Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Tardis89 » 2015-03-14 14:58:17

Om man är homosexuell då? -.- Får man inte rösta då eller? -.-
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Hadraniel » 2015-03-14 15:04:07

Tardis89 skrev:Om man är homosexuell då? -.- Får man inte rösta då eller? -.-

Om du läser trådstarten så handlar den här tråden främst om att samla statistik för att få en uppfattning om hurivida tjejer inom autismspektrumet har lättare att hitta pojkvän eller få sex än vad killar inom spektrumet har för att hitta flickvän eller få sex. Alltså är det kanske inte så relevant att ta med alla sexuella minoriteter utifrån detta syfte?
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Parvlon » 2015-03-14 15:50:47

För enkelt. Jag har låtit Jesus bestämma över ifall-när-om jag ska gifta mig och för nån dag sedan så är det en som vill gifta sig på facebook. En tjej från arabländerna. :-)154
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Tardis89 » 2015-03-14 18:16:38

Hadraniel skrev:
Tardis89 skrev:Om man är homosexuell då? -.- Får man inte rösta då eller? -.-

Om du läser trådstarten så handlar den här tråden främst om att samla statistik för att få en uppfattning om hurivida tjejer inom autismspektrumet har lättare att hitta pojkvän eller få sex än vad killar inom spektrumet har för att hitta flickvän eller få sex. Alltså är det kanske inte så relevant att ta med alla sexuella minoriteter utifrån detta syfte?


Jag tycker det, kanske inte ALLA men även om man är homo lixom! Man kunde väl skrivit: Partner istället för pojk/flickvän -.-
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-14 18:26:32

Nej, det är inte min uppgift att hålla reda på alla sexualiteter och läggningar. Den här tråden utgår från ett heterosexuellt perspektiv.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Lispington » 2015-03-14 18:28:27

Som svar på frågeställningen:

Jag vet inte. Är inte särdeles intresserad av vare sig det förra eller det senare.
Lispington
Inaktiv
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2015-01-16
Ort: Uppsala

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Hadraniel » 2015-03-14 18:31:39

Tardis89 skrev:Jag tycker det, kanske inte ALLA men även om man är homo lixom! Man kunde väl skrivit: Partner istället för pojk/flickvän -.-


Fast då tappar man ju lite av den aktuella jämförelsen då det eventuellt är lättare för en homosexuell kille att hitta någon kille att ha sex med än det är för en heterosexuell kille som letar efter tjejer att ha sex med eller liknande. I och för sig kan man ju kanske tycka att man borde haft med de vanligaste sexuella minoriteterna som egna alternativ, men risken är väl att alla som klassar sig som något annat än de som tas med klagar då. Alternativet om alla ska vara nöjda är ju att man tar med alla läggningingar och möjliga partnerpreferenser, men då kan det ju bli uppemot 100 olika valalternativ eller något sånt. Typ "bisexuell kvinna och har svårt att hitta man att ha sex med", "bisexuell kvinna och har svårt att hitta kvinna att ha sex med", "bisexuell kvinna och svårt att hitta transperson MtF att ha sex med" och en himla massa andra bara utifrån alternativet bisexuell kvinna letar sexpartner.
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-14 18:33:31

Furrie och svårt att hitta någon att bädda säck med osv.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Tardis89 » 2015-03-14 18:39:12

Hadraniel skrev:
Tardis89 skrev:Jag tycker det, kanske inte ALLA men även om man är homo lixom! Man kunde väl skrivit: Partner istället för pojk/flickvän -.-


Fast då tappar man ju lite av den aktuella jämförelsen då det eventuellt är lättare för en homosexuell kille att hitta någon kille att ha sex med än det är för en heterosexuell kille som letar efter tjejer att ha sex med eller liknande. I och för sig kan man ju kanske tycka att man borde haft med de vanligaste sexuella minoriteterna som egna alternativ, men risken är väl att alla som klassar sig som något annat än de som tas med klagar då. Alternativet om alla ska vara nöjda är ju att man tar med alla läggningingar och möjliga partnerpreferenser, men då kan det ju bli uppemot 100 olika valalternativ eller något sånt. Typ "bisexuell kvinna och har svårt att hitta man att ha sex med", "bisexuell kvinna och har svårt att hitta kvinna att ha sex med", "bisexuell kvinna och svårt att hitta transperson MtF att ha sex med" och en himla massa andra bara utifrån alternativet bisexuell kvinna letar sexpartner.


Det är det inte alls, iaf inte för tjejer!

Men skitsamma! orkar inte -.- kan ju skippa att svara på frågan då istället....är väl bäst det.
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-14 18:43:17

Det finns inga som helst hinder gällande att svara i tråden även om man inte kan vara med och rösta, alla som vill får ju yttra sig.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Alien » 2015-03-14 18:46:05

Tardis89 skrev:
Hadraniel skrev:
Tardis89 skrev:Om man är homosexuell då? -.- Får man inte rösta då eller? -.-

Om du läser trådstarten så handlar den här tråden främst om att samla statistik för att få en uppfattning om hurivida tjejer inom autismspektrumet har lättare att hitta pojkvän eller få sex än vad killar inom spektrumet har för att hitta flickvän eller få sex. Alltså är det kanske inte så relevant att ta med alla sexuella minoriteter utifrån detta syfte?


Jag tycker det, kanske inte ALLA men även om man är homo lixom! Man kunde väl skrivit: Partner istället för pojk/flickvän -.-


TS skapade omröstningen så TS vilja gäller. Inget hindrar att du skapar en egen omröstning med olika alternativ. Det finns också andra omröstningar att rösta i, t ex den här post44889.html#p44889
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46089
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Tardis89 » 2015-03-14 18:48:24

Alien skrev:
Tardis89 skrev:
Hadraniel skrev:Om du läser trådstarten så handlar den här tråden främst om att samla statistik för att få en uppfattning om hurivida tjejer inom autismspektrumet har lättare att hitta pojkvän eller få sex än vad killar inom spektrumet har för att hitta flickvän eller få sex. Alltså är det kanske inte så relevant att ta med alla sexuella minoriteter utifrån detta syfte?


Jag tycker det, kanske inte ALLA men även om man är homo lixom! Man kunde väl skrivit: Partner istället för pojk/flickvän -.-


TS skapade omröstningen så TS vilja gäller. Inget hindrar att du skapar en egen omröstning med olika alternativ. Det finns också andra omröstningar att rösta i, t ex den här post44889.html#p44889


Jaja, får väl göra det då..nån gång!!

Sorry, jag är en sån som säger först o tänker sen D:
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Hadraniel » 2015-03-14 18:51:57

Tardis89 skrev:Det är det inte alls, iaf inte för tjejer!

Men skitsamma! orkar inte -.- kan ju skippa att svara på frågan då istället....är väl bäst det.


Menade inget illa och skrev ju "eventuellt" och gällande homosexuella killar dessutom. Det är ju säkert inte samma förhållande för homosexuella tjejer som för homosexuella killar och jag vet ju faktiskt inte hur skillnaderna ligger till i något av fallen. Tänkte bara att det nog inte är alls samma sannolikhet för en kille att hitta en kille som det är för en kille att hitta en tjej för sex eller förhållande.

Men då syftet var att försöka reda ut hurivida det faktiskt är lättare för heterosexuella tjejer att få pojkvän eller sex än vad det är för heterosexuella killar utifrån saker som diskuterats i andra trådar tidigare kändes det ju inte som så relevant i sammanhanget med massa andra svarsalternativ tror jag. Sedan finns det ju säkert de som undrar hur lätt killar och tjejer med alla andra sexuella preferenser har att hitta partner, men då går det ju alldeles utmärkt att göra en sådan omröstning också. Fast kanske bäst att dela upp det i några omgångar så att det inte blir alldeles för många och luddiga svarsalternativ? Kanske en omröstning gällande homosexuella/bisexuella, en för alla transpersonsvarianter och så vidare?
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Tardis89 » 2015-03-14 18:57:48

Hadraniel skrev:
Tardis89 skrev:Det är det inte alls, iaf inte för tjejer!

Men skitsamma! orkar inte -.- kan ju skippa att svara på frågan då istället....är väl bäst det.


Menade inget illa och skrev ju "eventuellt" och gällande homosexuella killar dessutom. Det är ju säkert inte samma förhållande för homosexuella tjejer som för homosexuella killar och jag vet ju faktiskt inte hur skillnaderna ligger till i något av fallen. Tänkte bara att det nog inte är alls samma sannolikhet för en kille att hitta en kille som det är för en kille att hitta en tjej för sex eller förhållande.

Men då syftet var att försöka reda ut hurivida det faktiskt är lättare för heterosexuella tjejer att få pojkvän eller sex än vad det är för heterosexuella killar utifrån saker som diskuterats i andra trådar tidigare kändes det ju inte som så relevant i sammanhanget med massa andra svarsalternativ tror jag. Sedan finns det ju säkert de som undrar hur lätt killar och tjejer med alla andra sexuella preferenser har att hitta partner, men då går det ju alldeles utmärkt att göra en sådan omröstning också. Fast kanske bäst att dela upp det i några omgångar så att det inte blir alldeles för många och luddiga svarsalternativ? Kanske en omröstning gällande homosexuella/bisexuella, en för alla transpersonsvarianter och så vidare?


Ja, det har du rätt i faktiskt :) Jag blev bara sådär brydd och skrev först o tänkte sen xD Men ja, jag vet ju inte hur det är för killar som söker killar men tjejer är det skitsvårt D:

Sen har jag iofs supersvårt med relationer så det går inte heller ihop D:

Men men! får som sagt kanske göra en omröstning själv då, om jag orkar och förstår hur man gör ^^
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Puzzle » 2015-03-14 22:06:09

Svårt att säga, jag har på ett sätt relativt lätt att hitta partners men det brukar oftast inte hålla särskilt länge och det är oftast jag som blir dumpad, hur riktigt blir det då? "Lätt fånget lätt förgånget..?" :wink:

Svarade att jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Toblerone » 2015-03-16 12:28:06

sugrövmanövern skrev:Nej, det är inte min uppgift att hålla reda på alla sexualiteter och läggningar. Den här tråden utgår från ett heterosexuellt perspektiv.


Ääääh..... det är ju precis sånt tänk som vi egentligen inte vill ha. Jag har nämligen också råkat ut för att folk i (NT-)-forum inte längre velat pratat med mig när jag sagt att jag har Asperger. För att de "inte orkar hålla reda på alla psykiska avvikelser".

Därför tycker jag att det är ändå en bra idé att göra sig besväret att uttrycka sig neutralt så att det passar alla. Det går säkert inte alltid, men här hade det ju lätt gått.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav plåtmonster » 2015-03-16 13:00:00

@Toblerone, Tala inte om din diagnos?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-16 13:01:27

Ni som vill ha en regnbågstråd på det här ämnet får gärna sammanställa en lista på vilka röstningsalternativ ni vill ha i och pm:a mig den så kan jag snickra ihop en tråd åt er.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Toblerone » 2015-03-16 14:42:54

plåtmonster skrev:@Toblerone, Tala inte om din diagnos?


Jag vet, men situationen var mycket mer invecklad än så. Men min poäng här var: Vi vill inte att man diskriminerar oss pga sånt. Så vi bör inte heller diskriminer (t.ex. pga sexuell läggning).

Sedan beror det förstås på. Man kan också också överdriva med det. I vissa fall blir det för krångligt
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav sugrövmanövern » 2015-03-16 14:46:50

Men man blir för fan inte diskriminerad för att man inte omnämns i en omröstning som främst handlar om heterosexuellas vanor och förmågor. Jesus.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav plåtmonster » 2015-03-16 15:06:39

@sugrövmanövern, Du måste tänka på alla i alla situationer och alla misstag är grund för offentlig banning :P :-)051

(sedan finns det något som heter att avgränsa ett problem ;))
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav lebannen » 2015-03-16 15:31:03

svårt och svårt...jag har aldrig haft sex eller relation men jag har heller aldrig aktivt försökt få till det pga blyghet. men visst blir man mer och mer likgiltig till allt det där tjafset med åren? eller är det jag som försöker minska min egen kognitiva dissonans i vanlig ordning? :-)063
lebannen
 
Inlägg: 43
Anslöt: 2012-12-16

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Toblerone » 2015-03-16 16:13:29

sugrövmanövern skrev:Men man blir för fan inte diskriminerad för att man inte omnämns i en omröstning som främst handlar om heterosexuellas vanor och förmågor. Jesus.


Nja, det kan man förstås ha olika åsikter om. Jag tycker bara att dem flesta liknande omröstningarna som jag har sett dem senaste åren, har uttryckt det neutralt så att det passar alla.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Inläggav Alien » 2015-03-16 17:30:20

Men om avsikten är att jämföra hur det är för heterosexuella män resp kvinnor så måste man få göra det utan att ta med homosexuella. Det står som sagt alla fritt att starta egna omröstningar.

Det blir ju löjligt om alla som blir uteslutna ur just denna omröstning klagar över att omröstningen är "fel". Den är ju inte fel ur TS synvinkel. Möjligen skulle TS redan i startinlägget poängterat att omröstningen enbart gäller just heterosexuella. Även om jag tycker det framgår indirekt av detta:
sugrövmanövern skrev:Det har ju diskuterats mycket på forumet på sistone om huruvida kvinnor inom autismspektrat har det lättare på den fronten än vad männen har?
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46089
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in