Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav slackern » 2012-01-15 18:27:48

Hur har det gått? Har alla fått tillbaks sina pengar nu?

Men all heder åt TS som har startat upp den här tråden och vill betala tillbaks pengarna.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Tintomara Ariadne » 2012-01-25 19:25:06

Juddy skrev:
Tintomara Ariadne skrev:Eftersom en del var så skeptiska då när det begav sig, vill jag passa på att bekräfta att Marabou har pm:at mig för att säkerställa att jag inte missat informationen.

@dem: DÄR SER NI! :P


+10.
Ibland är saker precis som det ser ut att vara. Någon behöver akuthjälp. Den som inte kan eller vill, ge inget. Resten; håll snattran med cynismen. Naivt eller inte, jag är hellre naiv än jag är cynisk.


Precis! Och jag blev faktiskt ledsen över alla cyniska kommentarer då, när det begav sig. De ifrågasatte inte bara Marabous hederlighet, utan också mitt och andras omdöme, och inte minst hela den där härliga grejen med att det faktiskt finns saker som man kan göra något åt här i världen - om vi vågar be om hjälp och visa oss svaga och vågar lita på varandra.

Och JA, JAG HAR FÅTT PENGARNA.

EDIT: Men se även nedan för nyansering!
Senast redigerad av Tintomara Ariadne 2012-01-25 19:37:57, redigerad totalt 1 gång.
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Tintomara Ariadne » 2012-01-25 19:36:57

sugrövmanövern skrev:Jag är en schysst person och det vet de som sett mig på forumet länge.


Ja, det intrycket har jag också fått. Jag mindes inte vem som hade varit kritisk, har för mig att det var fler. Det som var jobbigast var ju att de skeptiska rösterna satte igång tvivel även hos mig (och skamkänslor), för visst, jag har också blivit blåst. Det har hänt. Men jag vill inte behöva tänka på sådant. Jag tror inte att det blir en bra värld om människor hela tiden behöver räkna med det värsta. Och jag blev så vansinnigt glad över det spontana mötet mellan någon som vågade blotta sina svagheter och andra som hade möjlighet att sträcka ut handen. Det var precis när jag började vara aktiv här på forumet (jag hade ett konto sedan tidigare men kom inte till skott förrän då), och det färgade hela min upplevelse.
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in