Uppenbarelser

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Uppenbarelser

Inläggav sugrövmanövern » 2012-03-23 16:00:19

Meppe skrev:Vad var originaltexten? :lol:
Det var ingen text från början. Endast texten "with you always" nere till höger. Det finns en serie bilder som heter Jesus - with you always. De visar människor i olika situationer där Jesus är med dem så att säga.

Men många har fått text, Jesus is a jerk kan man söka på om man vill se textsatta på engelska. Jag har ju lagt in en del sådana på forumet förut :P .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Uppenbarelser

Inläggav Meppe » 2012-03-23 18:12:20

Jag har noterat dina bilder och varit road. Nu blev jag nyfiken eftersom texten brukar vara svart.

Ska söka efter några medan jag väntar på att min kameras acku ska bli laddad.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Uppenbarelser

Inläggav geocache » 2012-03-23 19:18:52

Issa Jesus. Jag tycker du ska ta dig en funderare på om vi andra på forumet verkligen är så intresserade av att läsa berättelser om dina uppenbarelser som ger intryck av att bygga upp dig mera än det bygger upp oss. Kanske också ta reda på om någon av oss här vill veta mera om Jesus; i så fall finns ju möjligheten att ni i så fall diskuterar det hela via pm.

Att läsa dina inlägg om uppenbarelser du får känns som att få evangeliumet "nertryckt i halsen"... även om du har aldrig så kärleksfulla motiv till att skriva. Är det verkligen vad Jesus vill att du ska använda uppenbarelserna till???

Issa Jesus skrev:det ska du veta du som läser detta, Jesus ser dig och han vet allt om dig, och även du är värd att bli älskad! om du upplever förkastelse, så finns det en som alldrig överger nån!
å det är Jesus. Han älskar dig och han älskar mig, låtom oss bli goda herdar och så ut glädje till alla vi har umgänge med, låtom oss visa det bästa vi har å dela med oss av det goda i våra liv så vi stärker det som är gott och rent i världen,

låtom oss börja bygga!
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Uppenbarelser

Inläggav sugrövmanövern » 2012-03-23 19:38:02

Issa Jesus skrev:känner ni er fria? det är ett glädjebud ;)
Nej. Du upplever säkert eufori i din psykossjukdom nu när du skriver så här.

Själv känner jag mig just nu ganska illa omtyckt och paranoid. Mina uppenbarelser, eller ska jag säga budskap från mitt huvud och ibland från farsans tv, säger mig att de är ute efter mig. (Transportstyrelsen och psykiatrin just nu). Tar de väck mitt körkort är jag allt annat än fri och hänvisad till färdtjänst om jag har tur. Annars gruppboende för mongon.

Måhända kommer en dag när jag skriver en uppenbarelsetråd om någon sanning jag upptäckt och får för mig att det gäller fler än mig själv. Ber banne mig om ursäkt i förväg för detta.

Bild
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Uppenbarelser

Inläggav kullan » 2012-03-23 19:43:49

Jag fick just en uppenbarelse. Jag ser att sugrösmanövern har gjort ett inlägg. Det var min uppenbarelse.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Uppenbarelser

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-23 20:31:17

Jag vill också berätta om en uppenbarelse. Jag var och köpte nässpray och plötsligt lättade det och luften gick att andas igen.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Uppenbarelser

Inläggav LarNor » 2012-03-23 20:51:35

KaosPrinsessa skrev:Fattar ingenting av det du skriver o.O


Precis vad jag tänkte. Fattar inte någonting. Ser bara osammanhängande rappakalja. Jag kan inte ens se någon fråga.
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: Uppenbarelser

Inläggav Bjäbbmonstret » 2012-03-23 20:53:15

Jag tror inte att ni kommer någonstans med att hoppa på Issa Jesus med alla fel som ni hittar i hans texter. Ja det är jobbigt när folk tvingar på en budskap men i det här fallet så är det inte riktigt så. Det är faktiskt bara att låta bli att läsa hans trådar.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Uppenbarelser

Inläggav wuwei » 2012-03-23 20:55:46

Man kan betrakta nedskrivna uppenbarelser och predikningar som en typ av textgenre. Gjorde denna text som en övning på det temat. Tyckte den passade rätt bra här. Observera att texten från min sida betraktas som en typ av fiktion och inte nödvändigtvis överensstämmer med mina åsikter. Skrivövningen bygger snarare på allmängods.

Och till den som säger:
- Du är icke värdig då du inte tagit del av budskapet.
Vill jag säga:
- Döm icke.
Och till den som säger:
- Du är icke värdig då du inte tänkt dessa tankar.
Vill jag säga:
- Klandra icke.
Och till den som säger:
- Du är icke värdig då du inte är en av oss.
Vill jag säga:
- Uteslut ingen.

- Tro inte att ljuset endast lyser på den upplyste, tro inte att kunskap endast finns hos den lärde och tro inte att värde endast innehas av den som liknar dig.
Alla kan förnimma ljuset, för trots alla skiftningar, trots att det blir skymt, trots att det skiner olika starkt och ur olika vinklar är det dock alltid samma ljus.

Alla har kunskaper, för trots barnets brist på bokliga kunskaper och trots den lärdes överflöd så finns det en vetskap hos alla som går utanför detta. Denna vetskap är trons grund och även den som förnekar har den.
Alla är vi samma, och det är därför andras grymheter skrämmer oss eftersom de speglar våra egna, hur väl dolda de än är. Och i rättfärdigandet mördar vi oss själva, i vår självgodhet kvävs vi och i våra falska självbilder förblindas vi.

Detta vill jag förmedla till er så att ni kan förmedla det vidare: alla är välkomna, att komma och att gå, att tiga eller tala, att tro eller förneka. För ingen blir övergiven och ingen kommer undan.
wuwei
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2010-09-08

Re: Uppenbarelser

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-23 21:57:01

Bjäbbmonstret skrev:Jag tror inte att ni kommer någonstans med att hoppa på Issa Jesus med alla fel som ni hittar i hans texter. Ja det är jobbigt när folk tvingar på en budskap men i det här fallet så är det inte riktigt så. Det är faktiskt bara att låta bli att läsa hans trådar.

Det handlar inte om att "hoppa på" uta om att han får respons på sina inlägg, det är ju det forumdiskussion handlar om.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Uppenbarelser

Inläggav geocache » 2012-03-23 21:59:13

KrigarSjäl skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Jag tror inte att ni kommer någonstans med att hoppa på Issa Jesus med alla fel som ni hittar i hans texter. Ja det är jobbigt när folk tvingar på en budskap men i det här fallet så är det inte riktigt så. Det är faktiskt bara att låta bli att läsa hans trådar.

Det handlar inte om att "hoppa på" uta om att han får respons på sina inlägg, det är ju det forumdiskussion handlar om.


Klokt skrivet, KrigarSjäl.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Uppenbarelser

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-23 22:13:20

Ja, det är väl värre att ignorera användare än att ifrågasätta det som skrivs?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 22:37:14

tja, jag hoppas att ni kanske fick en aha upplevelse av det jag skrev.
jag kunde behållt infon, men jag tror ni kan ha nytta av den.

och eftersom jag tror på Gud, så följer jag det dubbla kärleksbudet.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav KrigarSjäl » 2012-03-23 22:39:45

Aha-upplevelse av religiöst svammel?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 22:43:13

KrigarSjäl skrev:Aha-upplevelse av religiöst svammel?


jag anser att synsättet inte är ur religiös synvinkel, det funkar dynamiskt
hoppas ni förstår det jag skrivit.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav KaosPrinsessa » 2012-03-23 22:44:10

Issa Jesus skrev:tja, jag hoppas att ni kanske fick en aha upplevelse av det jag skrev.
jag kunde behållt infon, men jag tror ni kan ha nytta av den.

och eftersom jag tror på Gud, så följer jag det dubbla kärleksbudet.


Vad är det som ska leda till en AHA-upplevelse?
Att all kontakt med annat levande är umgänge?
För det är ju inte direkt nått nytt.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Uppenbarelser

Inläggav Miche » 2012-03-23 22:45:12

Issa Jesus skrev:tja, jag hoppas att ni kanske fick en aha upplevelse av det jag skrev.

Jag förstår fortfarande inte budskapet du vill sprida, men å andra sidan kan jag inte med bästa vilja i världen påstå att jag är intresserad.

Jag är dessutom väldigt fascinerad av vad du beskyller mig för:
Issa Jesus skrev:då undrar jag, hur mår du egentligen miche?
du tampas med mycke mörker när du springer ärenden åt mörkermakterna.

Det finns ett antal medlemmar på detta forum som jag hjälpt med diverse olika problem, om du kallar det för att springa ärenden åt mörkermakterna så undrar jag verkligen vad din verksamhet kallas?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Uppenbarelser

Inläggav ca » 2012-03-23 22:47:05

Vilka är förresten mörkermakterna om nu Jesus och Satan är en och samma person (enligt IJ)?
ca
 
Inlägg: 1200
Anslöt: 2011-01-03
Ort: Skåne

Re: Uppenbarelser

Inläggav sugrövmanövern » 2012-03-23 23:06:33

Mystiken tätnar. Jag undrar samma sak som ca......
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 23:08:01

KaosPrinsessa skrev:
Issa Jesus skrev:tja, jag hoppas att ni kanske fick en aha upplevelse av det jag skrev.
jag kunde behållt infon, men jag tror ni kan ha nytta av den.

och eftersom jag tror på Gud, så följer jag det dubbla kärleksbudet.


Vad är det som ska leda till en AHA-upplevelse?
Att all kontakt med annat levande är umgänge?
För det är ju inte direkt nått nytt.


ja men asså visste du att man kan ha antingen bra umgänge med sin katt, eller dåligt umgänge?
här e ett exempel;
en jag känner har katt, kissen tigger mat (sheba) ofta och då blir min bekanta arg på katten å skriker åt den, det är dåligt umgänge med katten, för kissen kvider då, när matte besvarar kattens behov med att bli arg.
istället kunde hon säga, nej du får mer kattmat senare, och katten har ju torrfoder så det går ju ingen nöd på den. åså får den ju sheba ibland.

man behöver inte va arg i sitt umgänge, man når längre med att vara glad och göra goda saker för den man har umgänge med, (katten).
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav kullan » 2012-03-23 23:12:45

Denna tråden är ju riktigt komiskt. Fattar ingenting. :lol:
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Uppenbarelser

Inläggav Nefarious » 2012-03-23 23:13:30

.. Är du helt sann, Issa?
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 23:14:10

ca skrev:Vilka är förresten mörkermakterna om nu Jesus och Satan är en och samma person (enligt IJ)?


satan/djävulen/lucifer har gjort gemensam sak med Jesus, de har trätt in i Jesus och nu är det Jesus som råder.

men det du frågar efter, är berättigat. den mörker makt som finns nu, ännu en tid är satans mörkervälde, satan har lämnat allt som har med mörker å göra och valt att gå ihop med Jesus. då uppstår ett vakum och ingen leder mörkret längre.

jag tror det är början på slutet för mörkret, korthuset kommer braka ihop!
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Re: Uppenbarelser

Inläggav Issa Jesus » 2012-03-23 23:16:02

Nefarious skrev:.. Är du helt sann, Issa?


mjo det är inget jidder jag kommer med, jag försöker va sann^^
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Återgå till Intressanta intressen



Logga in