Växla mellan OS

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Kvasir » 2008-02-24 20:39:56

Jo, precis innan du postade så upptäckte jag att det faktiskt gick att välja var vdi-filen skulle ligga. Jag hade missat det tidigare. Ska prova att lägga den på en annan diskt t.o.m. Det borde vara en fördel om man kör både win-program och virtual-box samtidigt. Jag ska göra ett nytt försök nu med det.

Guest addition har jag missat. Vad gör den?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:47:23, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Parvlon » 2008-02-24 20:49:44

http://en.wikipedia.org/wiki/VirtualBox
As a graphics adapter, by default, VirtualBox virtualizes a standard VESA card with 8 MB RAM, which can be adjusted. With the Guest Additions (for Windows or Linux guests) comes a special video driver that allows for better performance and features such as dynamically adjusting the guest resolution when the VM window is resized.


Gör oxå att det går att dela 'clipboard' mellan host&guest, mus&tang.bords interaction

Installing Guest Additions For Ubuntu Guests in VirtualBox
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 11:47:23, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Kvasir » 2008-02-24 21:11:29

Parvlon skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/VirtualBox
As a graphics adapter, by default, VirtualBox virtualizes a standard VESA card with 8 MB RAM, which can be adjusted. With the Guest Additions (for Windows or Linux guests) comes a special video driver that allows for better performance and features such as dynamically adjusting the guest resolution when the VM window is resized.


Gör oxå att det går att dela 'clipboard' mellan host&guest, mus&tang.bords interaction

Installing Guest Additions For Ubuntu Guests in VirtualBox


Aha, tackar. Det låter ju magnifikt.

Håller just på att försöka installera en Kubuntu 7.10, fast med vdi-filen på annan disk. Fast jag inser nu att den då får slåss med DVD-läsaren om IDE-kanalen, men det är väl mest ett problem nu under installationen.

Kanske snart dags att skaffa en SATA-disk, dock?
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Återgå till IT-forum



Logga in