Aspergare söks till reklamfilm för Arbetsförmedlingen

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Aspergare söks till reklamfilm för Arbetsförmedlingen

Inläggav hrchris » 2011-10-14 15:00:51

Hej.. Miche...

Nej jag söker inte dom sorts jobb.. :-)
Som det ser ut just nu för min del har jag nog i att försöka att få ett vanligt liv upp och köra socialt m.m...
Sen kan jag börja att tänka på vad jag evt. skulle kunde göra av jobb i framtiden kanske..
Men bara tanken på det just nu gör mig väldigt stressad.. (det är ju olika från person till person som sagt hur vi hantera stress m,m.)

Efter min mening då om jag hade sökt på ett jobb som trädgårds skötare som du skriver då hade jag ju först och främst skulle vurderas som alla andra om jag är kvalificierat till jobbet... Sen är det ju att jag har mina sociala problem, vart jag "hoppas" att i framtiden jag hade kunde få hjälp med lönebidrag etc och vart en evt ny arbetsplats hade fått info om vad som dom måste tänka på om dom tog in mig med ett funktionshinder i stället för en "vanlig" NT person... Dom slippar ju billigare än med en NT person pga lönebidraget..

Nu måste det sägas att jag ALDRIG har försökt att söka ett jobb efter jag fick min diagnos..
Innan d jag sökte jobb var det på samma vilkår som alla andra vanliga folk och då hade jag ju ett stort problem som jag inte visste om jag hade..
Men jag märkte ju att jag hade mycket stora problem att göra dom sakerna som en "vanlig" anställd gjorde.. Var både långsam etc och fick hela tiden skäll över att jag inte var bra nog...
hrchris
 
Inlägg: 81
Anslöt: 2010-02-07
Ort: Ängelholm

Re: Aspergare söks till reklamfilm för Arbetsförmedlingen

Inläggav Iridia » 2011-10-14 16:30:42

zendera skrev:Japp:) det var jag som spelar i reklamen. Tack för alla härliga kommentarer :)

Coolt! Well done!
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Aspergare söks till reklamfilm för Arbetsförmedlingen

Inläggav Fighterbabe » 2011-10-14 16:36:50

Fröken Fräken skrev:Så han är en äkta aspie. Men är han en äkta programmerare?

Filmen med barnen som dansade (man kunde välja den under aspie-filmen) var inte särskilt verklighetstrogen, vad gäller vilka övningar de gjorde, hur musiken passade till, och även vad hon sa. Undrar om även hon är en äkta synskadad danspedagog?

Det tror jag inte. Tyckte det såg ut som Mia Skäringer
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in