Tråden om träning

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Tråden om träning

Inläggav Zirre » 2013-08-12 18:12:31

Det blev gymmet idag. Jäklar vad härligt det känns efteråt. :)
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Tråden om träning

Inläggav Feldwebel » 2013-08-12 22:08:16

Styrketränar 3 gånger i veckan och tar raska promenader varje dag på 1 timme minst.

I gymmet har jag delat upp kroppens muskler i 3 grupper som jag kör en dag var så det blir bröst, axlar biceps på en dag och ben på andra dagen, tredje dagen blir triceps, rygg, mage.

Ben är ju så jävla brutalt o köra så det blir ett helt pass som bara fokuseras på det. Varje muskel får ca 3 pass var med olika övningar

Kör minst 3 set på varje muskel där jag har som regel att pallar jag mer än 12 reps så ökar jag vikterna. Tränar för att bygga muskler och bränna underhuds fett


Träning är ett av de bästa medicinerna du kan ge kroppen
Feldwebel
 
Inlägg: 149
Anslöt: 2013-06-22
Ort: Stockholm

Tråden om träning

Inläggav River » 2013-10-06 22:50:34

Jeg har begynt å trene med strikk.

http://www.youtube.com/watch?v=njbdcNtON7g
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2013-10-06 23:01:08

Vart lvg cykling idag, blåsigt kallt och jävligt, höll på frysa röven av mig, vände i Boden och for hem, vart bara 6 mil, fick stå länge i duschen innan underliv och tår var normala. Och så ballade min pulsklocka ur så jag tappade all tränings data. Skit. Man borde byta till inomhusschack eller flyta dit Kanariefåglarna bor åtm på vintern. :-)004
antonius
 
Inlägg: 21864
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav Angelic Fruitcake » 2013-10-17 20:36:58

Nu har jag tränat regelbundet i nästan två månader. Först var det mest kondition, gå raskt, cykla och jogga, mellan 3 och 4 timmar per vecka. Har ökat gradvis och nu blir det mer styrketräning, men med kroppen som vikt. Pga överrörlighet måste jag vara försiktig med vissa saker och därför satsar jag även på att bygga upp muskler strategiskt runt höfter och knän.

Nu har jag även tillräckligt med kondition för att börja lära in koreografi. Senaste grejen: freestep. Men jäklar, barfota får man blåsor under fötterna och efter fem dagar gör det fortfarande ont i vaderna.

Annars är det detta jag ägnar mig åt:

Squat_Challenge_31.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2013-10-17 20:41:36

Wow, är det du på bilden, skojar bara, men det var ett intensivt program, kör inte för hårt :-)063
antonius
 
Inlägg: 21864
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-17 20:42:35

Angelic Fruitcake skrev:Nu har jag tränat regelbundet i nästan två månader. Först var det mest kondition, gå raskt, cykla och jogga, mellan 3 och 4 timmar per vecka. Har ökat gradvis och nu blir det mer styrketräning, men med kroppen som vikt. Pga överrörlighet måste jag vara försiktig med vissa saker och därför satsar jag även på att bygga upp muskler strategiskt runt höfter och knän.

Nu har jag även tillräckligt med kondition för att börja lära in koreografi. Senaste grejen: freestep. Men jäklar, barfota får man blåsor under fötterna och efter fem dagar gör det fortfarande ont i vaderna.

Annars är det detta jag ägnar mig åt:

Squat_Challenge_31.jpeg


Jag har också överrörlighet och så och extremt mkt svank..
om jag ska göra situps så brukar jag lägga en kudde vid svanken.. det hjälper.
Knäna har jag märkt att man måste passa väldigt mkt, de kan nästan böjas bakåt liksom, så det får man bara se till att tänka på lirre..

Du lär få mer nice ass efter din squat challenge! :-)005

Cykling är btw det bästa jag gjort för min fysik ever.
Senast redigerad av Vaniljflickan 2013-10-17 20:45:40, redigerad totalt 1 gång.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Tråden om träning

Inläggav Angelic Fruitcake » 2013-10-17 20:43:14

antonius skrev:Wow, är det du på bilden, skojar bara, men det var ett intensivt program, kör inte för hårt :-)063


Nä, squats är inte så farligt. Konditionsträning är mycket jobbigare, speciellt jogging, det är nära på tortyr. :P
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Tråden om träning

Inläggav Angelic Fruitcake » 2013-10-17 20:45:06

Vaniljflickan skrev:
Angelic Fruitcake skrev:Nu har jag tränat regelbundet i nästan två månader. Först var det mest kondition, gå raskt, cykla och jogga, mellan 3 och 4 timmar per vecka. Har ökat gradvis och nu blir det mer styrketräning, men med kroppen som vikt. Pga överrörlighet måste jag vara försiktig med vissa saker och därför satsar jag även på att bygga upp muskler strategiskt runt höfter och knän.

Nu har jag även tillräckligt med kondition för att börja lära in koreografi. Senaste grejen: freestep. Men jäklar, barfota får man blåsor under fötterna och efter fem dagar gör det fortfarande ont i vaderna.

Annars är det detta jag ägnar mig åt:

Squat_Challenge_31.jpeg


Jag har också överrörlighet och så och extremt mkt svank..
om jag ska göra situps så brukar jag lägga en kudde vid svanken.. det hjälper.
Knäna har jag märkt att man måste passa väldigt mkt, de kan nästan böjas bakåt liksom, så det får man bara se till att tänka på lirre..

Du lär få mer nice ass efter din squat challenge! :-)005


Mina knän gör ont när jag springer om jag inte har stöd, de rör sig liksom i sidled också. Och höfterna är så överrörliga att jag kan skjuta ut höftbenet ur skålen om jag vill. Ofta sitter jag i lotusställning eller liknande utan att tänka på det, men nu börjar det göra ont mer och mer, så jag måste skärpa till mig.

Hehe, jag hoppas på lite ass-improvement. Har ganska stor rumpa och det trivs jag med, men formen kan ju alltid bli bättre. :)
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Tråden om träning

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-17 20:46:51

Angelic Fruitcake skrev:
Vaniljflickan skrev:
Angelic Fruitcake skrev:Nu har jag tränat regelbundet i nästan två månader. Först var det mest kondition, gå raskt, cykla och jogga, mellan 3 och 4 timmar per vecka. Har ökat gradvis och nu blir det mer styrketräning, men med kroppen som vikt. Pga överrörlighet måste jag vara försiktig med vissa saker och därför satsar jag även på att bygga upp muskler strategiskt runt höfter och knän.

Nu har jag även tillräckligt med kondition för att börja lära in koreografi. Senaste grejen: freestep. Men jäklar, barfota får man blåsor under fötterna och efter fem dagar gör det fortfarande ont i vaderna.

Annars är det detta jag ägnar mig åt:

Squat_Challenge_31.jpeg


Jag har också överrörlighet och så och extremt mkt svank..
om jag ska göra situps så brukar jag lägga en kudde vid svanken.. det hjälper.
Knäna har jag märkt att man måste passa väldigt mkt, de kan nästan böjas bakåt liksom, så det får man bara se till att tänka på lirre..

Du lär få mer nice ass efter din squat challenge! :-)005



Mina knän gör ont när jag springer om jag inte har stöd, de rör sig liksom i sidled också. Och höfterna är så överrörliga att jag kan skjuta ut höftbenet ur skålen om jag vill. Ofta sitter jag i lotusställning eller liknande utan att tänka på det, men nu börjar det göra ont mer och mer, så jag måste skärpa till mig.

Hehe, jag hoppas på lite ass-improvement. Har ganska stor rumpa och det trivs jag med, men formen kan ju alltid bli bättre. :)


Jag joggar inte alls utav denna anledningen, mina axlar gör ont till och med, och jag får lätt muskelbristningar i vaderna.. så cykling it is.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Tråden om träning

Inläggav Pikachu » 2013-10-17 20:51:01

Styrketränar varannan dag o konditions tränar varannan dag.
Pikachu
Bannad
 
Inlägg: 2833
Anslöt: 2009-06-14

Tråden om träning

Inläggav Angelic Fruitcake » 2013-10-17 20:52:10

Vaniljflickan skrev:
Angelic Fruitcake skrev:
Vaniljflickan skrev:
Jag har också överrörlighet och så och extremt mkt svank..
om jag ska göra situps så brukar jag lägga en kudde vid svanken.. det hjälper.
Knäna har jag märkt att man måste passa väldigt mkt, de kan nästan böjas bakåt liksom, så det får man bara se till att tänka på lirre..

Du lär få mer nice ass efter din squat challenge! :-)005



Mina knän gör ont när jag springer om jag inte har stöd, de rör sig liksom i sidled också. Och höfterna är så överrörliga att jag kan skjuta ut höftbenet ur skålen om jag vill. Ofta sitter jag i lotusställning eller liknande utan att tänka på det, men nu börjar det göra ont mer och mer, så jag måste skärpa till mig.

Hehe, jag hoppas på lite ass-improvement. Har ganska stor rumpa och det trivs jag med, men formen kan ju alltid bli bättre. :)


Jag joggar inte alls utav denna anledningen, mina axlar gör ont till och med, och jag får lätt muskelbristningar i vaderna.. så cykling it is.


Har du provat dessa?

kneeguard.jpg

De hjälper mycket för mig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Tråden om träning

Inläggav Vaniljflickan » 2013-10-17 20:54:09

Angelic Fruitcake skrev:Har du provat dessa?



De hjälper mycket för mig.


Nä, har ej provat.. får ta och testa det tills nästa gång jag tänker bli en joggare igen :-)Happy
Tack för tips1
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2013-10-17 21:04:33

Löpning. Var 2 veckor sedan en löptränade - dragit på mig en överbelastningsskada i knät, så all träning som involverar större press på knät är uteslutet. Mitt egna fel, hade nyligen kurerat mig från en förkylning, var tvungen att springa pga stress, kopplade inte hur långt en sprang... barfota (för barfota var det rätt långt för mig som fortfarande är ny på området). Inomhussäsongen har redan börjat med, blivit en hel del styrketräning och simning, cykling utomhus.

2km simning häromdagen - rätt trist med simma i bassäng (med bra mycket säkrare) - 3km är nästa steg (så långt har en inte simmat i sträck förut, inte omöjligt, bara trist i bassäng).

Apropå squats... CINDY är ett härligt program. 5 chins + 5 pulls, 10 push, 15 squats, kör 20 min.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2013-10-17 21:10:19

dasunbedingte skrev:2km simning häromdagen - rätt trist med simma i bassäng (med bra mycket säkrare) - 3km är nästa steg (så långt har en inte simmat i sträck förut, inte omöjligt, bara trist i bassäng).


Oh boy, tror inte jag klarar en km, skulle nog drunkna, är så dålig, blåhåriga damer i 75års åldern simmar om mig som om dom var Esther Williams. Crawlar du då, när du simmar så långt? :-)063
antonius
 
Inlägg: 21864
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2013-10-17 21:16:51

antonius skrev:
dasunbedingte skrev:2km simning häromdagen - rätt trist med simma i bassäng (med bra mycket säkrare) - 3km är nästa steg (så långt har en inte simmat i sträck förut, inte omöjligt, bara trist i bassäng).


Oh boy, tror inte jag klarar en km, skulle nog drunkna, är så dålig, blåhåriga damer i 75års åldern simmar om mig som om dom var Esther Williams. Crawlar du då, när du simmar så långt? :-)063


Jag har börjat utveckla en duglig crawlteknik, men det blir 100-250m crawl åt gången varvat med bröstsim. Är det kortare än 1km i stöten, brukar jag ta åtminstone halva crawlsim. Ibland tränar jag in tekniken med ex enarmscrawl, vattenläge etc.
Tar det låg-intensivt så jag får in rätt teknik först, så är inte fysiskt ansträngande att en behöver en hel dags vila efteråt. Nu är jag sjukskriven, så behöver något att göra om dagarna (om en inte kan springa, varför inte försöka fixa 3km i simning? :P), försöker fixa in simpassen när det är som minst folk i simhallen.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav River » 2013-10-17 21:25:07

I min ungdom svømte jeg 25 meter under vann.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Tråden om träning

Inläggav rapchic » 2013-10-18 8:51:13

Angelic Fruitcake skrev:Nu har jag tränat regelbundet i nästan två månader. Först var det mest kondition, gå raskt, cykla och jogga, mellan 3 och 4 timmar per vecka. Har ökat gradvis och nu blir det mer styrketräning, men med kroppen som vikt. Pga överrörlighet måste jag vara försiktig med vissa saker och därför satsar jag även på att bygga upp muskler strategiskt runt höfter och knän.

Nu har jag även tillräckligt med kondition för att börja lära in koreografi. Senaste grejen: freestep. Men jäklar, barfota får man blåsor under fötterna och efter fem dagar gör det fortfarande ont i vaderna.

Annars är det detta jag ägnar mig åt:

Squat_Challenge_31.jpeg

ooh jag fick ont i knäna bara av att se bilden :-)002
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Tråden om träning

Inläggav Angelic Fruitcake » 2013-10-19 19:15:04

Idag har jag varit duktig. :) Gick 6.7 km på en timme i blandad terräng med hunden. Sen 45 minuter blandad styrketräning med yoga, och förstås squats! Missade en dag pga träningsvärk, så jag har kört samma i två dagar för att kompensera. Imorgon blir det 40, och sen en dags vila, men inte från resten av träningen.

Målet nästa vecka inkluderar ingen löpning, för nu är det för halt. Men jag planerar att gå med hunden minst 3 timmar och 20 km. Dansträning 2-3 timmar och styrketräning 2 eller tre gånger 45 minuter. Om det blir hyfsat väder lär jag väl cykla nån mil också. :)
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Tråden om träning

Inläggav Kevlarsoul » 2013-10-19 19:17:15

Känner mig alltid i alla fall någorlunda duktig om jag lyckas komma iväg till gymmet i alla fall en gång i veckan och det fick bli idag, haft jättemycket hela veckan så har inte haft energi för träning..
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Tråden om träning

Inläggav Angelic Fruitcake » 2013-10-19 19:40:25

Kevlarsoul skrev:Känner mig alltid i alla fall någorlunda duktig om jag lyckas komma iväg till gymmet i alla fall en gång i veckan och det fick bli idag, haft jättemycket hela veckan så har inte haft energi för träning..


Önskar jag hade tid, pengar och energi för gym. Jag tränar bara hemma. :)
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Tråden om träning

Inläggav dasunbedingte » 2013-10-19 20:19:46

Angelic Fruitcake skrev:
Kevlarsoul skrev:Känner mig alltid i alla fall någorlunda duktig om jag lyckas komma iväg till gymmet i alla fall en gång i veckan och det fick bli idag, haft jättemycket hela veckan så har inte haft energi för träning..


Önskar jag hade tid, pengar och energi för gym. Jag tränar bara hemma. :)


En kan göra mycket "bara" hemma! Behövs inga fancy redskap (även om de underlättar). Styrkeprogrammet.se har ju en hel del... http://www.styrkeprogrammet.se/fardiga-program/
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tråden om träning

Inläggav Angelic Fruitcake » 2013-10-23 20:38:26

Enligt Runkeeper gick jag 50 mil förra månaden. :) Men jag vet att som mest har jag gått 23 mil på en vecka. Snabbt går det också, nu snittar jag på 7 km i timmen. Hoppas det inte blir för mycket snö sen.

Idag har jag äntligen kört mera freestep. Gudars, man kan ju inte andas efter ett par minuter. Lite magdans blev det också, det kommer kännas i musklerna i morgon, utan tvekan. Totalt 40 minuter, men jag tror det räcker.

Jag gör en del styrkeövningar: yoga, squats, situps etc. När det börjar bli lätt, ska jag göra fler reps då eller borde jag börja använda vikter också?
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Tråden om träning

Inläggav antonius » 2013-10-23 20:45:41

Angelic Fruitcake skrev:Enligt Runkeeper gick jag 50 mil förra månaden. Men jag vet att som mest har jag gått 23 mil på en vecka. Snabbt går det också, nu snittar jag på 7 km i timmen. Hoppas det inte blir för mycket snö sen.

Idag har jag äntligen kört mera freestep. Gudars, man kan ju inte andas efter ett par minuter. Lite magdans blev det också, det kommer kännas i musklerna i morgon, utan tvekan. Totalt 40 minuter, men jag tror det räcker.

Jag gör en del styrkeövningar: yoga, squats, situps etc. När det börjar bli lätt, ska jag göra fler reps då eller borde jag börja använda vikter också?


Wow, du kommer att bli en ny Jane Fonda. Javist kan du öka med vikter, om du vill ha mer muskler och som sagt värm upp ordentligt :-)049
antonius
 
Inlägg: 21864
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Intressanta intressen



Logga in