Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Bror Duktig » 2013-01-17 16:27:16

En karta!
Vi ses vid P-platser. Till vänster om kartan ser ni bussen jag kommer att ta. Jag väljer bussen dit i stället för vagn, då bussen stannar närmare P-platserna där vi ska möta en som kommer med bil. Vi ses alltså 9:20 vid P-platserna på bilden (om minnet sviker och pilen visar något fel, så ser man nog rätt tydligt var P-platsen är har jag för mig, ska nog inte vara någon fara.)

Sedan går vi i samlad tropp upp till marknaden (de tre längorna). Den som vill går till Överskottslagret i stället, och de eller den som vill går när de vill från marknad till överskottslagret.

13:27 går vagn 6 från där det står att spårvagnar går. Dit är också dit man kommer om man väljer att ta vagnen (se längre upp i tråden vilka som går dit).

Om vi inte ska boka bord, är det bästa att ta en vagn så att vi är en stund före vid restaurangen. Men om jag vet hur många som kommer, så bokar jag.

Därmed ser jag gärna att ni PM:ar mig om ni vet att ni kommer, så jag kan boka. En från ett annat forum har sagt att han möter upp vid restaurangen.

Hittills vet jag alltså med säkerhet:
- Jag
- han från andra forumet
- musicus

Hur är det med Undefined med vän, Quizkid och Moggy? Och Viljeasp? Hur säkra är ni? Vi får dessutom bättre platser på restaurangen om vi är fler än 2-3 st. ;)
kviberg o stallar.jpg


Hur jag ser ut vanligtvis:
184 cm kvinna, rödbrunt hår i två tofsar med lätt sidbena. Svart lång läderjacka med grå fårskinnskrage (gammal jacka), svarta gamla öronlappar, vida eller utsvängda jeans. Gråsvart kanvasryggsäck. Jag får väl uppdatera om jag ändrar frisyr, har ibland ett diadem och en enda tofs, eller i sällsynta fall hängande hår som då är jättestor och yvigt trots att det ser rakt ut. Har i alla fall hel tandrad nu, med min provisoriska plasttand...

OBS: Kolla tråden det sista ni gör, IFALL något händer. Jag kan ju bryta benen, eller ändra image helt :-)018
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Bror Duktig » 2013-01-17 16:34:03

En karta på restaurangplatsen också. Tiderna till vänster visar hur vi kommer dit.
En pil pekar på Berzeliigatan 19 där Vivaldi ligger.
En annan pil visar Berzeliigatans hållplats dit man också kan ta sig till restaurangen om man inte tar 6:an.

GOD TID! om vi inte bokar bord, vilket jag GÄRNA gör om jag får reda på vilka som säkert kommer.

Vi ses 13:45-13:50 utanför restaurangen (ni som inte åker ihop med mig). Står ingen utanför och det är öppet: GÅ IN och leta upp oss :)

Mitt nummer får ni alltid om ni behöver ringa, bara att PM:a som vanligt.
kviberg2.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav 4a6f68616e » 2013-01-17 19:59:25

Undefined skrev:Hej, jag och en vän som har asperger, dock ej medlem på forumet, kommer gärna med på lördag? :-)Happy
fast du har nog fel tror jag , jag är medlem på forumet. :-)Happy
4a6f68616e
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-12-20
Ort: göteborg

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Thanatos84 » 2013-01-17 20:03:59

Om det inte är för sent att anmäla sig så hänger jag gärna på! Har haft lite tidsmässig otur med lunchträffarna på senare tid, men detta torde fungera fint!
Thanatos84
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2010-02-13

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Quizkid » 2013-01-17 23:52:14

Jag kommer. Är på parkeringen 09:20. För jag antar att det är p.g.a mig du gör detta med parkeringen.
Quizkid
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2012-06-02

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Undefined » 2013-01-18 0:01:50

Ja okej :-)Happy Har ytterligare en vän med asperger som också vill följa med! Så vi är 3 stycken som kommer. :-)049
Undefined
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-10-10
Ort: Göteborg

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Undefined » 2013-01-18 0:02:26

4a6f68616e skrev:
Undefined skrev:Hej, jag och en vän som har asperger, dock ej medlem på forumet, kommer gärna med på lördag? :-)Happy
fast du har nog fel tror jag , jag är medlem på forumet. :-)Happy


Haha jaha
Undefined
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-10-10
Ort: Göteborg

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Bror Duktig » 2013-01-18 0:21:14

Trevligt. Bara tänk på att medelpriset för maten blir dyrare för varje anmäld, då det bara gick att utnyttja två kuponger per sällskap :x icon

Ni måste säga till om det inte är ok. Men gillar ni italienskt och bra mat, så blir man inte besviken ens för fullpris på 139 kr.

Som sagt, vi delar jämnt på notan. De fyra första 69:50, resten 139 kr. Slå ihop och dela på antal deltagare.

Jag tänker boka bord i morgon, så jag måste veta på ett ungefär då hur många vi blir.

Undefined, är du säker på den andra vännen?
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Linda » 2013-01-18 0:22:39

Måste bara säga att jag tycker de är himla trevligt att ni fixar detta och gör något tillsammans :)

Synd man bor i en liten stad tror inte det hade funkat här :P

Hoppas ni får en trevlig dag!
Linda
 
Inlägg: 65
Anslöt: 2012-11-17

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav KB-inf » 2013-01-18 0:27:32

Jag har fått lördagen fri och ansluter mig gärna till marknaden och restaurangen.

Edit: Jag kommer på träffen.
KB-inf
 
Inlägg: 20
Anslöt: 2008-09-02
Ort: Göteborg

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Bror Duktig » 2013-01-18 10:38:54

Vad bra.

Jag må vara tjatig, men jag är lite orolig att folk ska missa det här med kupongerna. Eftersom vi bara får använda två, så blir priset alltså:
((antal_deltagare * 139)-278)/antal_deltagare Hoppas ni fattar :D

Vi verkar bli många.

Jag bör boka bord, så hur många bokar jag för?
1. jag
2. kille annat forum
3. Undefined
4. Undefined vän nr1 = 4a6f68616e
5. Undefined vän nr2
6. Musicus
7. KB-inf
8. Thanatos84
9. Quizkid
10. Viljeasp

Bokar bord idag för 8-10!

Jag vill att ni meddelar mig om ni INTE kommer ni som står på listan! Inte kul att boka bord för 10 och så kommer 4. Det är nog ok med litet bortfall då det såklart finns gäster som vill in ifall det är fullsatt och är det inte fullsatt så spelar det ju ingen roll ändå. För restaurangen. Jag räknar med visst bortfall dock, det brukar det alltid bli.

Priset blir då alltså: 139*10 = 1390 Kupongerna ger 1390-278 = 1112. Per person 1112/10 = 111:20

Över 100 kr alltså om vi är tio personer. Priset per person blir lägre ju färre vi är sedan eftersom kupongerna utgör en större andel ju färre vi är.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Xzirie » 2013-01-18 11:34:58

Min dygnsrytm säger nej så jag kommer inte. Hade hoppats att den skulle krupit fram till rysk tid vid det här laget så jag kan hålla mig vaken på dagtid men jag verkar vara kvar ute i Stilla Havet någonstans. :-)221
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Undefined » 2013-01-18 23:10:00

Bror Duktig skrev: Undefined, är du säker på den andra vännen?


Ja :-)Happy
Undefined
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-10-10
Ort: Göteborg

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Undefined » 2013-01-18 23:18:20

Så vi möts vid Scandinavium kl 13:45? Vid hållplatsen eller vart?
Undefined
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-10-10
Ort: Göteborg

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Bror Duktig » 2013-01-18 23:48:00

Undefined skrev:Så vi möts vid Scandinavium kl 13:45? Vid hållplatsen eller vart?

Ja, 13:43, eller så möts vi utanför/strax innanför restaurangen 13:50-13:55

Men du kan ju SMS:a om du inte hittar.

Kommer du med till marknaden?
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Bror Duktig » 2013-01-18 23:55:03

Jag har bokat bord för 10 pers, och varnat för att alla kanske inte kommer. Det verkade ok.

Nu är jag lite osäker på vilka som kommer med på marknaden. Vi kommer inte att stå och vänta in folk, utan räknar med att de som kommer, är där i tid. Men ni ser ju kartan så det är bara att traska dit man vill och messa mig om man behöver.

MEN, jag ser att jag satt en rätt tidig tid för att mötas före marknaden. Detta för att bussarna gick som de gick (kollade nu om jag missat något, men det verkar ändå bli bäst om jag inte ska komma 9:50 eller gå från "fel ställe" - ah, jag vet inte, tror det blir bäst så här).

Marknaden öppnar ju inte förrän 10:00, så 9:20 verkar lite tidigt. Troligen så kan vi vänta in folk en stund vid parkeringen. Dock öppnar marknaden 8:00 för säljare, och om det är nu som det var förr, så kan man nog gå in lite före 10. Jag har stått lite på både gamla Kommersen och på Kviberg och sålt, och vet att köparna kom innan de öppnade, just för att det var öppet att traska in.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Bror Duktig » 2013-01-20 10:29:06

Vad trevligt vi hade!!!

Vi var 5 st på marknaderna. Det var på tok för kallt, vilket tog udden av det hela för min del. Så där kallt att man tänker att "jag gör vad som helst bara jag slipper det här!".

Troligen var det lite lång tid också. Att äta 13 hade varit bättre, 12 lite tidigt. Men nu kan man bara välja 12 eller 14 på Vivaldi.

Vi hade mycket lite tapp på folk, och var 9 pers på restaurangen. Detta resulterade i 108 kr var. Inte helt billigt, men maten är ju underbar och lyxig så... Pizzabuffé på Lydia's kostar 99 kr på helgen så det är ju rätt lika.

Vi åt så mycket vi orkade (jag tror AS-gängen är de som har flest folk som verkligen kan ÄTA - i NT-sällskap är det många som äter mycket mindre, eller väljer att inte gå lös på efterrätter LOL - men vårt gäng verkade äta de sorter och mängder de ville).

Servitören kan se butter ut, och har verkat lite butter andra gånger jag var där, men när jag betalade så var han jättetrevlig när jag talade om hur vi uppskattade maten.

Efter restaurangen gick några hem, och några av oss gick ut och tog några glas vin/öl. Först till Alta Marea som vanligt, för att upptäcka att vinet var svindyrt på lördagarna. Så vi gick då vidare (efter en öl till öldrickarna) till El Paso på Friggagatan. Där säljer de vin och öl (stor stark) för 35 kr som ordinarie pris. På El Paso kan man ha träffar också, om folk gillar mexikansk mat och billig alkohol. De är tydligen hjälpsamma och tillmötesgående för oss som inte äter bröd också, och till LÄGRE pris har de en chili där man "inte får bröd till" :D Ser att de har vegolasagne med corn, så jag antar att de som är kända för att vara tillmötesgående med rätterna, kan göra en tortilla/wrap/enchialada/burrito (hjälp vad är skilllnaden) på vegovis. Vi var där till 19, och där var mycket blandat med åldrar samt allt från familjemiddag till "sitta och prata över ett glas".

A-ja, åter till topic. Det var jättekul med er nya (nya på forumet och/eller nya/ej frekvent besökande på träffarna) också! Hoppas ni följer med fler gånger!

Jag ser lördagsaktiviteten som denna som mycket lyckad. Att det är tidigt gör inte mig något (om man avslutar med ett par glas ute) eftersom jag kom i säng i tid och hann gulla med kefir m.m. hemma sedan :D

Vad tycker ni, vill ni ha någon mer lördagsträff där vi väljer en annan marknad (man kan testa Reningsborg t.ex. eller Holmens, eller ta en tur till någon loppis längre bort, som den i Bohus) och sedan äter, kanske något tidigare. Jag testar såklart mycket gärna andra helgbruncher, eller går till Bamboo. Haken är att vissa ställen - de bästa - ofta kostar 139-175 kr. Men är någon med som inte har råd, så finns alltid Lydia's diner på Nordstan för 99 kr.

Efteråt så var det faktiskt jättetrevligt att avrunda några stycken på något bra uteställe. De som har tid och ork, kan ju fortsätta ännu längre om de vill. Men jag kommer inte att delta på uteställen där det går ut på att dansa och dricka och medelåldern är 25, och där det inte går att prata och knappt finns sittplatser.

Ja just ja, det måste inte vara marknad, vi kan se en film eller ta en promenad i Slottskogen, eller gå på Världskulturmuseet ellet Universeum. Kom mycket gärna med input om önskemål vad gäller aktiviteter, priser och vad ni tyckte om lördagen vi hade nu!

Och glöm inte att spana in tråden med AW på vegetarisk restaurang i Haga nu på fredag! Vill man inte äta, kan man haka på lite senare och följa med på vin/öl.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Musicus » 2013-01-21 23:18:26

Tack Bror Duktig! Det var jättetrevligt! Jag gillade att titta på marknaden och vi
var en bra grupp som var där, men det var tråkigt att du inte mådde väl i kylan. Det var bra stämning när vi var på restaurangen sedan.

Jag var ju inte med på kvällen, men roligt att ni verkar ha haft fortsatt trevligt. Var det bara vinet som var extradyrt på Alta Marea på lördagar? Kul att ni hittade ett annat bra ställe i El Paso.
Musicus
 
Inlägg: 239
Anslöt: 2008-10-05
Ort: Göteborgsområdet

Sv: Re: Lördagsträff med aktivitet och mat i GBG 19/1

Inläggav Bror Duktig » 2013-01-21 23:42:42

Musicus skrev:Tack Bror Duktig! Det var jättetrevligt! Jag gillade att titta på marknaden och vi
var en bra grupp som var där, men det var tråkigt att du inte mådde väl i kylan. Det var bra stämning när vi var på restaurangen sedan.

Jag var ju inte med på kvällen, men roligt att ni verkar ha haft fortsatt trevligt. Var det bara vinet som var extradyrt på Alta Marea på lördagar? Kul att ni hittade ett annat bra ställe i El Paso.

Jepp, ölet verkade kosta som vanligt om jag minns rätt, men vinet 20 kr mer (typ 50 procent dyrare).

Hoppas vi kan få till en liknande lördasträff längre fram.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Återgå till Träffar



Logga in