Killar, hur gör ni för att ragga?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-21 21:55:19

slackern skrev:
rdos skrev:
Athena skrev:Men alla dom neandertals fasonerna du skrivit om är inte något jag tror kvinnor tänder på. :-)003


Det är inga neandertalsfasoner. Det är moderna-människan fasoner. Neandertal var riktigt trevligt folk vetja. :mrgreen:


Jag antar att det är att slänga fram penisen i tid och otid?


Jag antar att du plockar fram klubban istället? :mrgreen: :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-09-21 22:38:38

...Säg vill ni inte sitta upp på ramen Jag bjuder, jag bjuder
På skjuts på min velociped
Hoppa upp och följ med Så kan vi ta en liten svängom till parken
Och titta för slantar det har jag så nu kan
vi hitta på något sköj
Vi kan dela på en citronil
Och kasta pil
antonius
 
Inlägg: 21832
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Flatline » 2015-09-22 0:00:56

Haha det enda jag vet är att jag gör fel.
När jag visar intresse gör jag det genom att bli väldigt saklig och till synes helt ointresserad.
Är så dålig på att uttrycka sådant att det slår slint och jag går åt andra hållet och investerar en massa tid och ork på att det inte skall märkas och att inget skall komma av intresset.
Ganska så kontraproduktivt :D
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav debase » 2015-09-25 17:52:24

Det är lite lustigt det där stundtals. På jobbet har jag en kille som kan betraktas som socialt inkompetent enligt flera parametrar. Hans stil kan väl närmast ses som en oönskad kvarleva från de av järnridån hårt kulturellt isolerade öststaterna, med hockeyfrilla ackompanjerat av myskläder, liten ovårdad ansiktsbehåring och mindre smickrande glasögon. Dessutom har han lite märklig gångstil och tal. Men på något sätt lyckas han ändå vara karismatisk och omtyckt. Han är social och enkel att prata med.

En dag i veckan kommer det dit en ung väldigt söt tjej för att städa. Och tror ni inte de två dras till varandra som magneter? Han kör på ogenerat om sina specialintressen. Berättar om hur han sett flera hundratals anime-serier osv. Hon skrattar och ställer frågor, som att hon är genuint intresserad av allt han säger. Kanske finns det inget sexuellt i luften, troligen inte, men uppenbarligen ligger han flera steg före mig bara genom att vara säker i sig själv och autentisk.

Har liknande tidigare erfarenheter, om än snäppet mindre extrema. Person som verkar allmänt töntiga och förvirrade, men som visar sig vara rena kvinnokarlarna. De har uppenbarligen "något" som jag och många andra saknar. Trots att jag haft en del egna relationer är det alltid lustigt hur det slår mig hur vissa aspekter av flörtande och relationer fortfarande är ett totalt mysterium för mig. :-)063
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Huggorm » 2015-09-25 18:00:28

Ja, det är något med självförtroende och kroppsspråk som gör det. Antagligen går det att träna upp men det lär inte bli enkelt.
Huggorm
 
Inlägg: 22237
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav antonius » 2015-09-25 18:59:39

...ringer en eskortfirma, problem solved
antonius
 
Inlägg: 21832
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-25 20:07:23

debase skrev:Har liknande tidigare erfarenheter, om än snäppet mindre extrema. Person som verkar allmänt töntiga och förvirrade, men som visar sig vara rena kvinnokarlarna. De har uppenbarligen "något" som jag och många andra saknar. Trots att jag haft en del egna relationer är det alltid lustigt hur det slår mig hur vissa aspekter av flörtande och relationer fortfarande är ett totalt mysterium för mig. :-)063


Det är bara att vara naturlig. Att flörta på ett neurodiverst sätt "lärde" jag mig redan på högstadiet. Det är ett mysterium för mig hur så många AS-killar kan ha missat att lära sig det. :-)063
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav debase » 2015-09-25 21:36:54

rdos skrev:Det är bara att vara naturlig. Att flörta på ett neurodiverst sätt "lärde" jag mig redan på högstadiet. Det är ett mysterium för mig hur så många AS-killar kan ha missat att lära sig det. :-)063


Skicka lappar?
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-25 21:47:05

debase skrev:
rdos skrev:Det är bara att vara naturlig. Att flörta på ett neurodiverst sätt "lärde" jag mig redan på högstadiet. Det är ett mysterium för mig hur så många AS-killar kan ha missat att lära sig det. :-)063


Skicka lappar?


Nä. Man tittar på dem med jämna mellanrum när man inte pratar med dem. Hur enkelt som helst. :-)056

Det bästa är att det fungerar även om man inte vågar prata med någon.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Huggorm » 2015-09-25 21:50:54

Skicka lappar funkar nog i klassrummet, om man fortfarande går i skolan. Det handlar ju om att visa att man är intresserad och de flesta tjejer tycker om att få lite uppskattning.
Huggorm
 
Inlägg: 22237
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-25 21:55:00

Huggorm skrev:Skicka lappar funkar nog i klassrummet, om man fortfarande går i skolan. Det handlar ju om att visa att man är intresserad och de flesta tjejer tycker om att få lite uppskattning.


Låter inte så smart. I skolan så riskerar man att lapparna cirkulerar bland mängder av elever när man skickar till fel tjej. Det som inte skrivits eller sagts kan man inte sprida vidare lika lätt. Första steget är ALLTID att försäkra sig om att det finns intresse. Det gör man inte med lappar eller verbalt.
Senast redigerad av rdos 2015-09-25 21:57:08, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Huggorm » 2015-09-25 21:56:07

Man skall ju inte skriva sina memoarer eller intima kärleksbrev, bara några få ord
Huggorm
 
Inlägg: 22237
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav debase » 2015-09-25 21:58:19

rdos skrev:
debase skrev:
rdos skrev:Det är bara att vara naturlig. Att flörta på ett neurodiverst sätt "lärde" jag mig redan på högstadiet. Det är ett mysterium för mig hur så många AS-killar kan ha missat att lära sig det. :-)063


Skicka lappar?


Nä. Man tittar på dem med jämna mellanrum när man inte pratar med dem. Hur enkelt som helst. :-)056

Det bästa är att det fungerar även om man inte vågar prata med någon.


Ett utmärkt preventivmedel dessutom? :idea:
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav plåtmonster » 2015-09-25 21:58:41

rdos skrev:Det är bara att vara naturlig.
Hur beter sig en person för att uppfattas som naturlig?
(det är ju lite av problemets kärna)

rdos skrev:Att flörta på ett neurodiverst sätt "lärde" jag mig redan på högstadiet. Det är ett mysterium för mig hur så många AS-killar kan ha missat att lära sig det. :-)063
Avses att du som neurodivers flörtar med en neurodivers eller som neurodivers med en neurotyp (av motsatt kön) ..?

Apropå lappar så har teknikutvecklingen sprungit om dessa .. :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Puzzle » 2015-09-25 21:59:40

Papperslapp skrev:"Får jag chans på dig?"
[] Ja
[] Nej
[] Kanske

:wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-25 22:01:25

debase skrev:
rdos skrev:
debase skrev:
Skicka lappar?


Nä. Man tittar på dem med jämna mellanrum när man inte pratar med dem. Hur enkelt som helst. :-)056

Det bästa är att det fungerar även om man inte vågar prata med någon.


Ett utmärkt preventivmedel dessutom? :idea:


Nu menade jag ju inte hur man raggade för sex, utan för att skaffa en relation / romans. Hur man raggar för sex är totallt ointressant för mig.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav debase » 2015-09-25 22:03:54

rdos skrev:
debase skrev:
rdos skrev:
Nä. Man tittar på dem med jämna mellanrum när man inte pratar med dem. Hur enkelt som helst. :-)056

Det bästa är att det fungerar även om man inte vågar prata med någon.


Ett utmärkt preventivmedel dessutom? :idea:


Nu menade jag ju inte hur man raggade för sex, utan för att skaffa en relation / romans. Hur man raggar för sex är totallt ointressant för mig.


Var vederbörande informerad om att hon befann sig i en relation, eller hölls det hemligt?
debase
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2015-05-07

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-25 22:04:56

plåtmonster skrev:
rdos skrev:Det är bara att vara naturlig.
Hur beter sig en person för att uppfattas som naturlig?
(det är ju lite av problemets kärna)


Man lägger ned allt man lärt sig om hur det fungerar. :mrgreen:

plåtmonster skrev:
rdos skrev:Att flörta på ett neurodiverst sätt "lärde" jag mig redan på högstadiet. Det är ett mysterium för mig hur så många AS-killar kan ha missat att lära sig det. :-)063
Avses att du som neurodivers flörtar med en neurodivers eller som neurodivers med en neurotyp (av motsatt kön) ..?


Bara neurodiversa. Hur man raggar på NTs finns beskrivet överallt, så det är ingen direkt hemlighet. Googla på PUA e.d.

plåtmonster skrev:Apropå lappar så har teknikutvecklingen sprungit om dessa .. :D


Jo, numera kör raggarna med "sex?" på dejtingsajter och även vanliga kompissajter. :lol:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-25 22:07:28

debase skrev:
rdos skrev:
debase skrev:
Ett utmärkt preventivmedel dessutom? :idea:


Nu menade jag ju inte hur man raggade för sex, utan för att skaffa en relation / romans. Hur man raggar för sex är totallt ointressant för mig.


Var vederbörande informerad om att hon befann sig i en relation, eller hölls det hemligt?


Varför ska man vara informerad? Det är irrelevant. Det är bara fantasilösa människor som måste prata om vad de har för något ihop.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav sugrövmanövern » 2015-09-25 22:12:30

rdos skrev:
debase skrev:
rdos skrev:Det är bara att vara naturlig. Att flörta på ett neurodiverst sätt "lärde" jag mig redan på högstadiet. Det är ett mysterium för mig hur så många AS-killar kan ha missat att lära sig det. :-)063


Skicka lappar?


Nä. Man tittar på dem med jämna mellanrum när man inte pratar med dem. Hur enkelt som helst. :-)056

Det bästa är att det fungerar även om man inte vågar prata med någon.
Gäller att ha rätt blick då. Jag brukar alltid tro att folk tittar på mig med avsky. Nog vanligt om man blivit mobbad vilket är vanligt bland assberjare.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Puzzle » 2015-09-25 22:19:53

sugrövmanövern skrev:
rdos skrev:
debase skrev:
Skicka lappar?


Nä. Man tittar på dem med jämna mellanrum när man inte pratar med dem. Hur enkelt som helst. :-)056

Det bästa är att det fungerar även om man inte vågar prata med någon.
Gäller att ha rätt blick då. Jag brukar alltid tro att folk tittar på mig med avsky. Nog vanligt om man blivit mobbad vilket är vanligt bland assberjare.

Ja jag blir också lite fundersam över vad tusan det är folket stirrar på men det funkar kanske bättre på neurotypiska.. :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav rdos » 2015-09-25 22:20:34

sugrövmanövern skrev:Gäller att ha rätt blick då. Jag brukar alltid tro att folk tittar på mig med avsky. Nog vanligt om man blivit mobbad vilket är vanligt bland assberjare.


Fast det är stor skillnad mellan att titta för att man avskyr någon och för att man gillar någon. Avsky brukar vara kombinerat med att man är i en grupp, eller att folk pratar bakom ryggen på en. Neurodiverst flörtande är aldrig en gruppaktivitet, och ingen annan ska ens veta om att det pågår. Annars gör man fel.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav sugrövmanövern » 2015-09-25 22:26:35

rdos skrev:
sugrövmanövern skrev:Gäller att ha rätt blick då. Jag brukar alltid tro att folk tittar på mig med avsky. Nog vanligt om man blivit mobbad vilket är vanligt bland assberjare.


Fast det är stor skillnad mellan att titta för att man avskyr någon och för att man gillar någon. Avsky brukar vara kombinerat med att man är i en grupp, eller att folk pratar bakom ryggen på en. Neurodiverst flörtande är aldrig en gruppaktivitet, och ingen annan ska ens veta om att det pågår. Annars gör man fel.
Ah, men det är ändå alltid skumt med folk som tittar på en. Särskilt svårt om man kanske har en klassisk stinn oflexibel assberjerblick som jag tycker många assberjermän har.

Hursom, jag tycker fortfarande nu när jag är tant att det är svårt om folk har avsky eller gillande i sina blickar.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Killar, hur gör ni för att ragga?

Inläggav Huggorm » 2015-09-25 22:28:02

sugrövmanövern skrev:Hursom, jag tycker fortfarande nu när jag är tant att det är svårt om folk har avsky eller gillande i sina blickar.
Ja, det är skitsvårt
Huggorm
 
Inlägg: 22237
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in