"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Alien » 2013-11-28 1:42:47

Förr i tiden skulle en flicka hålla på sig, inte ha sex utan att vara gift, förlovad, kär i killen. Nu får tjejer ha sex bara för att de är kåta precis som killar. Sex är inget märkvärdigt längre. Alltså är det något som tjejer bör ställa upp och ge t ex sina killkompiasar. Men samtidigt fördöms de för detta, när filmerna sprids på nätet. Dubbelmoralen tycks leva kvar samtidigt som de sexuella kraven på tjejerna ökat.

Ett positivt tecken är att våldtäktsanmälningarna ökat. Positivt, eftersom både killar och tjejer annars ofta tycker övergrepp är normalt.

DN Sthlm skrev:Inom loppet av fyra månader, från juli till oktober, passerade tio fall av våldtäkter, flera av dem gruppvåldtäkter, deras bord.

Det väckte obehag. De båda poliserna, som har många års erfarenhet av att utreda vålds- och sexualbrott i ungdomsgruppen i Söderort, tyckte sig se mönster och attityder de inte tidigare stött på.

När de tillsammans försökte sätta ord på sina erfarenheter upptäckte de att de hade samma bild av utvecklingen:

Attityden till sex har förändrats i vissa grupper av ungdomar. Enligt de båda poliserna har den blivit betydligt råare, särskilt bland unga killar. Att 10–15 tonårskillar samtidigt förgriper sig på en tonårstjej är inte längre ett ovanligt ärende, utan händelser som polisanmäls ett par gånger i månaden.

Samtidigt har gränserna för vad vissa tonårstjejer tror att de ”måste” ställa upp på förflyttats. De hamnar i situationer de inte har kontroll över och i väldigt många fall filmas de. Filmerna används av killarna som påtryckningsmedel: ställ upp igen – annars hamnar filmen på internet.

– Jag har arbetat som polis i sju år och vågar påstå att det skett en förändring. Det har aldrig varit så svårt att utreda de här fallen som nu. Det är som att gråzonen mellan det som är okej och det som är kriminellt blivit ännu gråare, konstaterar Mihajlo Mrdjen.

Under utredningarna av de här fallen har poliserna mött både offer och förövare.

– Jag överdriver inte när jag säger att jag känner mig skrämd över vad vi får höra under förhören. Den inställning som framkommer, både bland killar och tjejer, är ofta väldigt känslokall, säger Mihajlo Mrdjen.

Första gången han reagerade över att han upplevde en attitydförändring när det gäller sexuella övergrepp var för ett drygt år sedan.

Mihajlo Mrdjen hade besökt en skola, på väg därifrån såg han hur två killar tog tag i en kvinnlig skolkamrats huvud och pressade ner det mot deras skrev. Mihajlo gick fram till dem och frågade vad de höll på med.

– De var väldigt kaxiga – tills jag presenterade mig som utredare vid polisen. Jag frågade flickan om hon ville göra en anmälan om sexuella trakasserier. Men hon sa nej, hon tyckte inte att det spelade någon roll. ”Det händer hela tiden, jag är van”, sa hon.
http://www.dn.se/sthlm/raare-attityd-ti ... land-unga/

Nej, inte kan man bråka om sånt, då kan man ju bli ansedd som tråkig feminist och manshatare.

Vad är det för snedvriden "våldtäktskultur" bland de unga? Fast en normalisering försiggår även bland de vuxna, som borde säga ifrån:

Mihajlo Mrdjen valde ändå att ta upp det med rektorn på skolan. Då fick han höra att det ”bara” handlade om ”jargong”, om att ”det är så det är nu för tiden.”

– För mig blev det en väckarklocka. Det var som att varken eleverna eller de vuxna såg kränkningen. Det viftades bort, fast det fanns ett brottsoffer, säger Mihajlo Mrdjen.


Våldtäkt el "gråzonssex"? Som vanligt är det svårt med bevisbördan. Vill inte flickorna själva anmäla och vittna, går det inte att göra någonting:

Sedan dess har utvecklingen eskalerat. Nu anmäls allvarliga, sexuella övergrepp varje vecka till polisen i Söderort. Bara där handlar det hittills i år om 90 anmälningar om allt från sexuellt ofredande till grov våldtäkt. 30 av ärendena rör våldtäkter. Några exempel:

I ett fall misstänks en tonårsflicka ha utnyttjats av fyra pojkar samtidigt. Ytterligare sju killar ”höll vakt”. Förundersökning mot de misstänkta pågår.

I ett annat fall ska en en tolvårig flicka ha tvingats ge två äldre killar oralsex på en fest. Flickan vill inte medverka till brottsutredningen så förundersökningen har lagts ner. På samma fest blev ytterligare en flicka utnyttjad. Gärningsmannen dömdes nyligen till sex månaders sluten ungdomsvård.

I ett fjärde ärende tyckte en tonårs­kille, enligt egna uppgifter i förhör, att det var helt okej att ”dela med sig” av sin flickvän till sina kompisar. Under hot om att lägga ut filmer på henne i sexuella situationer fick han, enligt flickan, henne att gång på gång ”ställa upp på” gruppsex. Åtal väcktes aldrig på grund av bristande bevis.


I den mån någon skäms över detta, så är det inte killarna.

Enligt Mihajlo Mrdjen och hans kollega Moni Winsnes finns det flera mönster och inslag som ständigt återkommer i de ärenden de utreder. Ett av de grundläggande är att det handlar om att killarna – med hjälp av nedbrytande frågor, påståenden och hot – ”tjatar” till sig olika typer av sex. När det väl händer finns det alltid någon som tar bilder eller filmar, vilket leder till nya hot om att man tänker sprida bilderna vidare om flickan inte ställer upp igen eller om hon berättar för någon vuxen.

– Tjejerna skäms oerhört, de skuldbelägger sig själva för de ”gick ju med på det”.

– För att skydda sig intalar de sig att det inte är någon särskilt med att ge en ”killkompis” oralsex, det är något man gör för att vara ”schysst”. Och killarna säger rent ut att ”kom igen nu, du kan väl ’blowa’ mig” (ge oralsex, reds anmärkning), som om det handlade om vilken tjänst som helst, säger Moni Winsnes.


Nej, sex är ju inget märkvärdigt, det är väl som att ge en törstig ett glas vatten. Men vänta nu, varför lägger man då ut filmer så att tjejerna ska skämmas? Sex är tydligen något märkvärdigt och skämmigt, iaf för tjejer. Tjejerna de utnyttjar kallas för "orrar" som tack:

De anser inte att de gjort någonting fel, de tror sig veta att deras ofta yngre ”tjejkompisar” vill ha sex med flera samtidigt. Att vissa av tonårstjejerna ändå anmäler förklarar de med att de ”bara är ute efter skadeståndet”.

Deras inställning är att om en tjej hänger med ett gäng på åtta killar till en park – då betyder det i sig att hon vill ha sex. De flesta av de förhörda killarna anser inte heller att det är våldtäkt att tvinga någon att ge oralsex.

I samtliga fall där datorer och mobiltelefoner beslagtagits har polisen hittat mycket porr.


Detta händer i Stockholm men det lär väl förekomma annorstädes också.

Frågan är om lagskärpningen kommer att hjälpa:
I juli i år skärptes sexualbrottslagen. Begreppet "hjälplöst tillstånd" i lagtexten ersattes då av "särskilt utsatt situation". Tanken är att om offret möter ett övergrepp med passivitet så ska det ändå kunna bedömas som ett våldtäktsbrott.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav KrigarSjäl » 2013-11-28 1:45:53

-Vad fan är det med unga människor idag...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Alien » 2013-11-28 1:47:55

De tittar för mycket på porr och lever sina egna liv, långt borta från vuxnas värderingar. Eller de vuxna anpassar sig efter tonåringarnas beteenden istf tvärtom.

DN Sthlm skrev:– Hur ska man få en ung kille att förstå att om en tonårstjej hänger med på en fest eller bara vill umgås så behöver det inte betyda att de vill ha sex. Och hur ska man få tjejer att förstå att det är okay att säga nej? säger Mihajlo Mrdjen.
http://www.dn.se/sthlm/raare-attityd-ti ... land-unga/
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav KrigarSjäl » 2013-11-28 1:53:21

Alien skrev:De tittar för mycket på porr och lever sina egna liv, långt borta från vuxnas värderingar. Eller de vuxna anpassar sig efter tonåringarnas beteenden istf tvärtom.

DN Sthlm skrev:– Hur ska man få en ung kille att förstå att om en tonårstjej hänger med på en fest eller bara vill umgås så behöver det inte betyda att de vill ha sex. Och hur ska man få tjejer att förstå att det är okay att säga nej? säger Mihajlo Mrdjen.

Fast jag tror inte porr är förklaringen till gruppvåldtäkter och oskicket att filma och offentligt lägga ut sexualakten.
Lika lite som jag tror att videovåld är orsaken till att folk slåss på fredagkvällar.

Det är sjuka attityder, rutten människosyn, eller ren och skär cynism som drivits upp i ondska i flockmentalitetens tecken.
Man anar nån slags huliganmentalitet.

De som beter sig såhär ska ha straff och mobiltelefonförbud snarare än pisshumanistisk "förståelse".
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Atalanta » 2013-11-28 2:22:42

Tur att man inte är ung och går på fester och sånt.
Atalanta
 
Inlägg: 182
Anslöt: 2013-06-23
Ort: Stockholm

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Alien » 2013-11-28 2:38:04

Men var kommer denna nya människosyn ifrån då? Såvida den inte alltid har funnits.

Mobilförbud, jo det kan man drömma om. Mobil räknas till de mänskliga rättigheterna i dagens Sverige. Inte ens HVB har rätt att förbjuda mobiler och datorer.* Så ungdomar som begått brott och är missbrukare kan beställa knark och planera rymningar. Man fick väl inte ens förbjuda mobiler och datorer med internet på rättspsyk.

Något straff blir det oftast inte heller. Det blir "ord mot ord". Sju killar är ju fler än en tjej så ... För att inte tala om alla de fall där ingen anmälan öht sker utan tjejerna lider i tysthet. Det här fallet som togs upp i Dokument Inifrån verkar tyvärr vara vanligt: ingen-riktig-valdtakt-dokument-inifran-t26797.html

Klart man måste försöka förstå varifrån detta beteende kommer, hur ska man annars kunna motverka det? Bättre att förebygga än att åtala efteråt.

*
Socialstyrelsen beslutade att hemmet skulle upphäva mobiltelefonförbudet för ungdomarna då det saknar lagstöd.

Hemmet valde då att istället för det generella förbudet kräva samtycke från ungdomarna som villkor för inskrivning. Även detta förfarande saknar lagstöd bedömer Socialstyrelsen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svt ... obilforbud
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav slackern » 2013-11-28 2:41:29

Alien skrev:Men var kommer denna nya människosyn ifrån då? Såvida den inte alltid har funnits.

Mobilförbud, jo det kan man drömma om. Mobil räknas till de mänskliga rättigheterna i dagens Sverige. Inte ens HVB har rätt att förbjuda mobiler och datorer.* Så ungdomar som begått brott och är missbrukare kan beställa knark och planera rymningar. Man fick väl inte ens förbjuda mobiler och datorer med internet på rättspsyk.

Något straff blir det oftast inte heller. Det blir "ord mot ord". Sju killar är ju fler än en tjej så ... För att inte tala om alla de fall där ingen anmälan öht sker utan tjejerna lider i tysthet. Det här fallet som togs upp i Dokument Inifrån verkar tyvärr vara vanligt: ingen-riktig-valdtakt-dokument-inifran-t26797.html

Klart man måste försöka förstå varifrån detta beteende kommer, hur ska man annars kunna motverka det? Bättre att förebygga än att åtala efteråt.

*
Socialstyrelsen beslutade att hemmet skulle upphäva mobiltelefonförbudet för ungdomarna då det saknar lagstöd.

Hemmet valde då att istället för det generella förbudet kräva samtycke från ungdomarna som villkor för inskrivning. Även detta förfarande saknar lagstöd bedömer Socialstyrelsen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svt ... obilforbud


När du växte upp så förekom det nog många våldtäkter. Men på den tiden var nog anmälningsfrekvensen betydligt lägre. Det var skambelagt att ha blivit våldtagen och säkert att tjejen fick skylla sig själv som var ensam med flera killar.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav geocache » 2013-11-28 2:43:07

KrigarSjäl skrev:Fast jag tror inte porr är förklaringen till gruppvåldtäkter och oskicket att filma och offentligt lägga ut sexualakten.
Lika lite som jag tror att videovåld är orsaken till att folk slåss på fredagkvällar.

Det är sjuka attityder, rutten människosyn, eller ren och skär cynism som drivits upp i ondska i flockmentalitetens tecken.
Man anar nån slags huliganmentalitet.

De som beter sig såhär ska ha straff och mobiltelefonförbud snarare än pisshumanistisk "förståelse".


:-)049
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Alien » 2013-11-28 2:54:01

slackern skrev:När du växte upp så förekom det nog många våldtäkter. Men på den tiden var nog anmälningsfrekvensen betydligt lägre. Det var skambelagt att ha blivit våldtagen och säkert att tjejen fick skylla sig själv som var ensam med flera killar.

Du menar att det var mera skambelagt då. För skambelagt och att tjejen får skylla sig själv är det tydligen än idag.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Intressant » 2013-11-28 2:57:14

Jag har en vän som beter sig sådär, hon säger att vi kan bara knulla om jag inte är intresserad, men det får mig ännu mindre intresserad. Därför ratar jag sex med henne, är de så att vi blir de som får styra tyglarna snart?

Så länge tjejen har jobb så behöver ingen dildo köpa fin middag åt henne (Hen´ne, wtf ska vara könsneutral, vi är blåsta). Dom klarar sig helt enkelt utan oss nu för tiden, jag har hört, att tjejer fungerar bättre i celibat, så länge de får en kram då och då.
Senast redigerad av Intressant 2013-11-28 3:02:15, redigerad totalt 1 gång.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav slackern » 2013-11-28 3:02:07

Alien skrev:
slackern skrev:När du växte upp så förekom det nog många våldtäkter. Men på den tiden var nog anmälningsfrekvensen betydligt lägre. Det var skambelagt att ha blivit våldtagen och säkert att tjejen fick skylla sig själv som var ensam med flera killar.

Du menar att det var mera skambelagt då. För skambelagt och att tjejen får skylla sig själv är det tydligen än idag.


Jo men tjejer har nog börjat förstå att det inte är OK beteende. Därför har anmälningarna ökat. När du var ung var det nog vanligare än vad du tror. Var bara ingen som pratade öppet om det.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Intressant » 2013-11-28 3:04:18

slackern skrev:
Alien skrev:
slackern skrev:När du växte upp så förekom det nog många våldtäkter. Men på den tiden var nog anmälningsfrekvensen betydligt lägre. Det var skambelagt att ha blivit våldtagen och säkert att tjejen fick skylla sig själv som var ensam med flera killar.

Du menar att det var mera skambelagt då. För skambelagt och att tjejen får skylla sig själv är det tydligen än idag.


Jo men tjejer har nog börjat förstå att det inte är OK beteende. Därför har anmälningarna ökat. När du var ung var det nog vanligare än vad du tror. Var bara ingen som pratade öppet om det.


Klart det är skambelagt. Har du dejtat någon som råkat ut för det här? Det är ett helvete för alla inblandade. Ett ex vart brutalt överfallen av en bekant, han förnedrade henne och fotade det, kul för henne om det kommer ut att det går att goggla på någon jävla pervosida.
Senast redigerad av Intressant 2013-11-28 3:07:16, redigerad totalt 1 gång.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Alien » 2013-11-28 3:06:44

Det har förstås mycket med makt och status i tonårsvärlden att göra också. Något som kan vara svårt att förstå för vuxna.

UNT Ledare skrev:Jag vet inte hur ni minns livet som 15-åring. Jag minns i alla fall en alltid närvarande hierarki. Jag minns tydliga positioner – en självklar maktfördelning. Jag minns att ålder, fysisk styrka, och den där svårfångade egenskapen som kallades ”cool” var avgörande för social status.

Jag minns även en svag känsla för det egna jaget och dess gränser. Jag minns svårigheten – det näst intill omöjliga – i att säga nej till någon äldre starkare tuffare som ville låna ens moped eller äta upp ens Snickers. Jag minns den egna acceptansen för att ett ”nej” ändå inte var värt något, och dessutom medförde en risk för våld. Jag minns känslan av en obestridlig rätt att själv bete sig nedlåtande mot de ”lägre stående”.

Tonårens vidriga maktmönster. Om de tillåts följa med in i sexlivet kan konsekvenserna bli ödesdigra.
http://www.unt.se/ledare/om-du-lyssnar- ... 17389.aspx

Och vad är makten till om inte för att missbrukas? Frontalloben (där omdöme och moral finns) är inte färdigutvecklad i tonåren.

Flickans ”nej” sågs inte som tillräckligt tydligt – hon hade chansen att fly, hon kämpade inte emot. Bedömningen blundar dock för maktperspektivet.

Det blir svårt att hitta den 15-åriga flicka som frivilligt skulle ha samlag med sex killar vid ett och samma tillfälle. En ökad kvantitet av tonårspojkar tillför knappast särdeles mycket ur flickans perspektiv, så att säga. Trots det kan maktperspektivet och den egna rädslan göra det omöjligt att stå upp för sig själv i situationen. Egentligen förstår nog även killarna allt detta. Men den berusande känslan av att äga kontrollen ges företräde.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav slackern » 2013-11-28 3:07:50

Intressant skrev:
slackern skrev:
Alien skrev:Du menar att det var mera skambelagt då. För skambelagt och att tjejen får skylla sig själv är det tydligen än idag.


Jo men tjejer har nog börjat förstå att det inte är OK beteende. Därför har anmälningarna ökat. När du var ung var det nog vanligare än vad du tror. Var bara ingen som pratade öppet om det.


Klart det är skambelagt. Har du dejtat någon som råkat ut för det här? Det är ett helvete för alla inblandade.


Jo jag har ju det. Hon var väldigt ung när det hände och började inte bearbeta det först i 30 års åldern.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Intressant » 2013-11-28 3:14:47

slackern skrev:
Intressant skrev:
slackern skrev:
Jo men tjejer har nog börjat förstå att det inte är OK beteende. Därför har anmälningarna ökat. När du var ung var det nog vanligare än vad du tror. Var bara ingen som pratade öppet om det.


Klart det är skambelagt. Har du dejtat någon som råkat ut för det här? Det är ett helvete för alla inblandade.


Jo jag har ju det. Hon var väldigt ung när det hände och började inte bearbeta det först i 30 års åldern.


Ja, det är en soppa det där. Jag har så svårt med sexförbrytare. Min empatiska del har svårt att höra sådant, speciellt när en tjej berättar ingående. Men ändå så måste man lyssna och stödja.
Intressant
 
Inlägg: 660
Anslöt: 2013-10-11
Ort: Stockholm

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav plåtmonster » 2013-11-28 7:47:19

Tror det är dags att man måste ta upp och sätta normer tidigt, dvs långt innan puberteten. Dvs hur kommunicerar man och vad är gränserna. Samt göra det tydligt att det inte är okej att göra något mot andras vilja. En del i detta är förstås att man måste styra upp skolan (passning till staten).

Sedan behöver man ta itu med dessa osunda maktstrukturer genom att använda rastvakter och anordna fester fria från påtryckningar och droger. Man behöver också diskutera detta med gott omdöme redan från starten. Från födseln för föräldrar och förskolan för det offentliga.

Tyvärr så kostar detta kurage och pengar. Blir inget kul att ha dessa våldsverkare från den lagfria skolzonen som grannar, arbetskollegor, medborgare osv.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Miche » 2013-11-28 8:13:53

Det handlar ju även om uppfostran, det kan knappast vara meningen att skolan måste uppfostra barnen, det är föräldrarnas uppgift att sköta den delen. Tyvärr sätter 60- och 70-talets "fria uppfostran" fortfarande spår, många föräldrar saknar själv en vettig uppfostran och fattar inte hur de ska bete sig för att i sin tur uppfostra barnen och sätta gränser.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav plåtmonster » 2013-11-28 8:17:13

Tror det är något helt annat än den "fria uppfostran" som är på gång här. Man kan misstänka att föräldrarna helt enkelt inte har tid för barnen. Sedan finns det nog en stor spridning vilka normer barnen har. Det är ju välkänt att några procent röttägg kan ställa till det för alla.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav elle » 2013-11-28 8:24:45

KrigarSjäl skrev:-Vad fan är det med unga människor idag...

Det handlar om föräldrars generation som har svikit.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav plåtmonster » 2013-11-28 8:29:29

Inför licens för barnuppfostran... :twisted:
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Miche » 2013-11-28 9:33:12

plåtmonster skrev:Inför licens för barnuppfostran... :twisted:

...och för att skaffa barn...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav plåtmonster » 2013-11-28 9:35:08

Det är svårt att hindra anskaffandet av barn rent praktiskt ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Miche » 2013-11-28 9:37:25

plåtmonster skrev:Det är svårt att hindra anskaffandet av barn rent praktiskt ;)

Vet (jag har själv två som enligt omgivningen är väluppfostrade men soc försökte omhänderta pga vår "inkompetens").
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav Dunderbar » 2013-11-28 10:07:59

Något som tjejerna bör ställa upp på?
Det var det sjukaste jag har läst på väldigt länge!!
Dunderbar
 
Inlägg: 449
Anslöt: 2007-10-22
Ort: Skåne

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in