Det övernaturliga

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Det övernaturliga

Inläggav napoleon78 » 2014-10-25 15:18:43

Jag läser aldrig spökhistorier eller något som helst om paranormala fenomen. Jag tänker liksom allt i bilder och då blir det lite väl levande.

Dessutom har jag nog i mitt eget liv, nyss skulle jag ladda min telefon men det gick inte för sig. Min säng är från 1800-talet och tydligen gillades inte elektriciteten. Så ur flög laddaren. Sånt händer jämt.

Och tiden försvinner, klockor ändras, ibland kan jag vara nån helt annanstans. Självklart beror somligt på egen okoncentration, men jag har alltså åtminstone inte diagnostiserats med psykisk problematik som kunde förklara nåt av detta.

Min mor ser spöken kontinuerligt.
napoleon78
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2014-10-13

Det övernaturliga

Inläggav Frimodig » 2014-10-25 16:36:37

Det övernaturliga finns inte.

Allt som är nu är väsentligen en gemensam evolutionsgrej. Darwin fattade liksom, helt obegripligt.

Sen är det kul att sticka hål på övernaturliga grejer.

Nå, Gud finns inte, det finns ingen plan, osv.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Det övernaturliga

Inläggav River » 2014-10-25 17:45:03

Jeg tror på spøkelser. Ihvertfall er jeg redd for mørket og hva det kan skjule, og det er vel noe av det samme kanskje.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Det övernaturliga

Inläggav elle » 2014-10-25 17:56:49

Vad är " spöken " ? Som jag tolkar det är det onda själar av döda människor som trakasserar .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Det övernaturliga

Inläggav kiddie » 2014-10-25 19:30:25

Jag skulle vilja att det spökade hos Frimodig. Att han såg skuggor som gick omkring i lägenheten, kanske att någon enstaka bok kastades ut från bokhyllan. Att täcket rycktes av när han sov.

Jag tycker nästan folks reaktioner på spökena är roligare än själva spökena. Har sett en del roliga reaktioner, särskilt från folk som är bombsäkra på att spöken inte finns. :-)005
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Det övernaturliga

Inläggav Chrilleb » 2014-10-25 20:38:15

@Kahlokatt



Jag är intresserad av det övernaturliga, har perioder då jag lånade böcker från biblan och verkligen "pluggade", skiftat intresse sedan dess, men övernaturligt ligger liksom ändå som nåt intresse på nåt sätt. För jag skulle vilja tro på ett liv efter detta, själen stiger till himlen, och kroppen begravs, nån sorts energi, att man "går igen" på nåt sätt, det skulle kännas lite ...häftigt, det finns ju lite berättelser därute med folk som sett saker, och de som inte alls...sett nåt...lite häftigt på nåt sätt.
Chrilleb
 
Inlägg: 6400
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Det övernaturliga

Inläggav Frimodig » 2014-10-25 20:45:17

kiddie skrev:Jag skulle vilja att det spökade hos Frimodig. Att han såg skuggor som gick omkring i lägenheten, kanske att någon enstaka bok kastades ut från bokhyllan. Att täcket rycktes av när han sov.

Jag tycker nästan folks reaktioner på spökena är roligare än själva spökena. Har sett en del roliga reaktioner, särskilt från folk som är bombsäkra på att spöken inte finns. :-)005


Alla typer av spöken och Gudar är hjärtligt välkomna hem till mig. Jag bor på Linnégatan i Uppsala. Alla är hjärtligt välkomna.

Jag kan åtminstone bjuda på the, och en konversation. Fast de kommer att bli jävligt rädda.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Det övernaturliga

Inläggav Parvlon » 2014-10-25 20:46:51

Frimodig skrev:Alla typer av spöken och Gudar är hjärtligt välkomna hem till mig. Jag bor på Linnégatan i Uppsala. Alla är hjärtligt välkomna.Jag kan åtminstone bjuda på the, och en konversation. Fast de kommer att bli jävligt rädda.Frimodig
Varför inte göra som så många andra. Ge dig ut i öknen, göm dig i en grotta, fasta, smörj in din kropp med olja och meditera/be till högre makter i nonstop för en vecka.

Alltså bjud in dem i din kropp och säg till dem "gör vad ni behagar, bevisa er", om du vågar.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Det övernaturliga

Inläggav Nefarious » 2014-10-25 21:32:46

kiddie skrev:Jag skulle vilja att det spökade hos Frimodig. Att han såg skuggor som gick omkring i lägenheten, kanske att någon enstaka bok kastades ut från bokhyllan. Att täcket rycktes av när han sov.

Jag tycker nästan folks reaktioner på spökena är roligare än själva spökena. Har sett en del roliga reaktioner, särskilt från folk som är bombsäkra på att spöken inte finns. :-)005


Jag har aldrig någonsin upplevt något övernaturligt, så jag skulle gärna vara med om det där. Kan jag locka fram spökena hemma hos mig eller måste jag åka hem till dig för att få se dem?
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Det övernaturliga

Inläggav napoleon78 » 2014-10-25 21:47:01

Alltså det lilla jag har upplevt ser jag inte som övernaturligt? Ok att jag inte riktigt fattar hur det hänger ihop men så är det med många andra fenomen här i världen också.

Detta med telefonladdaren idag (se några inlägg tidigare) kändes helt naturligt. Inte övernaturligt. Nån gång kan nån skåpdörr ha öppnat sig själv då jag ska ta ut nåt, men det liksom inte heller känts speciellt över-något.

Så jag har ingen övernaturlighetsgrej att bevisa eller sticka hål på...

Spöken vet jag inte vad det är, ibland har jag hört debatteras om energispår och det kan jag tro på. Sen talas det om änglar och tomtar och småfolk. Själv ser jag inte nån eller nåt, dels antagligen för att jag inte vill eller vågar. Även om jag har den uppfattningen att det ju faktiskt inte är så dramatiskt, min mamma ser ju "dem" så gott som varje dag, även i sitt eget hem och ibland om de står ivägen måste hon ju gå igenom dem. Min pappa ser dem också men inte lika mycket och ofta.
napoleon78
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2014-10-13

Det övernaturliga

Inläggav elle » 2014-10-25 21:48:44

Frimodig skrev:Det övernaturliga finns inte.


Jag har varit med om något övernaturligt men jag är säker på att 99,98% av människor skulle tycka att jag är en lögnare .
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Det övernaturliga

Inläggav napoleon78 » 2014-10-25 22:08:08

elle skrev:Jag har varit med om något övernaturligt men jag är säker på att 99,98% av människor skulle tycka att jag är en lögnare .


Jag hör till 0,02% då tror jag :-)Happy
napoleon78
 
Inlägg: 63
Anslöt: 2014-10-13

Det övernaturliga

Inläggav Frimodig » 2014-10-26 1:08:24

Parvlon skrev:
Frimodig skrev:Alla typer av spöken och Gudar är hjärtligt välkomna hem till mig. Jag bor på Linnégatan i Uppsala. Alla är hjärtligt välkomna.Jag kan åtminstone bjuda på the, och en konversation. Fast de kommer att bli jävligt rädda.Frimodig
Varför inte göra som så många andra. Ge dig ut i öknen, göm dig i en grotta, fasta, smörj in din kropp med olja och meditera/be till högre makter i nonstop för en vecka.

Alltså bjud in dem i din kropp och säg till dem "gör vad ni behagar, bevisa er", om du vågar.


Njaa, jag spelar inte på de där jockarnas villkor. Skitenkelt, egentligen. På vems villkor spelar man?

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Det övernaturliga

Inläggav KrigarSjäl » 2014-10-26 1:20:00

Parvlon skrev:Varför inte göra som så många andra. Ge dig ut i öknen, göm dig i en grotta, fasta, smörj in din kropp med olja och meditera/be till högre makter i nonstop för en vecka.

...det där låter som nått jag gör varje gång jag är rejält och skoningslöst bakfull.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Det övernaturliga

Inläggav Frimodig » 2014-10-26 1:24:31

KrigarSjäl skrev:
Parvlon skrev:Varför inte göra som så många andra. Ge dig ut i öknen, göm dig i en grotta, fasta, smörj in din kropp med olja och meditera/be till högre makter i nonstop för en vecka.

...det där låter som nått jag gör varje gång jag är rejält och skoningslöst bakfull.


En riktigt smart kommentar. Jag är helt imponerad.

Sen växer liksom gräs bättre.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Det övernaturliga

Inläggav kiddie » 2014-10-26 1:26:58

Nefarious skrev:Jag har aldrig någonsin upplevt något övernaturligt, så jag skulle gärna vara med om det där. Kan jag locka fram spökena hemma hos mig eller måste jag åka hem till dig för att få se dem?


Hm. Jag vet inte. Har funderat på att sova över i vandrarhemmet Borgvattnet. Inte bara för spökena, verkar mysigt med.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Det övernaturliga

Inläggav KrigarSjäl » 2014-10-26 1:32:36

...om Krigarn åker till Borgvattnet så flyr spökena.

Jag har aldrig sett nåt i den vägen.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Det övernaturliga

Inläggav Frimodig » 2014-10-26 16:21:35

Jag tänker mig mer att man klappar dem på axeln och önskar lycka till.
Ungefär.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Det övernaturliga

Inläggav kiddie » 2014-10-26 16:34:16

KS och Frimodig spenderar en natt i Borgvattnet. De filmar sig och nästa morgon finner man enbart kameran, KS och Frimodig står ingenstans att finna.

Dun dun dun...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Det övernaturliga

Inläggav geocache » 2014-10-26 19:14:02

Chrilleb skrev:@Kahlokatt



Jag är intresserad av det övernaturliga, har perioder då jag lånade böcker från biblan och verkligen "pluggade", skiftat intresse sedan dess, men övernaturligt ligger liksom ändå som nåt intresse på nåt sätt. För jag skulle vilja tro på ett liv efter detta, själen stiger till himlen, och kroppen begravs, nån sorts energi, att man "går igen" på nåt sätt, det skulle kännas lite ...häftigt, det finns ju lite berättelser därute med folk som sett saker, och de som inte alls...sett nåt...lite häftigt på nåt sätt.


:D
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Det övernaturliga

Inläggav notwoodstock » 2014-10-26 19:22:39

Hmmm....

/bibelupphittat:/

Spoiler: visa
Leviticus 19:31 - “Do not turn to mediums or seek out spiritists, for you will be defiled by them. I am the LORD your God.”
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Det övernaturliga

Inläggav Frimodig » 2014-10-26 20:06:31

kiddie skrev:KS och Frimodig spenderar en natt i Borgvattnet. De filmar sig och nästa morgon finner man enbart kameran, KS och Frimodig står ingenstans att finna.

Dun dun dun...


njaa, jag är rätt tydlig. Jag ser ut som nåt jävla benrangel. Sen svär jag. Ta dig i fittan, idiot. När jag slappnar av. Sen gillar jag att bestiga berg, liksom.

Pissa på makthavare.

Frimodig
Frimodig
 
Inlägg: 9703
Anslöt: 2011-07-15

Det övernaturliga

Inläggav Kahlokatt » 2014-10-26 22:59:55

elle skrev:Vad är " spöken " ? Som jag tolkar det är det onda själar av döda människor som trakasserar .


Nej, jag tror inte att spöken är döda som kommer tillbaka. Spöken är varken onda eller goda.
Jag tror på min mammas teori, att "spöken" är glapp i rumtiden. Ibland ser vi saker som redan har hänt, skall hända i framtiden eller pågår just nu, men i en annan dimension som för det mesta är otillgänglig för oss.
Döda kan inte komma tillbaka. Hoppas jag. :shock:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Det övernaturliga

Inläggav kiddie » 2014-10-26 23:33:25

Tror heller inte döda kan komma tillbaka. Men mer tyvärr än att det är läskigt. Tror mer på överlappande dimensioner. Att man t o m kanske ser sig själv i en annan dimension.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in