Det övernaturliga

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Det övernaturliga

Inläggav Kahlokatt » 2014-10-26 23:42:08

Levande människor är iaf mer läskiga än döda. Döda människor kan inte skada någon.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Det övernaturliga

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-27 0:54:29

Jag tror mest som ni två föregående även om jag vill tro att min döda mormor lallar runt här hemma hos mig och att mitt fjärde barn (har fått missfall någon gång) finns också i min närhet. Jag kallar honom för Simon.
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Det övernaturliga

Inläggav River » 2014-10-27 19:04:09

Nå er det jo mørkektiden da, og i går kveld når jeg var ute og gikk, så var jeg redd for denne fæle damen fra fredag 13 filmen.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Det övernaturliga

Inläggav Frimodig » 2014-10-27 19:17:59

Kahlokatt skrev:Levande människor är iaf mer läskiga än döda. Döda människor kan inte skada någon.


Njaa, fundera över Hitler, Mao och Stalin idag. De trogna efterföljarna.

Vi är extremt styrda av de som levde tidigare. På gott och ont.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Det övernaturliga

Inläggav elle » 2014-10-27 21:40:18

Kahlokatt skrev:Levande människor är iaf mer läskiga än döda. Döda människor kan inte skada någon.

De kan uppstå från de döda .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Det övernaturliga

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-27 22:26:04

Snart ska jag få distanshealing av en kollega som är Reiki Master :D Undrar om jag kommer att känna någonting? Jag kanske kommer att föreställa mig att jag känner någonting :wink: När hon frågade vad hon skulle inrikta sig på svarade jag skallen. Det är där inne jag har allra mest problem även om jag har lite ont i korsryggen m. m. :roll:
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Re: Sv: Det övernaturliga

Inläggav slackern » 2014-10-27 22:33:45

elle skrev:
Kahlokatt skrev:Levande människor är iaf mer läskiga än döda. Döda människor kan inte skada någon.

De kan uppstå från de döda .

Zombies är nog inte så trevliga. Så jag hoppar över tron om ett liv efter döden.
slackern
 
Inlägg: 43761
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Det övernaturliga

Inläggav Parvlon » 2014-10-27 23:16:56

Healing på annat sätt än i Jesu namn ser jag suspekt på. I vilken kraft är det de "healar" om de hoppar över/går förbi Jesus? Att Gud besvarar böner är också något jag själv har upplevt och han är den bästa psykdoktorn.

elle skrev:De kan uppstå från de döda .
nog sällan som Gud låter sånt ske och knappast så ofta som folk får för sig att deras släktingar kontaktar dem. Händelserna i bibeln är säkert undantag men alla ska ju uppstå den yttersta dagen så du har visserligen rätt.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Det övernaturliga

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-28 7:54:11

Parvlon skrev:Healing på annat sätt än i Jesu namn ser jag suspekt på. I vilken kraft är det de "healar" om de hoppar över/går förbi Jesus? Att Gud besvarar böner är också något jag själv har upplevt och han är den bästa psykdoktorn.

elle skrev:De kan uppstå från de döda .
nog sällan som Gud låter sånt ske och knappast så ofta som folk får för sig att deras släktingar kontaktar dem. Händelserna i bibeln är säkert undantag men alla ska ju uppstå den yttersta dagen så du har visserligen rätt.


Jag ska fråga henne på jobbet vad det är för krafter. Jag mådde bättre efter healingen och somnade ovanligt lätt efteråt. Lyssnade på meditationsmusik samtidigt som hon skickade healing, kan varit bara musiken som gjorde att jag slappnade av och började må bra. Jag har lyssnat mycket på meditationsmusik och avslappningsövningar på You Tube på sistone, motverkar stress jätteeffektivt :-)Happy
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Det övernaturliga

Inläggav KrigarSjäl » 2014-10-28 8:45:29

Parvlon skrev:Healing på annat sätt än i Jesu namn ser jag suspekt på. I vilken kraft är det de "healar" om de hoppar över/går förbi Jesus? Att Gud besvarar böner är också något jag själv har upplevt och han är den bästa psykdoktorn.

-Men vad bra!

Då kan vi ju lägga ner hela psykiatrin!
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Det övernaturliga

Inläggav elle » 2014-10-28 9:52:47

KrigarSjäl skrev:
Parvlon skrev:Healing på annat sätt än i Jesu namn ser jag suspekt på. I vilken kraft är det de "healar" om de hoppar över/går förbi Jesus? Att Gud besvarar böner är också något jag själv har upplevt och han är den bästa psykdoktorn.

-Men vad bra!

Då kan vi ju lägga ner hela psykiatrin!

Psykiatri kanske försvinner av sig själv utan Guds hjälp med tanke på nedskärningar och sparande och då återstår det att vända sig till Gud eller till andar för att få hjälp .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Det övernaturliga

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-28 11:36:26

Hmmm... hon som healade mig påstår att hon blev rörig i skallen och orolig i kroppen när hon healade mig (fick alltså i sig mina röriga destruktiva energier). Sant eller inte så mår jag i varje fall bättre idag än igår :wink: (Hon kanske mår sämre hehehe). Bryr mig inte om det bara är inbillning, skit detsamma, huvudsaken att jag mår bättre, dessutom var det gratis... Man ska inte ta betalt för distanshealing, då är man oseriös tydligen.
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Det övernaturliga

Inläggav KrigarSjäl » 2014-10-28 11:40:24

Alltså, healing är bluff och healare skor sig på godtrogna vidskepliga människor.

Det är ingen åsikt.
Möjligen kan placebo vara en faktor, men det gäller ju för så mycket annat också...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Det övernaturliga

Inläggav Parvlon » 2014-10-28 13:39:38

Att det existerar är nog till stor del p.ga av den här instinkten folk har ang. det ockulta.
PMS-monstret skrev:Bryr mig inte om det bara är inbillning, skit detsamma..


KrigarSjäl skrev:-Men vad bra! Då kan vi ju lägga ner hela psykiatrin!
Det hade nog gått bättre än man tror. När abstinensen lagt sig dvs.

Eller så är jag ett undantag. Jag gav inga såna garantier du kom med.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Det övernaturliga

Inläggav Kahlokatt » 2014-10-28 15:37:41

PMS-monstret skrev:Jag tror mest som ni två föregående även om jag vill tro att min döda mormor lallar runt här hemma hos mig och att mitt fjärde barn (har fått missfall någon gång) finns också i min närhet. Jag kallar honom för Simon.


Det låter fint på något vis.
Jag och min bror har tre "änglasyskon" som inte blev några färdiga barn (mamma fick alltså missfall). Jag har inga namn på dem, men jag undrar ibland vad de skulle ha blivit (alltså pojke eller flicka).
Jag brukar också tänka att min mormor ser till mig ibland. Flera gånger i min gamla lägenhet fick jag plötsliga förnimmelser av henne, det var något med lukten. Det var inte ett dugg skrämmande, bara tröstande. Mina döda katter har också varit och "hälsat på".
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Det övernaturliga

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-28 16:10:22

Ja, det känns skönt. Jag tror att mormor vakar över mig på nätterna. Det här låter förstås galet men jag kommunicerar med Simon med hjälp av tarot korten.... Jag tror också att även husdjuren lever vidare (eller vill tro). Lyckligtvis har jag även ett levande husdjur, min underbara Bichon Frise :-)Happy
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Det övernaturliga

Inläggav earlydayminer » 2014-10-28 18:24:40

Det över-vad?

Bild
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Det övernaturliga

Inläggav BloodyPirate » 2014-10-28 19:07:52

earlydayminer skrev:Det över-vad?

Bild


SHELDON!!! :-)173
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Det övernaturliga

Inläggav kiddie » 2014-10-28 21:23:57

Kahlokatt skrev:Jag brukar också tänka att min mormor ser till mig ibland.


Har tänkt så ibland men blir illa till mods och undrar om hon är arg för att jag ärvt några saker av henne som sedan blivit förstörda pga min ovarsamhet.... :-)004
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Det övernaturliga

Inläggav notwoodstock » 2014-10-28 21:39:56

Det är uppåt väggarna rörigt hur man skall tolka det övernaturliga, när man läser om allt som står på schizofreniservern Viska. Eller på andra ställen.

I stort sett så var det dags för denna tråd, som jag startade där i morse:

Metafysik? /"vaneföreställningar"/

Jag ville ha en diskussionstråd om :

Andligt

Våra religiösa, kristna eller icke-kristna, andliga upplevelser, inte i ett religionsfritt Sverige får tala fritt utan att mötas av ordet "vaneföreställningar", eller dylikt?

Fysikaliskt

För t.ex argument är om inte "föreställningar"/upplevelser är lika ogreppbart` Fysikerna nuförtiden för en debatt om allt vi upplever är en enormt stor samling kvantfysikaliska "computations"? Med Heisenbergs katt och allt det här. En person berättade för mig att på språket Sanskrit (Indiskt?), så är ordet för 'materia' samma som ordet för 'illusion'.

Jag har själv varit med om ca 5 st "riktiga" underverk, där Gud styrt materia oavsett vad som brukar hända. En gång blev jag helt frisk från magsjuka på en halv sekund ungefär, efter en förtvivlad bön.

Jag påstår att polariseringen hur man upplever saker handlar om frågorna:

Finns det någon Gud? / Hur kan någon påstå att Gud inte "finns"?
Vad bygger upp "verkligheten"? Upplevelser eller objektivt existerande "materia"?
Vem har tolkningsföreträde, som teologerna kallar det - om vem som vet "sanningen"? - Jesus är Sanningen, enligt Tron.

Denna tråd är avsedd för fri debatt, där det ena ställs mot det andra. "De sjuka behöver läkare", säger Jesus. Är människor som inte fått uppleva något Andligt, inte bara "sjuka"?

Vad säger ni, gott folk?
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Det övernaturliga

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-29 5:21:08

Jag fick inte schizofreni som dignos men psykologen som gjorde utredningen ställde en massa frågor när jag sa att jag tror på spöken och har haft olika andliga övernaturliga upplevelser...
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Det övernaturliga

Inläggav PMS-monstret » 2014-10-29 5:24:26

kiddie skrev:
Kahlokatt skrev:Jag brukar också tänka att min mormor ser till mig ibland.


Har tänkt så ibland men blir illa till mods och undrar om hon är arg för att jag ärvt några saker av henne som sedan blivit förstörda pga min ovarsamhet.... :-)004


Jag ser mardrömmar om min farmor minst en gång i månaden eftersom jag ärvde henne och gjorde mig av med det mesta av hennes prylar... Hon är alltid skitsyr i drömmarna...
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Det övernaturliga

Inläggav kiddie » 2014-10-29 5:29:17

Frimodig skrev:Njaa, fundera över Hitler, Mao och Stalin idag. De trogna efterföljarna.

Vi är extremt styrda av de som levde tidigare. På gott och ont.


elle skrev:De kan uppstå från de döda .


Kanske inte meningen att läsas ihop men....

zombiehitler och zombiestalin.... :shock:
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Det övernaturliga

Inläggav sugrövmanövern » 2014-10-29 17:35:53

PMS-monstret skrev:
kiddie skrev:
Kahlokatt skrev:Jag brukar också tänka att min mormor ser till mig ibland.


Har tänkt så ibland men blir illa till mods och undrar om hon är arg för att jag ärvt några saker av henne som sedan blivit förstörda pga min ovarsamhet.... :-)004


Jag ser mardrömmar om min farmor minst en gång i månaden eftersom jag ärvde henne och gjorde mig av med det mesta av hennes prylar... Hon är alltid skitsyr i drömmarna...
Gosh, vad läskigt! Alltså jag tänkte på en sak angående den här tråden... Folk som gärna vill tro att någon man älskade "vakar över en" eller så.

Om någon läskig person dött då? Tex en förälder som förgrep sig på en, eller en farmor som avskydde en? (Min farmor gillade ej mig). Kan inte de lika gärna komma tillbaka och jävlas med en? Någon här som varit med om det? Mött anden av någon man inte vill se igen?

Jag har en del prylar efter farmor och farfar nu och funderar på om hon tycker det är okay att jag har dem, bla handarbeten. Eller om hon velat att mina kusiner skulle ha alltihopa.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Intressanta intressen



Logga in