Killar, hur gör ni för att ragga?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Athena » 2015-10-20 17:41:47

Tantaly skrev:
Athena skrev:
Tantaly skrev:
Japp. Där är utseendet det enda man har att gå på som första intryck och skapande av attraktion och intresse.
Personligheten kommer senare. Vill man ragga så väljer man den man tycker är het. Vill man blir mer eftertraktad på marknaden och vill få blickar och kontakt till konversation får man ta hand om sitt yttre. A och O i raggning.

Om du visar upp dig som du skriver att det är lätt att göra, så ja i mina ögon en slampa.
Och alla har inte dom värderingarna att yttre är viktigaste.
För att vara helt ointresserad, visar du ju upp ett ganska stort intresse och har verkligen pejl på raggning.
Jag har ingen pejl alls på raggning.
Har aldrig förstått mig på hur det kan vara så viktigt med yttre, och inte heller varit så desperat efter sex.
Sex är ju äckligt om man inte är kär, och det går ju inte att bli på nåt så patetiskt som ett kvälls ragg.
Och alla killar tittar inte på det yttre, det finns dom som uppskattar mer än så, men det är ju en smaksak, om man nöjer sig med skräpet, eller vill ha det riktiga. :mrgreen:


Visar upp och visar upp. Jag existerar, kan inte säga åt tjejerna att inte komma fram och prata med mig.
Det säger väl mer om tjejer över lag hur de fungerar än mig själv.
Du har mycket åsikter. Kolla upp definitionen acceptera slampa dessutom. Du har ingen aning vad den innebär.

Manliga slampor enligt hur jag känner och blir äcklad av dessa män som visar upp sig, inte annorlunda från det du anser om tjejer som visar upp sig, för slynor och slampor är samma sak.
Jag har mina åsikter, och du har dina, dom är ganska lika, med undantag av att jag råkar besitta ett kvinnligt könsorgan, du ett manligt.
Athena
 
Inlägg: 434
Anslöt: 2015-09-06

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-10-20 18:44:49

Athena skrev:Om du visar upp dig som du skriver att det är lätt att göra, så ja i mina ögon en slampa.
Och alla har inte dom värderingarna att yttre är viktigaste.


Kunde inte sagt det bättre själv. Visar man med klädsel, smink/utseende och/eller beteende att man raggar ligg för natten så är man en slampa oavsett kön. Så enkelt är det. :-)056

Athena skrev:Och alla killar tittar inte på det yttre, det finns dom som uppskattar mer än så, men det är ju en smaksak, om man nöjer sig med skräpet, eller vill ha det riktiga. :mrgreen:


Så sant. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-10-20 19:08:28

Slampkillar kan vara ganska gulliga :lol:
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-20 19:53:20

Athena skrev:Manliga slampor enligt hur jag känner och blir äcklad av dessa män som visar upp sig, inte annorlunda från det du anser om tjejer som visar upp sig, för slynor och slampor är samma sak.
Jag har mina åsikter, och du har dina, dom är ganska lika, med undantag av att jag råkar besitta ett kvinnligt könsorgan, du ett manligt.


Det är väl klart man visar vad man har att erbjuda, till en viss gräns såklart. Många tjejer blir attraherade av vältränade män, det är liksom inte konstigt att gå igång på kroppen på det motsatta könet som skapar en attraktion. Något som är väsentligt för att man ens skall kunna bli intresserade av varandra och inleda samtal.

Det är inte många som blir intresserade om du sitter där överviktig med en kexchoklad i käften i ett golvhörn med hoodie och trasiga byxor och vill byta pokémonkort med någon som kanske går förbi.

Givetvis går det att bygga upp en attraktion genom en personlighet genom jobb etc, men det är något som byggs upp under en längre tid. Denna tråd behandlar raggning.
Jag ogillar också raggning för ONS och tycker att det är patetiskt.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-10-20 20:30:50

Tantaly skrev:
Athena skrev:Manliga slampor enligt hur jag känner och blir äcklad av dessa män som visar upp sig, inte annorlunda från det du anser om tjejer som visar upp sig, för slynor och slampor är samma sak.
Jag har mina åsikter, och du har dina, dom är ganska lika, med undantag av att jag råkar besitta ett kvinnligt könsorgan, du ett manligt.


Det är väl klart man visar vad man har att erbjuda, till en viss gräns såklart. Många tjejer blir attraherade av vältränade män, det är liksom inte konstigt att gå igång på kroppen på det motsatta könet som skapar en attraktion. Något som är väsentligt för att man ens skall kunna bli intresserade av varandra och inleda samtal.

Det är inte många som blir intresserade om du sitter där överviktig med en kexchoklad i käften i ett golvhörn med hoodie och trasiga byxor och vill byta pokémonkort med någon som kanske går förbi.

Givetvis går det att bygga upp en attraktion genom en personlighet genom jobb etc, men det är något som byggs upp under en längre tid. Denna tråd behandlar raggning.
Jag ogillar också raggning för ONS och tycker att det är patetiskt.


Å andra sidan är den överviktiga Pokémonkillen trogen för evigt och lyder minsta vink, medan hunken sticker redan på morgonen efter ett "töm och glöm"... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-20 20:33:15

antonius skrev:
Å andra sidan är den överviktiga Pokémonkillen trogen för evigt och lyder minsta vink, medan hunken sticker redan på morgonen efter ett "töm och glöm"... :-)063


Det är därför man inte letar kärlekspartners på krogen...
Men tro det eller ej, det går att vara hunk och trogen också. Man är inte ytlig bara för att man väljer att ta hand om sitt utseende och sin hälsa för att bli mer attraktiv och må bättre själv.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-10-20 20:40:54

Tantaly skrev:
antonius skrev:
Å andra sidan är den överviktiga Pokémonkillen trogen för evigt och lyder minsta vink, medan hunken sticker redan på morgonen efter ett "töm och glöm"... :-)063


Det är därför man inte letar kärlekspartners på krogen...
Men tro det eller ej, det går att vara hunk och trogen också. Man är inte ytlig bara för att man väljer att ta hand om sitt utseende och sin hälsa för att bli mer attraktiv och må bättre själv.


Att lyfta skrot är inte hälsosamt. :-)051
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-20 20:47:50

rdos skrev:
Tantaly skrev:
antonius skrev:
Å andra sidan är den överviktiga Pokémonkillen trogen för evigt och lyder minsta vink, medan hunken sticker redan på morgonen efter ett "töm och glöm"... :-)063


Det är därför man inte letar kärlekspartners på krogen...
Men tro det eller ej, det går att vara hunk och trogen också. Man är inte ytlig bara för att man väljer att ta hand om sitt utseende och sin hälsa för att bli mer attraktiv och må bättre själv.


Att lyfta skrot är inte hälsosamt. :-)051


Ge mig vetenskapliga källor på att styrketräning är dåligt för hälsan tack.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Adira » 2015-10-20 21:13:11

Herrgud vad larvigt. Var kommer alla dessa "principer" ifrån? "Att han gör si och hon gör så betyder att han är så och hon är si bla bla.." Så himmla trött på de här "spelreglerna" som tjejer och killar ska följa inför varandra.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-10-20 22:28:38

Tantaly skrev:
rdos skrev:
Tantaly skrev:
Det är därför man inte letar kärlekspartners på krogen...
Men tro det eller ej, det går att vara hunk och trogen också. Man är inte ytlig bara för att man väljer att ta hand om sitt utseende och sin hälsa för att bli mer attraktiv och må bättre själv.


Att lyfta skrot är inte hälsosamt. :-)051


Ge mig vetenskapliga källor på att styrketräning är dåligt för hälsan tack.


Duger den här: http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 9207001033

Wolke D., Sapouna M. Big men feeling small: Childhood bullying experience, muscle dysmorphia and other mental health problems in bodybuilders Psychology of Sport and Exercise Volume 9, Issue 5, September 2008, Pages 595–604

:mrgreen: :-)056
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-20 22:42:50

rdos skrev:
Tantaly skrev:
rdos skrev:
Att lyfta skrot är inte hälsosamt. :-)051


Ge mig vetenskapliga källor på att styrketräning är dåligt för hälsan tack.


Duger den här: http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 9207001033

Wolke D., Sapouna M. Big men feeling small: Childhood bullying experience, muscle dysmorphia and other mental health problems in bodybuilders Psychology of Sport and Exercise Volume 9, Issue 5, September 2008, Pages 595–604

:mrgreen: :-)056


Den handlar ju om muskeldysmorfi, psykisk ohälsa och dess kopplingar till mobbinghändelser i barndomen. ¨¨ :-)051
Trodde att du skulle komma med något bättre faktiskt. Men leta på du, jag vill gärna att du skickas länkar via pm på att styrketräning är skadligt för kroppen. Så att vi slipper gå OT i tråden menar jag.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-10-20 22:49:06

Tantaly skrev:Den handlar ju om muskeldysmorfi, psykisk ohälsa och dess kopplingar till mobbinghändelser i barndomen. ¨¨ :-)051
Trodde att du skulle komma med något bättre faktiskt. Men leta på du, jag vill gärna att du skickas länkar via pm på att styrketräning är skadligt för kroppen. Så att vi slipper gå OT i tråden menar jag.


Nej, jag lämnar över letandet till dig nu. :wink:

Fast det huvudsakliga problemet i just raggningskontexten är att "spänna muskler" är äckligt precis som Athena redan påpekat.

P.S. Annars så var det ju så att MDI (Muscle dysmorphia) är liknande som ätstörningar hos tjejer. Det är ju en fix idé att man inte har tillräckligt med muskler (hos tjejer är ätstörningar en fix idé att man är för tjock). Det lär definitivt platsa som ohälsosamt.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-20 23:16:43

rdos skrev:
Tantaly skrev:Den handlar ju om muskeldysmorfi, psykisk ohälsa och dess kopplingar till mobbinghändelser i barndomen. ¨¨ :-)051
Trodde att du skulle komma med något bättre faktiskt. Men leta på du, jag vill gärna att du skickas länkar via pm på att styrketräning är skadligt för kroppen. Så att vi slipper gå OT i tråden menar jag.


Nej, jag lämnar över letandet till dig nu. :wink:

Fast det huvudsakliga problemet i just raggningskontexten är att "spänna muskler" är äckligt precis som Athena redan påpekat.

P.S. Annars så var det ju så att MDI (Muscle dysmorphia) är liknande som ätstörningar hos tjejer. Det är ju en fix idé att man inte har tillräckligt med muskler (hos tjejer är ätstörningar en fix idé att man är för tjock). Det lär definitivt platsa som ohälsosamt.


Givetvis är det ohälsosamt. Det är ju en sjukdom, men inte en särskilt vanlig sådan.
Ni är dömande människor. Varför ska det vara tabu att visa det man är stolt över?
Orka bry sig liksom. Det yttra drar blickar och skapar möjligheter till inledande av samtal. Så är det i dejtingvärlden. get over it.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-10-20 23:23:01

Tantaly skrev:Givetvis är det ohälsosamt. Det är ju en sjukdom, men inte en särskilt vanlig sådan.
Ni är dömande människor. Varför ska det vara tabu att visa det man är stolt över?
Jösses. Det finns tjejer och killar där ute som uppskattar en vältränad kropp.


Såklart det finns. Så länge det inte bara handlar om en vältranad kropp, utan det finns lite annat oxå med i bilden så är det väl ok. Men kroppsbyggare som ska spänna muskler ser jag dessvärre inget alls hälsosamt med.

Tantaly skrev:Allra helst vill ni att alla ska vara spinkiga och gå i samma uniform va?


Jag är född spinkig. :lol:

Jag tränar oxå, men jag föredrar att göra det utanför gymmet (dansar + promenerar regelbundet). Så visst är det hälsosamt att röra på sig.

Tantaly skrev:Kommunistsamhälle.


Kommunist? Jag? Aldrig! :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-20 23:33:26

Typiskt aspigt att ta allt ordagrant. Vem fan står och flexar på torget som kroppsbyggare på en tävling? Ingen.
Svårt att undvika att visa muskler på sommaren. Personer som värdesätter och blir attraherad av en bra kropp tittar givetvis. Jag tittar gärna på fina rövar i leggings på sommaren eftersom kvinnokroppen är vacker och sexig.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-10-20 23:43:28

Tantaly skrev:Typiskt aspigt att ta allt ordagrant. Vem fan står och flexar på torget som kroppsbyggare på en tävling? Ingen.


Inte? :shock:

Tantaly skrev:Svårt att undvika att visa muskler på sommaren. Personer som värdesätter och bli attraherad av en bra kropp tittar givetvis. Jag tittar gärna på fina rövar i leggings på sommaren eftersom kvinnokroppen är vacker.


Visst är det så. Fast jag vill att en tjej ska gilla mig för vem jag är, inte för mitt utseende, jobb, status eller något annat fånigt. Så att vara spinkig passar ju bra i den kontexten för då vet jag att intresset inte beror på utseende. Kombinerat med en längre icke-verbal fas där hon inte vet om min status och jobb så blir det optimalt. Då vet man att man är uppskattad som person och inte på en massa fysiska drag eller intressen och intellekt. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-20 23:48:20

rdos skrev:
Tantaly skrev:Typiskt aspigt att ta allt ordagrant. Vem fan står och flexar på torget som kroppsbyggare på en tävling? Ingen.


Inte? :shock:

Tantaly skrev:Svårt att undvika att visa muskler på sommaren. Personer som värdesätter och bli attraherad av en bra kropp tittar givetvis. Jag tittar gärna på fina rövar i leggings på sommaren eftersom kvinnokroppen är vacker.


Visst är det så. Fast jag vill att en tjej ska gilla mig för vem jag är, inte för mitt utseende, jobb, status eller något annat fånigt. Så att vara spinkig passar ju bra i den kontexten för då vet jag att intresset inte beror på utseende. Kombinerat med en längre icke-verbal fas där hon inte vet om min status och jobb så blir det optimalt. Då vet man att man är uppskattad som person och inte på en massa fysiska drag eller intressen och intellekt. :mrgreen:

Man går ju efter helheten i personen såklart men det yttre är det första man ser. Jag hade inte kunnat vara spinkig, det är inte jag liksom. Finns de som uppskattar andra kroppstyper och går igång på det. Det är det fina i dejtandet att alla gillar olika.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-10-20 23:53:39

Tantaly skrev:Man går ju efter helheten i personen såklart men det yttre är det första man ser.


Njäee. Det första jag noterar hos en tjej är om hon är med på det neurodiversa ögonkontaktspelet. Om hon inte kan det så spelar det ingen roll hur attraktiv hon är, för då är jag inte intresserad. Det fungerar samtidigt som en bra indikation på intresse.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav TheWonderer92 » 2015-10-21 0:34:09

Tantaly: Utgår du från att alla tjejer på krogen är slynor eller gäller den åsikten bara en viss typ?
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav snuggelhund » 2015-10-21 6:06:19

TheWonderer92 skrev:Tantaly: Utgår du från att alla tjejer på krogen är slynor eller gäller den åsikten bara en viss typ?


Han är en man med vidrig kvinnosyn, det borde räcka som konstaterande.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-21 10:25:28

TheWonderer92 skrev:Tantaly: Utgår du från att alla tjejer på krogen är slynor eller gäller den åsikten bara en viss typ?


Jag vistas inte längre i krogmiljö eftersom jag inte vill vara nära dessa människor.
Nja. 9 av 10 piffar upp sig och klär sig utmanande och vill ha the D. Dessa är slynor.
Männen är lika äckliga dom.

snuggelhund skrev:
Han är en man med vidrig kvinnosyn, det borde räcka som konstaterande.


Jag avgudar kvinnor. Finaste som finns ju. Men lösaktiga luder är äckliga tycker jag. Män med samma beteende är lika äckliga.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-10-21 10:52:16

Tantaly skrev:Typiskt aspigt att ta allt ordagrant. Vem fan står och flexar på torget som kroppsbyggare på en tävling? Ingen.
Svårt att undvika att visa muskler på sommaren. Personer som värdesätter och blir attraherad av en bra kropp tittar givetvis. Jag tittar gärna på fina rövar i leggings på sommaren eftersom kvinnokroppen är vacker och sexig.


Men unga killar som stajlar för unga kvinnor har väl funnits sen vi kröp upp ur havet, finns väl många exempel på det beteendet hos många djur med. Se på påfåglarna och sen på t ex punkare med mohikan och tatueringar överallt, precis samma sak, det är att bli sedd, fast dom inte tänker på det själv.

Driften att klä ut sig är just det att man skickar ut signaler, även om den underliggande motivet har stått tillbaka och man ser det inte som en sexuellt beteende längre. Kvinnor sminkar sig och klär sig i högklackat utan att se det så fast det kan vara obekvämt. Påfågeln släpar inte på sina besvärliga fjädrar för att det roar honom, utan att evolutionen har gjort honom sådan... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21861
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Tantaly » 2015-10-21 11:07:15

antonius skrev:
Tantaly skrev:Typiskt aspigt att ta allt ordagrant. Vem fan står och flexar på torget som kroppsbyggare på en tävling? Ingen.
Svårt att undvika att visa muskler på sommaren. Personer som värdesätter och blir attraherad av en bra kropp tittar givetvis. Jag tittar gärna på fina rövar i leggings på sommaren eftersom kvinnokroppen är vacker och sexig.


Men unga killar som stajlar för unga kvinnor har väl funnits sen vi kröp upp ur havet, finns väl många exempel på det beteendet hos många djur med. Se på påfåglarna och sen på t ex punkare med mohikan och tatueringar överallt, precis samma sak, det är att bli sedd, fast dom inte tänker på det själv.

Driften att klä ut sig är just det att man skickar ut signaler, även om den underliggande motivet har stått tillbaka och man ser det inte som en sexuellt beteende längre. Kvinnor sminkar sig och klär sig i högklackat utan att se det så fast det kan vara obekvämt. Påfågeln släpar inte på sina besvärliga fjädrar för att det roar honom, utan att evolutionen har gjort honom sådan... :-)063


Japp, utseendet är viktigt vid raggning och skapande av attraktion. Det har jag redan konstaterat innan och den som säger något annat ljuger.

Är väl mer på vilket sätt man använder det till som är motbjudande. Att få så mycket D eller P som möjligt en lördagkväll på krogen. Vidrigt.

Om vi ska gå tillbaka till TS ursprungsfråga istället för att gå mer OT kanske.
Aspergare har en tendens att inte ta hand om sig själva. Många ser ut som nördiga slusk och skulle inte ens få en blick på sig av det motsatta könet vid raggning. Därför ville jag poängtera att utseende och hälsa är a och o. Hur man sedan går vidare för att flirta är en annan femma. Det får man träna sig till.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav TheWonderer92 » 2015-10-21 12:59:35

Tantaly skrev:Jag vistas inte längre i krogmiljö eftersom jag inte vill vara nära dessa människor.
Nja. 9 av 10 piffar upp sig och klär sig utmanande och vill ha the D. Dessa är slynor.
Männen är lika äckliga dom.


Låt de manliga och kvinnliga slynorna roa sig med varandra då :D

De sinsemellan tycker nog inte hela konceptet känns äckligt och motbjudande. :-)063

Har ingen vidare erfarenhet av krogmiljö men kan förstå vilken typ du menar. Sen finns det ju typen som klär upp sig till fest/krogen av blott den anledningen att de vill känna sig fina och ha kul. Kanske är de på samma ställe med kompisarna/pojkvännen och har inget intresse av ONS (inte nödvändigtvis av den anledningen). Att alla som piffar upp sig på krogen är ute efter en sak behöver inte stämma. Det handlar minst lika mycket om beteendet. En tjej/kille utan sällskap på en krog blir dock genomskinligt i de flesta fall.

Fast de som kombinerar kortkort och urringat har nog alltid en baktanke medvetet eller omedvetet... 8) Var det det du menade med utmanande klädsel förresten? Hur ser den manliga varianten ut där?
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in