Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav calima » 2012-04-11 20:08:51

Vixxon skrev: Största problemet hos mig har varit att det väsnas mitt i natten samt tidigt på morgnarna (innan 07) och att det skett i princip varje natt och varje morgon i flera månaders tid,


Barn kan ha mardrömmar, behöva kissa, och spädbarn kan ha kolik- det kan bli stökigt mitt i natten.
Föräldrar kan vilja älska då barnen sover- det händer att det låter.

Barn kan behöva väckas till dagis, skola, fritids. En del vuxna jobbar och en hel del börjar kl. 07.00

Vixxon skrev:... med ett kort uppehåll på någon månad,


Semester? Skollov?

Vixxon skrev:Det som till slut fick bägaren att rinna över var barnens spring mitt på eftermiddagen.


Det är helt normalt att barn leker mitt på dagen, mellanmålet ger energi.


Vixxon skrev:Det har varit ett helvetes oväsen hela påskhelgen ...


Det är inte helt ovanligt att folk firar påsk med exv vänner eller släkt. Barn har påsklov och kan få lite överskottsenergi, och blir ibland lite exalterade när det är helg med exv lite fint inför påskmiddagen/påskgodis/släktingar.
calima
 
Inlägg: 1217
Anslöt: 2011-07-24

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav weasley » 2012-04-11 20:21:27

Ja och TÄNK om barnen skulle ha något såntdärnt NPF, tex ADHD?!

Jävla lata föräldrar som inte kan fostra bort ADHD!!

(fett med ironi)
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-12 13:29:56

Spelar egentligen ingen roll om barnen är sjuka friska hela trasiga eller vad det än är.
JAG ska inte få mitt liv förstört för att DOM inte kan hålla ljudnivån på en lämplig nivå.

Sen får NI föräldrar tycka vad fan ni vill, sorry, men så är det, jag skiter fullständigt i vilka orsakerna bakom är det ska vara lugnt och stilla mellan 22:00 - 07:00 och övriga tider ska det inte höras någonting annat än normala ljud som uppstår i ett normalt liv i ett normalt hushåll. Det innebär inte ett konstant springande runt runt i 1-2h i sträck. Hörde att ungen ramlade av nån möbel (?) runt 06 imorse, efter att den återigen väckt mig med sitt spring runt 05. Blev ett jävla skrik och gråt och jag hoppades innerligt att den kanske skulle dö. Så långt har det gått. Jag som älskar barn har nu börjat fantisera om att dom ska dö eller liknande.

Så lägg ner alla era teorier om orsaker, för mig har dom NOLL betydelse. det enda JAG bryr mig om är att JAG får vad jag betalar för varje månad - en lägenhet som JAG kan bo och leva i utan att behöva drivas till fullkomlig vansinne av efterblivna grannar och deras ouppfostrade barn.

Game on bestämde jag idag. Nu blir det till att ringa SOC efter att jag återigen kontaktat hyresvärden och förklarat vad det är som gäller.


INFO: Barnen är 1 och 5 år gamla, de går INTE i skolan. Oväsendet under påsken och som återkommer VARJE kväll/natt är ljudet av möbler som flyttas runt TUNGA möbler INTE påskfirande eller barn. Så sluta försök resonera kring detta det finns inga rimliga skäl till dom att föra sånt oväsen. Inget annat än att de är korkat vitt slödder som vägrar inse att dom inte är de enda människorna i världen och som uppenbart är kapitalt värdelösa som föräldrar och förebilder. Hoppas SOC tar ungarna ifrån dom det är vad dom förtjänar.

Damn, läs igenom hela tråden om ni ska yttra er all info finns redan där. Eller låt bli att knappa på tangenterna. Är supergrinig idag eftersom jag inte fått sova på två dygn och jag MÅSTE ha minst 10h sömn varje natt enbart för att orka existera.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Alien » 2012-04-12 13:46:56

Sen får NI föräldrar tycka vad fan ni vill, sorry, men så är det, jag skiter fullständigt i vilka orsakerna bakom är det ska vara lugnt och stilla mellan 22:00 - 07:00 och övriga tider ska det inte höras någonting annat än normala ljud som uppstår i ett normalt liv i ett normalt hushåll.


Jotack, jag har fattat i ditt universum är DU den viktigaste, ja den enda viktiga. Men du kan inte förvänta dig att omgivningen ska tycka likadant.

Och vad som är "normalt" är det inte heller DU som bestämmer. T ex är det normalt att små barn vaknar tidigt.

Jag hoppas givetvis att det blir bättre. Men orsaken till att ljudkänsliga människor blir störda behöver inte alltid vara grannarnas fel, utan för dålig ljudisolering.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-12 13:57:35

Självklart är jag det enda viktiga i mitt universum, jag skiter fullkomligt i alla andra de får skapa sina egna liv. Jag har huvudrollen i filmen som är mitt liv alla andra är statister. Jag respekterar mina grannar och för aldrig onödigt oväsen och har lyckats få mina TRE stycken stora hundar uppfostrade nog så att de inte skäller på allt de hör och röjer runt hela dagarna.

Jag förväntar mig att folk ska respektera mig liksom jag respekterar dom och ge mig det lagen ger mig rätt till, oavsett vad en uppenbar imbecill som du inbillar sig. Lugn och ro i mitt eget hem! Dags att växa upp Alien och inse att man inte kan uppföra sig som man vill här i världen allt har sina konsekvenser och du betyder ingenting för någon annan såvida du inte gjort dig förtjänt av det. Du verkar lite bakom flötet om jag får uttrycka mig tydligt och jag ber dig hålla utanför denna diskussion eftersom den uppenbarligen går över huvudet på dig.

Det spelar ingen roll vad orsaken till oljudet är om det är husets taskiga isolering eller ej, ingen annan blir så störd av sina grannar som jag blir av mina och det har inte ens med min ljudkänslighet att göra. Det som däremot har med min ljudkänslighet att göra är mina aggressioner och det faktum att jag slipat min favoritkniv extra noga utifall jag skulle behöva ta mig upp dit och skära halsen av hela bunten för att få en enda natts ostörd sömn.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-12 14:01:49

Jag har bott här i ELVA fuckig år utan ett enda klagomål på att jag stört mina grannar!
Sen kommer slödderfamiljen och flyttar in rakt över mig för några år sedan och tror de kan bete sig hur som helst. Äckliga billiga fd pundare och kåkfarare, det är ingen finess med folk som det där, bara slödder hela bunten. Det är ju uppenbart dom respekterar ingen och bryr sig inte ens om sina ungar.


Hoppas dom blir vräkta nu.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Miche » 2012-04-12 14:41:53

Det viktiga är att barnen mår bra, om de inte får komma ut på dagarna som du påstår så blir de inte naturligt trötta och kan få väldigt konstiga tider, så en anmälan till soc hoppas jag räcker för att de ska få relevant hjälp. Att önska LVU på barnen känns inte rimligt, men dagis eller boendestöd kan vara det som behövs.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Parvlon » 2012-04-12 14:45:51

Vixxon skrev:Det spelar ingen roll vad orsaken till oljudet är om det är husets taskiga isolering eller ej, ingen annan blir så störd av sina grannar som jag blir av mina och det har inte ens med min ljudkänslighet att göra. Det som däremot har med min ljudkänslighet att göra är mina aggressioner och det faktum att jag slipat min favoritkniv extra noga utifall jag skulle behöva ta mig upp dit och skära halsen av hela bunten för att få en enda natts ostörd sömn.
Har du inget rep?

LarNor skrev:
HGJ skrev:LarNor är inte TS.


Eeh... ja hur fick du till det där Parvlon? :?
Sorry.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav weasley » 2012-04-12 15:52:03

Vixxon tagga ner för fan, oavsett dina vanföreställningar om din egen betydelse så är sanningen den att världen i allmänhet har noll koll på att du finns. Så sluta förolämpa personer du inte känner och chilla lite. Att dina grannar skulle på allvar flytta tunga möbler VARJE NATT är som du själv borde förstå totalt orimligt.

Det vore intressant att få dina grannars version av de hela. När deras blodige granne trappan ner bankar på dörren och ryar om ommöbleringar när de själva knappt fått en hel natts sömn pga ungarnas ADHD.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-12 17:31:15

Weasley får ta och tagga ner själv förstår att du är en betydande person här på forumet men mig känner du inte och min respekt har du inte förtjänat ber dig därmed visa tillbörlig respekt och inte tilltala mig på detta sätt igen.

Mina grannar flyttar tunga möbler varje natt hur orimligt det än kan låta, så ta och chilla själv med din uttyda. Kom inte och tala om för Mig vad jag vet och inte vet, särskilt när Du inte har en susning om vad diskussionen gäller. Har du behov av att hävda dig så gör det på en relevant plats. Här vinner du inga stilpoäng. Har du problem med min personlighet föreslår jag att du ignorerar mig tills jag begått brott mot forumreglerna. Min betydelse för denna värld är lika obetydlig som din, och alla andras och det är precis så jag vill ha det. Ju diskretare och osynligt jag lyckas föra mitt liv här desto bättre. Projicera inte dina vanföreställningar på mig tack.

Jag låter folk vara ifred och ger dom samma respekt jag vill att dom ska visa mig, bryter dom det förtroendet såsom mina grannar gjort, då faller all helvetes regn över dom och jag kommer göra allt i min makt för att göra deras liv så likt ett helvete det bara går, tills de inser min ilska och min beslutsamhet. Då kanske dessa enfaldiga kryp faller på sina knän nedbrutna och inser att det vore så mycket enklare att bara visa sina medmänniskor tillbörlig respekt hädanefter. Det finns folk som tar skit och fortsätter ta tills de är nedbrutna, sedan finns det dom som ryter ifrån när måttet är rågat.

Jag är ingen vekling och jag ber inte om ursäkt för det.

Moderator weasley bör ta sig en titt i spegeln och få en verklighetscheck innan hen tar sig friheten att diagnostisera barn hen endast läst om i denna tråd. Det kräver en rejäl vanföreställning och en ordentlig dos av hybris för att våga yttra sådana ord. Jisses...
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav OceanLiners » 2012-04-12 17:40:41

Har inte läst hela tråden men...

Jag hade nog reagerat likadant som grannen din men du vet väll att du, istället för att ha klagat hos hyresvärd, kunde ha kontaktat det väktarbolag din förening har angående grannen. Då skickar de ut en patrull som pratar med dem, ger dem böter och skickar papper på det till hyresvärden. Brukar normalt vara tre sådana anmälningar man får och sen åker man ut.

Har haft en sådan granne som din själv och jag gjorde precis som jag nu ovan beskrivit. De var en barnfamilj med tre ungar och de blev vräkta, fick 24 timmat på sig att flytta ut.

Värt att tänka på nästa gång kanske. :wink:
Senast redigerad av OceanLiners 2012-04-12 17:42:27, redigerad totalt 1 gång.
OceanLiners
 
Inlägg: 73
Anslöt: 2012-04-12

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav weasley » 2012-04-12 17:42:16

Om du vill vara diskret och osynlig så var det då. Att springa runt med blodiga händer och ryta åt grannarna är varken eller. Det förstår du väl?

Det vore VÄLDIGT intressant att höra grannens version av händelseförloppet. Oavsett om grannen är diagnosticerad som white trash, ADHD, Gunnars Möbelflyttarsyndrom eller latmask.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Zombie » 2012-04-12 19:07:02

En liten detalj angående att flytta tunga möbler: jag tar ingen ställning i övrigt om det som avhandlas här, men en del människor gör faktiskt otroliga saker. Själv hade jag under ett par års tid en eller flera grannar som var för sig eller tillsammans gjorde diverse verkstadsljud och -lukter cirka två tredjedelar av dygnet i kanske (lågt räknat) trehundrafemtio dagar om året. Och hur trodd tror någon jag blev av hyresvärden? Det gav både mitt psyke och mina sensoriska överkänsligheter en knuff i fel riktning som de inte har hämtat sig från ännu flera år senare.

Psykos eller grotesk uppförstoring? Det har jag aldrig beslagits med vare sig förr eller senare och det hade inte hänt något särskilt i mitt liv när störningarna började. Andra klagade också, men verkade inte bli störda mer än på ljumt "NT-vis" och gav upp när de inte fick gehör.

Råkar man ut för något sådant, och inte blir trodd just för att det är så osannolikt, kan man hålla sig för skratt.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Savanten Svante » 2012-04-12 19:42:27

Nattliga möbler kan vara en bäddsoffa som ändras varje morgon och kväll, en dörr som slagit sig och ger besvärlig resonans.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Wine » 2012-04-12 21:04:46

Vixxon skrev:Spelar egentligen ingen roll om barnen är sjuka friska hela trasiga eller vad det än är.


Håller med helt, man måste ta hänsyn till sina medmänniskor och grannar, föräldrarna måste ta hänsyn till att andra boende i huset ska kunna sova på nätterna.

VAD ÄR STÖRNINGAR?

Hyreslagern definierar störningar i boendet, som sådana kan vara skadliga för de boendes hälsa eller annars försämra deras bostadsmiljö. När man ska bestämma vad som utgör sådana störningar är hälsoskyddsbestämmelser vägledande.

STÖRNINGAR SOM MÅSTE ACCEPTERAS

Hyreslagen är inte tillämplig på alla former av störningar som kan ha en skadlig inverkan på en människas hälsa. Vissa störningar måste man tåla när man bor i flerfamiljshus. Att barn leker i lägenheten under dagtid, är exempel på sådant man får stå ut med, även om man själv jobbar nattetid.

ALLMÄN UPPFATTNING VÄGLEDANDE

Någon särskild hänsyn ska inte tas till människor som är känsligare än normalt. Det är den allmänna uppfattningen om vilka störningar, den som bor i ett flerfamiljshus ska behöva tåla, som ska vara vägledande vid bedömning. Det gäller även vid bedömning av störningar som försämrar bostadsmiljön. Störningar får inte medföra att en boende inte kan fungera på vanligt sätt.
Man måste till exempel ha möjlighet att sova på natten. Skulle du t.ex.bli störd av grannens höga musik eller oljud?


http://www.kanslihuset.com/fragor-a-sva ... ingar.html

25 § När hyresgästen använder lägenheten skall han se till att de
som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad
kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras
bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas (störningar i boendet).


http://www.hyreslagen.com/
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Titti » 2012-04-12 21:27:28

Admin

Vixxon skrev: Hörde att ungen ramlade av nån möbel (?) runt 06 imorse, efter att den återigen väckt mig med sitt spring runt 05. Blev ett jävla skrik och gråt och jag hoppades innerligt att den kanske skulle dö.
Vixxon skrev: Inget annat än att de är korkat vitt slödder som vägrar inse att dom inte är de enda människorna i världen och som uppenbart är kapitalt värdelösa som föräldrar och förebilder. Hoppas SOC tar ungarna ifrån dom det är vad dom förtjänar.
Vixxon skrev:Det som däremot har med min ljudkänslighet att göra är mina aggressioner och det faktum att jag slipat min favoritkniv extra noga utifall jag skulle behöva ta mig upp dit och skära halsen av hela bunten för att få en enda natts ostörd sömn.
Vixxon skrev:Sen kommer slödderfamiljen och flyttar in rakt över mig för några år sedan och tror de kan bete sig hur som helst. Äckliga billiga fd pundare och kåkfarare, det är ingen finess med folk som det där, bara slödder hela bunten. Det är ju uppenbart dom respekterar ingen och bryr sig inte ens om sina ungar.


Hoppas dom blir vräkta nu.
Vixxon skrev:Då kanske dessa enfaldiga kryp faller på sina knän nedbrutna och inser att det vore så mycket enklare att bara visa sina medmänniskor tillbörlig respekt hädanefter. Det finns folk som tar skit och fortsätter ta tills de är nedbrutna, sedan finns det dom som ryter ifrån när måttet är rågat.


Du bryter mot forumreglerna på flera punkter i det du skriver (jag citerar det grövsta ur den här tråden).

Forumreglerna skrev:• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.


och det är framförallt den tredje, av mig fetstilade, punkten jag syftar på. Du har all rätt i världen att känna dig störd, oavsett de objektiva omständigheterna, och att skriva om det men inte att skriva som du gör här. Det är inte heller en engångsföreteelse, det återkommer i flera inlägg i tråden.

Vixxon skrev:Jag förväntar mig att folk ska respektera mig liksom jag respekterar dom och ge mig det lagen ger mig rätt till, oavsett vad en uppenbar imbecill som du inbillar sig. Lugn och ro i mitt eget hem! Dags att växa upp Alien och inse att man inte kan uppföra sig som man vill här i världen allt har sina konsekvenser och du betyder ingenting för någon annan såvida du inte gjort dig förtjänt av det. Du verkar lite bakom flötet om jag får uttrycka mig tydligt och jag ber dig hålla utanför denna diskussion eftersom den uppenbarligen går över huvudet på dig.
till Alien
Vixxon skrev:Weasley får ta och tagga ner själv förstår att du är en betydande person här på forumet men mig känner du inte och min respekt har du inte förtjänat ber dig därmed visa tillbörlig respekt och inte tilltala mig på detta sätt igen.
Vixxon skrev:Har du behov av att hävda dig så gör det på en relevant plats. Här vinner du inga stilpoäng. Har du problem med min personlighet föreslår jag att du ignorerar mig tills jag begått brott mot forumreglerna. Min betydelse för denna värld är lika obetydlig som din, och alla andras och det är precis så jag vill ha det. Ju diskretare och osynligt jag lyckas föra mitt liv här desto bättre. Projicera inte dina vanföreställningar på mig tack.
till weasley

Här går du till personagrepp mot först Alien och sedan weasley och det är inte tillåtet heller. Det har inget att göra med att de är moderator resp forumtekniker här; jag hade bedömt det likadant oavsett vem du angripit på det här sättet.

Du får en varning för ditt uppträdande.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Red and green » 2012-04-12 22:00:14

Vixxon dig vill jag inte ha som granne :-)Happy

Hoppas du får sova i natt, jobbigt med stökiga grannar :(

:-)230
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-13 10:55:29

Red and green skrev:Vixxon dig vill jag inte ha som granne :-)Happy

Hoppas du får sova i natt, jobbigt med stökiga grannar :(

:-)230


Tanterna tycker om mig och farbröderna med, mammor och pappor med. Jag leker med deras barn (kidsen gillar mig och mina dogs starkt jag är den enda vuxna som tar sig tid att prata med dom som människor och intresserar mig för deras hyss och påhitt utan att tala ner till dom) hjälper dom att snickra när dom behöver hjälp med att bygga nåt, flytta när dom behöver hjälp med det, slänga tunga grejer i grovsoporna, lägga golv eller bara sitta och fika med dom när dom känner sig ensamma. Jag är mycket väl omtyckt av mina grannar bortsett från dom ovanför mig förstås och mussarna som inte kan hantera en självständig tjej som ger svar på tal om dom försöker med dumheter.

Nej du vet ingenting om hur det är att vara min granne och det är enbart din förlust ifall du liksom jag är en omtänksam granne som följer hyresvärdens ordningsregler :-)120
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-13 11:07:24

Allmänna trivselregler som även min hyresvärd länkar till på sin hemsida

Människor har olika referensramar. En del blir
störda av sådant som andra inte bryr sig om. En
del är kvällsmänniskor, andra trivs bäst i arla
morgonstund. För att ett myller av olika människor
ska fungera tillsammans och trivas bra, krävs
alltså att man tar hänsyn till varandra – både inom
de egna väggarna och i gemensamma utrymmen.


Du har rätt till lugn och ro i ditt hem
Blir du störd, så ta i första hand kontakt med din
störande granne direkt. Om grannen ändå inte
upphör att störa dig, kontakta bostadsföretaget.
Exempel på störningar kan vara:
– Någon spelar musik på mycket hög volym.
– En hund skäller högt och länge.
– Någon duschar eller tappar upp vatten
mitt i natten.
– Någon borrar, spikar eller bankar sent
på kvällen.
– Någon använder tvättmaskin nattetid.
Naturligtvis ska du och din familj kunna röra er
normalt i lägenheten utan att vara rädda för att
betraktas som störande. Men mellan klockan 22.00
och 07.00 bör du ta extra hänsyn och försöka vara
lite tystare.

Förvarna gärna grannarna
Förvarna gärna dina grannar om du ska ha fest
eller om du till exempel behöver borra för att sätta
upp tavlor sent någon kväll. Hörs mycket ljud
från din eller grannens lägenhet, kanske ni kan
diskutera er fram till lösningar som passar alla.
Dina gäster är ditt ansvar
Du har även ansvaret om dina gäster stör – både
i lägenheten, i trapphus, ute på gården osv.
Störningsjouren – om inget annat hjälper
Är störningen kraftig och inträffar efter kontorstid,
så kan du ringa störningsjouren (se telefonkatalogen
eller information på bostadsföretagets
webbsida eller kundtidning). Tala om namn,
adress och telefonnummer, vad som händer
och vem som stör dig. En hyresgäst som återkommande
stör sina grannar kan förlora rätten
till lägenheten.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav LarNor » 2012-04-13 11:16:54

Låter som din hyresvärd har en del förnuft i alla fall.
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Miche » 2012-04-13 12:55:48

@Vixxon, eftersom din hyresvärd hänvisar till störningsjouren så kontakta dem nästa gång. Gör även ljudinspelningar (gärna med mobil) så att tidpunkt framgår av inspelningen, eventuellt kan du filma så att man får en klocka i bild, ex.vis från TVn så man ser vilken tid på.dygnet det är.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav matterik » 2012-04-13 13:15:09

Flytta till ett ställe där man får vara ifred.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Nattmaran » 2012-04-13 15:20:08

Jag undrar lite över den här tråden. Grannar som stör och vilka ljud man ska eller inte ska tåla är ett vanligt ämne (googla "störande grannar"). Utan att vilja värdera några enskilda inlägg så känns det som om vi tenderar att glömma bort att det här med ljud och boende ofta är så mycket mer knepigt för människor med aspergers. Visst finns det griniga grannar som inte tål något men för någon med aspergers kan många ljud vara en riktigt otäck plåga. Innan vi börjar flytta skuldbördan fram eller tillbaka så vore det bra att ha i åtanke. Det här är ju inte ett aspergerforum för inte.
Nattmaran
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-01-10

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-13 15:22:45

Funderat på att skaffa en sån där decibelmätare och filma när dom drar igång så man kunde visa hyresvärden.

@matterik, hade jag råd skulle jag köpt mig en gård redan nu men det är fortfarande några år kvar innan jag har kapital för att skaffa det.

Har haft andra grannar som bott ovanför innan dom aktuella och det har aldrig varit några problem tidigare, ingen annan av mina grannar har heller så stökiga grannar som jag. Hälsar ofta på hos andra i samma område och hemma hos dom är det minsann tyst alla tider på dygnet. Inte som hemma hos mig. Jag drog nitlotten när jag fick nuvarande familj som grannar.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in