Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Marabou » 2011-12-18 15:24:38

Hej igen!

Jag ber om ursäkt att detta har dröjt alldeles för länge, men det har varit så mycket. Mitt liv har varit allt annat än lätt det senaste halvåret, men nu börjar det ordna upp sig, även ekonomiskt. Jag gick slutligen in i väggen och blev sjukskriven (därav min bortavaro från forumet o dyl, jag har inte orkat engagera mig i så mycket).

Jag vill säga TACK än en gång till alla som lånade mig pengar när jag befann mig i kris och var nära att bli vräkt! Ni är guld värda ska ni veta :-)154 Nu är det hög tid för mig att betala tillbaka, så ni som lånade mig pengar, pm:a ert kontonummer och clearingnummer till mig samt hur mycket pengar ni satte in så betalar jag tillbaka! Några får nu i december och några får i januari.

Obs! Skriv vilken bank det är!

I övrigt kommer jag inte skriva mer på forumet under nicket Marabou. Anledningen till det är att jag lämnat ut mig lite för mycket, både här och på andra forum under samma nick. Bara så att ni vet!

God Jul och Gott Nytt År!

//Marabou

Moderator: Lade till texten och clearingnummer ovan då den informationen är viktig för de flesta bankbetalningar. Om ni har personkonto på Nordea är clearingnumret normalt 3300.
Marabou
Har också skrivit som Vampire.
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2010-06-28
Ort: Stockholm

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Iridia » 2011-12-18 15:30:04

Oj, det här hade jag helt missat. Kan nog bara hända på ett AS-forum.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav sugrövmanövern » 2011-12-18 16:39:08

akuthjalp-blir-utan-bostad-om-jag-inte-betalar-hyran-idag-t19393.html

Ovan länkar jag till tråden så alla kan kolla ifall de är en av de som lånat ut pengar!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Marabou » 2011-12-18 16:42:02

Tack, sugrövmanövern! :)
Jag har pm:at dem som jag skrivit upp på min lista samt vars pm fanns kvar i min inkorg. Dock kan det ju hända att det finns fler så bra att du länkade till tråden!
Marabou
Har också skrivit som Vampire.
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2010-06-28
Ort: Stockholm

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Zirre » 2011-12-18 16:50:51

Finns det inte risk att någon bluffar och skriver att de lånat ut pengar fast de inte gjort det?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav weasley » 2011-12-18 16:52:48

Zirre skrev:Finns det inte risk att någon bluffar och skriver att de lånat ut pengar fast de inte gjort det?

Det vore ju oärligt ju!

Jag har iaf lånat ut en slant. Det vet jag. Och det verkar som om Marabou har koll.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav weasley » 2011-12-18 16:53:42

Iridia skrev:Oj, det här hade jag helt missat. Kan nog bara hända på ett AS-forum.


Vad kan bara hända på ett AS-forum?
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Zirre » 2011-12-18 16:57:04

weasley skrev:
Zirre skrev:Finns det inte risk att någon bluffar och skriver att de lånat ut pengar fast de inte gjort det?

Det vore ju oärligt ju!

Jag har iaf lånat ut en slant. Det vet jag. Och det verkar som om Marabou har koll.


Man kan inte vara helt säker...
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Miche » 2011-12-18 17:35:47

Zirre skrev:Finns det inte risk att någon bluffar och skriver att de lånat ut pengar fast de inte gjort det?

De som lånade ut pengar hade nog kontakt med Marabou så det är nog ingen fara!

Mer information, ange clearingnummer till banken, det kan bli bökigt att betala annars!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Bali » 2011-12-18 17:52:55

Vad roligt att se dig här igen, Marabou! :-)Happy
Stor kram på dig och "Jul & Nytt år" tillbax till dig!
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Marabou » 2011-12-18 18:08:05

Jag har skrivit en lista över folk som lånat ut pengar, dock kan jag, mitt i all förvirring och stress, glömt att skriva ner någon men jag skulle isåfall känna igen dessa personers användarnamn om de pm:ade mig. De jag vet har lånat ut pengar har fått pm från mig, ifall att de skulle missa meddelandet här.
Marabou
Har också skrivit som Vampire.
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2010-06-28
Ort: Stockholm

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Iridia » 2011-12-18 23:32:19

weasley skrev:
Iridia skrev:Oj, det här hade jag helt missat. Kan nog bara hända på ett AS-forum.

Vad kan bara hända på ett AS-forum?

1. Att flera är hyggliga/tillitsfulla/naiva nog att låna ut pengar till en person på ett forum.
2. Att låntagaren betalar tillbaka dem.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Tintomara Ariadne » 2011-12-19 17:22:25

Eftersom en del var så skeptiska då när det begav sig, vill jag passa på att bekräfta att Marabou har pm:at mig för att säkerställa att jag inte missat informationen.

@dem: DÄR SER NI! :P
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Savanten Svante » 2011-12-19 18:35:01

Jag är skönt julglad över den här nyheten!
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Zombie » 2011-12-19 18:41:23

Tintomara Ariadne skrev:Eftersom en del var så skeptiska då när det begav sig, vill jag passa på att bekräfta att Marabou har pm:at mig för att säkerställa att jag inte missat informationen.

Mig med, fast jag aldrig hann låna ut något innan Marabou hade fått ihop vad som behövdes.

Savanten Svante skrev:Jag är skönt julglad över den här nyheten!

Jag med.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Juddy » 2011-12-21 6:13:06

Tintomara Ariadne skrev:Eftersom en del var så skeptiska då när det begav sig, vill jag passa på att bekräfta att Marabou har pm:at mig för att säkerställa att jag inte missat informationen.

@dem: DÄR SER NI! :P


+10.
Ibland är saker precis som det ser ut att vara. Någon behöver akuthjälp. Den som inte kan eller vill, ge inget. Resten; håll snattran med cynismen. Naivt eller inte, jag är hellre naiv än jag är cynisk.
Juddy
 
Inlägg: 1048
Anslöt: 2009-09-11

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav segdeg » 2011-12-21 6:39:49

Juddy skrev:
Tintomara Ariadne skrev:Eftersom en del var så skeptiska då när det begav sig, vill jag passa på att bekräfta att Marabou har pm:at mig för att säkerställa att jag inte missat informationen.

@dem: DÄR SER NI! :P


+10.
Ibland är saker precis som det ser ut att vara. Någon behöver akuthjälp. Den som inte kan eller vill, ge inget. Resten; håll snattran med cynismen. Naivt eller inte, jag är hellre naiv än jag är cynisk.


Absolut, kan inget annat än hålla med, Charles Dickens "Julsaga" fick en ny och modern innebörd: ... :-)154

Mvh& G :-)154 D J :-)154 L
segdeg
 
Inlägg: 1788
Anslöt: 2010-12-25

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav weasley » 2011-12-21 16:34:18

Tintomara Ariadne skrev:Eftersom en del var så skeptiska då när det begav sig, vill jag passa på att bekräfta att Marabou har pm:at mig för att säkerställa att jag inte missat informationen.

@dem: DÄR SER NI! :P


Ja, jag fick också PM. Och mina pengar är tillbaka på kontot!
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav sugrövmanövern » 2011-12-21 16:50:11

Juddy skrev:
Tintomara Ariadne skrev:Eftersom en del var så skeptiska då när det begav sig, vill jag passa på att bekräfta att Marabou har pm:at mig för att säkerställa att jag inte missat informationen.

@dem: DÄR SER NI! :P


+10.
Ibland är saker precis som det ser ut att vara. Någon behöver akuthjälp. Den som inte kan eller vill, ge inget. Resten; håll snattran med cynismen. Naivt eller inte, jag är hellre naiv än jag är cynisk.


Men för i helvete. Det kunde lika gärna vara så att jag hade haft rätt. För övrigt tycker jag inte att det är så imponerande att ts dyker upp efter 9!!!! månader. Många som skänkt pengar kan ha lämnat forumet vid det laget.

Men sitt där och tro att du är så himlastormande bra du då för att det gick bra den här gången.

Cynism är bra! Naivitet också i lagoma doser men det kan i överdoser skada så jävla mycket både en själv och omgivningen.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav kullan » 2011-12-21 17:42:21

sugrövmanövern skrev:
Juddy skrev:
Tintomara Ariadne skrev:Eftersom en del var så skeptiska då när det begav sig, vill jag passa på att bekräfta att Marabou har pm:at mig för att säkerställa att jag inte missat informationen.

@dem: DÄR SER NI! :P


+10.
Ibland är saker precis som det ser ut att vara. Någon behöver akuthjälp. Den som inte kan eller vill, ge inget. Resten; håll snattran med cynismen. Naivt eller inte, jag är hellre naiv än jag är cynisk.


Men för i helvete. Det kunde lika gärna vara så att jag hade haft rätt. För övrigt tycker jag inte att det är så imponerande att ts dyker upp efter 9!!!! månader. Många som skänkt pengar kan ha lämnat forumet vid det laget.

Men sitt där och tro att du är så himlastormande bra du då för att det gick bra den här gången.

Cynism är bra! Naivitet också i lagoma doser men det kan i överdoser skada så jävla mycket både en själv och omgivningen.


Då finns det ju risken att ingen vill hjälpa en när man själv vill ha hjälp. Ger man ingen hjälp så kan man inte räkna med nån hjälp. TS har ju varit sjuk. Det förlåter det mesta i mina ögon.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav calima » 2011-12-21 18:06:02

kullan skrev:Då finns det ju risken att ingen vill hjälpa en när man själv vill ha hjälp. Ger man ingen hjälp så kan man inte räkna med nån hjälp. TS har ju varit sjuk. Det förlåter det mesta i mina ögon.


+1 !!

Cyniker riskerar att bli betraktade med samma cynism de betraktar omvärlden med.

Jag hjälper hellre en gång "för mycket" och blir blåst emellanåt än skiter i folk! Jag tror på Karma. Och som man behandlar andra blir man själv behandlad.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav sugrövmanövern » 2011-12-21 18:12:07

Bah! Jag blev själv erbjuden pengalån av flera personer i tråden där ts bad om ekonomisk hjälp och jag var cynisk/skeptisk etc. Jag är en schysst person och det vet de som sett mig på forumet länge.

Att vara reko utan att vara självutplånande och icke gnälla över hur snäll man varit och hur lite tack man fått verkar funka för mig iaf.

Sedan kan jag vara en jävla ärkefitta också men det goda verkar överväga det onda. Människor som tycker illa om mig är dåliga människor :mrgreen: .

Marabou: Credits även av mig för att du gör rätt för dig, såklart :-)154 .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav kullan » 2011-12-21 18:31:15

calima skrev:Jag hjälper hellre en gång "för mycket" och blir blåst emellanåt än skiter i folk! Jag tror på Karma. Och som man behandlar andra blir man själv behandlad.


Exakt! Och jag kan då tala för mig själv. Skulle nån mot förmodan hjälpa mig så skulle jag betala tillbaka så snart jag hade en spottstuver till chans att göra det. Jag hade även sett till att ha kontakt med den/ dom som hjälpte mig.

Bara för att det råkar finnas 1 skurk på 10 personer så behöver inte dom övriga 9 bli straffade anser jag.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Till alla som lånade mig pengar i mars 2011: Läs!

Inläggav Juddy » 2011-12-21 19:01:07

kullan skrev:
calima skrev:Jag hjälper hellre en gång "för mycket" och blir blåst emellanåt än skiter i folk! Jag tror på Karma. Och som man behandlar andra blir man själv behandlad.


Exakt! Och jag kan då tala för mig själv. Skulle nån mot förmodan hjälpa mig så skulle jag betala tillbaka så snart jag hade en spottstuver till chans att göra det. Jag hade även sett till att ha kontakt med don/ dom som hjälpte mig.

Bara för att det råkar finnas 1 skurk på 10 personer så behöver inte dom övriga 9 bli straffade anser jag.


+10
Juddy
 
Inlägg: 1048
Anslöt: 2009-09-11

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in