Killar, hur gör ni för att ragga?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2015-08-15 20:47:35

Vinglass.. *yummy* Å titta där är ju sovrummet ;)

Btw, Jag är brandmann. Jag släckte några stearinljus för några år sedan! :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-08-15 20:54:44

plåtmonster skrev:Låt oss skippa fru-fasen :P
(men gärna kärlek)


Jag tycker vi skippar alltihop utom fru-fasen. :wink:

Speciellt dejting, skyping och sex.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Puzzle » 2015-08-15 20:55:15

tahlia skrev:
Puzzle skrev:Ja det där är faktiskt en bra ide som jag fallit för en gång. Killen erbjöd sig att laga mat hemma hos sig, romantisk dukning med ljus, vin och blommor och några steg därifrån låg sovrummet.. :wink:

Jag skrattade gott åt det där. Inte för din del utan jag föreställde mig samma scenario med mig i huvudrollen
"Kan vi ställa blommorna ute eller nåt innan jag får migrän. Vin? Har du ingen öl? Fan vad mörkt det är, kan jag få tända en lampa så jag ser vad jag äter?"
Ergo - funkar dåligt på någon som knappt kan stava till romantik. :D

Hehe, jag skrattade lite försiktigt åt dig och ditt seminarium. Lät roligt.. :oops: :-)005


plåtmonster skrev:Vinglass.. *yummy* Å titta där är ju sovrummet ;)

Btw, Jag är brandmann. Jag släckte några stearinljus för några år sedan! :D

Det är ju nästan som du var där! :P
:wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Liljan » 2015-08-15 22:32:30

antonius skrev:Fråga så många som möjligt om dom skulle kunna tänka sig ha lite sex, tillslut brukar ngn nappa tyvärr går detta bara i stora människogrupperingar typ rockkonsert, sportevenemang el dyl. Lite lättare vid det första allternativet, eftersom alkohol kan vara inblandat. Men bor man som mig med Elsa 83 och ylande vargar som ända granne, ja förutom den enögda finskan på Statoil-macken här bredvid, så är utbudet av den arten att, en buddistisk munk har ett rikare sexliv :-)004

Att vara sexistisk och kränkande är väl ingen bra lösning. De flesta blir oerhört obekväma av sådana frågor. Själv har jag lust att slå nästa kille som frågar mig det utan att känna mig på käften!
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Happyponny » 2015-08-15 23:07:38

Hm... som kvinna med AS har jag aldrig behövt ragga om jag skall vara ärlig. Jag har det motsatta problemet. .att jag inte får vara ifred! Men detta tror jag mest beror på att jag inte är direkt lättflörtad och på så vis kanske inte uppfattas som särskilt desperat. Kanske det som är grejen? Något som jag anser gör någon attraktiv är då personer "lyser"..att man helt enkelt ser lycklig, självsäker och nöjd ut. Något jag har jobbat mycket med är min självkänsla, vad jag anser jag har rätt att bemötas med.
Det som jag alltid går igång på är när man är ärlig, inte skäms för vad man är, vad man tycker om, vad man gör till vardag och ger faan i att skryta...och att man visar respekt på alla sätt och vis.
Sen ska man kanske inte anta så mycket om hur den person man vill närma sig är utan om man försöker att möta en individ med inga som helst förväntningar om hur denna skall vara så slipper man inre känslomässiga konflikter...vilket jag tycker gör att en konversation flyter på bättre. Oavsett om det gäller sökandet för en natt eller för en relation så tycker jag alltid att det är attraktivt när personen ifråga är en öppen bok. Men det kanske bara är jag :-)..
Happyponny
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2015-08-15
Ort: Göteborg

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-08-16 4:54:06

Liljan skrev:Att vara sexistisk och kränkande är väl ingen bra lösning. De flesta blir oerhört obekväma av sådana frågor. Själv har jag lust att slå nästa kille som frågar mig det utan att känna mig på käften!


Grejen är att det finns många som snackar ner folk i bingen ganska ofta tom, men det är en metod som funkar bäst för hunkar naturligtvis, vi andra måste ju lirka med middagar och gulligullande osv i det oändliga innan ngt händer, men om du vet en bättre metod så får du gärna berätta, vi män är idel öra, finns det ett hemligt knep... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21868
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav snuggelhund » 2015-08-22 3:14:17

Fattar inte detta med att en del AS-personer (verkar främst vara kvinnor) som har det så lätt när det kommer till sex och förhållanden.

Känner definitivt att jag har mer gemensamt med män med diagnosen när det gäller dessa saker. Alltså svårigheterna. :-)051
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2015-08-22 4:05:34

Det har väl till viss del att göra med ren fysisk attraktion. Det är egentligen helt otroligt hur mycket folk låter fysiskt attraktiva personer komma undan med.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav snuggelhund » 2015-08-22 4:44:01

plåtmonster skrev:Det har väl till viss del att göra med ren fysisk attraktion. Det är egentligen helt otroligt hur mycket folk låter fysiskt attraktiva personer komma undan med.


Förstår inte relevansen i sammanhanget ? :-)063
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2015-08-22 5:06:09

Mest en reflektion.. ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2015-08-22 5:10:08

snuggelhund skrev:Fattar inte detta med att en del AS-personer (verkar främst vara kvinnor) som har det så lätt när det kommer till sex och förhållanden.

En fundering till. Är det deras attraktivitet rent fysiskt du avundas eller att de har lättare att hantera den fysiska närheten och relationen?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav snuggelhund » 2015-08-22 5:27:29

plåtmonster skrev:
snuggelhund skrev:Fattar inte detta med att en del AS-personer (verkar främst vara kvinnor) som har det så lätt när det kommer till sex och förhållanden.

En fundering till. Är det deras attraktivitet rent fysiskt du avundas eller att de har lättare att hantera den fysiska närheten och relationen?


Jag har ju ingen aning om hur en del ser ut så det kan jag omöjligt svara på, hur vida jag skulle avundas deras utseende eller ej.
Min uppfattning är f.ö att även fysiskt oattraktiva kvinnor får till det.

Alltså jag syftar väl mer på att en del har det lättare med det sociala än andra, att ta initiativ och att kunna ge adekvat respons när någon tar kontakt med en.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav debase » 2015-09-21 15:28:31

Hur ser ni på Internet som verktyg att träffa en partner? I teorin låter det ju som en utmärkt plats att binda relationer på i sin egen takt för den socialt skygge aspergaren. Men min erfarenhet som man säger mig att man blir hårt bestraffad för eventuell ofrivillig plumphet och tillfällig oförmåga att vara drivande på ett sätt som inte har motsvarighet i den riktiga världen. Ofta känns det som man måste balansera på en tunn lina, vilket är oerhört frustrerande. Dessutom ser ju den där jävla linan alltid olika ut för olika tjejer. :evil:
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav caracara » 2015-09-21 15:33:52

Det är svårt. Ett enda ord "fel", sen är det kört. :-)004
caracara
 
Inlägg: 357
Anslöt: 2015-08-18

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-09-21 15:46:06

debase skrev:Hur ser ni på Internet som verktyg att träffa en partner? I teorin låter det ju som en utmärkt plats att binda relationer på i sin egen takt för den socialt skygge aspergaren. Men min erfarenhet som man säger mig att man blir hårt bestraffad för eventuell ofrivillig plumphet och tillfällig oförmåga att vara drivande på ett sätt som inte har motsvarighet i den riktiga världen. Ofta känns det som man måste balansera på en tunn lina, vilket är oerhört frustrerande. Dessutom ser ju den där jävla linan alltid olika ut för olika tjejer. :evil:


Klockrent. Det var så jag fann min partner. Man chattar och lär känna varandra innan sedan blir det riktiga mötet mer naturligt och inte så pressat. Det är svårt att vet gränser och humor som uppskattas annars som gör att man kan uttrycka sig helt åt skogen.
Säger man nåt skumt kan man lättare skämta bort det.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-09-21 15:51:19

...man klubbar ner någon hona, med sin klubba, släpar hem henne till grottan och hoppas man inte slog för hårt
antonius
 
Inlägg: 21868
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav debase » 2015-09-21 16:44:08

Tantaly skrev:
debase skrev:Hur ser ni på Internet som verktyg att träffa en partner? I teorin låter det ju som en utmärkt plats att binda relationer på i sin egen takt för den socialt skygge aspergaren. Men min erfarenhet som man säger mig att man blir hårt bestraffad för eventuell ofrivillig plumphet och tillfällig oförmåga att vara drivande på ett sätt som inte har motsvarighet i den riktiga världen. Ofta känns det som man måste balansera på en tunn lina, vilket är oerhört frustrerande. Dessutom ser ju den där jävla linan alltid olika ut för olika tjejer. :evil:


Klockrent. Det var så jag fann min partner. Man chattar och lär känna varandra innan sedan blir det riktiga mötet mer naturligt och inte så pressat. Det är svårt att vet gränser och humor som uppskattas annars som gör att man kan uttrycka sig helt åt skogen.
Säger man nåt skumt kan man lättare skämta bort det.


De flesta blockerar en eller slutar svara om gör bort sig eller drar fel typ av skämt. Trots allt har de ju många hunkar att välja mellan på sidor som Badoo. Senast idag blev jag blockerad för att jag skämtsamt påpekade för en tjej som kontaktade mig, att det var ganska kaxigt att välja ett sådant namn (hennes pseudonym hette något med "sötatjejen" eller liknande) när man inte ens lagt upp någon bild på sig själv. Kanske borde jag anlita nån form av censor som korrigerar alla mina grodor.

Möjligtvis skiljer det sig åt beroende på ålder och sida. Vilken sida träffades ni genom? Är hon/han neurotyp?
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-09-21 17:07:19

debase skrev:
Tantaly skrev:
debase skrev:Hur ser ni på Internet som verktyg att träffa en partner? I teorin låter det ju som en utmärkt plats att binda relationer på i sin egen takt för den socialt skygge aspergaren. Men min erfarenhet som man säger mig att man blir hårt bestraffad för eventuell ofrivillig plumphet och tillfällig oförmåga att vara drivande på ett sätt som inte har motsvarighet i den riktiga världen. Ofta känns det som man måste balansera på en tunn lina, vilket är oerhört frustrerande. Dessutom ser ju den där jävla linan alltid olika ut för olika tjejer. :evil:


Klockrent. Det var så jag fann min partner. Man chattar och lär känna varandra innan sedan blir det riktiga mötet mer naturligt och inte så pressat. Det är svårt att vet gränser och humor som uppskattas annars som gör att man kan uttrycka sig helt åt skogen.
Säger man nåt skumt kan man lättare skämta bort det.


De flesta blockerar en eller slutar svara om gör bort sig eller drar fel typ av skämt. Trots allt har de ju många hunkar att välja mellan på sidor som Badoo. Senast idag blev jag blockerad för att jag skämtsamt påpekade för en tjej som kontaktade mig, att det var ganska kaxigt att välja ett sådant namn (hennes pseudonym hette något med "sötatjejen" eller liknande) när man inte ens lagt upp någon bild på sig själv. Kanske borde jag anlita nån form av censor som korrigerar alla mina grodor.

Möjligtvis skiljer det sig åt beroende på ålder och sida. Vilken sida träffades ni genom? Är hon/han neurotyp?


Haha jag förstår att hon blockerade dig då det var lite av en dubbelförolämpning :P Det är ibland en hårfin gräns mellan att vara rolig och uppfattas som en konstig skitstövel. Man måste verkligen känna sig fram här försiktigt. Honorna har som sagt väldigt många att välja på vid nätdejting pga överflödet av män.

Vill inte ange sidan men det är en av de största. Hört mycket gott om tinder eller vad det heter faktiskt. Personen är NT och jag har asperger.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav debase » 2015-09-21 17:22:09

Ja, men man måste ta risken. Annars blir man bortsorterad som tråkig illa kvickt! Får väl kosta några porslinskvinnor då och då. :twisted: Gjort en del långt värre övertramp genom åren dock, åt vilka jag kan skratta åt idag. :lol:

Tinder kan nog funka om man till skillnad från mig ser väldigt väldigt bra ut. Dock ogillar jag lite att man inte kan se om tjejen läst mailet eller inte på den sidan. Finns trots allt ett pedagogiskt värde i att faktiskt veta om det blivit ignorerat eller oläst.
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Athena » 2015-09-21 20:36:30

antonius skrev:...man klubbar ner någon hona, med sin klubba, släpar hem henne till grottan och hoppas man inte slog för hårt

Jaha du tror inte du kan åka på en vända själv om det råkar vara fel kvinna? :mrgreen:
Jag kan inte svara för andra kvinnor, men jag vet att mina väninnor blev gröna av avund då min fästman frågade om han fick följa med mig och se på de gånger jag ska till butik och prova kläder, detta är att sätta kvinnan i fokus, väldigt attraktivt!
Att mannen föredrar det framför titta på sport, (att i handling tala om för kvinnan hennes värde i hans ögon).
Studera och ge komplimanger (inte bröst och kön då kan du riskera få en bitch slap).
Ge presenter som hon vill ha,(inte trista choklad askar och skit) tänk kreativt, (min fästman lät göra ett "collar with pendant" ingraverat Property of "hans namn", väldigt sexigt och personligt för just mig).
Var modig, inte banka skiten ur någon rival, utan på ett emotionellt plan, att kunna tala om eventuella rädslor är mod.
Men visst kan man bli bränd här, men då är det inte du som gjort fel.
Ta nya tag och prova igen.
Men alla dom neandertals fasonerna du skrivit om är inte något jag tror kvinnor tänder på. :-)003
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-21 20:44:49

Athena skrev:Men alla dom neandertals fasonerna du skrivit om är inte något jag tror kvinnor tänder på. :-)003


Det är inga neandertalsfasoner. Det är moderna-människan fasoner. Neandertal var riktigt trevligt folk vetja. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav slackern » 2015-09-21 21:19:54

rdos skrev:
Athena skrev:Men alla dom neandertals fasonerna du skrivit om är inte något jag tror kvinnor tänder på. :-)003


Det är inga neandertalsfasoner. Det är moderna-människan fasoner. Neandertal var riktigt trevligt folk vetja. :mrgreen:


Jag antar att det är att slänga fram penisen i tid och otid?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Athena » 2015-09-21 21:22:05

slackern skrev:
rdos skrev:
Athena skrev:Men alla dom neandertals fasonerna du skrivit om är inte något jag tror kvinnor tänder på. :-)003


Det är inga neandertalsfasoner. Det är moderna-människan fasoner. Neandertal var riktigt trevligt folk vetja. :mrgreen:


Jag antar att det är att slänga fram penisen i tid och otid?

Yes master :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-09-21 21:36:16

...man tar fram sin lilla skumgummisabel och säger förlåt damen men får jag enlevera eder och varsamt föra iväg er till mitt slott på min vita springare
antonius
 
Inlägg: 21868
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in