Har du lätt för att få partner eller sex? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har du lätt för att få partner eller sex?

Ja, jag är kvinna och hittar lätt pojkvän
16
8%
Ja, jag är kvinna och hittar lätt någon att ha sex med
19
9%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta pojkvän
30
15%
Nej, jag är kvinna och har svårt att hitta någon att ha sex med
5
2%
Ja, jag är man och hittar lätt flickvän
13
6%
Ja, jag är man och hittar lätt någon att ha sex med
14
7%
Nej, jag är man och har svårt att hitta tjej
78
39%
Nej, jag är man och har svårt att hitta någon att ha sex med
27
13%
 
Antal röster : 202

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Deadly_Nightshade » 2014-08-20 22:17:52

Visste att det var illa men inte SÅ illa - nästan 80% av männen. Då är det inte bara jag alltså.
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Titti » 2014-08-21 16:52:10

Det beror också rätt mycket på vad man lägger i både frågorna och svaren.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Palindromus » 2014-08-21 16:58:54

Titti skrev:Det beror också rätt mycket på vad man lägger i både frågorna och svaren.
Verkligen!
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-08-21 17:11:41

Titti skrev:Det beror också rätt mycket på vad man lägger i både frågorna och svaren.
Jo, folk har ju frågat mig vad jag menar med lätt och svårt tex.... Det hela blir i slutändan ganska godtyckligt.

Men man kan i allafall utröna att alldeles för många upplever att de inte är tillfreds med sin situation, att de inte kan tillskansa sig det de vill ha.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Palindromus » 2014-08-21 17:25:43

sugrövmanövern skrev:Jo, folk har ju frågat mig vad jag menar med lätt och svårt tex.... Det hela blir i slutändan ganska godtyckligt.

Men man kan i allafall utröna att alldeles för många upplever att de inte är tillfreds med sin situation, att de inte kan tillskansa sig det de vill ha.
Precis. Sitter här och bekräftar inlägg, haha.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-08-21 17:27:33

sugrövmanövern skrev:
Titti skrev:Det beror också rätt mycket på vad man lägger i både frågorna och svaren.
Jo, folk har ju frågat mig vad jag menar med lätt och svårt tex.... Det hela blir i slutändan ganska godtyckligt.

Men man kan i allafall utröna att alldeles för många upplever att de inte är tillfreds med sin situation, att de inte kan tillskansa sig det de vill ha.


Killarna som är missnöjda kanske borde skaffa en peruk, kjol, läppstift och ett par högklackade skor och pröva på lyckan?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-08-21 17:34:37

slackern skrev:
sugrövmanövern skrev:
Titti skrev:Det beror också rätt mycket på vad man lägger i både frågorna och svaren.
Jo, folk har ju frågat mig vad jag menar med lätt och svårt tex.... Det hela blir i slutändan ganska godtyckligt.

Men man kan i allafall utröna att alldeles för många upplever att de inte är tillfreds med sin situation, att de inte kan tillskansa sig det de vill ha.


Killarna som är missnöjda kanske borde skaffa en peruk, kjol, läppstift och ett par högklackade skor och pröva på lyckan?
Och tjejerna, hur ska de göra?
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Sv: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-08-21 17:37:49

sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:
sugrövmanövern skrev:Jo, folk har ju frågat mig vad jag menar med lätt och svårt tex.... Det hela blir i slutändan ganska godtyckligt.

Men man kan i allafall utröna att alldeles för många upplever att de inte är tillfreds med sin situation, att de inte kan tillskansa sig det de vill ha.


Killarna som är missnöjda kanske borde skaffa en peruk, kjol, läppstift och ett par högklackade skor och pröva på lyckan?
Och tjejerna, hur ska de göra?

Bjuda ut sig själva?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-08-21 17:43:15

slackern skrev:
sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:
Killarna som är missnöjda kanske borde skaffa en peruk, kjol, läppstift och ett par högklackade skor och pröva på lyckan?
Och tjejerna, hur ska de göra?

Bjuda ut sig själva?
Det är inte så lyckat har jag märkt. Särskilt inte om det är förhållande man söker.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Palindromus » 2014-08-21 17:43:37

Tjejerna får gå fram till nån snäll, söt kille och säga "Hej! Jag är tjej. Vill du prata med mig?" hehehe. :D

Nej, men jag är så smal så det blir inte så mycket kött att knapra på om jag bjuder på mig själv.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Re: Sv: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-08-21 17:49:05

sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:
sugrövmanövern skrev:Och tjejerna, hur ska de göra?

Bjuda ut sig själva?
Det är inte så lyckat har jag märkt. Särskilt inte om det är förhållande man söker.

Det är skillnad på tillfälligt sex och förhållande.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-08-21 17:58:48

slackern skrev:Det är skillnad på tillfälligt sex och förhållande.
Enligt omröstningen så är det hitta pojkvän flest kvinnor anger att de har svårt att finna. Så tips för det är mest intressant.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Sv: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-08-21 18:00:27

sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:Det är skillnad på tillfälligt sex och förhållande.
Enligt omröstningen så är det hitta pojkvän flest kvinnor anger att de har svårt att finna. Så tips för det är mest intressant.

Där har jag nog inget tipps att komma med. Handlar väl bara om rätt tid, plats och personkemi?
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-08-21 18:04:30

slackern skrev:
sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:Det är skillnad på tillfälligt sex och förhållande.
Enligt omröstningen så är det hitta pojkvän flest kvinnor anger att de har svårt att finna. Så tips för det är mest intressant.

Där har jag nog inget tipps att komma med. Handlar väl bara om rätt tid, plats och personkemi?

Det vill säga, det är ganska kört :-)Happy . Ungefär lika sannolikt som att vinna på lotto.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Sv: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav slackern » 2014-08-21 18:12:54

sugrövmanövern skrev:
slackern skrev:
sugrövmanövern skrev:Enligt omröstningen så är det hitta pojkvän flest kvinnor anger att de har svårt att finna. Så tips för det är mest intressant.

Där har jag nog inget tipps att komma med. Handlar väl bara om rätt tid, plats och personkemi?

Det vill säga, det är ganska kört :-)Happy . Ungefär lika sannolikt som att vinna på lotto.

Jo det kan nog kännas som det. Lättare om man bor i en stad och är ute i svängen. Fast det gäller ju då om man vill träffa folk men kanske inte en partner. Men folk brukar ju knulla runt tills dom får jackpott.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Palindromus » 2014-08-21 18:13:58

sugrövmanövern skrev:Det vill säga, det är ganska kört . Ungefär lika sannolikt som att vinna på lotto.
Det har enormt stor betydelse för självkänslan. Samtidigt som man har tio gånger större chans om man har hög självkänsla än låg. Tenderar man tycka illa om sig själv och döma sig själv hårt är det nästan omöjligt, men samtidigt är det enormt mycket svårare att bygga upp självkänslan om man känner sig misslyckad på partnerfronten.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Re: Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Titti » 2014-08-21 18:22:46

Jag skrev det tidigare i tråden men kan upprepa det. Jag har aldrig haft svårt att hitta partners men problemet är att hitta någon som är bra för mig. En partner vilken som helst är ingen vinst. Det är närmast en belastning.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav sugrövmanövern » 2014-08-21 18:28:30

Titti skrev:En partner vilken som helst är ingen vinst. Det är närmast en belastning.
Ja, det är väl lite som att råka köpa nitlotter för hela lönen.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav nallen » 2014-08-21 18:54:11

Det finns, som vanligt, inget sätt att vinna.
Är man solo är det hopplöst att få ligga regelbundet och är man tillsammans med någon så kan man för all del få ligga något så när regelbundet och ofta, men det blir ju samma samma vilket rätt snabbt blir tråkigt.
nallen
 
Inlägg: 19464
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Palindromus » 2014-08-21 18:59:05

nallen skrev:Det finns, som vanligt, inget sätt att vinna.
Är man solo är det hopplöst att få ligga regelbundet och är man tillsammans med någon så kan man för all del få ligga något så när regelbundet och ofta, men det blir ju samma samma vilket rätt snabbt blir tråkigt.
Så kan man säkert uppleva det och det är väl en av flera anledningar till att många väljer andra varianter.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Miche » 2014-08-21 19:55:36

nallen skrev:är man tillsammans med någon så kan man för all del få ligga något så när regelbundet och ofta, men det blir ju samma samma vilket rätt snabbt blir tråkigt.
Det tycker inte jag, vi gillar att variera sexet och provar lite nya varianter då och då så jag har efter snart två år med samma tjej inte upplevt någon slentrian eller att det skulle bli tråkigt.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Richard » 2014-08-21 22:29:58

Nä, jag har svårt att få tjejer. Iof. har jag haft många, men en gjorde slut för att jag inte ville ligga med henne. Sen så att säga, när hon klädde av sig, o låg naken i min soffa...

O jag min dumme jävel sa; Ja du kan sova på soffan själv ska jag ta en cigg o sen lägga mig i sängen...

Men det är ju bara jag som är dum!
Richard
 
Inlägg: 3407
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav Palindromus » 2014-08-21 22:39:58

Richard skrev:Nä, jag har svårt att få tjejer. Iof. har jag haft många, men en gjorde slut för att jag inte ville ligga med henne. Sen så att säga, när hon klädde av sig, o låg naken i min soffa...

O jag min dumme jävel sa; Ja du kan sova på soffan själv ska jag ta en cigg o sen lägga mig i sängen...

Men det är ju bara jag som är dum!
Oj! Ja, det uppfattade hon nog inte som särskilt trevligt. I regel går det ju att kommunicera trots missöden, men jag antar att det var en alldeles ny relation då?
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Har du lätt för att få partner eller sex?

Inläggav plåtmonster » 2014-08-22 3:31:57

Du får köra med "Jag är världskändis!" :D
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in