Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Bastuper » 2012-04-14 16:58:32

Jag fickpsykbryt på min f.d. vän som nu brutit kontakten med mig eftersom
jag varit sjuk en tid och isolerat mig hemma, han vägrar komma hit och hälsa på.....
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav dreamtears » 2012-04-15 18:32:57

Jag blev så frustrerad när jag läste den här tråden att jag var tvungen att skapa ett konto och ärlig talat skiter jag i om ni spärrar kontot efter det här inlägget, för även om folket här verkar trevliga så är moderatörerna rena idioter!! (där bröt jag en forumregel, tack för varningen, den kan ni stoppa upp nånstans)

Vart tusan lärde ni er att läsa, i idiotskolan? många av er har skrivit att klarar man inte av att bo i flerfamiljshus så kan man flytta in i en stuga nånstans, oftast kräver det att man då köper stugan själv (inte så många som hyr ut och får de en nysning om att personen som vill hyra har en psykisk diagnos så blir uthyrningen minimal), jag vet inte hur många av er har så mycket pengar, men jag har garanterat inte det och vixxen inte heller, även om hon sparar ihop till det (smart kvinna)

Vixxen skriver FLERA GÅNGER I FLERA INLÄGG att det hon störs mest utav är väsnandet som sker PÅ NATTEN VARJE NATT när det enligt alla lagar ska vara TYST!! Nån skrev att barn kan ha mardrömmar och har ungen det varje natt så är det nåt fel på ungen och h*n bör gå i terapi, för den ungen är det synd om, men nu är det inte ett barn Vixxen hör utan vad hon kallar för möbelflyttning och jag tror henne.

Hon har trots allt bott i den lägenheten i 11(!) år, verkar omtyckt av de andra grannarna och haft andra grannar ovan henne som inte har stört henne, så varför ska hon flytta bara för att en hänsynslös barnfamilj har flyttat in, där de vuxna är värre än barnen? För det verkar många av er också ha missat, det är de VUXNA som Vixxen tycker är värst, inte barnen.

Sen kan jag berätta att man kan visst uppfostra barn trots att det är nåt "fel" på den, min mamma t ex lyckades jävligt bra med sina 3 pojkar och lilla jag med AS, vi visste hur man visade hänsyn och eftersom vi var så många och mina föräldrar visste att pojkar gärna väsnades så skaffade VI hus, just för att inte störa någon och bryta mot lagar, så enligt mig så ska barnfamiljen flytta till hus om de inte kan uppföra sig som folk och uppfostra ungarna. För fan, min bror har en liten 2åring och hon verkar mer uppfostrad än hela den där jävla familjen, så det går! Det är bara lata föräldrar som påstår annat!

Ok, Vixxen gjorde lite fel med blodet och allt det där, men får man en blackout så kan man inte direkt tänka, vilket Vixxen också har påpekat flera gånger och hon har t o m papper på att hon kan få såna blackouts. Och hyresvärden ställde sig trots anmälan på Vixxens sida, det borde säga er något.

Det här är rena mobbningen mot Vixxen av folk som verkar vara analfabeter, vilket inkl moderatörer och tekniker och vad fan annat och det gör mig så jävla förbannad att jag inte kunde hålla käft och skiter ärligt talat i konsekvenserna.

Vixxen, om du vill hänga på ett AS-forum med vettiga moderatörer så är du välkommen till aspieforum.se, för de som är här är bara för mycket


mnordgren:

Om man har synpunkter på modereringen så går det utmärkt att framföra det utan att ta till förolämpningar. Det här är dessutom inte rätt plats att kommentera modereringen.

Det här är en varning.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
dreamtears
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2012-04-15

Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxna » 2014-05-09 15:22:39

Vixxon;

SKulle behöva prata privat med dig.. Bor själv i Söder, Skåne och har flyttat in i en lägenhet med grannar from hell ovanpå. Tidigare bodde jag i en lägenhet två områden bort dit det flyttade en ***Borttaget*** familj som trots varningar från värden och att hela huset klagade, bor kvar än idag. Vi var två våningar som inte orkade utan flyttade och lägenheten jag hittade blev jag LOVAD skulle vara tyst. Det är den långt ifrån med en ung ***Borttaget*** kille på bara 24 ovanpå.

Respekt? Hänsyn? Inte då!

Om vi säger såhär så en dag efter att värden ringt och varnat honom, höll han en brakfest till 6 på morgonen. Samma sak nästa varning men då barnaskrik hela dagen. (Ja, på något sätt är det ett barn inblandat där också samt en sambo man aldrig blir klok på om hon bor där eller inte. Däremot hör man bråken när hon är där.)

Vad gjorde DU, Vixxon? Tog du dig därifrån eller vad hände? Kan du om du avslutat medlemsskapet skapa ett nytt, och ge mig din mailadress så at vi kan prata? Är dödligt nyfiken på detta då jag sitter i den sits jag gör och helst skulle behöva hyra ett rum för att komma bort och få tyst.

atoms -

Jag har tagit bort ett par uppgifter om de i inlägget nämnda personerna; uppgifterna var för generaliserande.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Vixxna
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-05-09

Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav dasunbedingte » 2014-05-09 15:39:53

Vixxna skrev:Vixxon;

SKulle behöva prata privat med dig.. Bor själv i Söder, Skåne och har flyttat in i en lägenhet med grannar from hell ovanpå. Tidigare bodde jag i en lägenhet två områden bort dit det flyttade en ***Borttaget*** familj som trots varningar från värden och att hela huset klagade, bor kvar än idag. Vi var två våningar som inte orkade utan flyttade och lägenheten jag hittade blev jag LOVAD skulle vara tyst. Det är den långt ifrån med en ung ***Borttaget*** kille på bara 24 ovanpå.

Respekt? Hänsyn? Inte då!

Om vi säger såhär så en dag efter att värden ringt och varnat honom, höll han en brakfest till 6 på morgonen. Samma sak nästa varning men då barnaskrik hela dagen. (Ja, på något sätt är det ett barn inblandat där också samt en sambo man aldrig blir klok på om hon bor där eller inte. Däremot hör man bråken när hon är där.)

Vad gjorde DU, Vixxon? Tog du dig därifrån eller vad hände? Kan du om du avslutat medlemsskapet skapa ett nytt, och ge mig din mailadress så at vi kan prata? Är dödligt nyfiken på detta då jag sitter i den sits jag gör och helst skulle behöva hyra ett rum för att komma bort och få tyst.


Om du har dokumenterade svårigheter med exempelvis sinnesintryck och har ett bostadskontrakt, så har du rätt att ansöka om bostadsanpassning som kan underlätta - alternativt om inte hyresvärden har en lägenhet som uppfyller kraven utan anpassning. När en bor i flerfamiljshus - eller i täta bostadsområden för den delen - så får en stå ut med oväsen. Tyvärr. Dock har en rätt till kompensation om det störande pågår en längre tid och bedöms som synnerligen allvarligt, medvetet eller av slarvigt beteende. Du kan även kontakta din kommuns miljökontor. En arg lapp i trappuppgången är en klassiker annars. ;)

Jag har själv bott i flerfamiljshus med grannar som betett sig vedervärdigt (ska vara ärlig och säga att en själv betett sig kasst som respons). Vissa grannar, även om flera lägenheter ifrån, har stört mig och övriga i området vid flertalet tillfällen under ett och samma år, att det blir löjligt att ens nämna alla gånger. Dock så händer ingenting. Störningsjouren kommer, de får betala utryckningsavgiften, i vissa fall blir de prickade av bostadsbolaget för störande beteende - är det tillräckligt illa - kontakta polisen, be att de upprättar en anmälan om brott mot allmän ordning.

Barnaskrik tillhör vad som är normalt. Om du/ni misstänker att barnet far illa/skriker skäligt mycket, så kan det vara ett fall för socialtjänsten. Ja, du kan anmäla till socialtjänsten anonymt.

När jag bodde i ett kvarter med ungdoms -och studentlägenheter, så ringde jag en gång när en tentafest gått långt överstyr. Mycket folk som sprang hur som i svalen/trappen, stank av jazztobak och alkohol från utsidan/svalen, hög musik följt av hormonstinna vrål... ja, ni fattar, ekonomstudenter hade fest. Efter ha bett de snällt hålla ljudnivån nere - så ringde jag (och andra) jouren. De kom omgående - gick in via lägenhetens fönster - stängde av spelare och bad alla hålla käften. Problem fix'd.

Sen var hen som bodde i lägenheten rätt arg. Skrek och dunkade näven i väggarna... sa något om en måste tåla fester i ungdomskvarter. Dagen efter mötte jag hen i trappuppgången, hen hälsade blygt och stirrade ned i marken. =P Hade hen bara lyssnat första gången, så hade jag inte ringt.

http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga ... -anda.aspx
http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga ... -stor.aspx
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxna » 2014-05-09 16:39:54

Vixxon skrev:Spelar egentligen ingen roll om barnen är sjuka friska hela trasiga eller vad det än är.
JAG ska inte få mitt liv förstört för att DOM inte kan hålla ljudnivån på en lämplig nivå.

Sen får NI föräldrar tycka vad fan ni vill, sorry, men så är det, jag skiter fullständigt i vilka orsakerna bakom är det ska vara lugnt och stilla mellan 22:00 - 07:00 och övriga tider ska det inte höras någonting annat än normala ljud som uppstår i ett normalt liv i ett normalt hushåll. Det innebär inte ett konstant springande runt runt i 1-2h i sträck. Hörde att ungen ramlade av nån möbel (?) runt 06 imorse, efter att den återigen väckt mig med sitt spring runt 05. Blev ett jävla skrik och gråt och jag hoppades innerligt att den kanske skulle dö. Så långt har det gått. Jag som älskar barn har nu börjat fantisera om att dom ska dö eller liknande.

Så lägg ner alla era teorier om orsaker, för mig har dom NOLL betydelse. det enda JAG bryr mig om är att JAG får vad jag betalar för varje månad - en lägenhet som JAG kan bo och leva i utan att behöva drivas till fullkomlig vansinne av efterblivna grannar och deras ouppfostrade barn.

Game on bestämde jag idag. Nu blir det till att ringa SOC efter att jag återigen kontaktat hyresvärden och förklarat vad det är som gäller.


INFO: Barnen är 1 och 5 år gamla, de går INTE i skolan. Oväsendet under påsken och som återkommer VARJE kväll/natt är ljudet av möbler som flyttas runt TUNGA möbler INTE påskfirande eller barn. Så sluta försök resonera kring detta det finns inga rimliga skäl till dom att föra sånt oväsen. Inget annat än att de är korkat vitt slödder som vägrar inse att dom inte är de enda människorna i världen och som uppenbart är kapitalt värdelösa som föräldrar och förebilder. Hoppas SOC tar ungarna ifrån dom det är vad dom förtjänar.

Damn, läs igenom hela tråden om ni ska yttra er all info finns redan där. Eller låt bli att knappa på tangenterna. Är supergrinig idag eftersom jag inte fått sova på två dygn och jag MÅSTE ha minst 10h sömn varje natt enbart för att orka existera.


Liknande hade jag i förra lägenheten. En ***Borttaget***-familj hade två barn som blev tre och givetvis skulle bli fyra inom kort eftersom de tänkte att ju fler ungar de skaffar, desto bättre bostad får de av kommunen. (Jo, de har själv sagt detta till en av grannarna.)

Ungarna var varken på dagis, skola eller gick ut om dagarna och den störste, pojken, stod och roade sig från 5 på morgonen till 21 på kvällarna, varje dag utom söndag då pappa var hemma, med att öppna och smälla igen ytterdörren av all sin kraft. Detta var i en loftgång och vi hade alla sovrummen ut mot gången och så fort man somnat vaknade man av ett PANG! Oftast kunde man inte ens somna in, man hann inte innan smällen kom igen. :(

De tog noll hänsyn till oss andra och körde regelbundet ut pojken att kissa i trappan. Värden varnade men inget hände efersom de hade barn och kommunen betalade för lägenheten. De var ute efter lägenheten på 1:a våningen (en fyra med trädgård) och sa åt ***Borttaget*** familjen som bodde där att de skulle jävlas till de flyttade för de skulle ha deras lägenhet. Följaktligen klippte de upp hela deras staket en natt, slängde in glödande fimpar i brevinkastet, slängde ner använda blöjor och bindor i trädgården och väsnades allt de kunde med öppna fönster för att det skulle låta mer.

Efter ett tag hade de ett pojkgäng i skolan att misshandla ***Borttaget*** familjens son till den punkt att han fick en hjärnskada vården inte vet om läker. Både rektorn, gympaläraren och läraren stod och såg på innanför dörrarna men ingen av dem agerade under tiden han blev misshandlad. Och detta är en mycket skötsam, respektfull liten plugghäst till kille. Finns inte ens chans att han hade några fiender. Han visste inte ens vilka de var. Nu fick han betala med sin hjärnkapacitet för att ***Borttaget*** ville ha hans familjs lägenhet. Att det finns ett kösystem och att man inte bara kan få ta över någon annans lägenhet förstod de inte och brydde sig inte om när andra förklarade.

Såvitt jag vet bor de kvar och jävlas än idag. ***Borttaget*** familjens kvinna lever i misär och hon var sjuk sedan innan och mår nu ännu sämre. Men det får tydligen fortsätta.

Vet att socialen är inkopplad men det har inte skett någon förändring hos barnen utan de är fortfarande hemma (den äldste är väl fem nu) och det går till som vanligt. Så fastän två våningar med folk flyttade p.g.a. dem, bor de kvar. En äldre dam som bott där i 15 år flyttade, grannen bredvid dem hade bott där sedan 1985, hon flyttade in till en kompis.

Och JA; vi sade alla åt dem om problemet och mamman svarade så fint så att hon skulle säga åt honom men ingenting hände. När jag flyttade skällde jag ut dem och fick som svar att "Men dy inte sakkt!" "JO, jag har sagt åt er FEM gånger!" Hon låtsades omedveten trots att vi haft diskussioner där jag gett henne tips om hur hon kunde göra för att förhindra hans smällande. (Lås dörren, lägg nycklarna på hatthyllan där han inte når.)

Så går det till, Fru Gill, i Sveriges land..här är tydligen allt välkommet bara man betalar hyran!

atoms -

Jag har tagit bort några uppgifter om de i inlägget nämnda personerna; uppgifterna hade en polariserande inverkan som inte passar här.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Vixxna
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-05-09

Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxna » 2014-05-09 16:50:18

Dasun:

Lider inte a AS själv så har inte de rättigheter jag annars kunnat ta del av men även vi utan as störs något ofantligt. :( Däremot har du rätt om miljökontoet, ska inlämna en klagan till dem på Måndag. Det är väl en början åtminstone.

I värsta fall får jag punga ut med dubbla hyror och hyra något annat där jag faktiskt kan vistas utan problem. Inte för att jag egentligen har råd, men..Är man desperat så är man.

Förstår dig i att du dunkar tillbaka, man blir så j** irriterad och arg! :-)Raging Helt normal reaktion.

Ser att det inte hjälper att ha en störningsjour heller. Vi är inte kopplade till någon sådan och polisen kommer inte ens om det är inbrott på G så dem kan man glömma. Värden är den enda man kan vända sig till..Och så då Miljökontoret förståss. Man ska skriva ner när man störs va? Vet att vi fått upp en arg lapp i trappan om att fler störs av samma ljud som jag men inget händer för det så nu har jag svarat på lappen och berättat just vilka det är som håller på. Hoppas jag får respons så vi är två emot detta hemska plågande dag som natt.

Så underbart när det verkligen HÄNDE något för dig, DaSun! Så ska det ju gå till men tja..i deta fallet händer inget trots tre varningar.

Mig veterligen får man två muntliga varningar, sedan tre skriftliga och vid e tredje skriftlig varning kan man vräkas. Men nu jobbar ju vörden ihop med socialtjänsten för att motverka vräkningar så vräkta lär de alrig bli, samma som i det förra området. Vad f*n ska man egentligen ta sig till?! :-)Crying
Vixxna
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-05-09

Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Moggy » 2014-05-09 17:03:27

Du har inte AS men du väljer att regga dig här för att bumpa en två år gammal tråd om en händelse som lär vara överspelad nu? Bråk med grannar är ett vanlig ämne på nätet så vad fick dig att komma och och dra upp just den här tråden?
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav gadas » 2014-05-11 18:58:02

Vixxon skrev:Idag kommer två poliser och vill förhöra mig om incidenten, jag bjöd in dom och svarade villigt på alla frågor.


Typiskt det svenska s k rättssamhället!

Det är du som är brottsoffer, då ger sig polisen på dig. Det är nog en 'logik' vi måste lära oss. Polisen får inte ge sig på gärningsmän, de har rättigheter.

Typiskt är också att ingen lyfter ett finger innan man gör något handgripligt - och sedan påstår de att de inte gillar handgripligheter!!
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in