Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-20 10:53:45

thefilosofer skrev:
lejonungen skrev:Men att du tar upp detta ryktet på detta forum, det är i raggningssyfte?


Nej, det är ett forum, jag är anonym och därmed skriva vad jag vill. Du vet verkligen inte hur man raggar va? Med tanke på allt du skriver, är du oskuld?


Haha! Brukar inte behöva ragga. Men så är jag ingen datornerd heller...
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav thefilosofer » 2013-04-20 11:21:48

lejonungen skrev:Haha! Brukar inte behöva ragga. Men så är jag ingen datornerd heller...


Att ha IT-teknisk naturbegåvning ser jag inte direkt som ett problem. Det har gett mig både jobb, körkort och bil samt allt jag äger här hemma.

Det är bara att acceptera att män som inte har råd att köpa Ferrari måste hävda sig på något annat sätt.

Det är den lilla lejonungen som varit besatt att tala om pillesnoppar sidan flera sidor tillbaka, det är ganska skojigt:

Ytterligt märklig diskussion: en man talar om för en kvinna att storleken har betydelse. Inte tvärtom...

Klart den har betydelse - för kvinnor. Vilket är vad tråden handlar om: "Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha". Ja, många kvinnor vill ha en bra älskare som är rimligt välutrustad, bl a.

Har samma erfarenhet: att kvinnor tror att jag är bög


Kombinationen av att han verkar ha fått nobben pga sin pillesnopp, blir anklagad för att vara bög, val av namnet lejonunge i bestämd form samt hans visningsbild ger mig en minst sagt karikatyrisk bild av heer Lejonunge

Som svar på din fråga: Jag är redan nöjd med min bil (förutom att jag fick punka på en av sommardäcken som legat ute under vintern, vilket är jävligt surt, måste jag köpa nya däck .. bläää..)

atoms -

Även om den person som du här riktar dig till inte fann det värt att anmäla dig för detta utfall så är detta att betrakta som ett personangrepp men då det verkar vara lite av en jargong mellan er här i tråden, och du aldrig tidigare varit föremål för någon moderation, stannar det vid ett enkelt påpekande.

Åtgärden meddelas även via PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
thefilosofer
 
Inlägg: 155
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Sollentuna

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-20 11:42:04

thefilosofer skrev:
lejonungen skrev:Haha! Brukar inte behöva ragga. Men så är jag ingen datornerd heller...


Att ha IT-teknisk naturbegåvning ser jag inte direkt som ett problem. Det har gett mig både jobb, körkort och bil samt allt jag äger här hemma.

Det är bara att acceptera att män som inte har råd att köpa Ferrari måste hävda sig på något annat sätt.

Det är den lilla lejonungen som varit besatt att tala om pillesnoppar sidan flera sidor tillbaka, det är ganska skojigt:

Ytterligt märklig diskussion: en man talar om för en kvinna att storleken har betydelse. Inte tvärtom...

Klart den har betydelse - för kvinnor. Vilket är vad tråden handlar om: "Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha". Ja, många kvinnor vill ha en bra älskare som är rimligt välutrustad, bl a.

Har samma erfarenhet: att kvinnor tror att jag är bög


Kombinationen av att han verkar ha fått nobben pga sin pillesnopp, blir anklagad för att vara bög, val av namnet lejonunge i bestämd form samt hans visningsbild ger mig en minst sagt karikatyrisk bild av heer Lejonunge

Som svar på din fråga: Jag är redan nöjd med min bil (förutom att jag fick punka på en av sommardäcken som legat ute under vintern, vilket är jävligt surt, måste jag köpa nya däck .. bläää..)


Mkt underhållande! Men det viktiga är inte vad nå'n Wayne's World Wannabee tycker och tror om mig utan vad damerna har för uppfattning... :lol:

Sammantaget: det här visar vilka figurer som tar alfahanneteorier och the Game på största allvar. Och som döljer sig bakom nätets anonymitet...
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ragnevi » 2013-04-20 15:08:31

Exploitbat skrev:Varför finns det fler kvinnor än män som är singlar i storstäder?
Bor det helt enkelt fler kvinnor än män i storstäder eller har alla bögar skrämt iväg bi- och hetero-männen? :P
Det är fler kvinnor som flyttat till större städer eller till universitetsstäder för att börja plugga. Sedan blir de kvar eller flyttar till större städer för det är där som jobben finns.
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ragnevi » 2013-04-20 15:11:18

sugrövmanövern skrev:Då blir det alltså jag som betalar taxin i bägge fallen för jag är inte så jävla taskig att jag sätter någon på en buss tidigt på morgonen. Män är svin :-)Raging .
Och en del kvinnor blir aldrig nöjda… :wink:
ragnevi
 
Inlägg: 1069
Anslöt: 2007-05-31
Ort: Göteborg

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-20 18:36:27

ragnevi skrev:
sugrövmanövern skrev:Då blir det alltså jag som betalar taxin i bägge fallen för jag är inte så jävla taskig att jag sätter någon på en buss tidigt på morgonen. Män är svin :-)Raging .
Och en del kvinnor blir aldrig nöjda… :wink:
Det har du rätt i. På detta finns många exempel i vår värld.

Men lite gentlemannamässighet morgonen efter slaka ölpenisknullet kan väl inte vara så svårt att frammana?

Att vara gentleman behöver inte kosta pengar heller.

Men i detta specifika fallexemplet skulle jag nog önskat att jag tagit bara isvatten istället för alkohol. Då hade jag skjutsat hem honom efter restaurangbesöket och sedan åkt hem. Palla slak ölpenis :-)005 . Törs han inte knulla nykter är han inte tillräckligt kåt. *Gentlekvinna*.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav imagine » 2013-04-22 6:14:26

När man är ute och det är stängdags så kan det hända att en tjej går fram till en och säger "hej. Jag tycker du är söt" (ungefär som "hej ska vi gå hem och knulla?"). Ibland är tjejjen så jävla ful att man vill bara säga "gå. Lämna mig ifred." Men inte så sällan så är tjejjen ganska söt och då kan man gå hem. Har hänt mig flera ggr. Alla ggr när man står utanför och det är nästan så att krogen stänger och folk börjar gå hem. Jag skulle nog gissa att detta är betydligt vanligare än man tror.

Kan tilläga att det är otroligt sexigt och nice när tjejjen gör det så länge hon inte är alldeles för på och kan backa när man inte är intresserad. Men är man intresserad så uppfattar jag en sån tjej som en riktig kvinna.
imagine
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2013-03-29

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav mikael » 2013-04-22 7:27:33

nallen skrev:Det spelar ingen roll vad man skriver, det spelar ingen roll vad man gör. Tjejer vill inte ha sex, de vill bara att man ska smöra för dem.


Moderator Alien: Avdelat från denna tråd kontakttrad-for-forhallanden-tillfalligt-sex-for-alla-kon-t23595.html

Fråga dom vad dom vill ha!
Vad vill du själv ha?
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav blodigfisk » 2013-04-22 8:20:42

Jag har varit ihop med min tjej i över ett år nu. Och det blir bara värre och värre. Hon vill bara träffas en gång i veckan även fast vi bor 10 min ifrån varandra, igår sa jag att jag gärna vill träffas oftare och fick - Vi får se om jag kanske vill träffas mer" som svar. Vi har sex kanske 1 gång i månaden och då är det för att jag verkligen kämpar för att få något. Blir så frustrerad och vet inte vad jag ska göra.. Ligger lågt just nu, men det lutar sig mot att det kommer ta slut.
blodigfisk
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2013-01-20
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav mikael » 2013-04-22 8:51:11

blodigfisk skrev:Jag har varit ihop med min tjej i över ett år nu. Och det blir bara värre och värre. Hon vill bara träffas en gång i veckan även fast vi bor 10 min ifrån varandra, igår sa jag att jag gärna vill träffas oftare och fick - Vi får se om jag kanske vill träffas mer" som svar. Vi har sex kanske 1 gång i månaden och då är det för att jag verkligen kämpar för att få något. Blir så frustrerad och vet inte vad jag ska göra.. Ligger lågt just nu, men det lutar sig mot att det kommer ta slut.

Distansförhållande är knepigt.
Jag hade särbo i Södertälje och bor själv i Stockholm ,bökigt, men ombytligt!
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav blodigfisk » 2013-04-22 9:30:26

mikael skrev:
blodigfisk skrev:Jag har varit ihop med min tjej i över ett år nu. Och det blir bara värre och värre. Hon vill bara träffas en gång i veckan även fast vi bor 10 min ifrån varandra, igår sa jag att jag gärna vill träffas oftare och fick - Vi får se om jag kanske vill träffas mer" som svar. Vi har sex kanske 1 gång i månaden och då är det för att jag verkligen kämpar för att få något. Blir så frustrerad och vet inte vad jag ska göra.. Ligger lågt just nu, men det lutar sig mot att det kommer ta slut.

Distansförhållande är knepigt.
Jag hade särbo i Södertälje och bor själv i Stockholm ,bökigt, men ombytligt!


Jo, har haft långdistans förhållande också, det kändes bättre. Hon ville iaf träffa mig och sex var långt ifrån ett problem. Det förhållande jag har nu bygger på omogenhet, mycket från hennes sida. Går inte att prata med henne heller för då försvarar hon direkt, även fast det är konstruktiv kritik eller bara att jag försöker få henne att förstå hur jag känner. När vi "bråkar" eller snarare hon bråkar, jag försöker bara lösa saker. Så kommer jag alltid fram till olika scenarion och frågar om det kan stämma. Får alltid ett "Jag vet inte!" till svar.
blodigfisk
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2013-01-20
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav mikael » 2013-04-22 9:41:07

blodigfisk skrev:
mikael skrev:
blodigfisk skrev:Jag har varit ihop med min tjej i över ett år nu. Och det blir bara värre och värre. Hon vill bara träffas en gång i veckan även fast vi bor 10 min ifrån varandra, igår sa jag att jag gärna vill träffas oftare och fick - Vi får se om jag kanske vill träffas mer" som svar. Vi har sex kanske 1 gång i månaden och då är det för att jag verkligen kämpar för att få något. Blir så frustrerad och vet inte vad jag ska göra.. Ligger lågt just nu, men det lutar sig mot att det kommer ta slut.

Distansförhållande är knepigt.
Jag hade särbo i Södertälje och bor själv i Stockholm ,bökigt, men ombytligt!


Jo, har haft långdistans förhållande också, det kändes bättre. Hon ville iaf träffa mig och sex var långt ifrån ett problem. Det förhållande jag har nu bygger på omogenhet, mycket från hennes sida. Går inte att prata med henne heller för då försvarar hon direkt, även fast det är konstruktiv kritik eller bara att jag försöker få henne att förstå hur jag känner. När vi "bråkar" eller snarare hon bråkar, jag försöker bara lösa saker. Så kommer jag alltid fram till olika scenarion och frågar om det kan stämma. Får alltid ett "Jag vet inte!" till svar.

Jag undviker omogna tjejer kvinnor dras till mogna till personligheten inte till åldern.
Låter hårt det men så har jag gjort.
Du får hitta din lösning.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-22 10:49:00

blodigfisk skrev:Jag har varit ihop med min tjej i över ett år nu. Och det blir bara värre och värre. Hon vill bara träffas en gång i veckan även fast vi bor 10 min ifrån varandra, igår sa jag att jag gärna vill träffas oftare och fick - Vi får se om jag kanske vill träffas mer" som svar. Vi har sex kanske 1 gång i månaden och då är det för att jag verkligen kämpar för att få något. Blir så frustrerad och vet inte vad jag ska göra.. Ligger lågt just nu, men det lutar sig mot att det kommer ta slut.


Varför har du inte gjort slut med henne? Låter inte som något bra föhållande.
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-22 12:03:38

imagine skrev:När man är ute och det är stängdags så kan det hända att en tjej går fram till en och säger "hej. Jag tycker du är söt" (ungefär som "hej ska vi gå hem och knulla?"). Ibland är tjejjen så jävla ful att man vill bara säga "gå. Lämna mig ifred." Men inte så sällan så är tjejjen ganska söt och då kan man gå hem. Har hänt mig flera ggr. Alla ggr när man står utanför och det är nästan så att krogen stänger och folk börjar gå hem. Jag skulle nog gissa att detta är betydligt vanligare än man tror.

Kan tilläga att det är otroligt sexigt och nice när tjejjen gör det så länge hon inte är alldeles för på och kan backa när man inte är intresserad. Men är man intresserad så uppfattar jag en sån tjej som en riktig kvinna.


Det klassiska 02.45-, alternativt 04.45-, ragget. Det typiska för kvart-i-stängningsdaxraggare är att objektet inte dög innan men att läget är desperat varmed det prutas på kraven.

Omvänt är midnattsragget en höjdare: här är objektet så tilltalande att man är beredd att gå redan när man kommit...

(Var vansinnigt kul när valet av Juholt som sosseledare kallades av nån journalist för ett kvart-i-treragg! :D)

Det är dock en annan variant som Imagine beskriver: folk som raggar utanför en nattklubb när det stängs. Då är situationen på sin spets. Kan man få sällskap i en taxi? Nån som ska till efterfest? Frågorna haglar. Det finns faktiskt en typ av raggande som t o m går ut på att raggaren dyker upp strategiskt när det stängs vid klubbentrén o låtsas ha kommit ut. Har faktiskt observerat en tjej som brukade göra så på ett av mina stamställen. Utanför ett av mina stamställen, menade jag...
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ElsaS » 2013-04-22 22:02:59

blodigfisk skrev:Jag har varit ihop med min tjej i över ett år nu. Och det blir bara värre och värre. Hon vill bara träffas en gång i veckan även fast vi bor 10 min ifrån varandra, igår sa jag att jag gärna vill träffas oftare och fick - Vi får se om jag kanske vill träffas mer" som svar. Vi har sex kanske 1 gång i månaden och då är det för att jag verkligen kämpar för att få något. Blir så frustrerad och vet inte vad jag ska göra.. Ligger lågt just nu, men det lutar sig mot att det kommer ta slut.

Hon är färdig med dej och har möjligen annan på gång.
ElsaS
 
Inlägg: 580
Anslöt: 2012-08-12
Ort: Skåne

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Azo85 » 2013-04-23 2:20:53

Mötte en gammal flamma i mataffären idag. Hon sade att det hon alltid gillat hos mig var att jag alltid var säker på och visste vad jag ville samtidigt som hon slog ena handryggen i handflatan.

Ha en stark vilja och vara säker i sig själv tror jag starkt på.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2013-04-24 13:12:28

lejonungen skrev:Alltså vet inte tjejer vad de vill ha!


Hrm.. några av oss vet exakt vad de vill ha. Det brukar dock, precis som för er, inte alltid vara detsamma som att det blir som det var tänkt. :wink:
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav flisan » 2013-04-24 14:48:12

Jag tror att många kvinnor som kommit upp i åldern väljer att leva ensamma för det är enklast. Tvåsamhet är överreklamerat. Enda fördelen med tvåsamhet är ekonomin och det är därför många stannar kvar i dåliga förhållanden.
flisan
 
Inlägg: 84
Anslöt: 2013-02-26

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav ElsaS » 2013-04-24 18:58:44

flisan skrev:Jag tror att många kvinnor som kommit upp i åldern väljer att leva ensamma för det är enklast. Tvåsamhet är överreklamerat. Enda fördelen med tvåsamhet är ekonomin och det är därför många stannar kvar i dåliga förhållanden.

+1
ElsaS
 
Inlägg: 580
Anslöt: 2012-08-12
Ort: Skåne

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-24 19:06:53

flisan skrev:Jag tror att många kvinnor som kommit upp i åldern väljer att leva ensamma för det är enklast.
:-)063 Hmm ja att bo med någon vete fan om jag vill göra igen. Karlar blir lätt irriterade på min närvaro. Och så äter de ofta mycket så dyrt blir det.

Men en särbo vore nice. Då behöver man inte vara tillsammans när karln har pms = han behöver egentid.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2013-04-24 20:58:51

sugrövmanövern skrev:
flisan skrev:Jag tror att många kvinnor som kommit upp i åldern väljer att leva ensamma för det är enklast.
:-)063 Hmm ja att bo med någon vete fan om jag vill göra igen. Karlar blir lätt irriterade på min närvaro. Och så äter de ofta mycket så dyrt blir det.

Men en särbo vore nice. Då behöver man inte vara tillsammans när karln har pms = han behöver egentid.
Men om du skaffar en karl som inte har aspeger så behöver han inte så mycket egentid
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav sugrövmanövern » 2013-04-24 22:14:51

Huggorm skrev:Men om du skaffar en karl som inte har aspeger så behöver han inte så mycket egentid
Hmm, jag tycker sjukt många, kvinnor som män, med eller utan sjukdomar upphöjer detta med egentid till skyarna :-)063 . Exempelvis på dejtingsajter.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav lejonungen » 2013-04-25 11:16:23

sugrövmanövern skrev:
Huggorm skrev:Men om du skaffar en karl som inte har aspeger så behöver han inte så mycket egentid
Hmm, jag tycker sjukt många, kvinnor som män, med eller utan sjukdomar upphöjer detta med egentid till skyarna :-)063 . Exempelvis på dejtingsajter.


Egentid kan betyda att ha någon vid sidan av.
lejonungen
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2013-01-25

Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2013-04-25 12:10:34

lejonungen skrev:Egentid kan betyda att ha någon vid sidan av.


Något säger mig att bara en aspie (alternativt en skitstövel) skulle lägga den tolkningen i det ordet.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in