Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ser du yngre ut än vad du är?

Jag ser minst 10-15 år yngre ut
66
25%
Jag ser ungefär 5 år yngre ut än vad jag är
127
48%
Jag ser ut att vara så gammal/ung som jag är
45
17%
Jag ser äldre ut
21
8%
Jag ser MYCKET äldre ut
5
2%
 
Antal röster : 264

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav elle » 2014-08-16 8:32:19

PMS-monstret skrev:
Schmetterling skrev:
PMS-monstret skrev:Jag blir fan galen! Fick visa leg på Systemet igår och idag läxade en snubbe i min egen ålder upp mig. Hans hund ville minsann inte leka med min hund. Jag fattade att han trodde att jag var en tonåring eftersom han betedde sig så faderligt och var så dryg! Jävla ass hole, jag är faktiskt 42 år gammal även om det kanske inte ser så ut!

Kan även ha varit en typisk mansplainer, det vill säga möjligen hade det inte med din uppfattade ålder att göra. Oavsett, fan så drygt! :evil:


Jag HATAR dryga män, i synnerhet om dom inte ens är snygga!

Kvinnor kan också vara dryga . Har inte märkt att kvinnor är mindre dryga.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav PMS-monstret » 2014-08-16 9:12:13

slackern skrev:
Dandelo skrev:Jag ser tydligen äldre ut än vad jag är. GUBBE! 8)

Tur att vissa fruntimmer tycker att det är sexigt och snygt med vikar och högt hårfäste. Vänta bara tills du får dom grå tinningarnas charm. ;)


Det är faktiskt lite orättvist. Många tycker att män blir bara charmigare och mer attraktiva när dom åldras. Har inte hört att någon tycker så om kvinnor. Fast det finns förmodligen unga män som gillar äldre damer...
PMS-monstret
 
Inlägg: 536
Anslöt: 2014-04-03
Ort: Helvetet

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav Schmetterling » 2014-08-16 9:19:14

elle skrev:
PMS-monstret skrev:
Schmetterling skrev:Kan även ha varit en typisk mansplainer, det vill säga möjligen hade det inte med din uppfattade ålder att göra. Oavsett, fan så drygt! :evil:


Jag HATAR dryga män, i synnerhet om dom inte ens är snygga!

Kvinnor kan också vara dryga . Har inte märkt att kvinnor är mindre dryga.

Att uttrycka att man hatar dryga män, apropå att ha stött på en, är nog inte det samma som att säga att man inte har något emot dryga människor av andra kön. :) Dryghet är drygt! Däremot gör jag ingen skillnad mellan dryga personer jag uppfattar som snygga. Utseende är inte en förmildrande omständighet, enligt mig.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Re: Sv: Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2014-08-16 19:02:17

PMS-monstret skrev:
slackern skrev:
Dandelo skrev:Jag ser tydligen äldre ut än vad jag är. GUBBE! 8)

Tur att vissa fruntimmer tycker att det är sexigt och snygt med vikar och högt hårfäste. Vänta bara tills du får dom grå tinningarnas charm. ;)


Det är faktiskt lite orättvist. Många tycker att män blir bara charmigare och mer attraktiva när dom åldras. Har inte hört att någon tycker så om kvinnor. Fast det finns förmodligen unga män som gillar äldre damer...

Jag antar att du har hört talas om uttrycket MILF?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav Mountain_lion » 2014-08-16 19:29:10

En gång i tiden fick jag visa leg på systemet, när jag var 30 år. Oj, vad skoj det var. Jag hade kunnat ge expediten en kram. :-)Happy

Numera så är jag nog lite mer lik min ålder, mest(hoppas jag) för att håret har blivit grått på sidorna och på gång mitt uppe också.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Re: Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav tahlia » 2014-08-16 21:36:51

Jag ser nog ut att vara i den ålder jag är. Möjligen såg jag äldre ut än mina år när jag var yngre. Har aldrig behövt visa leg, inte ens i baren då jag var minderårig.

Edit: Det där med att inte behöva visa leg kan nog ha med det faktum att alla alltid anklagat mig för att se så ärlig ut.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav TheWonderer92 » 2014-08-25 22:47:42

Det hände en lite rolig sak igår. Jag skulle öppna en vinflaska men hade inte rätt verktyg så jag knackade dörr. Småbarnspappan bredvid tittade på mig och sade: "Haha, du som är så liten ska väl inte dricka vin!"
Jag svarade: "Hur gammal tror du att jag är?"
Grannen: "Ungefär 17 år"

Fyllde 22 för ungefär en vecka sedan :D

(och JA, han hjälpte mig med vinflaskan ) :lol:
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Re: Sv: Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2014-08-25 22:59:06

TheWonderer92 skrev:Det hände en lite rolig sak igår. Jag skulle öppna en vinflaska men hade inte rätt verktyg så jag knackade dörr. Småbarnspappan bredvid tittade på mig och sade: "Haha, du som är så liten ska väl inte dricka vin!"
Jag svarade: "Hur gammal tror du att jag är?"
Grannen: "Ungefär 17 år"

Fyllde 22 för ungefär en vecka sedan :D

(och JA, han hjälpte mig med vinflaskan ) :lol:


Du kanske är liten och petit?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav TheWonderer92 » 2014-08-25 23:00:27

slackern skrev:
TheWonderer92 skrev:Det hände en lite rolig sak igår. Jag skulle öppna en vinflaska men hade inte rätt verktyg så jag knackade dörr. Småbarnspappan bredvid tittade på mig och sade: "Haha, du som är så liten ska väl inte dricka vin!"
Jag svarade: "Hur gammal tror du att jag är?"
Grannen: "Ungefär 17 år"

Fyllde 22 för ungefär en vecka sedan :D

(och JA, han hjälpte mig med vinflaskan ) :lol:


Du kanske är liten och petit?


Jomen precis. :-)Happy

Fast menar du att han bedömde min kroppshydda som för liten för att inta alkohol istället för att jag såg yngre ut? :-)063
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Re: Sv: Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2014-08-25 23:07:37

TheWonderer92 skrev:
slackern skrev:
TheWonderer92 skrev:Det hände en lite rolig sak igår. Jag skulle öppna en vinflaska men hade inte rätt verktyg så jag knackade dörr. Småbarnspappan bredvid tittade på mig och sade: "Haha, du som är så liten ska väl inte dricka vin!"
Jag svarade: "Hur gammal tror du att jag är?"
Grannen: "Ungefär 17 år"

Fyllde 22 för ungefär en vecka sedan :D

(och JA, han hjälpte mig med vinflaskan ) :lol:


Du kanske är liten och petit?


Jomen precis. :-)Happy

Fast menar du att han bedömde min kroppshydda som för liten för att inta alkohol istället för att jag såg yngre ut? :-)063

Nej vad jag menar är att petit tjejer kan se rätt mycket yngre ut. Man luras utav storleken.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2014-08-26 6:08:36

Fattar inte. Kollade på två kort med bara 7 års mellanrum. Jag ser ut att vara minst 15 år yngre på det gamla kortet. Jag har åldrats i skov innan, innan dess såg jag ut som 20 tills jag pang såg ut som 35 som jag var. Skulle hellre att det gick lite mer jämnt så man hänger med.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav kapuni » 2014-08-26 7:08:14

TheWonderer92 skrev:Det hände en lite rolig sak igår. Jag skulle öppna en vinflaska men hade inte rätt verktyg så jag knackade dörr. Småbarnspappan bredvid tittade på mig och sade: "Haha, du som är så liten ska väl inte dricka vin!"
Jag svarade: "Hur gammal tror du att jag är?"
Grannen: "Ungefär 17 år"

Fyllde 22 för ungefär en vecka sedan :D

(och JA, han hjälpte mig med vinflaskan ) :lol:

Så stor skillnad är det väl inte utseendemässigt mellan 17 och 22 år?
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2014-08-26 7:46:13

Den utseendeskillnaden är lättare att se när man själv är ung och mycket svårare för en äldre att avgöra.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav TheWonderer92 » 2014-08-26 9:09:40

kapuni skrev:Så stor skillnad är det väl inte utseendemässigt mellan 17 och 22 år?


Nej jag känner mig också mer som 17. Late bloomer med andra ord :-)Happy
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav kapuni » 2014-08-26 13:45:35

TheWonderer92 skrev:
kapuni skrev:Så stor skillnad är det väl inte utseendemässigt mellan 17 och 22 år?


Nej jag känner mig också mer som 17. Late bloomer med andra ord :-)Happy

Samma här. Men är 27 år. :wink:
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav orosmoln » 2014-08-30 9:56:28

Yes, mestadels så tror folk man är några år yngre.
orosmoln
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2014-08-30

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav utanliv » 2014-09-08 14:58:42

Jag ser antagligen äldre ut.
Folk tror alltid att jag är ca 5 år äldre än jag är.
Kommer aldrig glömma när jag var 12 och fick frågan om jag var 20.
utanliv
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2013-11-17

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav Nahna » 2014-09-08 18:23:55

Jag är kort, vilket resulterar i att människor som gör snabb bedömning direkt uppfattar mig som yngre. Inte speciellt roligt med tanke på att jag är tjugo år, då vill jag inte höra att jag ser ut att vara 15-16. Jag måste ständigt tänka på hur jag klär mig. En gång gick jag till en uteservering i rosa gymnastiskskor, stor t-shirt och shorts. De gav mig barnmenyn upp till 13 år, då var jag 18 :(.
Men jag tror det handlar mycket om självförtroende och utstrålning också. Ser du självsäker ut uppfattar andra dig rakt lite mognare.
Nahna
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2014-08-29

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav Charlie72 » 2014-09-08 18:53:21

Inte bara ser yngre ut, jag är yngre också :mrgreen: :wink:
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2014-09-08 19:32:21

Nahna skrev:Jag är kort, vilket resulterar i att människor som gör snabb bedömning direkt uppfattar mig som yngre. Inte speciellt roligt med tanke på att jag är tjugo år, då vill jag inte höra att jag ser ut att vara 15-16. Jag måste ständigt tänka på hur jag klär mig. En gång gick jag till en uteservering i rosa gymnastiskskor, stor t-shirt och shorts. De gav mig barnmenyn upp till 13 år, då var jag 18 :(.
Men jag tror det handlar mycket om självförtroende och utstrålning också. Ser du självsäker ut uppfattar andra dig rakt lite mognare.


Låter hur som helst lite gulligt trotts allt.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav Miche » 2014-09-08 19:41:45

utanliv skrev:Jag ser antagligen äldre ut.
Folk tror alltid att jag är ca 5 år äldre än jag är.
Kommer aldrig glömma när jag var 12 och fick frågan om jag var 20.
När jag reste i England då jag var knappt 18 trodde flera att jag var över 20 (jag är ganska lång) men sen dess har nog nästan alla bedömt mig för att vara yngre än jag är.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav antonius » 2014-09-08 21:23:42

Nahna skrev:Jag är kort, vilket resulterar i att människor som gör snabb bedömning direkt uppfattar mig som yngre. Inte speciellt roligt med tanke på att jag är tjugo år, då vill jag inte höra att jag ser ut att vara 15-16. Jag måste ständigt tänka på hur jag klär mig. En gång gick jag till en uteservering i rosa gymnastiskskor, stor t-shirt och shorts. De gav mig barnmenyn upp till 13 år, då var jag 18 :(.
Men jag tror det handlar mycket om självförtroende och utstrålning också. Ser du självsäker ut uppfattar andra dig rakt lite mognare.


Var du glad så länge du får "barnmenyn"... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav blyger » 2014-09-10 16:59:15

Den något udda senaste läkaren på psyk hakade upp sig på det där med att jag såg yngre ut än min ålder, jag höll på att :-)051
Han skrev det till och med i intyget till försäkringskassan, kändes ju väldigt relevant.
Kan inte påstå att jag själv upplever det så, sen blir det inte mindre grej av det att min sambo är en bra bit äldre (och envisas med vinterpäls i ansiktet på vintern :roll: )
blyger
 
Inlägg: 404
Anslöt: 2011-04-26

Ser DU yngre ut än vad du är? (Omröstning)

Inläggav BloodyPirate » 2014-09-10 17:09:20

Jag har fått höra både och. De flesta brukar dock oftast anta att jag är äldre än jag är p.g.a. mitt språkbruk och min insikt i diverse saker kring livet m.m. har de sagt när jag frågat.

När de bara gissar rent spontant utan att ha konverserat särskilt med mig brukar de oftast tycka att jag ser yngre ut. Berättar då hur gammal/ung jag är på riktigt. Får sedan komplimanger för min hy, mina tatuering och min kroppsform (om dessa inte kommit före de frågat om åldern, vilket är allra vanligast). :P
BloodyPirate
 
Inlägg: 926
Anslöt: 2014-02-18

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in