vilken mobil är "asperger-vänlig" eller bara bra?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Inger » 2011-03-18 4:24:23

barracuber skrev: Och även om det skulle gå över internet - som i Ingers drömscenario där man kan gå på stan eller åka tåg och kunna lyssna på hela sin musiksamling som finns hemma på pc/macen - kommer det antagligen att finns väldigt billiga (eller gratis) sätt att göra det. Jag tror redan det går idag med de två andra produkterna jag skrev om.

Hmmmmmmm... bra att du skrev det igen såhär tydligt, jag hade nog missat det annars. Att slippa ha en extern hårddisk är ju förstås ännu mer idealiskt. Fattar bara inte riktigt hur det går till rent tekniskt. Får läsa lite mer och se om jag får grepp om det.

Edit: Nu har jag kollat lite men fattar fortfarande inte riktigt... För att man ska kunna streama från sin egen dator måste väl datorn vara på när man är bortrest, hur bra mår den av det? Och hur blir det med säkerheten, kan andra hacka in på ens streaming och komma åt privata filer?

Känns som att tråden är rejält OT..

Neejdå, jag vill ha en ny mobil och jag får högst relevanta och hjälpsamma svar på mina frågor här.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Inger » 2011-03-18 6:44:49

Nu hittade jag en FAQ på audiogalaxy, verkar vara som jag misstänkte; att man måste ha datorn på för att det ska funka. Förutom att det drar ström känner jag mig inte alls bekväm med att lämna datorn på när jag är borta, och dessutom går den ju in i viloläge om man lämnar den en stund.

Kollade upp music clouds också och hittade den här tjänsten: http://listen.grooveshark.com som dock verkar kräva att man ska ha copyrighten till den musik man laddar upp, hjälper alltså inte ens att man har köpt den. :(

Tröttsamt med alla dessa restriktioner! Hur gör alla andra? Lyssnar de bara på radio, youtube och Spotify? Vad är det då för poäng med att köpa musik ö h t om man inte kan ta med sig mer än några få GB i taget och ingen tillverkare vill satsa på stor lagringskapacitet?
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Bror Duktig » 2011-03-18 8:56:44

Miche skrev:
Inger skrev:Vad är ett SD-kort? 4GB kommer inte jag någon vart med eftersom jag har så olika musiksmak från dag till dag och vill ha all musik med mig.

Behöver du mer minne i telefonen är det nog bara iPhone 8, 16 eller 32GB som klarar det så vitt jag vet, men då pratar vi priser från 4500 upp till 7300 kr (utan abonnemang).

Men det finns ju SD-kort på 32 GB som man kan köpa till många av Androidtelefonerna, t.ex. till min Galaxy S. Tror även LG Optimus One (P500) klarar detta, men man får dubbelkolla på prisjakt.se.

Om man köper någon av de allra dyraste telefonerna, så kan man få ett rejält internminne som man kompletterar med ett rejält externt SD-minne (de sitter i telefonen, men kallas externa, då det interna är det inbyggda som inte går att ta bort bara sådär).
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Chrilleb » 2011-03-18 9:06:57

Jag har en Samsung Galaxy 5 med Sd-kort ( minns inte vilken kapacitet men kanske nån eller 2 Gb ?).


Det jag är mest nöjd med är kameran och när jag spelar in, vilket blir bra kvalitet på. Gillar även att det finns Memo där jag kan lagra information i.
Tycker oxå om att jag ni kan surfa i mobilen.
Chrilleb
 
Inlägg: 6397
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Inläggav barracuber » 2011-03-18 10:29:29

Inger skrev:Nu hittade jag en FAQ på audiogalaxy, verkar vara som jag misstänkte; att man måste ha datorn på för att det ska funka. Förutom att det drar ström känner jag mig inte alls bekväm med att lämna datorn på när jag är borta, och dessutom går den ju in i viloläge om man lämnar den en stund.


Viloläge kan man iofs ställa in som man vill. Men det drar ju ändå ström att datorn måste stå på,desto mer ju längre man är bortrest. Så jag förstår farhågorna, jag känner likadant själv även om jag sällan lämnar hemmet.

Man skulle önska att någon kunde uppfinna "intelligenta" hårddiskar som kunde vara uppkopplade "själva" mot internet och serva filer. Men tyvärr det funkar inte så än, det behövs nån dator som måste vara på också.

Tänkte på att en variant för dig kunde vara att ta med din macbook när du är på resa. Då behöver du bara ett par sladdlurar kopplade till macbooken! :D Macbooken är ju inte stor att bära (fast jag tycker den är ganska tung). Det finns dock ett par aber här.

Dels har macbooken begränsad batteritid - kanske 6 timmar enligt min erfarenhet, inte utlovade 10 timmar.

Dels behöver du rigga upp din musiksamling på macbookens hårddisk. Detta innebär i praktiken iTunes eftersom iTunes är Apples produkt för medialösningar. Men jag vet att du avskyr iTunes pga tidigare dåliga erfarenheter.

Var ligger din nuvarande musiksamling? Extern hårddisk? Du skulle ju kunna släpa med den + macbooken + sladdlurar men det blir ju rätt otympligt och riskabelt.

Inger skrev:Kollade upp music clouds också och hittade den här tjänsten: http://listen.grooveshark.com som dock verkar kräva att man ska ha copyrighten till den musik man laddar upp, hjälper alltså inte ens att man har köpt den. :(

Tröttsamt med alla dessa restriktioner! Hur gör alla andra? Lyssnar de bara på radio, youtube och Spotify? Vad är det då för poäng med att köpa musik ö h t om man inte kan ta med sig mer än några få GB i taget och ingen tillverkare vill satsa på stor lagringskapacitet?


Svaret på sista frågan tror jag kan ligga i de tjänster som Google och Apple håller på att bygga. De vill säkert försöka erbjuda något bättre än Audiogalaxy m fl. Men vi måste ge oss tiill tåls ett tag till :P

Själv trivs jag med att ha min totala samling hemma. Jag reser så sällan hemifrån att jag inte har behovet att kunna ta alltsammans med mig. Men din önskan är säkert ingenting unikt - mobila tjänster är ju framtiden. Tror att det inom kort kommer att dyka flera nya väldigt intressanta tjänster.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav barracuber » 2011-03-18 10:49:56

Inger skrev:
barracuber skrev:Känns som att tråden är rejält OT..

Neejdå, jag vill ha en ny mobil och jag får högst relevanta och hjälpsamma svar på mina frågor här.


Jo självklart ska vi kunna diskutera alla våra funderingar och önskemål här på forumet! I vilka trådar är nästa fråga :roll:

Jag tänker mest på ordet "asperger-vänling" i trådrubriken. Åas har ju både du och jag asperger så det är väl ok då :)

Öht kan jag tycka att det råder en jäkla röra just nu med våra mobil/android/iphone-trådar. Det är bara så det är och det fixar man inte på en kvart precis! Men det är bara mina egna reflektioner - det har inte kommit in några anmälningar om detta. Vi som verkligen är insnöade på allt detta är ju relativt få - majoriteten forumister är ju fullständigt ointresserade av smartphones blablabla :D

Jag minns att clivia har startat ett antal trådar om hur aspergare ska kunna dra nytta av mobil/smartphone-teknik.

Det blir väldigt ofta så att trådar startas och sedan bara faller tillbaka i tillfällig glömska. Har också märkt att diskussionerna i alla dessa trådar inte är levande hela tiden, utan ömsom vilar, ömsom blossar upp som tomtebloss när någon ids gräva fram dem.

Det här är ett väldigt aktivit forum där mängder med saker diskuteras helt enkelt!
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav barracuber » 2011-03-18 11:06:33

Bror Duktig skrev:Tillägg: Den som inte haft en smartphone, kan kanske vilja veta att batteritiden är allt annat än bra på sådana. Oftast måste de laddas varje natt.


Lösningen på det och mycket annat är nanotekniken - den stora frälsaren! Men det kommer att ta ett tag till innan den når oss konsumenter.

Bror Duktig skrev:Skärmen drar mycket ström, samt synkningar och program/appar/widgetar som hämtar data ofta.

På min är det skärmen som drar 90 % av batteriet.

Så om batteritiden är viktigast av allt, kanske man vill ha en sämre skärm ändå, mindre eller färre pixlar, eller kanske nöjer sig med an "gammaldags" mobiltelefon.


Man märker världens skillnad mellan "gammaldags" mobiler och smartphones. Gammaldags mobiler startar i ett nafs och håller kanske 5-10 dagar på en laddning sist jag kollade. Smartphones tar ofta flera minuter att starta och käkar batteri som snabbmatsberoende Alla vet att en smartphone måste laddas minst en gång om dagen.

Jag blir så förbannad när jag ser vilka usla batterier som följer med nya smartphones! Fattar inte att tillverkarna inte skäms ögonen ur sig! Men de skyller på att priserna på produkterna måste pressas och då snålar de in på precis alla komponenter, även batteriet!

Alla smartphones har samma batteriproblem - android, iphone, blackberry, alla. Det vimlar att tips på hur man sparar batteri - inte minst här på aspergerforumet! Många av tipsen är rätt bra. Men det allra bästa jag gjort var att köpa ett nytt batteri med högre milliampere-tal på batterikungen.se (efter ett tips från lar66). Det blev som natt och dag på min Hero. Var inte dyrt heller.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Inger » 2011-03-18 11:19:51

barracuber skrev:Tänkte på att en variant för dig kunde vara att ta med din macbook när du är på resa. Då behöver du bara ett par sladdlurar kopplade till macbooken! :D Macbooken är ju inte stor att bära (fast jag tycker den är ganska tung). Det finns dock ett par aber här.

Dels har macbooken begränsad batteritid - kanske 6 timmar enligt min erfarenhet, inte utlovade 10 timmar.

Dels behöver du rigga upp din musiksamling på macbookens hårddisk. Detta innebär i praktiken iTunes eftersom iTunes är Apples produkt för medialösningar. Men jag vet att du avskyr iTunes pga tidigare dåliga erfarenheter.

Var ligger din nuvarande musiksamling? Extern hårddisk? Du skulle ju kunna släpa med den + macbooken + sladdlurar men det blir ju rätt otympligt och riskabelt.

Den ligger på hårddisken i vanliga mappar under Musik, precis som mina dokument och bilder. Sen har jag en pytteliten extern hårddisk som jag kan ta med mig, med kopior på musik mm. Jag använder ö h t inte iTunes. Men det är i bilen jag lyssnar mest och där kan jag ju inte ha macbooken och hålla på och bläddra i den medan jag kör. Dessutom vill jag inte lämna datorn i bilen om jag har något ärende och vill inte heller släpa runt den överallt. Så, bra förslag men funkar tyvärr inte i praktiken.

barracuber skrev:
Inger skrev:Tröttsamt med alla dessa restriktioner! Hur gör alla andra? Lyssnar de bara på radio, youtube och Spotify? Vad är det då för poäng med att köpa musik ö h t om man inte kan ta med sig mer än några få GB i taget och ingen tillverkare vill satsa på stor lagringskapacitet?

Svaret på sista frågan tror jag kan ligga i de tjänster som Google och Apple håller på att bygga. De vill säkert försöka erbjuda något bättre än Audiogalaxy m fl. Men vi måste ge oss tiill tåls ett tag till :P

Helt utan restriktioner? Tillåt mig tvivla. Även om de själva skulle vilja det så lär säkert inte skivbolagen vara med på noterna. Och det lär inte vara gratis. Jag har ingen lust att betala en månadsavgift för att få tillgång till min egen musiksamling. Dessutom verkar ingen ha fattat att man kan vilja sortera på sitt eget vis, utan att behöva göra spellistor. Jag vill kanske inte höra en hel spellista utan bara lyssna på en enstaka låt i just den mappen.

barracuber skrev:Själv trivs jag med att ha min totala samling hemma. Jag reser så sällan hemifrån att jag inte har behovet att kunna ta alltsammans med mig. Men din önskan är säkert ingenting unikt - mobila tjänster är ju framtiden. Tror att det inom kort kommer att dyka flera nya väldigt intressanta tjänster.

Det jag i så fall funderar på är om jag ska satsa på en android då och hoppas att det kommer funka med någon av de kommande tjänsterna, eller om jag ska köpa en Nokia som går att koppla min externa hårddisk till.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav barracuber » 2011-03-18 11:39:47

Inger skrev:Den ligger på hårddisken i vanliga mappar under Musik, precis som mina dokument och bilder. Sen har jag en pytteliten extern hårddisk som jag kan ta med mig, med kopior på musik mm. Jag använder ö h t inte iTunes. Men det är i bilen jag lyssnar mest och där kan jag ju inte ha macbooken och hålla på och bläddra i den medan jag kör. Dessutom vill jag inte lämna datorn i bilen om jag har något ärende och vill inte heller släpa runt den överallt. Så, bra förslag men funkar tyvärr inte i praktiken.


Nej datorn i bilen är ingen höjdare.

Om du kör mycket bil så finns det en del smarta lösningar, både billiga och dyra. De kräver att man har en bilstereo med CD-spelare som klarar mp3. Men de är ju hyfsat billiga numera. Min kostade en tusenlapp för flera år sedan.

Jag äger en liten dosa som kostar runt 150 på Clas Olsson. Den fångar upp musiken från en mp3-spelare eller mobiltelefon och skickar vidare till bilstereons högtalare. Sådana här dosor använder FM-teknik (det tog några år innan det blev godkänt i Sverige). Det är lite halvbökigt att ställa in men tyvärr är det nog det enda system idag som alla har råd med och som verkligen fungerar rätt av (åtminstone i bilen).

Ett modernaste system är A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) som bygger på Bluetooth. Det är nog det systemet som finns i hemmabio, mediasystem och trådlöst hemmastereo där man kan lyssna i alla rum osv.

Men inte ens Android stödjer A2DP fullt ut utom i de allra senaste versionerna (2.2-2.3) som nästan ingen kör ännu :roll: Vet inte hur A2Dp stödjs av iPhone, Nokia och de andra.

Så det första alternativet - en liten FM-dosa - är nog det smidigaste idag vad gäller att lyssna i bilen.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Inger » 2011-03-18 11:47:51

Jag har mp3-uttag på bilstereon (dock inte bluetooth eller usb) så det är inte problemet.

Mitt enda problem är lagringen av låtarna. Att ha dem antingen på eller via mobilen känns praktiskt och jag slipper därmed släpa runt den ganska massiva och tunga mp3:n (som tyvärr inte gick att skruva isär p g a för små skruvar, och som nog inte kommer återhämta sig efter det oväntade doppet).
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Miche » 2011-03-18 11:50:30

Inger skrev:Behöver man så många appar då? Jag vill bara kunna surfa och spela musik.

Nej, inte så länge som telefonen har de funktioner från början (eller som tillägg) som man behöver.

Jag tycker däremot att appar har gjort den telefonen jag har mycket bättre (även om det fortfarande är några saker som kunde bli bättre, en del av det finns som betalappar, en del annat verkar saknas, men kommer nog snart på marknaden).
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Miche » 2011-03-18 11:54:11

Inger skrev:(som tyvärr inte gick att skruva isär p g a för små skruvar, och som nog inte kommer återhämta sig efter det oväntade doppet).

Det finns skruvmejslar att köpa för väldigt små skruvar att köpa, kolla Clas Ohlson, Jula, Kjell & Co, Teknikmagasinet, Rusta och liknande affärer...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Inger » 2011-03-18 12:06:59

Tack för tipset. Jag hade en extra liten mejsel men även den var för stor.

**********

Lutar just nu åt att en android med 32GB minneskort, då får jag åtminstone samma kapacitet som jag hade. Sen om det kommer någon bättre streamingtjänst i framtiden så kan jag använda den.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Miche » 2011-03-18 12:13:46

Bror Duktig skrev:Men det finns ju SD-kort på 32 GB som man kan köpa till många av Androidtelefonerna, t.ex. till min Galaxy S. Tror även LG Optimus One (P500) klarar detta, men man får dubbelkolla på prisjakt.se.

Kollade på prisjakt, men hittade inga på 32GB, men det finns säkert (och snart troligen större än så)!

32GB rymmer ju rätt mycket musik, kan det vara något Inger, istället för att krångla med externa enheter?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Miche » 2011-03-18 12:16:03

Inger skrev:Lutar just nu åt att en android med 32GB minneskort, då får jag åtminstone samma kapacitet som jag hade. Sen om det kommer någon bättre streamingtjänst i framtiden så kan jag använda den.

Det finns plats att köpa på nätet där man kan lagra i stort sett vad som helst som du säkert kan ha musiken liggande för streaming, men att ha den lokalt i mobilen är en betydligt mycket enklare (och i längden) billigare lösning, samt betydligt mycket snabbare.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Inger » 2011-03-18 12:45:42

Ja, jag tror det. Vad jag lyckats luska ut hittills är att Samsung och HTC ska ha plats för 32GB minneskort + en del andra funktioner jag vill ha. Så nu känns det som att jag har någonstans att börja leta, samtidigt som jag kan utesluta vissa märken.

Tusen tack för all hjälp, det har verkligen hjälpt!
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav prodge64 » 2011-03-18 14:23:52

Inger skrev:Nu hittade jag en FAQ på audiogalaxy, verkar vara som jag misstänkte; att man måste ha datorn på för att det ska funka. Förutom att det drar ström känner jag mig inte alls bekväm med att lämna datorn på när jag är borta, och dessutom går den ju in i viloläge om man lämnar den en stund.

Kollade upp music clouds också och hittade den här tjänsten: http://listen.grooveshark.com som dock verkar kräva att man ska ha copyrighten till den musik man laddar upp, hjälper alltså inte ens att man har köpt den. :(

Tröttsamt med alla dessa restriktioner! Hur gör alla andra? Lyssnar de bara på radio, youtube och Spotify? Vad är det då för poäng med att köpa musik ö h t om man inte kan ta med sig mer än några få GB i taget och ingen tillverkare vill satsa på stor lagringskapacitet?

Personligen köpte jag en mp3-spelare och en telefon, ingen kombinerad produkt. För mig blev det billigare på det viset.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Inger » 2011-03-18 15:13:59

Vad har du för spelare då? Är du nöjd med den?

Jag tänkte att det skulle vara praktiskt att inte behöva ha så många manicker i handväskan.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav prodge64 » 2011-03-18 17:01:02

Inger skrev:Vad har du för spelare då? Är du nöjd med den?

Jag tänkte att det skulle vara praktiskt att inte behöva ha så många manicker i handväskan.

En iPod Touch, så på sätt och vis är det ju en kombinerad produkt, men den har inget med telefoni att göra. Jag är på sätt och vis nöjd med den. På det stora hela så fungerar den bra, men vill man enbart ha den för att lyssna på musik med så är det inget jag rekommenderar. Inte minst för att den kräver iTunes för att man ska kunna föra över musik. Spotify premium fungerar också visserligen, men de har ju knappast all musik man vill lyssna på.

Det jag saknar mest är egentligen att kunna byta till vilken låt jag vill utan att behöva titta på den, det finns nämligen inga knappar som används till just det utan det sköts med pekskärmen och där går det ju inte att "känna sig fram". Ett plus är dock utrymmet, 32 gb. Min förra mp3-spelare var jag jättenöjd med, frånsett utrymmet (512 mb). Anledningen till att jag till slut köpte en ny var helt enkelt att den gamla var utsliten.
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav Bror Duktig » 2011-03-18 17:08:36

@barracuber: Jag har ett 300 mAh till min SGS, men då måste jag har på en übertjock baksida som ser dum ut :(

@miche: Kanske tänkte fel då. Det ska gå att kunna ha upp till 32 GB i externt minneskort, men jag har själv inte kollat på kort större än 16 GB och har inte tittat efter några 32 GB och vet därför ju inte om de faktiskt existerar.

Är på G att köpa just SD-kort eftersom mitt var väck när jag köpte min SGS begagnad. Fast jag nöjer mig med 8 GB, ska bara ha som backup för appar och inställningar som går att föra över till externt kort, och har inte mycket musik i luren.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav Lucather » 2011-03-18 18:26:49

Inger skrev:Jag har mp3-uttag på bilstereon (dock inte bluetooth eller usb) så det är inte problemet.

Mitt enda problem är lagringen av låtarna. Att ha dem antingen på eller via mobilen känns praktiskt och jag slipper därmed släpa runt den ganska massiva och tunga mp3:n (som tyvärr inte gick att skruva isär p g a för små skruvar, och som nog inte kommer återhämta sig efter det oväntade doppet).


En ny bilstereo med USB-kontakt för din hårddisk?
http://shop.onoff.com/Produkter/Ljud__B ... 61110.aspx?
Lucather
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2010-03-15
Ort: Stockholm

Inläggav barracuber » 2011-03-18 18:31:37

Bror Duktig skrev:@barracuber: Jag har ett 300 mAh till min SGS, men då måste jag har på en übertjock baksida som ser dum ut :(


Du menar nog 1300 mAh?

Blir alltid lika förbannad när jag tänker på vilka svaga batterier som tillverkarna skickar med. Originalbatteriet i min Hero var på runt 1400 mAh om jag minns rätt. Behöver jag nämna att jag fick ladda varje dag? När det tog slut (det räckte faktiskt i 2 år) köpte jag ett på 2200 mAh på Batterikungen.se, på ett tips från lar66. 2200 mAh - det blev en jätteskillnad!

Hehe. Precis som för dig så var jag tvungen att byta bakstycke (som följde med 2200-batteriet) så att Heron blev dubbelt så tjock! Men det ligger faktiskt bättre i handen! :P

Bror Duktig skrev:@miche: Kanske tänkte fel då. Det ska gå att kunna ha upp till 32 GB i externt minneskort, men jag har själv inte kollat på kort större än 16 GB och har inte tittat efter några 32 GB och vet därför ju inte om de faktiskt existerar.

Är på G att köpa just SD-kort eftersom mitt var väck när jag köpte min SGS begagnad. Fast jag nöjer mig med 8 GB, ska bara ha som backup för appar och inställningar som går att föra över till externt kort, och har inte mycket musik i luren.


Blev förvånad när jag läste att det finns en maxgräns på 32 GB. Men jag såg på wikipedia att SDHC-kort kommer att kunna klara upp till 2 TB !! Skulle just vilja se den som har större mediasamling än så :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Moggy » 2011-03-18 18:40:49

barracuber skrev:
Bror Duktig skrev:@barracuber: Jag har ett 300 mAh till min SGS, men då måste jag har på en übertjock baksida som ser dum ut :(


Du menar nog 1300 mAh?



Eller 3200 mAh?

Det finns iaf till Samsung Galaxy S

http://www.mugen-power-batteries.com/sa ... i9000.html

Dom här har batterier på ca 3000 mAh till många modeller.


barracuber skrev:Blir alltid lika förbannad när jag tänker på vilka svaga batterier som tillverkarna skickar med. Originalbatteriet i min Hero var på runt 1400 mAh om jag minns rätt. När det tog slut (det räckte faktiskt i 2 år) köpte jag ett på 2200 mAh på Batterikungen.se, på ett tips från lar66. 2200 mAh - det blev en jätteskillnad!

Hehe. Precis som för dig så var jag tvungen att byta bakstycke (som följde med 2200-batteriet) så att Heron blev dubbelt så tjock! Men det ligger faktiskt bättre i handen! :P




Håller med. Synd att det ska vara så att mobilerna ska vara så tunna som möjligt och att batteritiden offras för att uppnå det. Skulle gärna se att modellerna var lite tjockare och tyngre och hade fetare batterier.


Eller 3200 mAh?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Bror Duktig » 2011-03-18 19:20:37

@barracuber: 3000 mAh menade jag. Tappade en nolla.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Återgå till IT-forum



Logga in