Uppenbarelser

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Uppenbarelser

Inläggav Miche » 2012-03-23 23:18:30

Issa Jesus skrev:satan/djävulen/lucifer har gjort gemensam sak med Jesus, de har trätt in i Jesus och nu är det Jesus som råder.

styrd av satan/djävulen/lucifer, då är det klarlagt att det är du (och inte jag) som springer ärenden åt mörkermakterna, du verkar kommit hit för att sprida de irrlärorna (som Arken, Livets Ord m.fl församlingar står bakom).

Jag kan inte tolka dina texter på något annat sätt!

Issa Jesus skrev:
Nefarious skrev:.. Är du helt sann, Issa?


mjo det är inget jidder jag kommer med, jag försöker va sann^^

Jag måste verkligen hålla med kullan här ovan, den här tråden tar nog snart tätpositionen som forumets mest komiska tråd.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 23:26:57

Miche skrev:
Issa Jesus skrev:satan/djävulen/lucifer har gjort gemensam sak med Jesus, de har trätt in i Jesus och nu är det Jesus som råder.

styrd av satan/djävulen/lucifer, då är det klarlagt att det är du (och inte jag) som springer ärenden åt mörkermakterna, du verkar kommit hit för att sprida de irrlärorna (som Arken, Livets Ord m.fl församlingar står bakom).

Jag kan inte tolka dina texter på något annat sätt!

Issa Jesus skrev:
Nefarious skrev:.. Är du helt sann, Issa?


mjo det är inget jidder jag kommer med, jag försöker va sann^^

Jag måste verkligen hålla med kullan här ovan, den här tråden tar nog snart tätpositionen som forumets mest komiska tråd.


ryck ut texter ur deras sammanhang, go ahead, men det är inte jag som förlorar på det.
det bjuder jag på^^ och om man är nog intresserad, så kollar man sammanhanget, vad som står och hur jag menade med texten.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav Flingan85 » 2012-03-23 23:33:10

kullan skrev:Denna tråden är ju riktigt komiskt. Fattar ingenting. :lol:


Du skrev precis det jag tänkte skriva Kullan! Jag fattar ingenting av denna tråd, känns som ett evigt svammel!! :D :D
Flingan85
 
Inlägg: 167
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Re: Uppenbarelser

Inläggav sugrövmanövern » 2012-03-23 23:37:07

Issa Jesus skrev:
ca skrev:Vilka är förresten mörkermakterna om nu Jesus och Satan är en och samma person (enligt IJ)?


satan/djävulen/lucifer har gjort gemensam sak med Jesus, de har trätt in i Jesus och nu är det Jesus som råder.
Ah, so that is why Jesus is a jerk :?:

Bild
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Uppenbarelser

Inläggav geocache » 2012-03-23 23:46:05

Issa Jesus skrev:tja, jag hoppas att ni kanske fick en aha upplevelse av det jag skrev.
jag kunde behållt infon, men jag tror ni kan ha nytta av den.

och eftersom jag tror på Gud, så följer jag det dubbla kärleksbudet.


"Dubbla kärleksbudet"... du menar "allt som ni vill att människorna ska göra er ska ni göra mot dem", förstår jag. Men åtminstone jag skulle aldrig ens komma på tanken att börja "predika" här om sådant som jag hör "min" pastor eller andra i församlingen berätta i de möten i Pingstkyrkan här som jag deltar i.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Uppenbarelser

Inläggav Bjäbbmonstret » 2012-03-23 23:50:58

Jag tycker inte alls den här tråden är komisk. Jag tycker att den är beklämmande. :(
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Uppenbarelser

Inläggav geocache » 2012-03-23 23:54:10

Jag ser inte heller något som helst komiskt i denna tråd...
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Uppenbarelser

Inläggav sugrövmanövern » 2012-03-23 23:55:34

Det som jag reagerar en smula negativt på är budskapen om den hotfulla guden. Tuktan och gudsfruktan, Jesus som shape shifter. Faktiskt inte så nice.
Tycker det finns tillräckligt med mörker och otrevligheter här i världen som det är.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Uppenbarelser

Inläggav geocache » 2012-03-23 23:56:21

KrigarSjäl skrev:Ja, det är väl värre att ignorera användare än att ifrågasätta det som skrivs?


Ja, det håller jag med dig om helt.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Uppenbarelser

Inläggav geocache » 2012-03-23 23:59:37

Issa Jesus skrev:
KrigarSjäl skrev:Aha-upplevelse av religiöst svammel?


jag anser att synsättet inte är ur religiös synvinkel, det funkar dynamiskt
hoppas ni förstår det jag skrivit.


Issa Jesus kommentar ovan förstår jag överhuvudtaget inte. De enskilda ordens innebörd inser jag naturligtvis, men den sammanlagda innebörden går mig förbi, hur jag än analyserar den meningen.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Uppenbarelser

Inläggav Deadly_Nightshade » 2012-03-24 0:13:50

Tycker faktiskt lite synd om såna som låser fast sig i ett tänkande och som nöjer sig med en förklaring. Att bibeln är fullsmockad med motsägelser och logiska hål (för att inte tala om predikan om en psykopat till gud som förespråkar alla möjliga hemskheter: från slaveri till mord av homosexuella) är ju bara början egentligen. Att adoptera en sådan tro tycker jag ärligt talat är snudd på bristfällig intelligens.

Låt honom vara tycker jag. Det är ingen av oss här som kan hjälpa den där människan. Han är för övertygad om att han har rätt oavsett vad ni säger.

(Jag har för övrigt inget emot spiritualism - det finns mycket gott där som kan ge mycket styrka. Det jag är emot är organiserad religion som hjärntvättar människor och drar ner deras intelligenser)
Deadly_Nightshade
 
Inlägg: 881
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Re: Uppenbarelser

Inläggav KaosPrinsessa » 2012-03-24 0:19:03

Issa Jesus skrev:a men asså visste du att man kan ha antingen bra umgänge med sin katt, eller dåligt umgänge?
här e ett exempel;
en jag känner har katt, kissen tigger mat (sheba) ofta och då blir min bekanta arg på katten å skriker åt den, det är dåligt umgänge med katten, för kissen kvider då, när matte besvarar kattens behov med att bli arg.
istället kunde hon säga, nej du får mer kattmat senare, och katten har ju torrfoder så det går ju ingen nöd på den. åså får den ju sheba ibland.

man behöver inte va arg i sitt umgänge, man når längre med att vara glad och göra goda saker för den man har umgänge med, (katten).


Eeeh alltså alla vet väll om att ett umgänge kan vara bra eller dåligt.
Förstår inte riktigt aha-upplevelsen i detta. o.O
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Uppenbarelser

Inläggav KaosPrinsessa » 2012-03-24 0:20:46

Äh faen. Känner mig mer förvirrad över den här tråden ju mer jag läser o.O
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Uppenbarelser

Inläggav Miche » 2012-03-24 5:27:25

Issa Jesus skrev:ryck ut texter ur deras sammanhang, go ahead, men det är inte jag som förlorar på det.
det bjuder jag på^^ och om man är nog intresserad, så kollar man sammanhanget, vad som står och hur jag menade med texten.

Det finns ju inget sammanhang i dina texter, det dyker upp vittnesbörd efter vittnesbörd om det i den här tråden, ingen förstår det du skriver.

Den enda logiska förklaringen är att du mår psykiskt dåligt:
Sök professionell hjälp!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-24 6:38:06

sugrövmanövern skrev:
Issa Jesus skrev:
ca skrev:Vilka är förresten mörkermakterna om nu Jesus och Satan är en och samma person (enligt IJ)?


satan/djävulen/lucifer har gjort gemensam sak med Jesus, de har trätt in i Jesus och nu är det Jesus som råder.
Ah, so that is why Jesus is a jerk :?:

Bild


dina illustrations bilder är tarvliga och tyder på låg EQ. du är inte rolig om du försöker va det.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav Meppe » 2012-03-24 7:41:58

Jag hade en uppenbarelse. IJ kallar det en uppenbarelse att det finns bra och dåligt umgänge. Jag har kallat det självklart så länge jag kan minnas, antagligen längre.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-24 8:12:56

mjo meppe, men för mig, som inte tar saker för givet, är tänket kring umgänget en uppenbarelse, jag har nu förstått hur jag ska relatera till andra, det såg jag inte tidigare. allt behöver inte gå in under "alvaret" det finns frihet under ansvar för er alla.
för mig^^
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav Micke » 2012-03-24 15:26:47

Jag tror att IJ har fått en glimt av något som är högst fundamentalt för oss (enligt vad jag tror), nämligen det att vi (på något slags fundamentalt plan) definierar vilka vi är genom hur vi relaterar till våra medväsen.

Och sedan detta att vi ofta kan välja hur vi skall agera eller reagera på något; att det ofta finns mer än ett sätt att (re)agera på. Är man medveten om detta och dessutom uppmärksam på sig själv, så har man ju möjligheten att omskapa sig till en mer konstruktiv/kärleksfull varelse om man vill. Och då menar jag inte ett omskapande utav ens självbild, utan att man faktiskt omskapar sig på ett fundamentalt (ett slags objektivt) plan.

Det här kanske inte är något nytt för dom flesta eller för någon, men när man får insikter (eller uppenbarelser) om sådant här så kan det leda till att sådana tankar blir intressantare och får en mer central roll i ens väsen, och att det blir en katalysator för personlig utveckling. Betydelsen av det för egen del bör alltså inte underskattas. Däremot är det inte så lätt att dela med sig utav insikter så att andra får någon som helst behållning utav det. Särskilt inte om man inte kan förklara det på ett bra sätt, utan det istället blir en fråga om auktoritetstro. Och att blint tro på auktoriteter är väl knappast aspergares främsta varumärke.

(Tyngdpunkten i IJ "glädjebud" tycks dock vara det att vi kan bli förlåtna om vi tidigare
handlat fel men nu slår in på en bättre linje. )
Micke
 
Inlägg: 3416
Anslöt: 2005-10-12

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-24 18:24:30

Micke skrev:Jag tror att IJ har fått en glimt av något som är högst fundamentalt för oss (enligt vad jag tror), nämligen det att vi (på något slags fundamentalt plan) definierar vilka vi är genom hur vi relaterar till våra medväsen.

Och sedan detta att vi ofta kan välja hur vi skall agera eller reagera på något; att det ofta finns mer än ett sätt att (re)agera på. Är man medveten om detta och dessutom uppmärksam på sig själv, så har man ju möjligheten att omskapa sig till en mer konstruktiv/kärleksfull varelse om man vill. Och då menar jag inte ett omskapande utav ens självbild, utan att man faktiskt omskapar sig på ett fundamentalt (ett slags objektivt) plan.

Det här kanske inte är något nytt för dom flesta eller för någon, men när man får insikter (eller uppenbarelser) om sådant här så kan det leda till att sådana tankar blir intressantare och får en mer central roll i ens väsen, och att det blir en katalysator för personlig utveckling. Betydelsen av det för egen del bör alltså inte underskattas. Däremot är det inte så lätt att dela med sig utav insikter så att andra får någon som helst behållning utav det. Särskilt inte om man inte kan förklara det på ett bra sätt, utan det istället blir en fråga om auktoritetstro. Och att blint tro på auktoriteter är väl knappast aspergares främsta varumärke.

(Tyngdpunkten i IJ "glädjebud" tycks dock vara det att vi kan bli förlåtna om vi tidigare
handlat fel men nu slår in på en bättre linje. )


jo, det du framför i inlägget visar på dynamiken i "tänket".
och en del av lösningen, är iaf för mig, är att gå till Herren med problematiskt umgänge, kanske det vatt jobbigt tidigare i ens liv, och Herren vill att vi ska få må gott.
du djuplodade på ett mkt bra sätt i tänket, tack för din input^^

önskar ju att ni verkligen förstår hur jag uppfattat denna uppenbarelse :-)154
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav LarNor » 2012-03-24 20:08:32

Issa Jesus skrev:dina illustrations bilder är tarvliga och tyder på låg EQ. du är inte rolig om du försöker va det.


EQ? Jag tror inte heller att det är hon som ritat dom.

Du säger att djävulen har "gjort gemensam sak med Jesus" och "trätt in i honom", kinky!
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-24 20:12:36

LarNor skrev:
Issa Jesus skrev:dina illustrations bilder är tarvliga och tyder på låg EQ. du är inte rolig om du försöker va det.


EQ? Jag tror inte heller att det är hon som ritat dom.

Du säger att djävulen har "gjort gemensam sak med Jesus" och "trätt in i honom", kinky!


den gröna pandan gjorde dig inte lyckligare.
varför gjorde du det!?
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav LarNor » 2012-03-24 20:41:09

Issa Jesus skrev:
LarNor skrev:
Issa Jesus skrev:dina illustrations bilder är tarvliga och tyder på låg EQ. du är inte rolig om du försöker va det.


EQ? Jag tror inte heller att det är hon som ritat dom.

Du säger att djävulen har "gjort gemensam sak med Jesus" och "trätt in i honom", kinky!


den gröna pandan gjorde dig inte lyckligare.
varför gjorde du det!?


Det var en genuin fråga, jag var osäker på om du skrivit (och menade IQ) eller om det fanns något som hette EQ som jag inte kände till (vilket det gjorde, kollade upp det nyss).

Gröna pandor vore häftigt. Men vad du menar har jag ingen aning om. Varför jag gjorde vad?
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Uppenbarelser

Inläggav lasseivägen » 2012-03-24 22:24:18

Min största uppenbarelse, stod jag nog själv för när min lite bjäbbiga distriktsköterska (hon med mitt blodtryck, som dessutom är välldigt trevlig) frågade mig om jag verkligen hade social fobi.
MIn förklaring, innehöll en del av förklaringen till att så många har missuppfattat mig.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-24 22:43:18

du skinnade din lillebror på alla hans pengar, för du ville ha den där gröna pandan
ni var på tivoli och du försökte vinna på spel.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Återgå till Intressanta intressen



Logga in