Du vet att du mött en NT när...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Lindansare » 2012-12-28 20:41:25

yakamoko skrev:
Gafsan skrev:... en person helt omotiverat petar/knuffar på dig medan ni pratar.

(du vet också att du är en aspie när du efter detta ägnar en vecka åt att fascinerat iaktta andra NT:s peta och knuffa på varandra och sen ytterligare en vecka åt att i experimentellt syfte peta/knuffa på andra och se hur de reagerar.


Haha, jaaa.. :D


Själv tycker jag att jag till fullo behärskar konsten att puffa och peta på andra när vi talar men min make brister ut i skratt varje gång jag gör det på honom - så uppenbarligen kan jag finslipa min talang något. Ha ha. Tur att man har självdistans.
Lindansare
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2012-12-11
Ort: Norrland

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Schmetterling » 2012-12-28 21:14:45

Lindansare skrev:
yakamoko skrev:
Gafsan skrev:... en person helt omotiverat petar/knuffar på dig medan ni pratar.

(du vet också att du är en aspie när du efter detta ägnar en vecka åt att fascinerat iaktta andra NT:s peta och knuffa på varandra och sen ytterligare en vecka åt att i experimentellt syfte peta/knuffa på andra och se hur de reagerar.


Haha, jaaa.. :D


Själv tycker jag att jag till fullo behärskar konsten att puffa och peta på andra när vi talar men min make brister ut i skratt varje gång jag gör det på honom - så uppenbarligen kan jag finslipa min talang något. Ha ha. Tur att man har självdistans.

Jag visste inte ens att folk gör så förrän jag läste det här... Måste ut och kolla in samtal.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav ZeldAlice » 2012-12-28 21:40:20

Nån som kallpratar jämt.
ZeldAlice
 
Inlägg: 498
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Värmland

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav suuuunnaaa » 2013-01-10 20:08:02

När han eller hon är väldigt social och pratar med folk dom inte känner och om de använder mycker kroppsspråk och en som går på många fester är förmodligen NT
suuuunnaaa
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2013-01-09
Ort: Kallhäll

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Lindansare » 2013-01-12 12:13:16

suuuunnaaa skrev:om de använder mycker kroppsspråk och en som går på många fester är förmodligen NT


Är det så att alla ni andra har ett torftigt kroppsspråk?

Jag har ett tydligt på gränsen till övertydligt kroppsspråk och mimik. Om jag ogillar något gränsar jag till att räcka ut tungan - på ett ungefär.
Lindansare
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2012-12-11
Ort: Norrland

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Vanheden » 2013-01-12 12:22:13

dasunbedingte skrev:- Människan försöker krama en.


:D :D
Vanheden
 
Inlägg: 41
Anslöt: 2013-01-09
Ort: Värnamo

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Two Souls » 2013-01-26 2:00:14

...personen i fråga troget tar sina vänner till baren varje fredag, super för hundratalet kronor, och ligger bakfull dagen därpå... och kallar det därefter för ett meningsfullt liv.
Two Souls
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2013-01-25
Ort: Örebro

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav kiddie » 2013-02-23 23:14:03

När någon berättar för dig om något som var i tidningen eller på TV igår, och har väldigt starka åsikter. Han/hon har inga detaljer rätt och ja, fattat fel i det stora hela oxo. Men åsikter har man! Japp.

Det gör mig galen.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Schmetterling » 2013-02-23 23:52:24

kiddie skrev:När någon berättar för dig om något som var i tidningen eller på TV igår, och har väldigt starka åsikter. Han/hon har inga detaljer rätt och ja, fattat fel i det stora hela oxo. Men åsikter har man! Japp.

Det gör mig galen.

Haha. Så gör folk härinne med. Visserligen är väldigt många på forumet inte diagnosticerade, men jag kan inte svära vid att det inte är någon med diagnos som gör så.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Bazooka » 2013-02-24 21:58:21

Nån som håller på och söker ögonkontakt. Fast man upptäcker aldrig det eftersom man själv undviker ögonkontakten.
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Flinta » 2013-02-26 11:04:41

Schmetterling skrev:
kiddie skrev:När någon berättar för dig om något som var i tidningen eller på TV igår, och har väldigt starka åsikter. Han/hon har inga detaljer rätt och ja, fattat fel i det stora hela oxo. Men åsikter har man! Japp.

Det gör mig galen.

Haha. Så gör folk härinne med. Visserligen är väldigt många på forumet inte diagnosticerade, men jag kan inte svära vid att det inte är någon med diagnos som gör så.


Så som med t ex Hästköttskandalen..
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav kiddie » 2013-02-27 1:38:47

Äh! :) Klart folk pratar härinne oxo utefter sitt eget "kunnande" men jämför...!!! Här sker det i mycket mindre grad. Ut och träffa NT mer så får ni se! Särskilt de som inte har någon högre utbildning.

Då får man lära sig massa spännande som att Mexiko ligger nära sydpolen, att vi tar emot en miljon invandrare per år, att spindlar är insekter, att "inbakutionstiden" på sjukdomar är si och så lång, att Mona Sahlin talar så att man förstår, att man måste "förstå" Sverigedemokraterna, att alla läkare vet vad de gör, att venus vid ett visst datum syns starkare än fullmånen, att det är hemskt att slakta djur men kött måste man äta för det är gott, att jorden skulle kunna falla "ner", att klimatförändringarna är en myt spridd av Al Gore, att Frankenstein skapade ett monster, att katter inte kan visa känslor, att möss inte känner smärta....

Ska jag fortsätta??? ;) Alla dessa har jag hört på riktigt då någon ska informera mig om något, och lyssna till mitt svar finns inte...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Schmetterling » 2013-02-27 1:41:00

kiddie skrev:Äh! :) Klart fol pratar härinne oxo utefter sitt eget "kunnande" men jämför...!!! Här sker det i mycket mindre grad. Ut och träffa NT mer så får ni se! Särskilt de som inte har någon högre utbildning.

Då får man lära sig massa spännande som att Mexiko ligger nära sydpolen, att vi tar emot en miljon invandrare per år, att spindlar är insekter, att "inbakutionstiden" på sjukdomar är si och så lång, att Mona Sahlin talar så att man förstår, att man måste "förstå" Sverigedemokraterna, att alla läkare vet vad de gör, att venus vid ett visst datum syns starkare än fullmånen, att det är hemskt att slakta djur men kött måste man äta för det är gott, att jorden skulle kunna falla "ner", att klimatförändringarna är en myt spridd av Al Gore, att Frankenstein skapade ett monster, att katter inte kan visa känslor, att möss inte känner smärta....

Ska jag fortsätta??? ;) Alla dessa har jag hört på riktigt då någon ska informera mig om något, och lyssna till mitt svar finns inte...

Frankenstein skapade ett monster. Kanske inte i verkligan verkligheten, men ändå. Då är det enligt mig värre att folk tror att monstret heter Frankenstein...
Inbakutionstid, hahaha!
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav kiddie » 2013-02-27 2:11:06

Äsch, se, nu skrev jag fel. Jag menade ju att de säger att Frankenstein var monstret.

:-)Raging :oops:

Fanns det en tävling som hette "Är du bättre än en NT" skulle jag nog förbjudas delta. :mrgreen:
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Schmetterling » 2013-02-27 8:57:50

kiddie skrev:Äsch, se, nu skrev jag fel. Jag menade ju att de säger att Frankenstein var monstret.

:-)Raging :oops:

Fanns det en tävling som hette "Är du bättre än en NT" skulle jag nog förbjudas delta. :mrgreen:

Ibland blir det helt bakvänt. :lol: <- [vänligt och igenkännande skratt]
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Tallbarr » 2013-02-27 10:49:36

kiddie skrev:att jorden skulle kunna falla "ner"


Vad i hela friden betyder detta?
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav kiddie » 2013-02-27 16:51:33

Var en vuxen klasskamrat som tyckte att det borde kunna hända, antar att hon inte riktigt tänkte sig att det inte finns upp och ner i rymden utan att rymden skulle vara som på jorden med upp och ner och dragningskraft. Vad den skulle falla ner på är dock okänt...
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Tallbarr » 2013-02-27 17:11:48

kiddie skrev:Var en vuxen klasskamrat som tyckte att det borde kunna hända, antar att hon inte riktigt tänkte sig att det inte finns upp och ner i rymden utan att rymden skulle vara som på jorden med upp och ner och dragningskraft. Vad den skulle falla ner på är dock okänt...


Mycket märkligt men nu förstår jag sammanhanget, tack. :)
Tallbarr
 
Inlägg: 657
Anslöt: 2012-01-11

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav ninegirl » 2013-02-27 18:03:44

Fortytwo skrev:...hen frågar om du är sur/ledsen/nedstämd på grund av att du har sparsam mimik.


Hahaha .. Precis så!
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav ninegirl » 2013-02-27 18:04:46

Fortytwo skrev:...hen frågar om du är sur/ledsen/nedstämd på grund av att du har sparsam mimik.


Hahaha .. Precis så!
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav magdalena » 2013-02-27 18:05:30

...frågan 'Allt bra med dig?' omgående ställs.
magdalena
 
Inlägg: 94
Anslöt: 2010-12-25

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav ninegirl » 2013-02-27 18:13:37

...när h*n försöker byta samtalsämne till något i mina öron helt ointressant från mitt egna intressanta ämne.
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Kattmamma » 2013-03-01 17:37:16

Arbets kollegan skrattar när de ser att jag satt en lapp på kaffe kannan att kaffet var bryggt 14:42 .
Ja så de slipper undra när kaffet var bryggt.
Jag skrev ju inte 14:42 16 sekunder. :lol:
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Zima33 » 2013-03-01 22:57:31

Kattmamma skrev:Arbets kollegan skrattar när de ser att jag satt en lapp på kaffe kannan att kaffet var bryggt 14:42 .
Ja så de slipper undra när kaffet var bryggt.
Jag skrev ju inte 14:42 16 sekunder. :lol:

Hihi! :-)005
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in