Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dyl.

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Uddaaspergare » 2011-11-17 18:01:51

nano skrev:
Rätt många här som kan bygga både det ena och det andra som skulle vara nyttigt men inte klarar fikarumssnacket så bra.
Mmm så kan det vara ja!! möjligt att det är så som sagt... :roll:
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Uddaaspergare » 2011-12-08 1:07:55

Uddaaspergare skrev:
KaosPrinsessa skrev:
Uddaaspergare skrev:Nu tänker jag inte bli uppvarvad eller missförstå dej för förstår precis vad du menar tror jag iallafall.. hur tydlig man än är inför andra om ångest och annat (många iallafall) väljer dom att göra som strutsen om du förstår vad jag menar och det vet jag att du gör,dom vill helst inte höra att det finns något slags problem utan att man helt och hållet ska stå på egna ben och helst orkar jobba för fullt och få lön! så vill alla att det ska se ut inte kosta på funktionshindrade en massa rättigheter som kostar pengar för dom på kommunerna! Detta handlar inte nu om oseriösa människor som har nån slags ersättning men som i själva verket är kapabel att ta ansvar för ett krävande,stressigt jobb.


Jag förstår inte vad du menar med strutsdelen. Dessutom tror jag faktiskt inte att folk faktiskt förstår vad jag menar eftersom mitt sett att beskriva saker är lite udda, det jag nu kan beskriva. Jag har inte haft nått problem att få aktivitetsersättning utan snarare förståelse från andra som bör förstå (ex LSS) och det verkar vara pga att jag kan mycket fakta samt att mitt IQ är högt, iaf är det det de sagt.
Vi kan dra ett streck över strutsen med en gång!!!har för mej jag hört bara ungefär så här.. ja att man väljer dyka ner med huvet i sanden som strutsen när man inte vill höra eller förstå, ja typ!
Ja du kaosprinsessa jag ber så mycket om ursäkt iallafall för det som skrevs för ett tag sen, minns inte varför jag blev så upphetsad av ditt meddelande, var ju inget elakt från din sida att du inte förstod det med strutsen, nej och det vet jag nu :)
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Uddaaspergare » 2011-12-08 23:14:18

Men helst nu så skulle jag bara vilja ta bort det man skrivit här lite överallt på forumet, om nån vet hur man gör så.. måste ju gå antar jag :?
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Lakrits » 2011-12-09 0:31:43

Det slog mig att rubriken "Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dyl." blir filosofiskt intressant om man fördjupar sig i fenomenet sjukhusclowner.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Miche » 2011-12-09 1:15:12

Uddaaspergare skrev:Men helst nu så skulle jag bara vilja ta bort det man skrivit här lite överallt på forumet, om nån vet hur man gör så.. måste ju gå antar jag :?

Moderator:
Nej, det går inte.

Vi har som princip att inte radera meddelanden (annat än vissa saker som bryter mot specifika regler), diskussioner kan bli väldigt sönderhackade om meddelanden försvinner.

Du har inte heller själv någon möjlighet att radera dina meddelanden, däremot kan du rapportera egna meddelanden som avslöjar allt för mycket om dig själv så kan vi överväga att censurera delar eller hela meddelandet.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Uddaaspergare » 2011-12-09 2:12:27

Ok på det viset men tack för svaret ändå. Ska hur som helst erkänna att jag har väldigt lätt för att va djup och bli som en öppen bok..även till dom jag inte känt så väl har man berättat om sin bakgrund både det ena och det andra men som jag inte riktigt vet varför.. kan ha att göra med att jag vill förklara varför det ser ut som det gör idag hitta en orsak och jag tror att jag sedan ska må bättre men många gånger kan det va tvärtom. har inte mycket positivt att se tillbaka på och det är väl en stor anledning till att jag är ganska kass på att formulera mej i text och få nån slags positiv mening i skrivandet.. jag ångrar mycket av det jag skrivit här tidigare men får ju då skylla mej själv att man inte tänker före istället för efter, jo det får jag göra :?
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Uddaaspergare » 2011-12-09 2:31:21

Självkänslan är så illa den kan bli, det ser inte ljust ut och ser inte ut att vända på nåt sätt, vad jag kan känna ibland är om jag verkligen är över trettio idag och det är jag men upplever ofta som man skulle va femton istället, och det här säger väl en hel del om sin taskiga självkänsla och är så osäker på livet så in i bomben oj oj oj :oops:
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Miche » 2011-12-09 2:41:27

jag känner igen mig en hel del i det du skriver, det var egentligen inte förrän jag blev pappa (35 år gammal) som jag började bli en människa och få lite självkänsla (även om det började lite smått ett år tidigare då jag fick ihop mitt första förhållande).

Med diagnosen (ca 10 år senare) så lärde jag dessutom att börja känna mig själv och nu när jag är 50 plussare och separerad så vet jag rätt bra hur jag funkar, fast det är ett helt annat ämne än det vi ska diskutera i den här tråden.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-12-09 13:31:43

Uddaaspergare skrev:Ja du kaosprinsessa jag ber så mycket om ursäkt iallafall för det som skrevs för ett tag sen, minns inte varför jag blev så upphetsad av ditt meddelande, var ju inget elakt från din sida att du inte förstod det med strutsen, nej och det vet jag nu :)

Ok, förstår inte ens att du blev upphetsad av det, så jag har inte varit arg eller så på dig.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Uddaaspergare » 2011-12-09 22:33:24

Miche skrev: det är ett helt annat ämne än det vi ska diskutera i den här tråden.
Ja det är jag medveten om absolut, har haft som vana också tyvärr att fler än en gång skriva om nåt helt annat än det handlar om i dessa olika trådar här och det är inte schyst nä jag vet, hoppas man lär sej och tänker på det i framtiden.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Uddaaspergare » 2011-12-09 23:14:56

KaosPrinsessa skrev:Ok, förstår inte ens att du blev upphetsad av det
Nä inte jag själv heller om jag ska va ärlig nu,det var ett klumpigt beteende från min sida, det du skrev fanns ingen anledning att reagera negativt på eller missförstå överhuvudtaget nix.
Uddaaspergare
 
Inlägg: 163
Anslöt: 2011-09-21

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav Flawed » 2011-12-10 18:36:31

Lakrits skrev:Det slog mig att rubriken "Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dyl." blir filosofiskt intressant om man fördjupar sig i fenomenet sjukhusclowner.

Jag mådde väldigt dåligt av clowner som barn.Även nu som vuxen får jag ont i magen när jag ser dem.
Är sjukhusclowner evidensbaserade?
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav indra76 » 2011-12-10 18:40:52

Uddaaspergare skrev:Självkänslan är så illa den kan bli, det ser inte ljust ut och ser inte ut att vända på nåt sätt, vad jag kan känna ibland är om jag verkligen är över trettio idag och det är jag men upplever ofta som man skulle va femton istället, och det här säger väl en hel del om sin taskiga självkänsla och är så osäker på livet så in i bomben oj oj oj :oops:


Känner så väl igen mig med att lätt avslöja för mycket, vid fel tillfälle! Ingen hjälp, men du är i alla fall inte ensam om att känna sig dum efteråt eftersom man sagt sånt som man egentligen inte vill att den personen ska veta.
indra76
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2010-04-27
Ort: Åkersberga

Re: Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dy

Inläggav indra76 » 2011-12-10 18:42:28

Flawed skrev:
Lakrits skrev:Det slog mig att rubriken "Seriösa och oseriösa företeelser inom vård, hälsa och dyl." blir filosofiskt intressant om man fördjupar sig i fenomenet sjukhusclowner.

Jag mådde väldigt dåligt av clowner som barn.Även nu som vuxen får jag ont i magen när jag ser dem.
Är sjukhusclowner evidensbaserade?


Clowner är djupt obehagliga, likaså alla människor som gömmer sig i Disneyfigurer..., jag går omvägar om jag ser ngn sådan. För att inte tala om buktalare.
indra76
 
Inlägg: 371
Anslöt: 2010-04-27
Ort: Åkersberga

Återgå till Aspergare och vården



Logga in