Hur fungerar ni i ett förhållande???

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav kullan » 2011-12-01 14:03:10

Jag lär nog aldrig få pröva den förmågan tyvärr. :(
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Vampire » 2011-12-02 0:06:21

kullan skrev:Jag lär nog aldrig få pröva den förmågan tyvärr. :(


Då är vi två. Det känns rätt hopplöst för mig också :(
Vampire
Inaktiv
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2011-11-30
Ort: Sthlm

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Joakoni » 2011-12-03 19:15:57

Jag funkar inte i mitt men saknar mod och kraft för att avsluta det... :(
Mår skit.
Joakoni
 
Inlägg: 2623
Anslöt: 2010-12-21
Ort: Hälsingland

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav VeldigtRoligt » 2011-12-12 15:29:00

Hittils aldrig vart ihop med någon tjej. Jag skulle nog troligtvis vara en väldigt bra pojkvän om jag bara fick chansen. Men jag ger inte ihop mej med vem som helst
VeldigtRoligt
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2011-11-10

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 16:12:11

VeldigtRoligt skrev:Hittils aldrig vart ihop med någon tjej. Jag skulle nog troligtvis vara en väldigt bra pojkvän om jag bara fick chansen. Men jag ger inte ihop mej med vem som helst


Klart man inte ska vara med vemsomhelst bara för att slippa vara ensam. partners ska man alltid vara kräsen med :)
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav VeldigtRoligt » 2011-12-12 16:34:46

Henkkalexi skrev:
VeldigtRoligt skrev:Hittils aldrig vart ihop med någon tjej. Jag skulle nog troligtvis vara en väldigt bra pojkvän om jag bara fick chansen. Men jag ger inte ihop mej med vem som helst


Klart man inte ska vara med vemsomhelst bara för att slippa vara ensam. partners ska man alltid vara kräsen med :)

Ja jo jag fattar det. Problemet kommer bara när man efter 22 års levnadsår inte fåt ihop det med nån. man börjar ju fundera! Aaaaah
VeldigtRoligt
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2011-11-10

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Miche » 2011-12-12 16:36:16

VeldigtRoligt skrev:Ja jo jag fattar det. Problemet kommer bara när man efter 22 års levnadsår inte fåt ihop det med nån. man börjar ju fundera! Aaaaah

Jag var 34 när jag fick ihop det första gången, andra ännu äldre och några inte alls trots aktningsvärd ålder!

Vad är då 22 år i sammanhanget? Inte mycket!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 16:37:14

VeldigtRoligt skrev:
Henkkalexi skrev:
VeldigtRoligt skrev:Hittils aldrig vart ihop med någon tjej. Jag skulle nog troligtvis vara en väldigt bra pojkvän om jag bara fick chansen. Men jag ger inte ihop mej med vem som helst


Klart man inte ska vara med vemsomhelst bara för att slippa vara ensam. partners ska man alltid vara kräsen med :)

Ja jo jag fattar det. Problemet kommer bara när man efter 22 års levnadsår inte fåt ihop det med nån. man börjar ju fundera! Aaaaah


22 år är ju itt'na! :roll:
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav kullan » 2011-12-12 16:37:24

Miche skrev:
VeldigtRoligt skrev:Ja jo jag fattar det. Problemet kommer bara när man efter 22 års levnadsår inte fåt ihop det med nån. man börjar ju fundera! Aaaaah

Jag var 34 när jag fick ihop det första gången, andra ännu äldre och några inte alls trots aktningsvärd ålder!

Vad är då 22 år i sammanhanget? Inte mycket!


Jag är 40 och ännu aldrig ens kysst en man. jag är fortfarande oskuld.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav VeldigtRoligt » 2011-12-12 17:07:16

Ja jag börjar se lite i perspektiv hur det kan vara.
Nu har jag dock kysst både tjejer å killar men på killsidan är det dock bara på skoj då jag är övertygad om min heterosexualietet :)
Jag trodde jag var sen med min flickvänsdebut men såklart finns det tyvärr andra som dröjt längre... Jag kan väl inte säga annat än att ni får stå på er. Nån gång hittar man någon... Förhoppningsvis.
VeldigtRoligt
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2011-11-10

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav VeldigtRoligt » 2011-12-12 18:08:23

Oskuld är jag ej heller... Fast får säga så att alla "ligg" jag haft varit mot min egen vilja. Kan låta lustigt. Men så är det. Jag ville verkligen inte. Jag tänkte "jaha okejdå" för att slippa dessas tjat. Bra tjejer iförsig men valde så att säga fel tillfälle att göra "det där". Jag skulle föredra att ligga med någon på bådas villkor såklart. När det kommer hända är dock en historisk gåta...
VeldigtRoligt
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2011-11-10

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 18:40:00

VeldigtRoligt skrev:Oskuld är jag ej heller... Fast får säga så att alla "ligg" jag haft varit mot min egen vilja. Kan låta lustigt. Men så är det. Jag ville verkligen inte. Jag tänkte "jaha okejdå" för att slippa dessas tjat. Bra tjejer iförsig men valde så att säga fel tillfälle att göra "det där". Jag skulle föredra att ligga med någon på bådas villkor såklart. När det kommer hända är dock en historisk gåta...


Asexuell, homosexuell eller helt enkelt fel tjejer för dig...
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav VeldigtRoligt » 2011-12-12 18:48:54

Henkkalexi skrev:Asexuell, homosexuell eller helt enkelt fel tjejer för dig...

Hetero. :) skulle mer än gärna vilja ligga med en tjej, på bådas villkor.
Dom gångerna jag hamnat "i säng" med nån tjej har det helt enkelt inte varit rätt.
Ett par gånger med en full tjejkompis. Nån annan gång eller två med nån annan tjej... En annan gång med en av mina absolut bästa vänner. Det sistnämda var fan förödande. Jag blev skitarg och pratade inte med henne på två år. Det är glömt och förlåtet nu men fan... Vilket slöseri med tid! Två år! Tycker om henne som fan men det där var inte OK...
VeldigtRoligt
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2011-11-10

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 18:51:49

Fel tjejer, fel tillfälle osv. Hoppas det funkar bättre nästa gång :-)Happy
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav VeldigtRoligt » 2011-12-12 18:55:26

Ja det hoppas jag fan! Jag har ju ändå lite som mål att faktiskt ligga med en tjej på bådas villkor åtminståne en gång i mitt liv. Det vore faktiskt en smula najs... Men som sagt man får se när det händer. Jag vill men ingen annan vill :mrgreen:
VeldigtRoligt
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2011-11-10

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 18:58:20

VeldigtRoligt skrev:Ja det hoppas jag fan! Jag har ju ändå lite som mål att faktiskt ligga med en tjej på bådas villkor åtminståne en gång i mitt liv. Det vore faktiskt en smula najs... Men som sagt man får se när det händer. Jag vill men ingen annan vill :mrgreen:


Som sagt: du är bara 22 och har rätt många år på dig att ligga om det är det du vill. :-)Happy
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav VeldigtRoligt » 2011-12-12 19:10:26

Jag är ju inte tokdesperat efter det. Däremot om jag fick göra det en gång på BÅDAS villkor skulle jag bli nöjd och inte tjata om det nå mer. Just nu känner jag mej nästan fortfarande utnyttjad men jag kan ändå inte säga att jag blivit det eftersom jag är kille och hade lite stånd :lol: :oops: men det kanske inte var riktigt vad jag ville ändå...
VeldigtRoligt
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2011-11-10

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Henkkalexi » 2011-12-12 22:11:04

@VeldigtRoligt

Man kan fortfarande ha sex som inte känns det minsta okej, även om man är hård. Brudar kan också bli fuktiga nog att rent tekniskt kunna ha sex och ändå inte vilja.

Killar kan utnyttjas av tjejer lika mycket som tjejer kan utnyttjas av killar. Dämmit!
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav HappyChic » 2011-12-12 22:23:08

Jag suger, tolka som ni vill...
HappyChic
 
Inlägg: 188
Anslöt: 2011-12-02

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Huggorm » 2011-12-13 3:02:14

Jag har inte haft något riktigt förhållande någonsin, och jag är trettio nu. Har träffat tjejer lite då och då, men efter några dejter inser man att det inte funkar. Nu har jag i princip gett upp, jag kommer aldrig hitta någon som kan acceptera att jag är den jag är och inte fungerar som andra. Och skulle man trots allt få ihop det med någon och får barn så för man väll vidare aspergern till barnet och dömer det till samma skitliv som man har själv.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav VeldigtRoligt » 2011-12-13 14:48:09

Henkkalexi skrev:@VeldigtRoligt

Man kan fortfarande ha sex som inte känns det minsta okej, även om man är hård. Brudar kan också bli fuktiga nog att rent tekniskt kunna ha sex och ändå inte vilja.

Killar kan utnyttjas av tjejer lika mycket som tjejer kan utnyttjas av killar. Dämmit!

Jag känner mej ju inte direkt sexuellt utnyttjad riktigt men att jag gjort det ofrivilligt var ju knappast kul :-)004

Men jo klart man var "lite styv" :mrgreen: gick ju inte att undvika när det faktiskt var en väldigt fager kvinna. Sa dock NEJ ungefär femtio gånger nnan jag blev ryckt i armen och medförd till platsen för själva akten. Fick till slut säga åt henne på skarpen och gick därifrån efter ungefär en halvtimme.
Ja det var senast iaf dom andra gångerna har jag inte riktigt vågat säga ifrån utan bara gått med på det lite ovilligt liksom. Aaaaahh....... :oops:
VeldigtRoligt
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2011-11-10

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Flia » 2011-12-13 18:17:26

VeldigtRoligt skrev:
Henkkalexi skrev:Asexuell, homosexuell eller helt enkelt fel tjejer för dig...

Hetero. :) skulle mer än gärna vilja ligga med en tjej, på bådas villkor.
Dom gångerna jag hamnat "i säng" med nån tjej har det helt enkelt inte varit rätt.
Ett par gånger med en full tjejkompis. Nån annan gång eller två med nån annan tjej... En annan gång med en av mina absolut bästa vänner. Det sistnämda var fan förödande. Jag blev skitarg och pratade inte med henne på två år. Det är glömt och förlåtet nu men fan... Vilket slöseri med tid! Två år! Tycker om henne som fan men det där var inte OK...


Usch ja, det känns igen..
Samtidigt är det ju sånt som ger erfarenhet.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav Barajag » 2011-12-18 0:02:25

Mitt förhållande går rakt åt helvete, pga mig......så är det bara. Jag är överdrivet intresserad av sex men när jag är överaktiv i den hjärndelen bara inte på ett bra sett utan mer överdrivet....

När jag var singel var jag galet vild på ett sjukt sätt......om jag inte blev sexuellt utnyttjad och förnedrad varje dag blev jag tokig och kunde inte sova.....
Jag försatte mig i livsfarliga situationer varje dag.....

Det bästa är att stanna kvar i förhållandet nu så att jag är trygg och inte hittar på något....
Barajag
 
Inlägg: 82
Anslöt: 2011-09-09
Ort: Södra Sverige

Re: Hur fungerar ni i ett förhållande???

Inläggav TechnoDrop » 2011-12-18 4:49:14

Kan inte uttrycka mig om ett romantiskt förhållande för ett sådant har jag aldrig haft.

Men angående mitt förhållande med mamma, som jag bor hos, så fungerar det väl sådär.

Jag är en extremt jobbig människa.
Vägrar göra saker jag inte tycker om att göra och kan lätt gå utan någon form av hygien på en månad i sträck.
Gör sällan eller aldrig det som ombeds mig och har en hemsk tendens att klaga på hittan och dittan stup i kvarten.

Om jag nånsin lyckas bli ihop med nån (gud förbjude) så skulle jag nog vara ännu värre eftersom jag dessutom är fruktansvärt avundsjuk och kontrollerande.
För att inte tala om vad som skulle hända angående sexet. Pallar inte att gå någonstans bortom kramar intimitetsmässigt och för ofta höra att "om jag bara hittar rätt människa" men det tvivlar jag på.

Så, en avundsjuk besserwisser med maniska kontrollbehov som tycker att hela världen ska rätta sig efter en och troligen aldrig kommer vilja ligga med dig.

Vem skulle vilja va ihop med en sån?

Förståeligt att om jag var tillräckligt lössläppt så skulle jag iofs lätt kunna bli av med oskulden. Är ju inte direkt ful och är man tjej så är man.

Fast valet mellan ett tragiskt minne av den första gången och att skippa det kapitlet i mitt liv är enkelt.
TechnoDrop
 
Inlägg: 91
Anslöt: 2011-11-27

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in