Hur ska Pemer få en tjej? ;-D

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur ska Pemer få en tjej? ;-D

Inläggav weasley » 2007-10-19 22:28:12

Ja, vi har väl alla läst om Pemers sökande efter fru och barn. Vad säger ni; Ska vi samla alla tips till Pemer i en tråd, så han kan läsa ordentligt och kanske använda något av det?
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Pemer » 2007-10-19 22:30:57

:D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Milyc » 2007-10-19 22:56:19

Mitt enda tips är: Sluta leta. :wink:

Det är faktiskt vid de tillfällen då jag inte haft någon som helst tanke på att vilja träffa någon som jag fått kvinnlig uppmärksamhet.

Mitt problem har sedan legat i att förvalta denna på rätt sätt. Där tror jag Pemer klarar sig bättre än undertecknad.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Pemer » 2007-10-19 23:43:56

Ligger mycket i det. Största problemet med att sluta leta har hela tiden varit att jag nästan alltid just får någon ny spirande spännande kontakt på någon dejtingsajt just de gånger jag tänkt sluta och så går man in i den kontakten och börjar tro att något är på G igen.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav vetej » 2007-10-20 0:05:18

weasley and Pemer, sitting in a tree... :P
Senast redigerad av vetej 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
vetej
 
Inlägg: 600
Anslöt: 2007-05-31

Inläggav underjord » 2007-10-20 0:33:17

Pemer kan få köpa min syster om han vill. Hon har bara körts ungefär 24 mil. Förgasaren fungerar inte riktigt, men man vänjer sig. Hon är snål i drift och behöver bara matas någon gång ibland. Lacken är i utmärkt skick, förutom lite rost i hjulhusen. Vid snabb affär kan Pemer få henne billigt. Betala in 2000:- på plusgirokonto 123 45 67-8, så skickar jag henne på posten (appselutt).
Senast redigerad av underjord 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
underjord
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 4420
Anslöt: 2006-01-12

Inläggav Pemer » 2007-10-20 0:41:23

Den var bra! :-D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav vetej » 2007-10-20 0:48:47

aoeifhoifhosigfjsoieg
Senast redigerad av vetej 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
vetej
 
Inlägg: 600
Anslöt: 2007-05-31

Inläggav Pemer » 2007-10-20 0:57:24

JA!!! Bra! Då vet jag precis!!

;)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Re: Hur ska Pemer få en tjej? ;-D

Inläggav Eddie The Man » 2007-10-20 1:32:16

weasley skrev:Ja, vi har väl alla läst om Pemers sökande efter fru och barn. Vad säger ni; Ska vi samla alla tips till Pemer i en tråd, så han kan läsa ordentligt och kanske använda något av det?


Ahahaha! Vad extremt roligt!

Först är det jättesynd om Eddie för att han mår så dåligt, sedan är det jättestor förvåning om hur Eddie kan vara singel.

Sedan tappades intresset för Eddie och nu är det Pemers tur för lite ytliga well wishes från din sida som inte leder till något mer än att folk uppfattar dig som snäll och sådant piss.

Hoppas Pemer inte förväntar sig något.
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav JOR » 2007-10-20 1:42:04

Moderatorn:

Lumpet Eddie, mycket lumpet.

Du själv jagade ju bort henne med både hårda och en hel del fula ord.
Självklart man aktar sig tillslut för att yttra sig till dig.

Och vänligen låt bli att dra fram osämjan du har med henne i trådarna.


Ber admin kasta ut dig i en månads tid nu.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Eddie The Man » 2007-10-20 1:46:10

Peka gärna ut regeln jag bröt mot.

(Om du kan - vilket du inte kan, eftersom mitt inlägg hade med ämnet att göra.)
Senast redigerad av Eddie The Man 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Eddie The Man
 
Inlägg: 1368
Anslöt: 2005-10-12

Inläggav JOR » 2007-10-20 2:00:05

Moderatorn:
Allmänna Regler skrev:Visa i så stor utsträckning som möjligt hänsyn och respekt gentemot andra medlemmar.
...

Regler för postning av inlägg
...
Diskutera inte modereringar i tråden utan pm:a berörd person istället.


Grattis!
Nu fick du en månad till.

edit:
Bättre att förtydliga...
Efter otaliga antal ganska negativa "påhopp" på flera särskilt nytillkomna medlemmar så tröttnade jag helt enkelt på att du sprider "galla" över forumet. Och droppen som fick bägaren att rinna över var att du helt enkelt inte ville släppa din irritation över Weasly, utan hade måst att angripa så fort du fick chans, över fler trådar än den som redan finns.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 2 gånger.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Savanten Svante » 2007-10-20 8:38:46

Milyc skrev:Mitt enda tips är: Sluta leta. :wink:

Det är faktiskt vid de tillfällen då jag inte haft någon som helst tanke på att vilja träffa någon som jag fått kvinnlig uppmärksamhet.

Mitt problem har sedan legat i att förvalta denna på rätt sätt. Där tror jag Pemer klarar sig bättre än undertecknad.


Sanning med modifikation.

Man ska leta, annars hittar man inget.

Men att visa sig DESPERAT, det skrämmer bort alla tänkbara partners.

Vad som är desperat är olika för män och kvinnor.
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Milyc » 2007-10-20 10:32:58

Savanten Svante skrev:
Milyc skrev:Mitt enda tips är: Sluta leta. :wink:

Det är faktiskt vid de tillfällen då jag inte haft någon som helst tanke på att vilja träffa någon som jag fått kvinnlig uppmärksamhet.

Mitt problem har sedan legat i att förvalta denna på rätt sätt. Där tror jag Pemer klarar sig bättre än undertecknad.


Sanning med modifikation.

Man ska leta, annars hittar man inget.

Där håller jag inte alls med dig. Man kan mycket väl råka hitta saker man inte letar efter, som när man hittar ett mynt på gatan. Vad det gäller relationer kan man ju också vänta på att någon ska hitta en själv istället för tvärtom.

Savanten Svante skrev:Men att visa sig DESPERAT, det skrämmer bort alla tänkbara partners.

Vad som är desperat är olika för män och kvinnor.


Jag tror att många män med AS riskerar att uppfattas som "desperata" så vida de letar då vi har svårt för ickeverbal kommunikation och subtila signaler.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav md2perpe » 2007-10-20 11:18:27

Milyc skrev:Där håller jag inte alls med dig. Man kan mycket väl råka hitta saker man inte letar efter, som när man hittar ett mynt på gatan.

Häromveckan hittade jag en 100-lapp, och när jag var liten hittade jag en 1000-lapp som låg och skräpade i Jönköping... Och fyrklöver har jag hittat fler än jag kan räkna till, bl.a. när jag var på väg till en tenta. Folk skrattade när jag kom in med den i handen i tentasalen. :-)

Ja, det gäller nog att ha ögonen med sig, men att inte gå och aktivt leta. Sedan gäller det förstås att veta vad man skall göra när man hittar det man vill ha, och inte minst att våga ta chansen.
Senast redigerad av md2perpe 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
md2perpe
 
Inlägg: 433
Anslöt: 2005-10-21

Inläggav Milyc » 2007-10-20 11:22:24

md2perpe skrev:Sedan gäller det förstås att veta vad man skall göra när man hittar det man vill ha, och inte minst att våga ta chansen.


Just precis!
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Tonzon » 2007-10-20 11:26:32

Milyc skrev:Mitt enda tips är: Sluta leta. :wink:


Inte för att jag är en expert på relationer, men jag tror inte att man träffar någon om man slutar leta. Jag slutade att leta pga. ekonomisk situation. Och jag hittade ingen.

Jag fick ett råd av en som verkade vettigt. Att gå någon kurs i ett ämne där man kan träffa en kvinna som har de preferencer man vill. Då kan man i alla fall få tillfälle att träffa en kvinna som passar.

Hur man från det blir ihop kan jag inte yttra mig om, utan lämnar över till andra att komma med förslag.

Good Luck! :-)099
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Inläggav Milyc » 2007-10-20 13:46:08

Tonzon skrev:Inte för att jag är en expert på relationer, men jag tror inte att man träffar någon om man slutar leta.


Men de två relationer jag haft började faktiskt i situationer då jag inte strävade efter att finna någon. Då var det dessa två tjejer som sökte sig till mig istället. Det har även hänt fler gånger att jag fått uppmärksamhet av representanter för det motsatta könet när jag inte sökt den. Däremot har jag alltid klantat till det och skrämt bort dem när jag försökt ta initiativ.

Fast det är klart, det går ju inte att isolera sig så att man överhuvudtaget inte kommer i kontakt med nya människor. Däremot kan man ju börja studera för studierna i sig och om man har tur upptäcks man av nån söt kuskamrat. Det har hänt mig.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav weasley » 2007-10-20 14:22:20

Jag tror det ligger mycket i det Milyc skriver. Att man gör saker för SIN EGEN skull och inte FÖR ATT FINNA NÅGON.

Det kan tex finnas Någon i anslutning till ens intressen (i detta fall hockey).

Eller så kanske man är nyfiken att göra något annorlunda? Ta en kurs i det, det kan finnas Någon där! Huvudsaken är att man tar kursen för att man VILL, inte för att man MÅSTE FINNA NÅGON.

Det blir ju naturligtvis lättare om det man VILL göra är något som inte är så vanligt att män brukar göra i dagens samhälle. Exempel på sådant är:

stickning/virkning (*mysa*)
folkdans (oooh!)
glasblåsning (RIKTIGT roligt!!)
guld/silversmide (glitter!)

Det är ganska troligt att om man som enstaka man dyker upp på ett sådant evenemang, kommer att bli uppskattad och kanske tom uppvaktad. Huvudsaken är att man går dit för att vilja lära sej nåt nytt!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Pemer » 2007-10-20 23:16:44

Savanten Svante skrev:
Milyc skrev:Mitt enda tips är: Sluta leta. :wink:

Det är faktiskt vid de tillfällen då jag inte haft någon som helst tanke på att vilja träffa någon som jag fått kvinnlig uppmärksamhet.

Mitt problem har sedan legat i att förvalta denna på rätt sätt. Där tror jag Pemer klarar sig bättre än undertecknad.


Sanning med modifikation.

Man ska leta, annars hittar man inget.

Men att visa sig DESPERAT, det skrämmer bort alla tänkbara partners.

Vad som är desperat är olika för män och kvinnor.


Väldigt felaktigt ord i grund och botten. Det borde ju betyda att man skulle ta vem som helst som väl vill ha mig. Och det har aldrig kommit på fråga för min del. I så fall hade det varit länge sedan jag var singel, då hade jag hållit hårt i någon av dem som velat ha mig, men som jag nu faktiskt inte velat ha... Det har förekommit åtskilliga, och de flesta gånger det kommit en bit på väg har det varit jag som känt att det inte stämde, inte tjejerna. Då kan jag aldrig köpa ordet desperat över huvud taget, för ordets rent språkliga betydelse är inte uppfylld.

Ordet har snarare kommit att felanvändas av människor som själva trivs jättebra med singelliv emellanåt, och njuter i fulla drag av singelliv så länge det går de gånger de mot förmodan är singlar. Själva hör de ju inte till kategorin som kan förbli singlar någon längre tid knappt ens om de så själva egentligen vill det. Och det är det de inte har i sig att förstå att det inte gäller alla, och därför i sin egen oförståelse kallar för att vi andra är "desperata".

Vår grupp förstår och respekterar att den andra finns. Och sätter oss inte till doms över den gruppen. Men den gruppen kan inte ta till sig att en del människor faktiskt inte trivs med singelliv, och i princip inte är gjorda för singelliv. Att vi skulle komma bättre till vår rätt som älskad livskamrat till *den rätta*, att vi verkligen inte ens mår bra utan henne/honom osv. Och det har t o m basunerats ut som stor nyhet härom året, att ofrivillig ensamhet är en stor ohälsofaktor.

Ordet desperat på en viss sorts singlar är i princip de som inte förstår sig på problematiken kring ofrivillig ensamhet som har myntat.

Enda skillnaden är att när någon som inte uppfattas som desperat över huvud taget är singel och *letar* lite, så uppfattas han/hon bara som en charmig och åtråvärd person i sitt rätta element, och gud så härligt att han/hon är ledig, och vips så har han/hon fått napp.

Men så fort den som uppfattas som desperat är singel och ens kikar in på en dejtingsajt eller råkar säga till någon "klart man skulle vilja bli kär en dag", så är den personen genast alldeles för desperat.

Desperat-snacket är en skillnad mellan två grundlägen människor kan ha. Den "odesperata" typen finns det flest av, och de har satt ordet "desperat" på den andra typen. Och vi har det där som upplevs som något "desperat" djupt nere i vårt undermedvetna, och det är inte över huvud taget något som går att göra särskilt mycket åt.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Pemer » 2007-10-20 23:30:31

Tonzon skrev:
Milyc skrev:Mitt enda tips är: Sluta leta. :wink:


Inte för att jag är en expert på relationer, men jag tror inte att man träffar någon om man slutar leta. Jag slutade att leta pga. ekonomisk situation. Och jag hittade ingen.

Och mitt eget första fel var att jag alldeles för länge inte letade alls. Det har definitivt kunnat hända fasen så mycket mer sedan jag började med det. :)

Tonzon skrev:Jag fick ett råd av en som verkade vettigt. Att gå någon kurs i ett ämne där man kan träffa en kvinna som har de preferencer man vill. Då kan man i alla fall få tillfälle att träffa en kvinna som passar.

Hur man från det blir ihop kan jag inte yttra mig om, utan lämnar över till andra att komma med förslag.

Good Luck! :-)099

Ja, sådana idéer är vettiga. Jag kan ibland nästan önska att jag hade varit lite mer grupp-/NT-betonad i mitt sportintresse och fallit för någon av klubbarna med stora supporterskaror i stället. I de skarorna ser man ju oerhört mycket tjejer med sportintresse, som är lika galna i sina lag som jag i mitt... :roll:

Annars är det väl den gamla idén med danskurs som kunde vara något att ta tag i, möjligtvis.

Och kanske fräscha upp kunskaperna i stickning och/eller virkning, det låter faktiskt lite kul av de saker Weasley nämnde... :D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav weasley » 2007-10-21 1:09:02

:-D

Sticka är något av det roligaste som finns! Det är en ganska repetitiv syssla så man har någonstans att göra av händerna när man bara sitter. Samtidigt SKAPAR man något - åt sej själv eller åt andra!

Apropå ofrivillig ensamhet, de kvinnor som du avsagt dej relationen med torde väl ändå känna lite grämelse över det? Jag menar, de har ju sannolikt sett det du har att ge, men så snuvar du dem på konfekten!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Pemer » 2007-10-21 2:23:38

Ja, stickande verkar häftigt... undrar om det sitter någonting alls av hur man gjorde kvar i ryggmärgen... nej, det där får jag ta tag i! :D

Jo, så är det väl förstås. Fast alla jag dumpat/ratat själv har åtminstone träffat män efteråt som det verkar riktigt fint med, så jag kan i alla fall hoppas och tro att de fann ännu bättre kap för deras del, och att det stämde ännu mer ömsesidigt där.

Hoppas bara den det ska stämma riktigt riktigt bra med för mig finns där ute någonstans också, och att hon är någon alla bitar jag verkligen drömmer om kan slå in med... egna barn på lite sikt, och det skulle verkligen vara riktigt kul om hon hade något eller några förut också...

Inom de närmsta fem åren eller så..... :)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:48:48, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in