Yay för inkompetens

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Yay för inkompetens

Inläggav Eddie The Man » 2007-11-20 13:35:08

Du är bannad t o m 19 november. Postar strax en motivation som du får bemöta via e-post.


Hur ska jag kunna bemöta något om jag inte ens får läsa forumet? That's right, gott folk, jag kunde inte ens läsa forumet.

Du skrev tidigare att om jag ev blir bannad så kan jag åtm hålla mig till fri. Det fick jag inte göra.


Jag måste tacka admin för den här banningen. Det har varit otroligt skönt att inse att man är en dålig, icke-önskvärd människa som inte ens förtjänar att få vara kvar i Fri - något som admin tidigare sagt att han skulle tillåta vid ev ban.

Är Admin öht medveten om att jag åker till Stockholm imorgon bitti för att träffa LSS-kommittén? Är Admin medveten om att jag inte har ens kunnat läsa forumet (för att inte nämna mina PM) för att komma åt folks LSS-komm-svar? Jag har mindre än 24 timmar på mig att förbereda alla jobbgrejer som ska upp dit, förbereda alla privata saker som ska upp, hitta och sammanfatta allt folk har skrivit till mig, få besök på kvällen OCH sova?

Smart?

Faktum är att jag kommer antagligen inte hinna mycket mer på forumet idag än att skriva det här inlägget, där jag försöker göra folk medvetna om hur jävla mycket admin & sina polare har försvårat mitt LSS-arbete. Jag tar inte betalt av någon för att besöka LSS-kommittén; jag gör det helt gratis för andra jävla människors skull.

Jag tjänar inget på komm-arbetet eftersom jag själv inte behöver LSS-insatser men även det ska folk sätta käppar i. Hade det varit jobbrelaterat hade jag kunnat tåla att arbetet försvåras av folks inkompetens - det hade funnits en belöning på slutet (pengar) som hade gjort arbetet lättare att acceptera.

Men jag tjänar, som sagt, absolut ingenting på att sticka till jävla kommittén med era (forumets) jävla önskemål - inte mina egna - era åsikter och era drömmar om ett bättre liv. Jag kommer säkert bli "outad" diagnosmässigt och ni som har träffat mig kan säkert lista ut exakt hur mycket jag kommer att avsky det faktum. Alla jävla uppoffringar för andras skull och så får jag mindre än 24h att sammanställa resultaten. Tack Admin.

Nice.

Tydligen är det viktigare att sysselsätta sig med att jävlas med en pedofiltroll (vilken riktig pedofil skulle gång på gång på gång nämna att han/hon gillar barn på "det" sättet?) än att hjälpa mig hjälpa andra. Hjälpa alla Sveriges aspergare, bland annat, genom att påverka LSS-komm är tydligen ganska oviktigt när man har en ack så farlig och elak pedofil på forumet som man acceptera, tolerera och diskutera med på ett vuxet och värdigt sätt.

Skit i jävla Eddie som tar en massa tid från sitt schema (som just nu är allt annat än tomt) för att hjälpa andra. Vi bannar honom så att han kan sitta där i en månad och försöka minnas vad folk har skrivit. Försöka minnas vad folk har för behov för att göra sina liv bättre. Försöka minnas vad folk vill ha för hjälp för att inte känna sig som värdelösa parasiter som lever på andras skattepengar hela tiden.

Ja. Mycket bättre att lalla runt med trolls och fundera på att kanske försöka föreställa sig att skicka en liten, snäll tillsägelse till trollen att kanske inte trolla fullt så mycket.

Bra prioriteringar. Men oroa dig inte, Admin, din kära AS-unge dess talan jag till viss del kommer att föra på komm-träffen, kommer säkert få det bättre senare i livet trots din ... well...

Inkompetens.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Thunderchild » 2007-11-20 16:23:31

Du är rolig du Eddie..

På frågan om vem som är smart eller inte.. Well.. Hur jävla smart är det att se till att bli bannad fast man fått flera varningar..? :roll:

Och hur jävla smart är det sedan att öppet ge sig på Admin och kalla honom för inkompetent..? :roll:

Inse att du är väldigt duktig på att binda ris åt din egen rygg å sluta skyll ifrån dig när det går illa för dig..

Välkommen tillbaka förresten. 8)
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav ufo » 2007-11-20 18:33:30

Thunderchild skrev:Och hur jävla smart är det sedan att öppet ge sig på Admin och kalla honom för inkompetent..? :roll:

Om nu Eddies arbete med LSS-kommiten blivit lidande pga banningen så förstår jag att han är irriterad och arg. Här försöker han att göra en god gärning åt oss andra.
Om nu Admin har lovat tillgång till FD men sedan inte gett det, så är det en form av inkompitens eller löftesbrott.(missförstånd?)

---
Men nog trodde jag att Eddie kunde läsa forumet. Blev han IPbannad?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Inläggav Thunderchild » 2007-11-20 18:43:25

ufo skrev:Om nu Eddies arbete med LSS-kommiten blivit lidande pga banningen så förstår jag att han är irriterad och arg. Här försöker han att göra en god gärning åt oss andra.


Anta att du har ett väldigt viktigt jobb som innebär resande med egen bil. På en sträcka som du vet kantas av fartkameror kör du ändå i 190.

När polisen sedan både rycker ditt körkort och beslagtar din bil så är det förstås deras fel att du inte kan fullfölja dina viktiga plikter?
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav ufo » 2007-11-20 18:55:05

Thunderchild skrev:
ufo skrev:Om nu Eddies arbete med LSS-kommiten blivit lidande pga banningen så förstår jag att han är irriterad och arg. Här försöker han att göra en god gärning åt oss andra.


Anta att du har ett väldigt viktigt jobb som innebär resande med egen bil. På en sträcka som du vet kantas av fartkameror kör du ändå i 190.

När polisen sedan både rycker ditt körkort och beslagtar din bil så är det förstås deras fel att du inte kan fullfölja dina viktiga plikter?

Om polisen nu skulle ta både bil och körkort så skulle jag bli IRRITERAD OCH ARG på ett liknande sätt som Eddie är över ovan historia.

Om nu mitt viktiga arbete gällde att förbättra situationen för alla stressade poliser som klipper körkort. Så skulle jag gladligen räcka dem ett finger och ropa "haha rätt åt er era #¤%& "
---
Anser du verkligen att Eddie skall uppskatta och känna sig tillfreds och nöjd?
Är det inte lågt av dig att "gotta dig och frossa" i hans olycka?
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Re: Yay för inkompetens

Inläggav Liebert » 2007-11-20 19:03:52

Eddie The Man skrev:Hur ska jag kunna bemöta något om jag inte ens får läsa forumet? That's right, gott folk, jag kunde inte ens läsa forumet.

Du skrev tidigare att om jag ev blir bannad så kan jag åtm hålla mig till fri. Det fick jag inte göra.

Nej, jag har inte spärrat din IP-adress Eddie. Du borde ganska lätt ha kommit åt att läsa forumet utan inloggning. PM har du dock inte kommit åt vilket är ganska logiskt då man är bannad.

Ditt uppdrag låter hedervärt men när vi bedömer om medlemmar behöver "vila" från forumet ett tag kan vi såklart omöjligen ta hänsyn till det. Det är vad du säger här som räknas, ingenting annat.

Jag ber om ursäkt för att jag någon gång nämnde att karantän på Fri Diskussion var ett alternativ eftersom det senare visade sig vara tekniskt omöjligt. Menar du att du hade sett till att inte bli bannad om du hade haft denna information?
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Inläggav Thunderchild » 2007-11-20 19:17:27

ufo skrev:Anser du verkligen att Eddie skall uppskatta och känna sig tillfreds och nöjd?
Är det inte lågt av dig att "gotta dig och frossa" i hans olycka?


Nej.. Jag gottar mig inte och frossar i Eddies olycka. Kan mycket väl förstå den frustrerande känslan av att vara utestängd.

Men jag menar att han försatte sig i situationen själv, och istället för att börja gnälla och skylla ifrån sig nu så borde han skärpa sig ett snäpp å inte genast börja arbeta på att bli bannad igen..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav junkandshit » 2007-11-20 19:25:32

Bestraffningen har verkligen förändrat Eddie! Han är en helt ny människa. :-)055
Senast redigerad av junkandshit 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
junkandshit
 
Inlägg: 465
Anslöt: 2007-09-05

Re: Yay för inkompetens

Inläggav Eddie The Man » 2007-11-20 19:30:42

Admin skrev:Nej, jag har inte spärrat din IP-adress Eddie. Du borde ganska lätt ha kommit åt att läsa forumet utan inloggning. PM har du dock inte kommit åt vilket är ganska logiskt då man är bannad.


Jag har inte kunnat komma åt röv under den tiden. Allt jag klickade på och hade mig hade ingen effekt. Jag var bannad punkt slut. Var inte ens inloggad.

Jag gör antagandet att du faktiskt inte brydde dig om att testa hur banfunktionen fungerar utan bara antog att man inte får logga in. Smart.

Admin skrev:Menar du att du hade sett till att inte bli bannad om du hade haft denna information?


Nej. Jag hade inga planer på att anpassa mig efter någon annan. Är inte jag acceptabel som jag är tänker jag inte ändra på mig för att jag ska lättare passa in bättre med alla känsliga människor som, exempelvis, inte pekar ut någons brutna löften och tomma ord.

Men men. Jag vet nu hur jag _inte_ ska bete mig.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav Eddie The Man » 2007-11-20 19:39:36

Thunderchild skrev:Men jag menar att han försatte sig i situationen själv,


Fuck you, "försattesatte mig i situationen själv". Hur? Du är medveten om att allt jag sagt och gjort har alla mods tagit sig friheter att tolka hur de ville - ty reglerna ej är speciellt klara i sin utformning.

Med sådant fri tolkningsmakt kan man banna vem som helst för vad som helst, bara man "tolkar" reglerna lite fritt.

Thunderchild skrev:och istället för att börja gnälla och skylla ifrån sig nu så borde han skärpa sig ett snäpp å inte genast börja arbeta på att bli bannad igen..


Du föreslår att jag skall vara tacksam att jag blev orättvist behandlad och i framtiden anpassa mig ännu mer efter deras regeltolkningar?

Har jag fattat det rätt?

Och sen: "skärpa sig" är också ett sånt där luddigt uttryck som är totalt värdelöst i mina ögon. Betyder ingenting.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav MsTibbs » 2007-11-20 20:02:11

Eddie The Man skrev:Fuck you, "försattesatte mig i situationen själv". Hur?

Exempelvis använder du uttryck som "fuck you"...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-20 20:07:19

MsTibbs skrev:
Eddie The Man skrev:Fuck you, "försattesatte mig i situationen själv". Hur?

Exempelvis använder du uttryck som "fuck you"...

Och söndagsskolefröken kan inte avhålla sig från att markera mot de hemska svordomarna...
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:55:04, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Savanten Svante » 2007-11-20 20:09:01

TRÖTTSAMT!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:55:05, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav JOR » 2007-11-20 20:09:50

En djupare förklaring till att jag surnade då:

I följande tråd Så går du på henne ganska hårt med en massa "i mitt tycke" nonsens och feltolkningar. Och visst, som mod borde jag väl agera. Men lät ändå fria ordet ha sin gilla gång.

Så länge du höll dig i just den tråden så kunde jag förbise det. M E N...

Du nöjde dig inte med det, utan valde att fortsätta kampen annorstädes också. En kamp som i mina ögon verkade gå ut på att få bort Weasley eller åtminstone misskreditera henne så att ALLA skall ogilla henne.

Som nämnt du tog striden och förgiftade följande tråd.

Detta ville jag få stopp på.
Ni må gnabbas och gnälla på varandra, men, när ni tar chanser att kasta skit på varandra även i andra trådar, då vill jag stampa på er.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 10:55:05, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Savanten Svante » 2007-11-20 20:12:47

JOR!

Berätta vem du menar, du är i ett aspieforum!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:55:05, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav JOR » 2007-11-20 20:14:58

Eddies kamp mot Weasly.

Som dessutom mitt i hann bli moderator och behövde all sin fokus på något HELT annat än att oroa sig över att Eddie verkar fått starkt ogillande inför henne.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 10:55:05, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav MsTibbs » 2007-11-20 20:15:08

KrigarSjäl skrev:
MsTibbs skrev:
Eddie The Man skrev:Fuck you, "försattesatte mig i situationen själv". Hur?

Exempelvis använder du uttryck som "fuck you"...

Och söndagsskolefröken kan inte avhålla sig från att markera mot de hemska svordomarna...


Ja jag har varit söndagsskolefröken, har du problem med det? Syftet här var inte att markera mot svordomen i sig, utan att påvisa något Eddie inte verkar inse, att det finns skäl för hans ban när han skriver så mot folk ofta och gärna.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:55:05, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav PL » 2007-11-20 20:17:50

Det bästa sättet att banna någon för en tid är att via administrationspanelen->hantering-> kryssa i rutan nej vid texten "användaren är aktiv". Man behöver ju sannolikt ändå gå in i användarens profil om man ska ge den bannade den särskilda titeln "bannad". Detta förfarande gör att den bannade fortfarande kan läsa öppna forum.

Om man däremot bannar en användare under "bannlys"->"Bannlys en eller flera användare" så bannar man även IP-adresserna användaren använt vid tidigare inlägg. Denna typ av namnbanning gör att inte ens forumets startsida visas för den bannade. Den bannade kan dock registrera nytt användarnamn om han använder en annan IP-adress.

Om man tycker vissa ord är olämpliga att använda så kan man ju alltid förbjuda dem i administrationspanelen. Dålig attityd är dock alltid svårt att komma åt ;-)

//PL
(administratör på annat forum)
Senast redigerad av PL 2011-05-04 10:55:05, redigerad totalt 1 gång.
PL
 
Inlägg: 32
Anslöt: 2007-11-18
Ort: På landet, där tystnaden finns

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-20 20:36:06

MsTibbs skrev:Ja jag har varit söndagsskolefröken, har du problem med det? Syftet här var inte att markera mot svordomen i sig, utan att påvisa något Eddie inte verkar inse, att det finns skäl för hans ban när han skriver så mot folk ofta och gärna.

Jag har problem med folk som anmärker på svordomar. Svordomar är en omistlig del i ett vitalt språk. Söndagsskolefröknarna genomskådade jag redan som 5-åring, så det finns ingen större anledning för mig att reta upp mig på dem. Naturligtvis tycker jag det är fel att indoktrinera små barn med det största falsariet i världshistorien, men det är en annan diskussion. Sen tycker jag inte att det finns skäl till att dumförklara Eddie.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:55:05, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Savanten Svante » 2007-11-20 20:39:23

KrigarSjäl skrev:
MsTibbs skrev:Ja jag har varit söndagsskolefröken, har du problem med det? Syftet här var inte att markera mot svordomen i sig, utan att påvisa något Eddie inte verkar inse, att det finns skäl för hans ban när han skriver så mot folk ofta och gärna.

Jag har problem med folk som anmärker på svordomar. Svordomar är en omistlig del i ett vitalt språk. Söndagsskolefröknarna genomskådade jag redan som 5-åring, så det finns ingen större anledning för mig att reta upp mig på dem. Naturligtvis tycker jag det är fel att indoktrinera små barn med det största falsariet i världshistorien, men det är en annan diskussion. Sen tycker jag inte att det finns skäl till att dumförklara Eddie.


Fuck you.














Eller sånt får bara eddie säga?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:55:05, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Liebert » 2007-11-20 20:39:26

PL skrev:Om man däremot bannar en användare under "bannlys"->"Bannlys en eller flera användare" så bannar man även IP-adresserna användaren använt vid tidigare inlägg.

Detta kände jag inte till. Antar att epitetet inkompetent stämmer in i detta fall.

Däremot är ju du som bekant rätt bevandrad på nätet Eddie. "Anonymous proxy" ger 1 930 000 träffar på Google, har du missat dem alla? Varför meddelade du i så fall inte mig via mail, eller JOR i kanalen, hur det låg till så vi kunde fixa detta?
Senast redigerad av Liebert 2011-05-04 10:55:06, redigerad totalt 2 gånger.
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Inläggav MsTibbs » 2007-11-20 20:39:39

Krigarsjäl: Eddie ställde en fråga som jag svarade på. Läs om läs rätt.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:55:06, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav KrigarSjäl » 2007-11-20 20:41:45

MsTibbs skrev:
KrigarSjäl skrev:
MsTibbs skrev:[quote="Eddie The Man"]Fuck you, "försattesatte mig i situationen själv". Hur?

Exempelvis använder du uttryck som "fuck you"...

Och söndagsskolefröken kan inte avhålla sig från att markera mot de hemska svordomarna...


Krigarsjäl: Eddie ställde en fråga som jag svarade på. Läs om läs rätt.[/quote]
Tack, jag har följt tråden med stort intresse och valt att anmärka på de punkter som appellerar till mina intressesfärars stränga.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:55:06, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav MsTibbs » 2007-11-20 20:44:13

Bra. Då vet du också att det var uttryckssättet i stort jag inte gillar, inte svordomen...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:55:06, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in