Förslag: förbjud invandringstrådar på forumet (Omröstning)

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Är ni trötta på invandringsdebatter?

Ja
22
65%
Nej
12
35%
 
Antal röster : 34

Inläggav Inger » 2009-02-26 19:06:41

Ja, du har fel. Inga moderatorer har någonsin givit uttryck för några SD-åsikter på det här forumet. Dessutom är NFD omodererat! Vilket är orsaken att bl a du själv kunnat starta otaliga trådar om såna ämnen. ;)

Att Admin låter invandrardiskussioner hållas är väl för att medlemmarna vid upprepade tillfällen uttryckt önskemål om forumdel med extra högt i tak och minimal inblandning av administrationen.

Men ibland är det väl lite över gränsen för hets mot folkgrupp och då borde Admin kunna ingripa om det strider mot svensk lag.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:07:22, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav manne » 2009-02-26 19:28:20

Inger skrev:Ja, du har fel. Inga moderatorer har någonsin givit uttryck för några SD-åsikter på det här forumet. Dessutom är NFD omodererat! Vilket är orsaken att bl a du själv kunnat starta otaliga trådar om såna ämnen. ;)

Att Admin låter invandrardiskussioner hållas är väl för att medlemmarna vid upprepade tillfällen uttryckt önskemål om forumdel med extra högt i tak och minimal inblandning av administrationen.

Men ibland är det väl lite över gränsen för hets mot folkgrupp och då borde Admin kunna ingripa om det strider mot svensk lag.


ja men det går ju att disskutera olika kulturer och religioner utan att blanda in Rasism för det. Ett exempel är heders-relaterat våld...

tex detta

pakestan-oc ... t8723.html
Senast redigerad av manne 2011-05-04 18:07:22, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav ford » 2009-02-26 21:00:07

sugrövmanövern skrev:
ford skrev:Hur hade du tänkt att man skulle kunna diskutera invandringstrådars vara eller inte vara, utan att starta en tråd om det? :roll:
Nä, det går ju inte. Klart du måste starta en invandringstråd om du vill diskutera dess vara eller icke vara..


Jag kan inte se att det här skulle vara en invandringstråd. Vi diskuterar inte invandringsfrågor, utan invandringstrådarnas vara eller inte vara här.

sugrövmanövern skrev:
ford skrev:Ni har inte märkt att det var ett tag sedan jag skrev invandringstrådar, eller- på ett seriöst sätt deltog i sådana debatter?
Nä, jag har däremot märkt att du startar den ena tråden efter den andra med ordet invandring eller invandrings i rubriken.


När gjorde jag det senast?

Om du menar tråden "diskussion av inblandning", så var det en tramstråd, innhehållande ett ganska rejät mått av ironi ang. vissa forummedlemmars förmåga att lyckas relatera så gott som allt till invandringen.

Närmare än så har jag inte varit på mycket länge.
Senast redigerad av ford 2009-02-26 21:05:56, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in