Specialintressen - hur utveckla?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav Bastuper » 2011-10-11 16:12:01

rhod, vad kul att höra att du fått möjligheten att bada med kläderna på med kontaktpersonen.

Nej jag skämmer inte ut aspbergarna.....


Jag planerar en flytt till någon stad söderut, en stad med ett bra badhus som kan tänka sig att tilåta klädbad, jag tänkte erbjuda mig att då jag teknar medlemskap så betalar jag en liten slant extra per månad på kanske 100 kr eller liknande och då får möjligheten att bada med kläderna på.

Nu minns jag att badet i Nyköping var helt neutral till klädbad, sen vart jag lovad att få bada med kläderna på på ett annat bad också, måste kolla listan på badhus, så kanske man ska inrikta sig på dom 2 städerna kanske.
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav Bastuper » 2011-12-23 20:42:06

Jag skämmer inte ut er för att jag har en fetisch, det här är vad jag skriver om - mina intressen, och det är inte några stolligheter, snarare nått man vill utveckla och lära mer om.

Och man kan ju få goda svar på olika forum och inte bara bli idiotförklarad som man oftast blir.

Vissa gillar oralsex, andra gillar att bada med kläderna på.
Vad är mer lämpligt och vad är mindre lämpligt?
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav zvensksoldat » 2012-01-05 9:58:53

KrigarSjäl skrev:Jaha, samma stolle som var här förut alltså.
Det här handlar inte om annorlunda perception eller specialintresse utan mer om en slags fetischistisk sexuell fixering, av hemsidan och presentationen att döma.

Det här forumet är helt fel ställe för sånt.
Mitt tips är att du tar dina stollerier någon annanstans istället för att skämma ut aspergerkollektivet.
Kan hålla med om att detta inte är rätt forum för fetischer men vad är det som är stollerier?
zvensksoldat
Inaktiv
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2012-01-05

Specialintresse vs Fetischism

Inläggav Bastuper » 2012-04-14 17:28:24

Jag har funderat på en sak, jag har alltid tyckt om att bada och alltid gillat vatten,
men jag har alltid tyckt om att bada med kläderna på, förut trodde jag det var en liten
udda hobby jag hade som var lite ovanlig, men på senare år har jag förastått att det
är en fetisch man har, att man rent sexuellt påverkar av blöta kläder, att själv bada
med kläderna på eller se andra göra det.

Nu är jag inte aspie, jag har en lättare CP-skada, kanske lite aspiedrag men
min tidigare psykolog som känt mig i flera år kände till mig och visste hur det låg till.
Men jag har funderat på om denna lilla speciella hobby eller fetisch kan ha o göra med
att man har ett handikapp.

Att det är en fetisch har väl o göra med att man gör nått som ansågs "olagligt",
man gör nått som strider lite mot reglerna, man brukar ju alltid ha badkläder då
man badar men jag föredrar att bada med kläderna på och då reagerar man sexuellt på
att man gör det som är så annorlunda, i unga år tänkte man på detta men fick aldrig chans
till klädsim i skolan men på senare år badade man ofta med kläderna på, i tonåren
mycket på badhuset men även ute, sen då man skaffade eget vart det en del klädbad i badkaret.

Men om jag hade vuxit upp i en familj där man redna i tidigt fick testa gränserna
och prova bada med kläder och att man fick chans att göra detta då man åker och badar
med familjen, och att man redan under tidiga skolår få lite etralektioner i simning och prova klädsim, har hade mitt liv sett ut idag då?

Då hade man klädbadat så mycket att man tappar intresset, idag har jag suttit hemma i 2 års tid eftersom jag varit dålig en tid, så det är snart över 2 år sen jag var på badet sist, dock badar jag inte med kläderna på här på badet nu för tiden men visst finns det ett sug.


Är det nån annan här som ser detta som en rolig hobby?
Jag vet att det finns en tråd redan men den är väldigt gammal,
jag gör en ny med lite nya frågor så ser vi vad som blir med det.


mnordgren:

Slog ihop med en tråd om samma ämne.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Re: Specialintresse vs Fetischism

Inläggav LarNor » 2012-04-14 17:40:52

Om anledningen till att du vill bada med kläder på är sexuell så är det väl en fetisch.
Eller det kan väl vara både hobby och fetisch.

Att det skulle ha något med ditt handikapp att göra tror jag inte alls på, tror alla har sina fetischer, somliga mer udda än andra.
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Specialintresse vs Fetischism

Inläggav Bastuper » 2012-04-14 18:06:07

Jag försöker väl att se det som en kul och annorlunda hobby men
det är lite fetischism i det hela också.

Kanske skrev att jag planerar en flytt nästa sommar och då ska
jag utveckla denna hobby.
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-15 1:24:17

Bastuper skrev:Nej jag skämmer inte ut aspbergarna.....

-Är det du som avgör det?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav Bastuper » 2012-04-15 11:52:56

Varför skulle jag skämma ut dom?`
Om jag skriver på ett VW forum om nånting,
skänmmer jag då ut alla som äger en VW?
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav Bastuper » 2012-04-15 12:03:31

Dtre var ju dumt gjort, slå ihop 2 trådar utan att slå ihop innehållet,
hade jag varit smartare än er hade jag kopierat det jag skrivit till min men då får jag
alltså skriva om allt igen, det är lite flashback känsla här, man flashback är värre, där blir man varnad för man skriver om saker man vill veta mer av nånting.



Jo jag har ju en lättare CP_skada i grunden, har alltid haf intresse av att bada och alltid gillat vatten, men jag har alltid tyckt om att bada med kläderna på, förut trodde jag det var en udda hobby jag hade, men numer vet man att det är en fetisch, det är nånting man kan reagera sexuellt på, sen var det nån som sa att man gör det "förbjudna" att man gör nånting som "strider mot reglerna" typ.

Sen har man kollat lite på nätet och sett att det här är ganska start om man ser på hela världen, finns forum, finns dom som fotar modeler, främst tjejer då och säljer bilder och små filmer.

Men tanken jag har, kan detta ha och göra med att man har en lättare hjärnskada och därmed uppkommer detta? Man har ju läst på detta forum att aspergare kan ha specialintressen men det är väl lite annat det.

Jag har länge funderat på att flytta, det blir väl aktuellt nästa sommar och då kommer det bli en del klädbad för mig, både på badhus och kanske ute....jag har kollat 30-talet badhus och fåt dispens att bada med kläderna på på den ortens badhus och 2 badhallar ytterliggare.

Är det fler här som ser nått intresse i att bada med kläderna på så vore det skoj om man fick kontakt med er.

mnordgren:

Det här är inte rätt plats att diskutera modereringen.

Se forumreglerna:

• inga diskussioner om modereringar i trådarna.

------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-15 17:05:22

Bastuper skrev:Varför skulle jag skämma ut dom?`
Om jag skriver på ett VW forum om nånting,
skänmmer jag då ut alla som äger en VW?

Om du skriver om fetischen klädsim på ett Volkswagenforum?
Ja, sannolikheten är stor att det slår fel.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav BlomqvistD » 2012-04-15 18:30:13

För mig är en hobby en favoritsysselsättning som man gör på fritiden, under en ledig stund, bortanför sitt jobb, studerande etc. En fetisch är däremot en överdriven beundran, någonting som stör en i ens vardagliga liv, ungefär som ett beroende.
BlomqvistD
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2012-03-27
Ort: Frösön

Re: Specialintressen - hur utveckla?

Inläggav Bastuper » 2012-05-26 22:15:41

Tack för dom orden, dom var verkligen bra, det är som du säger helt rätt vad jag tror också angående fetischism men jag har märkt att diskuterar man saken med folk på nätet så reagerar folk inte så mycket på det - iförsig reagerar jag inte så mycket på om folk diskuterar sina sexvanor heller, har försökt diskutera att "jag tycker om att bada med kläderna på" med mina boendestödjare men nu också handläggaren men man får ju inte några större reaktioner från dom heller.


Återupplivar tråden och se var dom händer och sker....
Går fortfarande med flyttankar, nästa år är man antagligen skuldefri och
då kan man anmäla sig på en lägenhet kommunalt i Nyköping där jag blivit lovad
av badhuschefen att det är okej att bada med kläderna på i deras bad.
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Återgå till Intressanta intressen



Logga in