Dags att spamma forumet (för att få inlägg nog)?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav JOR » 2008-03-19 17:09:58

Ändrat så att nya medlemmar kan posta i Träffar, IT-forum och som tidigare i Allt om Asperger och Föräldraforum (efter särskild registrering dit).

Rutinerna för nyregistrering ses över. Och nya ändringar i databasen så att man kan utvisa folk till NFD skall åstadkommas. När detta skett så ser vi över alla regler på nytt.

Ambitionen är att det skall lättas ordentligt på flera av reglerna
Det skall vara lätt att ta till sig forumreglerna, lätt att förstå hur man rapporterar felposter och illgärningar.

Hur man får folk att mer "intuitivt" posta i rätt avdelning är viktigt men svårt att få till.


Tyvärr så är jag lätt överhopad av arbete jag också och kan inte ge detta 100% så det får allt ta den tid det tar.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 11:56:31, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav Jonte » 2008-03-19 23:08:54

Titti skrev:Moderator:
Flyttade fyra irrelevanta inlägg.


Vart?
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 11:56:31, redigerad totalt 1 gång.
Jonte
 
Inlägg: 1402
Anslöt: 2007-02-01

Inläggav Titti » 2008-03-19 23:23:13

Jonte skrev:
Titti skrev:Moderator:
Flyttade fyra irrelevanta inlägg.


Vart?

Till vår underjordiska källare... ;) Det var bara tjafs mellan några forummedlemmar som togs bort.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 11:56:31, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav DodeN » 2008-04-02 14:00:11

JOR skrev:Ändrat så att nya medlemmar kan posta i Träffar, IT-forum och som tidigare i Allt om Asperger och Föräldraforum (efter särskild registrering dit).

Rutinerna för nyregistrering ses över. Och nya ändringar i databasen så att man kan utvisa folk till NFD skall åstadkommas. När detta skett så ser vi över alla regler på nytt.

Ambitionen är att det skall lättas ordentligt på flera av reglerna
Det skall vara lätt att ta till sig forumreglerna, lätt att förstå hur man rapporterar felposter och illgärningar.

Hur man får folk att mer "intuitivt" posta i rätt avdelning är viktigt men svårt att få till.


Tyvärr så är jag lätt överhopad av arbete jag också och kan inte ge detta 100% så det får allt ta den tid det tar.


Och för att få posta på dem andra ställena då, vad krävs då?
Är så tröttsamt när man svarar i en tråd och sen får upp att man inte fick svara där. Ibland går det lite fort och jag tänker inte på i villken forumsdel jag är och läser. Skitråkigt att behöva spamma andra delar för att få tillgång till vissa intressanta trådar. Man märker ju snabbt om det är troll eller vettiga personer som skriver
Senast redigerad av DodeN 2011-05-04 11:56:31, redigerad totalt 1 gång.
DodeN
 
Inlägg: 185
Anslöt: 2008-03-27

Inläggav Titti » 2008-04-02 14:15:13

DodeN skrev:Och för att få posta på dem andra ställena då, vad krävs då?
Är så tröttsamt när man svarar i en tråd och sen får upp att man inte fick svara där. Ibland går det lite fort och jag tänker inte på i villken forumsdel jag är och läser. Skitråkigt att behöva spamma andra delar för att få tillgång till vissa intressanta trådar. Man märker ju snabbt om det är troll eller vettiga personer som skriver


Moderator:
För att skriva i Tipsa och Övrigt är det 20 inlägg som gäller, Nya Fri Diskussion gäller 40 inlägg och särskild registrering. Dessa regler kommer att ses över när JOR hinner med, han har just börjat ett nytt jobb som kräver rätt mycket engagemang just nu.

Det finns rätt mycket man kan diskutera inom de ramarna trots allt, eller hur? ;)
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in