Hur bor du?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Hur bor du?

Inläggav mikael » 2012-02-19 12:49:00

Henkkalexi skrev:
Abbreviation skrev:Jag bor i en fin, ganska nybyggd trea med dubbla balkonger och blablabla i ett trevligt område strax utanför Stockholm. Det är trivsamt.


Skulle gärna ha bott i stockholm, men min sambo är inte förtjust i idén och nu när jag har ett jobb jag trivs med här så har jag slagit de planerna ur hågen. Älskar stockholm, men man kan inte få allt.

Har alltid bott särbo även då jag hade barn ,bäst så , är lite ensamvarg.
Stockholm är mycket möjligheter i rikt utbud ,nackdelen, stress dålig luft.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Re: Hur bor du?

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-19 12:59:51

Abbreviation skrev:Fighterbabe tar varje chans till att skryta. Ett tips: Det är otroligt oattraktivt och någon gång ibland kanske du skulle satsa på att skriva ett inlägg som inte handlar om hur fantastisk du tycker att du och ditt liv är.


Faktiskt inte!! Jag svarade på trådskaparens fråga.
Men du tar alla chanser du kan till att hacka på mig pga att du är avundsjuk!
Satsa på att skriva nåt vettigt istället som du inte drar in mig i!

Jag är nöjd med att leva det liv jag lever och jag tänker inte skriva och belasta andra här med problem och jobbiga saker, det tar jag med kunniga utbildade personer. Jag är ingen energitjuv. Jag vet hur mycket energi det tar att sitta och höra/läsa andras klagovisor.

Att älska sig själv, sitt liv och sin livssituation är fantastiskt, och det är inte att skryta!
Jag är tacksam över det jag har!

En person med positiv livssyn är betydligt mer attraktiv än nån som sitter och klagar över hur synd det är om en och hur hemskt allting är.
Senast redigerad av Fighterbabe 2012-02-19 13:04:16, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Hur bor du?

Inläggav Henkkalexi » 2012-02-19 13:04:06

Finns ingen anledning att hacka på någons bostadssituation så länge den inte inverkar menligt på ens eget liv.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Hur bor du?

Inläggav plåtmonster » 2012-02-19 13:08:23

Fighterbabe, vad är det för träning du gör?, som skulle bli bättre av Stockholm? ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Hur bor du?

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-19 13:22:21

plåtmonster skrev:Fighterbabe, vad är det för träning du gör?, som skulle bli bättre av Stockholm? ;)

CrossFit. Sedan handlar det om vilka instruktörer/coacher som finns tillgängliga och jag känner flera bra i Stockholm. Jag var där under 1 dygn för 3 veckor sedan och tränade 2 träningspass med ett enormt utbyte och inspiration.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Hur bor du?

Inläggav treeman » 2012-02-19 18:09:00

Fighterbabe skrev:Men så finns det en festprisse som man ser/hör på fredag-lördagskvällar :roll: Han har passerat 30, men inte vuxit upp ännu.


Åh nej dricker han "alkohol" och skrattar ibland? Vilken hemsk dum människa. Tack och lov är han den enda idioten i Sverige som festar. Usch! Han borde bli ledare i scouterna istället och gå på lokala bingohaket.

"Festa" gör man när man är 5-15 år sen "växer man upp".
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Hur bor du?

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-19 18:17:27

treeman skrev:
Fighterbabe skrev:Men så finns det en festprisse som man ser/hör på fredag-lördagskvällar :roll: Han har passerat 30, men inte vuxit upp ännu.


Åh nej dricker han "alkohol" och skrattar ibland? Vilken hemsk dum människa. Tack och lov är han den enda idioten i Sverige som festar. Usch! Han borde bli ledare i scouterna istället och gå på lokala bingohaket.


Han dricker FÖR mycket alkohol, gapar och skriker i badtunnan tillsammans med ett dussintal andra på helgerna till sent in på natten 2-3 tiden..., samt även på vardagar de veckor han är ledig. Låter stereon stå på högsta volym ute, även när de har gått in... :evil:

Han har fått tillsägelser från flertalet grannar samt fått ett brev från Bostadsrättsföreningengs ordförande där vi gjorde klart för honom att ett sådant beteende inte är acceptabelt i ett sådant här område. :twisted:

Tänkte skriva nåt dumt men så kom jag på att du har asperger så för dig är det ju antingen eller. :roll:
Men då talar jag vänligt men bestämt om för dig att det FINNS faktiskt nåt mellanting mellan att supa skallen av sig varje helg och att spela bingo och vara scoutledare... Man måste inte vara extrem åt ena eller andra hållet...
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Hur bor du?

Inläggav treeman » 2012-02-19 18:20:47

Fighterbabe skrev:Tänkte skriva nåt dumt men så kom jag på att du har asperger så för dig är det ju antingen eller. :roll:
Men då talar jag vänligt men bestämt om för dig att det FINNS faktiskt nåt mellanting mellan att supa skallen av sig varje helg och att spela bingo och vara scoutledare... Man måste inte vara extrem åt ena eller andra hållet...


Okay han låter som en idiot. Visste inte det var så illa. Jag skulle gå över dit och prata lite med fånet. Så skulle han bete sig efteråt. Antingen eller, jag har ju Asperger. Sen är jag expert på att skrämma livet ur folk.
:-)005
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Hur bor du?

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-19 18:27:33

treeman skrev:
Fighterbabe skrev:Tänkte skriva nåt dumt men så kom jag på att du har asperger så för dig är det ju antingen eller. :roll:
Men då talar jag vänligt men bestämt om för dig att det FINNS faktiskt nåt mellanting mellan att supa skallen av sig varje helg och att spela bingo och vara scoutledare... Man måste inte vara extrem åt ena eller andra hållet...


Okay han låter som en idiot. Visste inte det var så illa. Jag skulle gå över dit och prata lite med fånet. Så skulle han bete sig efteråt. Antingen eller, jag har ju Asperger. Sen är jag expert på att skrämma livet ur folk.
:-)005


Idiot eller inte, men han har ett hänsynslöst beteende för att bo i ett villaområde.
Folk som gått dit och sagt till och blivit utskrattade när de bett dem att dämpa sig lite. Polisen har varit där TVÅ ggr. när det var FÖR stökigt.
Efter brevet från bostadsrättsföreningen har han dock lugnat sig en aning. DÅ kanske han förstod att det var allvar. Han kan dock inte bli vräkt -eftersom han bor i ett friköpt hus, men att göra sig osams med alla grannar gör ju att det blir väldigt obekvämt för honom....
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Hur bor du?

Inläggav sugrövmanövern » 2012-02-19 18:39:53

Här bor jag och här finns inga grannar som kan bråka för de hör inte ända till mig o farsan och vi hör inte dom. Så tex om den gamla tanten 80+ har dragspelsfest - stör inte oss.

Bild

Tycker man ska bo så här ute i skogen om man inte pallar att grannarna låter. Enklast för alla parter.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Hur bor du?

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-19 18:41:21

sugrövmanövern skrev:Tycker man ska bo så här ute i skogen om man inte pallar att grannarna låter. Enklast för alla parter.


Eller så kan den som stör ALLA flytta långt ut skogen... Blir ju enklare så.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Hur bor du?

Inläggav treeman » 2012-02-19 18:42:24

sugrövmanövern skrev:Här bor jag och här finns inga grannar som kan bråka för de hör inte ända till mig o farsan och vi hör inte dom. Så tex om den gamla tanten 80+ har dragspelsfest - stör inte oss.

Bild

Tycker man ska bo så här ute i skogen om man inte pallar att grannarna låter. Enklast för alla parter.


Nu tycker jag att du var lite oklar. Vilken pixel är ert hus??? En av dom gula?
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Hur bor du?

Inläggav kullan » 2012-02-19 18:44:39

sugrövmanövern skrev:Här bor jag och här finns inga grannar som kan bråka för de hör inte ända till mig o farsan och vi hör inte dom. Så tex om den gamla tanten 80+ har dragspelsfest - stör inte oss.

Bild

Tycker man ska bo så här ute i skogen om man inte pallar att grannarna låter. Enklast för alla parter.



Vad vitt och rent det var. :wink:
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Hur bor du?

Inläggav plåtmonster » 2012-02-19 18:47:32

Man kan också parkera bilar utanför så han inte kommer ut eller in. Samt skruva på säkringarna så att stereon tystnad :twisted:
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Hur bor du?

Inläggav treeman » 2012-02-19 18:50:25

Fighterbabe skrev:En person med positiv livssyn är betydligt mer attraktiv än nån som sitter och klagar över hur synd det är om en och hur hemskt allting är.


Du har f-n ingen positiv livssyn. Du är ett superego, där håller jag med dej, positiv inställning till dej. Mot andra är du ta mig f-n inte positiv. No offense. Att vara superego är inget fel.
:)

Har du Asperger förresten? Känner alla grannar och trivs med det och verkar enormt social. En med Asperger syndrom blir trött av för mycket socialt samspel.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Hur bor du?

Inläggav sugrövmanövern » 2012-02-19 18:55:21

treeman skrev:Nu tycker jag att du var lite oklar. Vilken pixel är ert hus??? En av dom gula?
Ja den som den rosa pilen pekar på är farsans gård. Det finns tre hushåll i byn.

Sedan ska jag flytta hit:
En annan by 7 mil från där farsan bor.
Bild
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Hur bor du?

Inläggav Zima33 » 2012-02-19 19:02:08

plåtmonster skrev: Samt skruva på säkringarna så att stereon tystnad :twisted:

Det gjorde jag en gång när jag blev less på en grannes festande. :D Jag råkade hitta huvudsäkringarna i källaren och skruvade ur en, sprang kvickt upp till mig men efter 10-15 minuter hade de listat ut det och festen var igång igen... :x icon
Zima33
 
Inlägg: 3621
Anslöt: 2011-05-09

Re: Hur bor du?

Inläggav plåtmonster » 2012-02-19 19:05:09

Det är därför smältlim är så mysigt .. :twisted:
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Hur bor du?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2012-02-19 19:08:33

Är inneboende hos min far tillsammans med min bror som också bor här.

Trivs egentligen inte - mår direkt dåligt av att bo så här - inte ha något eget rum, aldrig någon ensamtid.

Men jag kan inget göra. Har inga pengar alls, är arbetslös, får inte ens sjukersättning eller likn. utan tvingas till socialbidrag som egentligen inte räcker (märker hur jag går back lite varje månad - och hela tiden måste betala månadens räkningar med nästa månads bidrag). LSS lägenhet får jag inte eftersom jag kan diska, städa och göra hushållssysslor. Andrahandslägenhet har jag inte råd med - dels är hyran för en sådan mycket högre och så har jag inte råd med övergången (betala depositioner). Boendesituationen är eländig och det i sin tur smittar av sig på andra områden: depressionen blir genomgripande och förstör så mycket annat i livet - såsom möjligheterna till jobb eftersom jag nästan inte har någon ork att söka, göra arbetsprover och hela den biten.

Trodde man skulle få hjälp av samhället så man får leva ett "drägligt liv" som det står på socialstyrelsens sida - men så är inte fallet. Samhället och politikerna prioriterar andra saker.
Senast redigerad av Deadly_Nightshade 2012-02-19 19:10:17, redigerad totalt 1 gång.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Hur bor du?

Inläggav sugrövmanövern » 2012-02-19 19:09:32

Folk älskar att ha konflikter med sina grannar. Det är därför jag flydde från stan, jag bara paniklämnade lägenheten och bosatte mig i en husvagn i somras.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Hur bor du?

Inläggav slackern » 2012-02-19 19:36:38

Fighterbabe skrev:Han dricker FÖR mycket alkohol, gapar och skriker i badtunnan tillsammans med ett dussintal andra på helgerna till sent in på natten 2-3 tiden..., samt även på vardagar de veckor han är ledig. Låter stereon stå på högsta volym ute, även när de har gått in... :evil:

Han har fått tillsägelser från flertalet grannar samt fått ett brev från Bostadsrättsföreningengs ordförande där vi gjorde klart för honom att ett sådant beteende inte är acceptabelt i ett sådant här område. :twisted:

Tänkte skriva nåt dumt men så kom jag på att du har asperger så för dig är det ju antingen eller. :roll:
Men då talar jag vänligt men bestämt om för dig att det FINNS faktiskt nåt mellanting mellan att supa skallen av sig varje helg och att spela bingo och vara scoutledare... Man måste inte vara extrem åt ena eller andra hållet...


Fast då bor du ju inte i ett friköpthus om det är en bostadsrättsförening. Du äger inte ditt hus utan bara en del utav bostadsrättsföreningen och har bessitningsskydd. Om bostadsrättsföreningen går i konkurs så äger du inte huset utan blir av med alla dina pengar du har satsat. Och blir hyresgäst till den som köper upp konkursboet.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Hur bor du?

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-19 19:38:49

treeman skrev:
Fighterbabe skrev:En person med positiv livssyn är betydligt mer attraktiv än nån som sitter och klagar över hur synd det är om en och hur hemskt allting är.


Du har f-n ingen positiv livssyn. Du är ett superego, där håller jag med dej, positiv inställning till dej. Mot andra är du ta mig f-n inte positiv. No offense. Att vara superego är inget fel.
:)

Har du Asperger förresten? Känner alla grannar och trivs med det och verkar enormt social. En med Asperger syndrom blir trött av för mycket socialt samspel.


Jag ser positivt på livet och min situation klagar inte för allt alla om set skulle vara synd om mig och att allt är hemskt. Jag behandlar andra som de förtjänar att bli behandlade. Det finns många som kan intyga att jag är väldigt omtänksam och generös.

Ja, jag har asperger. Men bor man i villaområde får man en annan kontakt med grannarna. Man hjälper varann och har grannsamverkan (iaf på min gata.)

Alla är individer även om man har samma diagnos. Jag är social och umgås gärna med folk.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Hur bor du?

Inläggav Fighterbabe » 2012-02-19 19:40:44

slackern skrev:
Fighterbabe skrev:Han dricker FÖR mycket alkohol, gapar och skriker i badtunnan tillsammans med ett dussintal andra på helgerna till sent in på natten 2-3 tiden..., samt även på vardagar de veckor han är ledig. Låter stereon stå på högsta volym ute, även när de har gått in... :evil:

Han har fått tillsägelser från flertalet grannar samt fått ett brev från Bostadsrättsföreningengs ordförande där vi gjorde klart för honom att ett sådant beteende inte är acceptabelt i ett sådant här område. :twisted:

Tänkte skriva nåt dumt men så kom jag på att du har asperger så för dig är det ju antingen eller. :roll:
Men då talar jag vänligt men bestämt om för dig att det FINNS faktiskt nåt mellanting mellan att supa skallen av sig varje helg och att spela bingo och vara scoutledare... Man måste inte vara extrem åt ena eller andra hållet...


Fast då bor du ju inte i ett friköpthus om det är en bostadsrättsförening. Du äger inte ditt hus utan bara en del utav bostadsrättsföreningen och har bessitningsskydd. Om bostadsrättsföreningen går i konkurs så äger du inte huset utan blir av med alla dina pengar du har satsat. Och blir hyresgäst till den som köper upp konkursboet.


Jag vet hur en bostadsrättsförening fungerar och jag vet vad det är för hos jag bor i.
Jag bor i ett friköpt hus.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Hur bor du?

Inläggav slackern » 2012-02-19 19:42:31

Fighterbabe skrev:
slackern skrev:
Fighterbabe skrev:Han dricker FÖR mycket alkohol, gapar och skriker i badtunnan tillsammans med ett dussintal andra på helgerna till sent in på natten 2-3 tiden..., samt även på vardagar de veckor han är ledig. Låter stereon stå på högsta volym ute, även när de har gått in... :evil:

Han har fått tillsägelser från flertalet grannar samt fått ett brev från Bostadsrättsföreningengs ordförande där vi gjorde klart för honom att ett sådant beteende inte är acceptabelt i ett sådant här område. :twisted:

Tänkte skriva nåt dumt men så kom jag på att du har asperger så för dig är det ju antingen eller. :roll:
Men då talar jag vänligt men bestämt om för dig att det FINNS faktiskt nåt mellanting mellan att supa skallen av sig varje helg och att spela bingo och vara scoutledare... Man måste inte vara extrem åt ena eller andra hållet...


Fast då bor du ju inte i ett friköpthus om det är en bostadsrättsförening. Du äger inte ditt hus utan bara en del utav bostadsrättsföreningen och har bessitningsskydd. Om bostadsrättsföreningen går i konkurs så äger du inte huset utan blir av med alla dina pengar du har satsat. Och blir hyresgäst till den som köper upp konkursboet.


Jag vet hur en bostadsrättsförening fungerar och jag vet vad det är för hos jag bor i.
Jag bor i ett friköpt hus.


Så varför har ni en bostadsrättsförening om husen är fiköpta är det inte en samfälighet då?
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in