Det övernaturliga

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, mnordgren

Re: Det övernaturliga

Inläggav Parvlon » 2011-07-26 1:32:15

Lakrits skrev:Här är ett färgfoto:Bild
Alltid lika pedagogisk. :lol:

Jag tror att jag kommer fortsätta akta mig för dessa klot ändå. Litar på mina ögon.
Parvlon

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Micke » 2011-07-26 1:35:33

Moggy skrev:Nu har jag iofs dålig koll på Geller och vad han anser sig kunna göra. Har nog haft uppfattning att han är en scenmagiker som inte hävdar sig ha några övernaturliga krafter, men kan mycket fel gha fel här.

Geller har alltid hävdat sig ha övernaturliga förmågor, även om han har hållit en lägre profil på senare tid troligen av respekt för de mentalister som deltar i hans tv-show.

Han har ju testats under vetenskapliga förhållanden på sjuttiotalet med positiva resultat (även om dessa tester senare har utsatts för massiv kritik), så jag tycker nog inte man kan kräva något mer utav honom.

Här kan man ta del utav dessa test:

Micke

Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Zima33 » 2011-07-29 0:10:38

BigPete skrev:
Det närmsta jag kommit är när exfrun testade vår nya kamera och tog ett par bilder rakt ut på ett kalhygge. När vi sedan öppnade fotot i datorn så kan man på bilden se 4-5 människoansikten i bilden, precis som du halv-framkallar två bilder samtidigt.
Ska leta fram den bilden igen, det har varit åtskilliga photoshopexperter som tittat på den, fullkomligt obehandlad men alla ser ansiktena, endel ser t.o.m. fler.

Får vi se den där bilden snart? :roll:
Zima33

Anslöt: 2011-05-09

Inläggav Moggy » 2011-08-09 11:23:28

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/exi ... 375214.svd

De har varit ur tiden sedan länge. Nu kommer de tillbaka – oftast på natten. Först till fönstret, sedan allt närmare. Till slut sitter de på sängkanten och håller den döende i handen. Anledning: Att ta med sig sin släkting till andra sidan. Ibland till och med specificerat till ett visst datum.

Låter det som påhitt? Det vet man inte. Men personal på hospice i England, Holland och Irland har i ett par studier berättat om vad de hört från sina döende patienter den sista tiden i deras liv. Det har handlat om föräldrar som kommit för att hämta dem, syskon som visar vilken ljus och kärleksfull plats som väntar eller att äntligen få förenas med hustrun. Berättelserna har systematiserats genom frågeformulär och renodlats från fenomen som kan förklaras medicinskt.

– Den gängse sjukvården accepterar inte uppgifter om sådana här upplevelser, så dödsbädds- visioner är ofta ett tabuämne på sjukhemmen, säger Peter Fenwick, pensionerad neuropsykiater inom epilepsivård i London och ansvarig för studierna.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Kahlokatt » 2011-09-14 21:02:04

Skön och lite kuslig sida. Jag har skickat in två berättelser till "Spökplatser", de finns under Stockholm och är skrivna av "Frida" (inte mitt riktiga namn; Frida Kahlo må förlåta mig, men jag lånar hennes förnamn som signatur ibland...)

http://www.spokwebben.se/1
Kahlokatt

Anslöt: 2008-10-08

Återgå till Intressanta intressen

Logga in