Är vi bra bilförare?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Är vi bra bilförare?

Inläggav Bror Duktig » 2011-08-22 11:01:41

@Magnus igen:

Jag fick mina tunga behörigheter betalda av AMU, efter att de bestämt att jag som gillade veteranfordon och att köra, måste passa som lastbils- eller busschaufför. Det spelade ingen roll att jag sade att jag inte vill eller klarade att jobba med det. Terminen efter jag hade kört upp, så drogs sådana här frikostiga saker in, så jag var den sista kullen i GBG-området som fick dessa behörigheter så här lätt.

Jag har aldrig jobbat med busskörning eller lastbilskörning. Skulle inte klara vissa moment som är obligatoriska. Har svårt med massor av folk, tidspress, samt att träffa nytt folk hela tiden, särskilt om de har rätt tuff jargong. Varje gång jag tvingas utsättas för sådant, drabbas jag av olika psykiska sjukdomar efter ett tag.

Men jag är inte direkt ledsen över att jag fick chansen att ta behörigheterna.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Re: Är vi bra bilförare?

Inläggav Magnus » 2011-08-22 11:05:17

Bror Duktig skrev:@Magnus igen:

Jag fick mina tunga behörigheter betalda av AMU, efter att de bestämt att jag som gillade veteranfordon och att köra, måste passa som lastbils- eller busschaufför. Det spelade ingen roll att jag sade att jag inte vill eller klarade att jobba med det. Terminen efter jag hade kört upp, så drogs sådana här frikostiga saker in, så jag var den sista kullen i GBG-området som fick dessa behörigheter så här lätt.

Jag har aldrig jobbat med busskörning eller lastbilskörning. Skulle inte klara vissa moment som är obligatoriska. Har svårt med massor av folk, tidspress, samt att träffa nytt folk hela tiden, särskilt om de har rätt tuff jargong. Varje gång jag tvingas utsättas för sådant, drabbas jag av olika psykiska sjukdomar efter ett tag.

Men jag är inte direkt ledsen över att jag fick chansen att ta behörigheterna.


Nä, Taxi körde jag några år men stog inte ut med passagerarna, så det var inget för mig! jag har inte heller jobbat med nåt av dom andra, fick bara ett ryck o tog dom :D
Magnus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1498
Anslöt: 2011-08-13
Ort: Stockholm

Re: Är vi bra bilförare?

Inläggav Magnus » 2011-08-22 11:06:41

geocache skrev:Eftersom jag varken har bilkörkort eller bil så är jag ju egentligen inte rätt person att skriva i denna tråden, men alltid när jag är ute i trafiken så är jag hela tiden uppmärksam på fordon jag möter eller är på köras om av (konstig svenska där...), och ännu mer uppmärksam på de andra trafikanterna är jag när jag cyklar eller när jag kör EU-moped. Och inför korsningar tar jag alltid några sekunders ögonkontakt med förare i fordonen som också närmar sig korsningen, kollar alltid om svängande fordon blinkar.

Och jag har hela tiden hög broms- och styrberedskap när jag är ute och kör.


Cyklar mycket i stan och kör nog rätt tuft mot bilarna, men jag är tyvärr likadan bakom ratten :wink:
Magnus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1498
Anslöt: 2011-08-13
Ort: Stockholm

Re: Är vi bra bilförare?

Inläggav treeman » 2011-08-30 14:16:55

Jag är en dålig bilförare eftersom jag bufflar mig före ofta. Kan inte stoppa mina buffliga impulser.

En trafikfara helt enkelt.

Bild

Sen kör jag ungefär som om det är dataspelet GTA och inte verkligheten också.
:-)016
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in