Folkhat?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Folkhat?

Inläggav Neko-chan » 2012-05-08 23:18:54

Jag borde inte "hata"/starkt ogilla folk, men jag gör de...Folk kan väll inte "rå för" att dom är som dom är.

Anledningen är att dom är ostrukturerade, ologiska, menar sällan de dom säger, är allmänt elaka, konservativa och själviska.

de är allt för många gånger folk ställer sig MITT I VÄGEN på trånga platser, tex marknad, skola, arbetsplatser och affärer, och själv tänker man där inne "Men flytta på er era jävla mähän fatta att ni är i vägen!!!!!" men man går snällt runt och försöker ignorera dom...
Oftast står dom såklart i vägen för de man ska köpa, eller så har man hamnat i en hög återvändsgränder där de är folk åt varge håll.

De är inte sällan nån säger en sak men menar en annan heller, som när jag hade praktik på teatern sa chefen/ledaren/högsta-hönset "du får designa foajen exakt hur du vill" jag frågade för att va säker "EXAKT hur jag vill" men vad sa hon sen? "nej så får du inte göra"
Hur ska man veta vad dom menar om dom inte säger vad dom menar?

En del gånger då jag varit på stan, i helt normala kläder för jag vart trött på pekande, skrattande och glåpord slängda efter mig, så har de hänt iallafall, är de för min asspie aoura eller mitt fluffiga lockiga hår? vad de än är så är jag en människa som dom som blir små sårad där inne.

Så, finns de nån anledning kvar att inte ogilla folk? och är detta ett vanligt fenomen för asspies?

annars har jag hört vi kan va väldigt trevliga och sociala,men de har bara jag upplevt med dom få som bevisat dom har en förmåga att veta lite vett.
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: folk hat?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-05-08 23:58:34

Det heter folkhat och ny mening börjar alltid med stor bokstav. Varje, inte "varge".

Jag stör mig också på folk som ställer sig i vägen där det är meningen att det ska vara ruljangs, dvs affärer och andra offentliga platser. Men jag stör mig lika mycket på folk som särskriver.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Folkhat?

Inläggav Neko-chan » 2012-05-09 0:18:35

Ursäkta jag glömde på vissa ställen, skrev i ilskans hetta :-)002 Hade just blivit frustrerad över ännu ett fall av att folk säger de dom inte menar.
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: Folkhat?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-05-09 0:32:13

I min by står folk och har kafferep med kassörskan. Knappast respektfullt mot de köande. Jag stör mig duktigt på det beteendet.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2012-05-09 0:33:01, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Folkhat?

Inläggav Skinny » 2012-05-09 0:32:28

Neko-chan skrev:Jag borde inte "hata"/starkt ogilla folk, men jag gör de...Folk kan väll inte "rå för" att dom är som dom är.

Anledningen är att dom är ostrukturerade, ologiska, menar sällan de dom säger, är allmänt elaka, konservativa och själviska.

de är allt för många gånger folk ställer sig MITT I VÄGEN på trånga platser, tex marknad, skola, arbetsplatser och affärer, och själv tänker man där inne "Men flytta på er era jävla mähän fatta att ni är i vägen!!!!!" men man går snällt runt och försöker ignorera dom...
Oftast står dom såklart i vägen för de man ska köpa, eller så har man hamnat i en hög återvändsgränder där de är folk åt varge håll.

De är inte sällan nån säger en sak men menar en annan heller, som när jag hade praktik på teatern sa chefen/ledaren/högsta-hönset "du får designa foajen exakt hur du vill" jag frågade för att va säker "EXAKT hur jag vill" men vad sa hon sen? "nej så får du inte göra"
Hur ska man veta vad dom menar om dom inte säger vad dom menar?

En del gånger då jag varit på stan, i helt normala kläder för jag vart trött på pekande, skrattande och glåpord slängda efter mig, så har de hänt iallafall, är de för min asspie aoura eller mitt fluffiga lockiga hår? vad de än är så är jag en människa som dom som blir små sårad där inne.

Så, finns de nån anledning kvar att inte ogilla folk? och är detta ett vanligt fenomen för asspies?

annars har jag hört vi kan va väldigt trevliga och sociala,men de har bara jag upplevt med dom få som bevisat dom har en förmåga att veta lite vett.


Jag håller med till 99%! Jag skiter i vad folk tycker om mej, för jag bryr mej inte om folk.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Folkhat?

Inläggav plåtmonster » 2012-05-09 1:33:45

Folk som går i bredd på trottoarer och saknar helt tanke på att folk kanske vill passera.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Folkhat?

Inläggav lasseivägen » 2012-05-09 3:41:07

Neko-chan skrev:Jag borde inte "hata"/starkt ogilla folk, men jag gör de...Folk kan väll inte "rå för" att dom är som dom är.

Anledningen är att dom är ostrukturerade, ologiska, menar sällan de dom säger, är allmänt elaka, konservativa och själviska.

Håller med om hela inlägget. Kanske inte direkt hatar, men blir djävligt störd.
Framför allt på enfaldiga människor som ljuga, anser sig ha rätt till det, dessutom är dom oftast dåliga på att ljuga.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Folkhat?

Inläggav Pieohpah » 2012-05-09 5:57:37

KrigarSjäl skrev:Det heter folkhat och ny mening börjar alltid med stor bokstav. Varje, inte "varge".

Jag stör mig också på folk som ställer sig i vägen där det är meningen att det ska vara ruljangs, dvs affärer och andra offentliga platser. Men jag stör mig lika mycket på folk som särskriver.


Ruljans heter det. :)

Håller annars helt med om att människor kan vara oerhört irriterande. Ur spår, för fan, om ni inte vet vart ni ska. Jag har under en tid haft social fobi (iofs för 20 år sedan) men inte ens då sträckte det sig till hat.

Folk är jobbiga som fan, men det vet vi ju lite till mans.
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Re: Folkhat?

Inläggav Kostymhippie » 2012-05-09 7:24:10

Jag har också fått fula kommentarer ang. klädstil och sånt, bara att skita i. Men om kommentarerna kommer även om man inte har sin speciella stil kanske det beror på nåt annat. Folk är rätt duktiga på att lägga märke till om man går annorlunda, har annorlunda minspel o.s.v. Kan det vara något sånt i ditt fall ts?

Själv stör jag mej också på att folk står i vägen eller tar väldigt god tid på sej, blir ju extra jobbigt när man inte ser och därför inte kan gå åt sidan.

Ang. folk som inte håller löften. NT menar sällan bokstavligt vad dom säger till skillnad från oss aspies. Så det är inget illvilligt ljugande från deras sida utan bara att man menar olika saker. Var tydlig med din as-diagnos och behov av klara besked så förstår folk bättre. Fråga också om du är osäker på vad som menas. Sen finns det såklart såna som ljuger och luras också men dom är i minoritet som tur är.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Re: Folkhat?

Inläggav Skinny » 2012-05-09 11:16:28

På tal om hat, här har ni en länk till ett band jag sjöng i: http://mindofhate.bandcamp.com/
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Folkhat?

Inläggav Iridia » 2012-05-09 14:47:48

:)
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Folkhat?

Inläggav Skinny » 2012-05-09 15:26:18

Iridia skrev::)


?
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Folkhat?

Inläggav Iridia » 2012-05-09 15:30:10

Ni var rätt arga va? ;)

Eftersom det är själva huvudpoängen med punk så gjorde ni ett bra jobb!

Är någon av snubbarna på bilden du?
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Folkhat?

Inläggav Skinny » 2012-05-09 15:42:06

Iridia skrev:Ni var rätt arga va? ;)

Eftersom det är själva huvudpoängen med punk så gjorde ni ett bra jobb!

Är någon av snubbarna på bilden du?


Framför allt var JAG arg.
Vad menar du är huvudpoängen med punk?
Jo då, det är jag.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Folkhat?

Inläggav Hermione » 2012-05-09 16:46:47

Skinny skrev:På tal om hat, här har ni en länk till ett band jag sjöng i: http://mindofhate.bandcamp.com/


Me like!! Vilken röst du har om det är du som är leadsinger :)
Hermione
 
Inlägg: 680
Anslöt: 2011-03-03
Ort: Västsverige

Re: Folkhat?

Inläggav Skinny » 2012-05-09 16:57:17

Hermione skrev:
Skinny skrev:På tal om hat, här har ni en länk till ett band jag sjöng i: http://mindofhate.bandcamp.com/


Me like!! Vilken röst du har om det är du som är leadsinger :)


Jag tackar ödmjukast. Jo, det är jag. Guilty as charged.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Folkhat?

Inläggav Neko-chan » 2012-05-09 20:07:50

Kostymhippie skrev:Jag har också fått fula kommentarer ang. klädstil och sånt, bara att skita i. Men om kommentarerna kommer även om man inte har sin speciella stil kanske det beror på nåt annat. Folk är rätt duktiga på att lägga märke till om man går annorlunda, har annorlunda minspel o.s.v. Kan det vara något sånt i ditt fall ts?


Jag fick till och med kapsyler slängda på mig på stan då jag gick i vanliga kläder av några fjantiga tonårs killar...
De är väll nått sånt, men respekt skulle sitta fint ändå :-)Happy
Senast redigerad av Neko-chan 2012-05-09 20:09:49, redigerad totalt 1 gång.
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: Folkhat?

Inläggav Iridia » 2012-05-09 20:09:20

Skinny skrev:Vad menar du är huvudpoängen med punk?

Att vara arg på något. :wink:

(Riktigt :-)Raging, inte bara lite smågnällig som Dylan.)

Jo då, det är jag.

Vilken av dom?
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Folkhat?

Inläggav plåtmonster » 2012-05-09 20:18:40

@Neko-chan, Kanske de tyckte du vart gammal och därmed ok att trakassera?, vad är "vanliga kläder" ?, hela?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Folkhat?

Inläggav Neko-chan » 2012-05-09 21:40:22

plåtmonster skrev:@Neko-chan, Kanske de tyckte du vart gammal och därmed ok att trakassera?, vad är "vanliga kläder" ?, hela?


Jag var 17 år då dom kasta kapsyler på mig...Men att trakka nån för den är äldre är ganska befängt om nån tänker så :-)006

Och "vanliga" kläder är oftast mer lindex, kappahl, gina tricot och dom, men själv köper jag kläder från asien ( mest enligt japansk design :lol: )
Bild
Neko-chan
 
Inlägg: 346
Anslöt: 2011-05-03

Re: Folkhat?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-05-09 21:52:17

Har du på dig sånt får du räkna med att synas...och syns du får du reaktioner.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Folkhat?

Inläggav Kostymhippie » 2012-05-09 21:56:55

Jag tyckte dom där japanska kreatioerna var coola!
Kör med dom och skit i om folk jävlas, det är deras problem.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Re: Folkhat?

Inläggav kullan » 2012-05-09 22:04:05

Jag hatar inte folk. Det är folk som hatar mig istället.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Folkhat?

Inläggav Zirre » 2012-05-09 22:07:36

kullan skrev:Jag hatar inte folk. Det är folk som hatar mig istället.

Har nån verkligen sagt det till dig eller är det kanske bara vad du tror?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in