Folkhat?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Folkhat?

Inläggav Neko-chan » 2012-05-09 23:48:24

KrigarSjäl skrev:Har du på dig sånt får du räkna med att synas...och syns du får du reaktioner.


Jag hade inte sånt på mig då dom kasta kapsylerna på mig, men dom dagar jag har sånt på mig räknar jag med de, men blir sårad då jag går i vanliga kläder och lätt mobbning ändå händer.
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: Folkhat?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-05-10 0:13:42

Ja det är trist och de som beter sig så är snorhyvlar som skulle behöva en dagsedel. Kasta på mig nästa gång..
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Folkhat?

Inläggav Skinny » 2012-05-10 1:12:51

Iridia skrev:
Skinny skrev:Vad menar du är huvudpoängen med punk?

Att vara arg på något. :wink:

(Riktigt :-)Raging, inte bara lite smågnällig som Dylan.)

Jo då, det är jag.

Vilken av dom?


Eller snarare att man var trött på all gammal skit och ville ha nåt nytt.
Den som sjunger.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Folkhat?

Inläggav Iridia » 2012-05-10 1:31:58

Coolt!
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Folkhat?

Inläggav Iridia » 2012-05-10 1:34:15

Neko-chan, gulliga kläder. Kul med folk som vågar vara originella. :-)Happy
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Folkhat?

Inläggav plåtmonster » 2012-05-10 2:59:39

Det beror förstås också på hur kläderna sitter och hur de passar med färg osv. Fast folk som kastar kapsyl brukar ofta vara drägg. Har du styrkan så får du väl ge de en (olaglig) snyting. :twisted:
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Folkhat?

Inläggav weasley » 2012-05-10 13:02:27

Neko-chan skrev:
KrigarSjäl skrev:Har du på dig sånt får du räkna med att synas...och syns du får du reaktioner.


Jag hade inte sånt på mig då dom kasta kapsylerna på mig, men dom dagar jag har sånt på mig räknar jag med de, men blir sårad då jag går i vanliga kläder och lätt mobbning ändå händer.


Neko-chan, jag gillar verkligen det jag såg på bilden du lade upp som exempel. Det är inte alls min stil och jag skulle inte klä mej så, men fan vad tufft att det finns andra som gör det!

Om du bodde lite nära Uppsala/Sthlm skulle vi kunna gå ut och promenera på stan någon dag. Jag är gammal nog att vara din morsa men det hindrar inte mej att se förskräcklig ut på mitt eget sätt. Och skulle någon kasta kapsyler skulle de få en avhyvling de sent skulle glömma.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Folkhat?

Inläggav Moloch » 2012-05-10 21:11:47

Neko-chan skrev:Jag borde inte "hata"/starkt ogilla folk, men jag gör de...Folk kan väll inte "rå för" att dom är som dom är.

Anledningen är att dom är ostrukturerade, ologiska, menar sällan de dom säger, är allmänt elaka, konservativa och själviska.

de är allt för många gånger folk ställer sig MITT I VÄGEN på trånga platser, tex marknad, skola, arbetsplatser och affärer, och själv tänker man där inne "Men flytta på er era jävla mähän fatta att ni är i vägen!!!!!" men man går snällt runt och försöker ignorera dom...
Oftast står dom såklart i vägen för de man ska köpa, eller så har man hamnat i en hög återvändsgränder där de är folk åt varge håll.

De är inte sällan nån säger en sak men menar en annan heller, som när jag hade praktik på teatern sa chefen/ledaren/högsta-hönset "du får designa foajen exakt hur du vill" jag frågade för att va säker "EXAKT hur jag vill" men vad sa hon sen? "nej så får du inte göra"
Hur ska man veta vad dom menar om dom inte säger vad dom menar?

En del gånger då jag varit på stan, i helt normala kläder för jag vart trött på pekande, skrattande och glåpord slängda efter mig, så har de hänt iallafall, är de för min asspie aoura eller mitt fluffiga lockiga hår? vad de än är så är jag en människa som dom som blir små sårad där inne.

Så, finns de nån anledning kvar att inte ogilla folk? och är detta ett vanligt fenomen för asspies?

annars har jag hört vi kan va väldigt trevliga och sociala,men de har bara jag upplevt med dom få som bevisat dom har en förmåga att veta lite vett.


Tror inte att det är så farligt med lite sund misantropi, så länge man kan hålla en viss distans till det. Jag tror inte att man ska lägga allt för stor värdering i att man känner som man känner, är känslan ett problem får man försöka se efter var den kan tänkas komma ifrån och försöka se om det går att göra något åt det.

Ibland har jag märkt att det hjälpa (en smula) att bli tillåta sig att se ner på de dumma motmänniskorna på samma sätt som man kan se ner på klumpiga småbarn. Det ger det där vitglödgade hatet lite avlastning.

Om någon mopsar mot mig brukar jag tänka på ett citat från punkarna i Anatomi-71 som lyder: "Jag tar hellre skit från dig än från nån jag respekterar". Vissa dagar kan det vara svårt att behöva vara "en Gud bland insekter" (en överdrift, men du fattar var jag menar :-)Happy ).
Moloch
 
Inlägg: 103
Anslöt: 2011-12-31

Re: Folkhat?

Inläggav svarabhaktivokal » 2012-05-12 8:25:07

Jag hatar verkligen inte folk. Jag blir glad av folk, för det mesta. Jag tycker om att titta på dem, lyssna på dem, tänka på dem, ibland prata med dem.

Ibland när jag sitter på bussen drabbas jag av en sån enorm kärlek till "folk" att jag blir alldeles lycklig.

Däremot kan "folk", "fä" etc., göra jävligt idiotiska grejer som jag kan hata enormt, men det är en annan femma.
svarabhaktivokal
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2009-10-30

Re: Folkhat?

Inläggav treeman » 2012-05-16 8:15:46

I 20-års åldern hatade jag folk. Jag ville helst att den skulle utrotas omgående. Hur det sket jag i. Fick jag en chans så plågade jag människor, jag hatade ju "alla". Men sen efter det har jag funnit visdom som gör att jag inte kan "hata folk" mer.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Folkhat?

Inläggav weasley » 2012-05-16 12:28:21

Hat är faktiskt bara meningslöst slöseri med energi. Den energin kan man lägga på att pyssla med saker man gillar och som man mår bra av.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Sv: Re: Folkhat?

Inläggav Zirre » 2012-05-16 12:29:59

weasley skrev:Hat är faktiskt bara meningslöst slöseri med energi. Den energin kan man lägga på att pyssla med saker man gillar och som man mår bra av.

+1
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Folkhat?

Inläggav Skinny » 2012-05-16 12:55:12

weasley skrev:Hat är faktiskt bara meningslöst slöseri med energi. Den energin kan man lägga på att pyssla med saker man gillar och som man mår bra av.


Helt rätt. Det tog mej dock några år att inse :-)Happy
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Folkhat?

Inläggav matterik » 2012-05-16 14:35:52

Skinny skrev:Helt rätt. Det tog mej dock några år att inse :-)Happy

Jo det finns bättre saker att göra av livet än att hata, förhoppningsvis.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Re: Folkhat?

Inläggav Baba Jaga » 2012-05-16 16:52:48

Weasley, jag håller helt med dig! Sin energi ska man använda till konstruktiva saker - inte till att hata andra.
Baba Jaga
 
Inlägg: 463
Anslöt: 2011-12-28

Re: Folkhat?

Inläggav plåtmonster » 2012-05-16 23:15:47

Intämmer. Det finns gott om skitstövlar, ingen anledning att ödsla mer energi på de än när man ev råkar ut för dom.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in