsin vilja ha dig. Du snackar om kvinnor som saker man ska hitta en lösning till, som pussel som belönar en (med sex och kärlek) om man lyckas lägga dem i ordning. Det fungerar inte så. Du pratar om människor. Med den inställningen får du knappast en kvinna att känna sig uppskattad för den hon är.

Ett tips är att du börjar med att fixa till din snedvridna syn på kvinnor. Börja med att sluta snacka om lösningar och algoritmer och skit, för sådant finns inte. Nu är vi ett större antal kvinnor som försökt säga det till dig, acceptera det. Efter det kan du börja respektera det kvinnor säger till dig, du kan ju börja med oss här på forumet. Sedan kan du försöka tänka efter och se vad du har att erbjuda en kvinna, vad du kan göra för henne, hur du kan vara ett välkomnat tillskott i en kvinnas liv, och sluta tänka på vad kvinnan ska göra för dig.

nallen skrev:
Flia skrev:"Bara sex" är ett sammansatt begrepp och innefattar inte kärlek eller känslor.

Kåthet och närhetsbehov är känslor i min bok. Ofta viktigare än kärlek dessutom.

Om du är ute efter att ha en bestående relation med en kvinna, så kan det vara en god idé att inte uttrycka sig så här. Ingen människa vill vara ett verktyg som är till för att fylla ett sexuellt behov eller närhetsbehov. Grejen med kärlek är att man känner behov av varandra, inte av det den andra personen kan ge.

nallen skrev:
Flia skrev:Charley har sagt många kloka ord. Nallen: lyssna på vad hon säger!

Tja, tyvärr gör hennes fördomar att hon inte alltid pratar om rätt saker, detsamma gäller för all del för många andra.

Du får gärna utveckla det uttalandet.

Att du vill att allt ska gå felfritt är inte heller en särskilt attraktiv egenskap. Personligen vill jag gärna vara med någon som det fungerar smidigt och bra med, men jag vill även vara med någon som är värd ansträngningar när det inte går sådär smidigt, och som känner att jag är värd de ansträngningarna också.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
Charley?
Inaktiv
 
Inlägg: 4748
Anslöt: 2007-11-22

Inläggav nallen » 2009-09-27 17:20:32

Charley? skrev:Sluta be om råd och sedan enbart svara 'det kan jag inte' på allt man säger.

Det är precis som vanligt. När man äntligen lyckas förklara grundförutsättningarna för hela diskussionen så blir ni förbannade och säger saker som ovanstående (baserat på ett 30-tal olika kvinnor under ungefär 20 år). För övrigt var det oväntat lindrigt skäll, men jag är inte besviken för det.

Charley? skrev:
nallen skrev:... tyvärr gör hennes fördomar att hon inte alltid pratar om rätt saker, detsamma gäller för all del för många andra.

Du får gärna utveckla det uttalandet.

Det anser jag mig just ha gjort.
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 21:46:55, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in