Ny regel mot stalking?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ny regel mot stalking?

Inläggav nallen » 2012-09-16 20:37:23

Nej, självklart inte, jag har ju inte fel 8)
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Ny regel mot stalking?

Inläggav DIProgan » 2012-09-17 0:26:18

nallen skrev:Nej, självklart inte, jag har ju inte fel 8)
:-)049 :lol:
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Ny regel mot stalking?

Inläggav Angelic Fruitcake » 2012-09-17 7:10:04

DIProgan skrev:
Sedan när Sheyen och Fenren haft sitt roliga i 20 dagar eller så, så fick Sheyen sitt postförbud. Då kom alltså krokodiltårarna på Aspieforum och jag kunde inte hålla mig längre. Ja det kunde väl ha undvikits. Det var omoget av mig och så vidare att initiera det men jag fick sagt vad jag behövde för mitt eget välmåendes skull. Hon vill alltså vara i fred säger hon, första dagen jag skriver till henne efter att hon och Fenren vart på mig i veckor före det så vill hon så väldigt desperat bara vara i fred. Betänk det ni som öppnar hjärtat för tårarna.

Jag har nu åter igen inte tänkt att kommunicera mera med dem men man vet aldrig vilka anklagelser de hittar på som folk sväljer med hull och hår som Meppe gjorde och då blir det kaos igen för att så många engarerar sig och helt eller delvis tror att jag och Tahlia bör få skit. Jag försvarar mig och förutom i isolerade händelser där jag tappat tålamodet är det vad jag gjort hela tiden och kommer fortsätta att göra när de satt igång nästa människa att tala för deras sak.


Vilket underligt erkännande, där sanningen finns inbakad mellan raderna. Efter Sheyens postförbud följde du alltså efter henne till Aspieforum och fortsatte trakasserierna där? Efter att slutligen ha åstadkommit vad du varit ute efter hela tiden, dvs att mobba henne tills hon vare sig fick eller kunde vara kvar längre, följer du efter henne till nästa ställe. Lite grann som en mobbare som efter att ha skrämt bort nån från lekplatsen följer efter dem till nästa lekplats och spöar upp dem där också.

Vad exakt är det du känner att du måste försvara dig emot? Det faktum att du mer och mer framstår som en tölp och en mobbare? Det faktum att det blir mer och mer uppenbart att både du och tahlia målat in er i ett hörn och ändå vägrar erkänna att ni gjort fel? Det faktum att ni två vuxna människor systematiskt och sadistiskt attackerar och förföljer en ung och känslig tjej tills ni brutit ner henne? Sanningen kan vara lite bitter ibland, det är jag medveten om. Men lasta inte oss för den, det här har ni gjort själva och det är era egna samveten ni egentligen måste slåss mot.

Du kan fortsätta och mala på detaljerna hur länge du vill. Missförstånd. Whatever. Hur många små skitfrågor du än tycker dig ha rätt i räddar det dig inte från den stora frågan: vad får två människor att systematiskt försöka bryta ner en annan människa samtidigt som de intar offerrollen? Min gissning: Avundsjuka, svag självkänsla, hämndbegär som kan spåras till barndomen kryddat med en lätt sadistisk läggning och en oförmåga till empati.


Co-Admin

Här passerar du gränsen för vad som är acceptabelt och gör dig skyldig till ett påhopp. Det är särskilt beklagligt eftersom sådana här kommentarer lätt leder till att konflikter trappas upp, till allas nackdel.

Du har ju inte fått så mycket reprimander tidigare och det bidrar till att det blir en tillsägelse och inte mer än så.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Ny regel mot stalking?

Inläggav Tintomara Ariadne » 2012-09-17 7:45:34

Kan vi låta bli att piska på den här konflikten nu? Låta parterna släppa taget? Ingen* gynnas av att blåsa på elden ytterligare. Inte Sheyen heller.

*) förutom möjligen en och annan undergångsfanatiker
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Ny regel mot stalking?

Inläggav tahlia » 2012-09-17 8:35:57

Jag slits mellan att instämma med Tintomara, att sucka väldigt djupt och sedan bli vansinnigt pedagogisk samt att helt sonika bli förbannad. Trots det nöjer jag mig med att citera något från tidigare i tråden:

Fenren skrev:
slackern skrev:Man kanske borde ha kompisar som är ärliga och opartiska och faktiskt vågar säga till om man går över gränsen? Jag uppskattar sådana människor som är ärliga och säger ifrån istället för att hålla med.



men den är också svårgenomförlig, då en vän blir mer och mer partisk ju närmare man står varandra. även om den är ärlig och uppriktig så färgas en nära vän väldigt mycket av den förstas tolkning och synsätt.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Ny regel mot stalking?

Inläggav Tintomara Ariadne » 2012-09-17 8:51:13

Vidare tankar om tjafs och bråk på forumet överlag:

Att välja sidor och heja på förstärker bara ytterligare det svartvita tänkande som parterna i en konflikt redan har fastnat i. Då blir folk inte hela sig själva, allt vad de kan vara, utan fastnar i något mindre.

Med svartvitt tänkande menar jag föreställningar om att man är antingen ond eller god, har antingen rätt eller fel. Att folk är antingen med en eller mot en. Att de antingen älskar en eller hatar en. Folk kan bete sig illa utan att vilja ont i grunden, ge sig på en utan att vara ute efter en. Ofta handlar det om rädsla - när man är rädd, attackerar man. Men att istället blotta sig själv, visa att man inte är farlig eller vill illa, är oftast betydligt mer konstruktivt. (Har ett land kärnvapen, skaffar sig andra det också.)

Om folk kunde låta bli att heja på, välja sida, fylla på med sina egna strider, komma med pekpinnar mitt i stridens hetta, etc. etc. tror jag att parterna i mycket större utsträckning skulle tvingas kommunicera. På riktigt alltså. Med varandra, istället för att lockas att vinna poänger hos publiken.

Bättre då att börja snacka om något helt annat, något intressantare.
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Ny regel mot stalking?

Inläggav rdos » 2012-09-29 14:11:17

Tintomara Ariadne skrev:Om folk kunde låta bli att heja på, välja sida, fylla på med sina egna strider, komma med pekpinnar mitt i stridens hetta, etc. etc. tror jag att parterna i mycket större utsträckning skulle tvingas kommunicera. På riktigt alltså. Med varandra, istället för att lockas att vinna poänger hos publiken.


Omöjligt. Då vore vi ju NT allihop, och då vore forumet meningslöst. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Ny regel mot stalking?

Inläggav Zombie » 2012-09-29 15:40:36

Tintomara Ariadne skrev:Absolut något att fundera på, även om det torde vara svårbedömt.

+1
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in