Synpunkt på spretigheten.

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Flawed » 2014-12-08 23:05:46

Vaniljflickan skrev:
notwoodstock skrev:Båda dessa Forum skulle må bra av en uppdelning i faktarelaterat och sådant som är mindre seriöst.


Hur skulla man göra detta då rent praktiskt, typ dela forumet i 2 olika forum?
Skulle inte gilla om någon tråd jag har skrivit skulle hamna i någon oseriös del tänker jag direkt då bara.


En mans fakta är em annan människa s trams.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Meppe » 2014-12-09 8:51:36

KNSNNTR skrev:Familjeliv är ju också ett forum som gått helt åt helvete och fallit totalt för troll och andra personer som inte bara kan respektera just det forumets målgrupp. Aspergerforum är inte på den nivån men sätter man inte ner foten i god tid kommer även det här stället vara fyllt av obehöriga. Flashback (som visserligen är internets rövhål enligt mig) är ju däremot förvånansvärt hårt modererat, det är en trist paradox, må jag säga.


Senast jag kolla är det trolljägarna som driver FL till helvete med god hjälp av administrationen. FB har iallafall inte någon städad image utåt.

Angående trådstarten tycker jag det skulle bli långtråkigt här om man bara fick diskutera AS. En mötesplats för Aspergare där diagnosen och saker som är direkt relaterade till den är allt som får diskuteras. Jag tvivlar på att jag är den enda som ser den som en naturlig del av mig som inte behöver diskuteras vidare.

Intresserar off-google dig inte så är det ingen som tvingar dig att läsa.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav KrigarSjäl » 2014-12-09 9:20:28

-Folk får gärna prata om annat än asperger. Det är inte det det handlar om.

Vill folk prata film är det fine. Vill folk prata husdjur och guldfiskar är det fine. Vill folk prata tesorter eller piprökning eller ölsorter eller poesi eller handarbete eller potatisodling eller gamla datorer eller sci-fi-serier eller fotbollstabeller är det fine.

Det jag inte förstår är varför det ska pratas en massa blaj, osammanhängande nonsens, utebliven sömn-inducerad trippelironi och könsordsrabblande tramsinlägg, lektrådar, mystrådar, associationstrådar (finns ju de som nästan uteslutande skriver i associationstråden) med mera i den stilen.

Detta juvenila tramsande - det är det jag har svårt för och ifrågasätter.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav KrigarSjäl » 2014-12-09 9:31:30

Säger inte att jag absolut har rätt, kan ju vara en fråga om intresse, kultur och smak också.

Jag gillar inte splatter-skräck, könsrock, Eddie Meduza, runda ord, Ronny & Ragge, ironiska komedi-skräckfilmer, kiss och bajs-humor, Åsa-nisse, buskis, Tratten & Finkel, tidningen Pyton, Stefan & Krister, bondkomik, Jackass, American Home Videos där småbarn drattar på ändan, att se gamla porrfilmer i stil med Fäbojäntan för att garva åt det - inget av det och inget som ens liknar nåt av det uppräknade.

Jag tycker det är barnsligt, vulgärt, lågbegåvat, tramsigt, höggljutt, tråkigt, flåsigt, lågt, sexistiskt, äcklande, infantilt, korkat, juvenilt, bonnigt, tonårsmässigt, chipsfrossarstil och allmänt repellerande eller motbjudande för de som inte vet vad repellerande betyder.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Meppe » 2014-12-09 9:36:51

Har pga årstidsdepp inte haft energi att producera genomtänkta inlägg i regelrätta diskussionstrådar, men mera lektrådar och vad drack du senast håller jag med om att vi inte behöver.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Titti » 2014-12-09 9:38:31

Kan inte annat än hålla med båda de senaste inläggen av Krigis. Med reservation för att "trams" kan vara kreativt och begåvat också. Men de trådarna är lätta att undvika för den, som inte vill läsa dem.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Meppe » 2014-12-09 9:42:45

Jo, försöker få mina inlägg i nonsenstråden åtminstone någotsånär kreativa. Sen är det vissa som uppskattar dom mera än andra, och det kan jag leva med.

Fotnot: Jag ser dock gärna att andra avhåller sig från att klaga på nonsensinlägg i nonsenstråden i andra trådar, oberoende om dom ser meningen med dom eller inte.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav KrigarSjäl » 2014-12-09 11:28:11

Titti skrev:Kan inte annat än hålla med båda de senaste inläggen av Krigis. Med reservation för att "trams" kan vara kreativt och begåvat också.

-Det förutsätter nån form av komisk talang.
Timing, att man kan skriva. Sinne för proportioner.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Vaniljflickan » 2014-12-09 11:53:51

Flawed skrev:En mans fakta är em annan människa s trams.


Precis vad jag menar.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav KrigarSjäl » 2014-12-09 12:00:06

Vaniljflickan skrev:
Flawed skrev:En mans fakta är em annan människa s trams.


Precis vad jag menar.

Nej, man kan inte relativisera allting som skrivs på det viset.
Då finns det plötsligt inga värden alls längre.

Strunt är strunt och snus är snus, som Olof Palme sa.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav antonius » 2014-12-09 12:28:39

KrigarSjäl skrev:Säger inte att jag absolut har rätt, kan ju vara en fråga om intresse, kultur och smak också.

Jag gillar inte splatter-skräck, könsrock, Eddie Meduza, runda ord, Ronny & Ragge, ironiska komedi-skräckfilmer, kiss och bajs-humor, Åsa-nisse, buskis, Tratten & Finkel, tidningen Pyton, Stefan & Krister, bondkomik, Jackass, American Home Videos där småbarn drattar på ändan, att se gamla porrfilmer i stil med Fäbojäntan för att garva åt det - inget av det och inget som ens liknar nåt av det uppräknade.

Jag tycker det är barnsligt, vulgärt, lågbegåvat, tramsigt, höggljutt, tråkigt, flåsigt, lågt, sexistiskt, äcklande, infantilt, korkat, juvenilt, bonnigt, tonårsmässigt, chipsfrossarstil och allmänt repellerande eller motbjudande för de som inte vet vad repellerande betyder.


Men menar du inte trash, eller WT kort sagt... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Vaniljflickan » 2014-12-09 12:43:20

KrigarSjäl skrev:Nej, man kan inte relativisera allting som skrivs på det viset.
Då finns det plötsligt inga värden alls längre.

Strunt är strunt och snus är snus, som Olof Palme sa.


Nej det tycker inte jag heller, men det görs ändå rätt ofta.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Jeopardy Lane » 2014-12-09 12:55:52

KrigarSjäl skrev:Jag gillar inte splatter-skräck, könsrock, Eddie Meduza, runda ord, Ronny & Ragge



Jag lagde två av dom trådarna, och jag tycker det är skit jag med. Jag prøvde å bidra med noe på forumet, men jeg har ingenting at seja/prata om. Så da ble det slik. Hvis det er irriterende så kan gjerne admin fjerne de trådene, jag bryr meg inte.
Jeopardy Lane
Inaktiv
 
Inlägg: 1450
Anslöt: 2014-02-23

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Vaniljflickan » 2014-12-09 13:11:40

Jeopardy Lane skrev:Jag lagde två av dom trådarna, och jag tycker det är skit jag med. Jag prøvde å bidra med noe på forumet, men jeg har ingenting at seja/prata om. Så da ble det slik. Hvis det er irriterende så kan gjerne admin fjerne de trådene, jag bryr meg inte.


Det är väl bara göra vilken tråd du vill, strunta i vad andra tycker, om de tycker att trådarna är skit så kan de ju låta bli att skriva i dem så faller de i glömska slutligen ändå.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Braincandy » 2014-12-09 13:36:22

Vem vill inte ha enbart intressanta ämnen att diskutera? Visst, jag kan älta min asperger till ända och kanske säga hur synd det är om mig, men det är inte värt att göra det. Jag orkar inte deppa ner mig över det hela tiden.

Det kan finnas tusentals frågor att ställa om saken, men hur ska man ställa frågan om man inte vet vad som är rätt sak att fråga om? Jag välkomnar gärna den som har en idé om något nytt konkret att ta upp, jag vill inte bara starta någon slumpmässig tråd som rör diagnosen utan att ha något konkret som jag vill diskutera.

Jag kan hålla med om att tonläget i vad som skrivs kan gå överstyr, jag har själv inte precis lyckats hålla god ton hela tiden. Med det sagt är vi alla mänskliga, vi gör ständigt misstag hela tiden, och misstag kan vara lite svårt att förbjuda.

Tänk gärna över uppgiften att komma på och skapa diskussioner för ett forum året runt, tänk dig själv in i den uppgiften så förstår du snart hur knepigt det kan bli.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Alien » 2014-12-09 13:57:41

KNSNNTR skrev:Känner dock att det är "minerad mark" att ens säga detta jag nu tänker säga som jag misstänkt länge, men jag undrar dessutom väldigt mycket huruvida alla här faktiskt har Aspergers syndrom eller ej. Kanske ett resultat av att det på senare år varit många privata läkare som sätter diagnosen AS på neurotypiska utan vidare utredning? Bara en bitter misstanke somväxt i takt med att jag inte känner någon gemenskap med ~98% av forumbefolkningen här. Spekulation.

Så, nu ska jag vara tyst och låta era piskor vina.


Moderator:

Med "Aspergerforum" menas inte enbart "Forum om Aspergers" utan snarare "Forum om, för och av aspergare". Och aspergare kan ha intresse av att skriva om annat än sin AS. F ö kan även Aspergare off-Google innehålla aspergerrelaterat, om man vill skriva om något självupplevt utan att det blir googlebart.

Det finns inga formella krav på diagnos för att skriva här. Många är självdiagnosticerade, andra väntar på utredning och en del kommer hit för att de har anhöriga med (misstänkt) AS.

För övrigt blir ett forum vad forummedlemmerna gör det till. Är många intresserade av t ex politik, blir det många politiktrådar. Är många intresserade av trams blir det många tramstrådar etc.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav River » 2014-12-09 14:20:32

Dette er vel først og fremst ment som et diskusjonsforum omkring AS?

Men kanskje også en møteplass for de som ikke har så mye sosialt IRL?

Da må en også påberegne seg og godta andre diskusjoner enn diagnose synes jeg, og også SMALL TALK! :D :-)002
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav River » 2014-12-09 14:36:48

Ja, det er kanskje flere her som har sitt IRL-KONTAKTNETT i orden, og har ikke noe behov for andre ting enn diskusjoner omkring AS.

Samt at de har behov for å opplyse om det som står etter , og
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav plåtmonster » 2014-12-09 15:07:12

KrigarSjäl skrev:Det jag inte förstår är varför det ska pratas en massa blaj, osammanhängande nonsens, utebliven sömn-inducerad trippelironi och könsordsrabblande tramsinlägg, lektrådar, mystrådar, associationstrådar (finns ju de som nästan uteslutande skriver i associationstråden) med mera i den stilen.

Detta juvenila tramsande - det är det jag har svårt för och ifrågasätter.

Har gjort samma observation. Lite jobbigt när det finns fem trådar på stilen "Vilken form hade senaste dammtussen du städa bort!?!?" och man försöker hitta en tråd som kanske handlar om något viktigt som hur man gör för att hantera besök på vårdcentral eller gym.

Det finns ingen "ignore" per tråd. Det skulle underlätta mycket.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav notwoodstock » 2014-12-09 21:08:04

En trasslighet är om man går in en eller två gånger om dagen, då är alla olika trådar tyvärr lite för mycket på olika plan för att det skall fungera helt bra för mig.

Om jag då noterar att jag egentligen läser ganska få trådar, så uppmuntrar detta ju då till t.ex:

Att sikta på att gå in mer sällan, men att då läsa i delforumen, och kanske inte så mycket.

Jag själv ville egentligen inte vara så mycket här som det har blivit. Jag kan inte hänga här mellan 03:00-07:00, som det blivit ibland. :( :shock: :-)051 :-)063
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Kahlokatt » 2014-12-09 21:35:47

Meppe skrev:Angående trådstarten tycker jag det skulle bli långtråkigt här om man bara fick diskutera AS. En mötesplats för Aspergare där diagnosen och saker som är direkt relaterade till den är allt som får diskuteras. Jag tvivlar på att jag är den enda som ser den som en naturlig del av mig som inte behöver diskuteras vidare.

Intresserar off-google dig inte så är det ingen som tvingar dig att läsa.


Medhåll.

Jag kan f.ö. tycka att lektrådar är okej, bara det inte blir för mycket. Det är roligare att diskutera seriösa ämnen. Och idiottrådar som "hur lång är din k*k/hur djup är din f*tta" och liknande är bara barnsligt.
Jag startade ju "Den läskiga tråden" och hoppas den inte ses som en ren blajtråd. :-)063
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav Flawed » 2014-12-10 17:35:02

Det behövs mer trådar där folk pratar om faran med islams utbredning och om att det är synd om sverigedemokrater.
Byt namn på forumet.
Förslag;
Flashbackannexet
Hjälpmohammedkommer
Hejasdforum

Och bittra oskulder kan man inte få nog av heller.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav kullan » 2014-12-10 17:46:16

Flawed skrev:Byt namn på forumet.
Förslag;
Flashbackannexet
Hjälpmohammedkommer
Hejasdforum



Hahaha :lol:
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Synpunkt på spretigheten.

Inläggav sugrövmanövern » 2014-12-10 18:09:50

Jag tycker det är lite drygt med folk som är arga jämt och som hatar andras inlägg men typ inte skriver några själv annat än när det ska hatas på andra människor. Bu för sånt!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in