Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-03 11:34:19

Chrilleb skrev:@Vixxon, oj oj oj , tragiskt att det ska hamna tillbaks på en själv som lider, och blir uppprovocerad kanske av grannar som stör.


Det går att anmäla sånt här till din fastighetsvärd.



Mvh
C


Det är anmält talade med hyresvärden idag och grannen har fått en varning.
Dom ska även göra hembesök hos henne och se vad det är som pågår däruppe.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Iridia » 2012-04-03 12:14:41

Bra!
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav MsTibbs » 2012-04-03 17:50:15

Jag skulle inte varit spydig mot poliserna, både rent mänskligt men också vad de skriver är viktigt iom anmälan.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Parvlon » 2012-04-03 18:05:35

Miche skrev:Självklart ska man anmäla, det är för barnens skull, de far illa av att aldrig få komma ut!

Anmälan kan göras helt anonymt, ex.vis kan man posta ett brev undertecknat En orolig xxxbo (där xxx är området man bor i), det går även att maila anonymt (det finns en del gratis tjänster på nätet för det, jag har själv gjort en sån anmälan, det barnets båda föräldrar sitter i fängelse nu, inte pga anmälan, men nog ger den bekräftelsen en känsla av att jag gjorde rätt som anmälde).
Skrämmande.

Vixxon skrev:Folk som ursäktar med att det inte går att uppfostra barn är folk som inte ska ha barn. Har man stökiga barn - köp hus på landet. Har ni inte råd med hus, skaffa inte barn! Om jag ville störas av skrikande springande barn dagarna i ända skulle jag skaffat egna barn ffs.
Du är den sista jag skulle frågat om råd innan jag skaffar barn faktiskt. Känn dig ärad. :-)Happy
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Savanten Svante » 2012-04-03 18:14:20

Vixxon skrev:en inramad bild rasar nerifrån min vägg, glaset krossas och jag får sår på handen.


Att dom bankar så jävligt att saker ramlar ner och att du sagt till tidigare måste ändå tala till din fördel?
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-03 18:14:44

Hahaha nej det är nog inte många som skulle våga be mig om råd i att uppfostra barn risken finns att de skulle få ungar som ställer upp sig i militärformation varje morgon med färdigbäddad säng ;) :lol:

Jag var inte spydig mot poliserna jag var bara jag, en nedtonad version av mig själv iaf, jag är otroligt arrogant och enerverande om jag är mig själv fullt ut :P 8)
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-03 18:16:07

Savanten Svante skrev:
Vixxon skrev:en inramad bild rasar nerifrån min vägg, glaset krossas och jag får sår på handen.


Att dom bankar så jävligt att saker ramlar ner och att du sagt till tidigare måste ändå tala till din fördel?


Nu när dom fått all fakta om läget så ska det ju väga tungt tycker man.
Jag har iaf inte fått någon tillsägelse utav hyresvärden det blev grannen som blev varnad.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Nattmaran » 2012-04-04 9:18:16

Så bra att du bjuder grannen på motstånd. Oftast är det den som störs som får ge upp eller flytta. Att få psykbryt på en störande granne är inte konstigt alls; snarare ett sundhetstecken Skulden ligger helt hos grannen som plågat sin omgivning med oljud. När jag själv en gång gick till hyresvärden på grund av en störande granne, fick jag rådet att köpa hus istället. Visst... jag läste halvtid på komvux då och hade 3500 i månaden att leva på.
Nattmaran
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-01-10

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-04 11:28:37

Är jävligt glad över att jag mailat hyresvärden flera ggr innan så att dom vet att jag upplevt grannarna som störande under en längre tid. När jag till slut fick fnatt och grannen anmälde till polisen och trodde hon skulle slippa Mig så fick hon sig en jävla wake-up call när hyresvärden istället gjorde det rätta och tog min sida i ärendet.

När polisen var här så sa den ena att jag skulle tänka på mitt humör och att det kunde ge mig problem så att Jag kunde bli vräkt. Det tror jag knappast, sa jag till honom. Dumskallen gick väl på käringens snyfthistoria om den stora hemska Vixxon (jo jag kallas det privat också av vissa) som kom upp och pustade och frustade så att hennes dörr nästan föll omkull. :roll:
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav nano » 2012-04-04 16:46:58

Jag har snälla tysta grannar, iofs blev en granne tagen av insatsstyrkan en morgon av någon anledning och då lät det minnsann men det var ett undantag.
Hör ibland grannen under mig ha trevligt men då får jag lyssna noga för att höra, det är inte det minsta lyhört hos mig, det finns även sådana lägenheter, ett miljonprogramsområde.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Savanten Svante » 2012-04-04 23:22:10

Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav emer2 » 2012-04-05 1:11:33

Lider med dig. Skulle helt klart vilja bo i ljudsanerade hyreshus, och glatt betala extra för det. Har precis fått en ny granne som underhåller med piano, skrålande samt pedalstampande, suuuccckkk! :-)004
Och snart är det sommar, alla stereosadisters högsäsong. :-)096
emer2
 
Inlägg: 520
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Sthlm

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav plåtmonster » 2012-04-05 2:06:25

Kan man inte montera en ljudaktiverad vibrator modell stor? :twisted:
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav LarNor » 2012-04-05 22:59:35

Jag känner igen mig så i dig Vixxon. Ilskan är en förbannelse som vi båda dras med. Jag har aldrig haft något stort problem med högljudda grannar och du verkar mycket mer ljudkänslig än mig, men alla känslor du beskriver är på pricken mig.
Poliserna verkade inte lika förnuftiga som dom jag blev förhörda av, dom visade också sin leg det första dom gjorde när dom kom.

Hoppas det här går bra nu. Du ska inte behöva flytta.
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Nefarious » 2012-04-05 23:26:36

Vixxon skrev:Folk som ursäktar med att det inte går att uppfostra barn är folk som inte ska ha barn. Har man stökiga barn - köp hus på landet. Har ni inte råd med hus, skaffa inte barn! Om jag ville störas av skrikande springande barn dagarna i ända skulle jag skaffat egna barn ffs.


Man kan inte kräva att grannarna, särskilt då små barn, ska vara knäpptysta dagtid. Om du är så ljudkänslig så är det du som får flytta ut på landet.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-06 10:03:20

Nefarious skrev:
Vixxon skrev:Folk som ursäktar med att det inte går att uppfostra barn är folk som inte ska ha barn. Har man stökiga barn - köp hus på landet. Har ni inte råd med hus, skaffa inte barn! Om jag ville störas av skrikande springande barn dagarna i ända skulle jag skaffat egna barn ffs.


Man kan inte kräva att grannarna, särskilt då små barn, ska vara knäpptysta dagtid. Om du är så ljudkänslig så är det du som får flytta ut på landet.


Knäpptysta behöver dom ju inte vara men att springa runt runt i timmar eller sitta och hamra i golvet är inte acceptabelt. Har man som förälder inte kunskap och medel nog för att kunna uppfostra och aktivera sina barn på ett sätt som gynnar både barnen och omgivningen så ska man inte bo i flerfamiljshus. Då ska man köpa hus på landet. Har man inte råd med det ska man inte skaffa barn.

Om jag vill störas av oljud från barn så skaffar jag egna. Jag ska fan inte behöva stå ut med nån annans ungar. Ditt tänk är typiskt för lata föräldrar som inte klarar av sina ungar, dom lägger ansvaret på andra istället för att sköta sitt jobb som förälder.

Det är inte jag som stör varför ska jag flytta på mig?? Det var det mest idiotiska jag hört. Lika efterblivet som att tvinga mobbade barn byta klassrum och låta antagonisten få vara kvar. Man belönar upprorsmakaren och straffar offret. Vad är det för idiotiskt resonemang.

Tack och lov har jag en hyresvärd som inte delar ditt korkade tänk. Grannen har fått sina varningar nu är hon rädd om sitt hem och sin familj ser hon till att inte väcka mig mitt i natten igen med sitt jävla bankande. Vilket hon gjort nu två nätter i rad TROTS varning från hyresvärd och hela incidenten denna tråd skapades kring. Detta är en i särklass efterbliven korkad oansvarig *BEEP* käring som snart åker ut med feta arslet före. Hoppas soc tar ungarna ifrån henne så dom kan få ett stabilt bra hem att växa upp i.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-06 10:11:57

LarNor skrev:Jag känner igen mig så i dig Vixxon. Ilskan är en förbannelse som vi båda dras med. Jag har aldrig haft något stort problem med högljudda grannar och du verkar mycket mer ljudkänslig än mig, men alla känslor du beskriver är på pricken mig.
Poliserna verkade inte lika förnuftiga som dom jag blev förhörda av, dom visade också sin leg det första dom gjorde när dom kom.

Hoppas det här går bra nu. Du ska inte behöva flytta.


Min situation har inte rubbats på något sätt. Jag bor här och kommer fortsätta bo här tills jag får ihop pengar att köpa mark och en gård med. Och det lär dröja minst fem år till.

Tillägger också för alla som inte verkar begripa sig på ordningsreglerna i hyreshus, de kan variera från hyresvärd till hyresvärd, men hos oss gäller det bla att hela huset ska vara lugnt och stilla, man får inte föra oväsen som kan störa grannar mellan klockslagen 22:00 - 07:00. Under dom timmarna får man inte borra, dammsuga, tvätta i maskin, diska om det låter, ingenting som kan höras av grannen intill så att dom blir störda. Där jag bor är det stenhårt med att man sköter sig, det är en skötsam ort med en (för det mesta) korrekt och sträng hyresvärd i en kommun det är svårt att få hyra i. Man måste redan stå skriven här eller jobba här för att ha chans att hyra nån av de få hyresrätter som finns i just min lilla ort. Resten är villaområde och bostadsrätter. Det är ett privilegium att få hyra här - inte en rättighet.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav marxisten » 2012-04-06 22:38:53

nano skrev:iofs blev en granne tagen av insatsstyrkan en morgon av någon anledning och då lät det minnsann men det var ett undantag.


Vad i helvete hade han gjort? Insatsstyrkan skickas ju inte ut på rutinuppdrag precis... Släpptes han senare f.ö.?
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav marxisten » 2012-04-06 22:42:46

Vixxon skrev:Folk som ursäktar med att det inte går att uppfostra barn är folk som inte ska ha barn. Har man stökiga barn - köp hus på landet. Har ni inte råd med hus, skaffa inte barn!


Uppfostra barnen så de ej är stökiga? Du med NPF om någon borde väl inse att det kan finnas mer än uppfostringsproblem bakom att barnen är stökiga, ex. ADHD... Så länge de är stökiga på dagen gör det väl inte så mycket, de är faktiskt barn vi snackar om. De leker och stökar. Anser det är lite sundhetstecken om barn är livliga ärligt talat, om de är för tysta blir man ju nästan orolig för dem. Däremot så bör de vara tysta på natten (då skall barn sova!).

Om du inte tål barnskrik bör du inte bor i stan snarare utan flytta ut på det sköna landet. Här är det tyst och lugnt.

Vi kan ju ställa en liten fråga till folket med ADHD här på forumet. Frågan är: hur många av er med ADHD var tysta små krabater som små som alltid lyssnade på era föräldrar? Jag var det iaf inte. :mrgreen:

F.ö. vill jag säga jag förstår din reaktion på dina grannar fullt ut, grannar som för liv på natten är det värsta som finns. Däremot så tycker jag din reaktion inte var den bästa (vilket du själv insett), även om jag kan förstå de är svårt att kontrollera känslorna vid sådana tillfällen. Vore bättre du ringt störningsjouren eller polisen så de hade knackat på. När pappa blå kommer brukar de flesta bli tysta.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Vixxon » 2012-04-07 13:09:49

Jag har ADHD och var allt annat än ett stillasittande barn. Därför spenderade jag all min tid utomhus, klättrade i träd, hamnade i slagsmål och tja rörde på mig tills jag inte orkade göra det mer :D Hade nån försökt tvinga mig vara inomhus från morgon till kväll hade jag nog tagit ett svanhopp ut genom fönstret :lol: Skolan löste min hyperaktivitet med att låta mig ha musiklektioner en gång i veckan med början i lågstadiet. Kan nån gissa vilket instrument jag valde? :lol:

Hos mig är det faktiskt dom vuxna som stör inte barnen. Som inatt då vaknar jag återigen strax efter midnatt av att dom fått för sig att möblera om däruppe...?? Ett helvetes dunsande och knirrande när möbler släpas över golven lyfts up å släpps ner och om igen i ca en timme. Jo dom var ute på balkongen också som självklart råkar vara utanför/ovanför mitt sovrumsfönster. Jädra långhelg, måste stå ut med dom tills tisdag innan jag kan piska på hyresvärden att sätta fanskapen på plats en gång för alla. Blev payback när jag gick upp för ett par timmar sen, brukar inte gilla musik men blev sugen på att lyssna på ledmotivet till Game of Thrones på full volym via min hemmabio på 800W :D Sen blev det en resa genom 80 talets bästa med inslag av klassiskt och opera ala Sarah Brightman. tror jag fått det ur systemet nu.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Nattmaran » 2012-04-07 13:32:53

En vän till mig med intresse för elektronisk musik hämnades på sin granne genom att programmera fram en monoton och skärande sequenserslinga på en av sina synthar tidigt på morgonen efter att grannen haft ännu en av sina stökiga fester. Sedan åkte han till sina föräldrar och stannade där resten av helgen. Ingen annan än min kompis och hans granne bodde i den delen av huset så det var bara grannen som fick lida (i två dygn!).

Annars vore "kategorihus" ett vinnande koncept; särskilda hyreshus med hårdare regler än vanligt. Den enskilt vanligaste anledningen till varför folk i hyresrätt flyttar är på grund av störande grannar.
Nattmaran
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-01-10

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Björne » 2012-04-07 14:53:21

Köp öronproppar. Lite dyrare modeller för 300-400 kr dämpar ljudet utan att förvränga det.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav marxisten » 2012-04-07 15:56:15

Nattmaran skrev:En vän till mig med intresse för elektronisk musik hämnades på sin granne genom att programmera fram en monoton och skärande sequenserslinga på en av sina synthar tidigt på morgonen efter att grannen haft ännu en av sina stökiga fester.


Fy fan, det borde bryta mot mänskliga rättigheter. Utsättas för montona skärande synthslingor när man är bakis.

Stackars granne, men han lärde sig nog att inte störa mer.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Fick psykbryt på grannen är nu polisanmäld för ofredande

Inläggav Nattmaran » 2012-04-07 17:11:07

Jo, den grannen ångrade nog sin fest, men när det kommer till att hämnas störande grannar är det mesta tillåtet. Mina vänner är rätt kreativa på den punkten. När jag var hemma hos en annan vän höll han på att få psykbryt av barnfamiljen som bodde bredvid honom. Ungarna hade levt om och skrikit hela dagen och det dunsade i väggen. Till sist ställde han sig intill väggen och utstötte ett tio sekunder långt, oartikulerat vrål (jag överdriver inte). Det blev knäpptyst. Under den återstående timmen jag var hos honom hördes inte ett pip från grannen.
Nattmaran
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2012-01-10

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in