Två frågor om Windows 7

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav Parvlon » 2011-09-10 2:25:09

Allanna skrev:Är osäker på om XP verkligen klarar Live Mail men det ska jag låta vara osagt
http://explore.live.com/windows-live-mail-xp
http://www.freeemailtutorials.com/windo ... lation.htm
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav Parvlon » 2011-09-10 2:35:34

Inger skrev:Stryk XP från diskussionen
haha, missade den. :oops:
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav Allanna » 2011-09-10 11:25:28

Parvlon skrev:Brukar du få "support" av microsoft?


När jag slarvat bort mina serienummer t ex har jag behövt ringa Microsoft, man kan inte aktivera Office annars. Supporten är väldigt trevliga och hjälpsamma faktiskt, lätta att prata med och det kommer fråm mig som aldrig annars klarar av att ringa främmande eller tycker det är trevligt att prata i telefon. Det är något skumt det där, om jag inte missminner mig var det samma nummer jag ringde när jag fick RROD på min XBox. Det löste de helt utan att det kostade mig ett smack.

Så jag kanske inte fått så mycket support, men den jag fått har varit förbannat bra.

Om man nu tar mod till sig och RINGER en riktig support dvs, forum och liknande s.k. support är bara skräp egentligen, det kan ju sitta vilken finnig tonåring som helst och fabulera.
Allanna
 
Inlägg: 474
Anslöt: 2011-01-04
Ort: Stockholm

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav marxisten » 2011-09-17 18:23:01

Allanna skrev:Det är något skumt det där, om jag inte missminner mig var det samma nummer jag ringde när jag fick RROD på min XBox. Det löste de helt utan att det kostade mig ett smack.


Nja, XBOX360 utvecklas ju av microsoft så så skumt är det inte att det är samma nummer till supporten tycker jag. Det är ju samma nummer till Telias support oavsett om ditt problem är tv eller bredband, eller till nästan vilket annat företag som helst. Samma nummer, sen brukar du kopplas om, så så konstigt är det inte.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav Allanna » 2011-09-17 19:45:17

marxisten skrev:
Allanna skrev:Det är något skumt det där, om jag inte missminner mig var det samma nummer jag ringde när jag fick RROD på min XBox. Det löste de helt utan att det kostade mig ett smack.


Nja, XBOX360 utvecklas ju av microsoft så så skumt är det inte att det är samma nummer till supporten tycker jag. Det är ju samma nummer till Telias support oavsett om ditt problem är tv eller bredband, eller till nästan vilket annat företag som helst. Samma nummer, sen brukar du kopplas om, så så konstigt är det inte.


Tänkte inte så långt :oops:
Allanna
 
Inlägg: 474
Anslöt: 2011-01-04
Ort: Stockholm

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav marxisten » 2011-09-19 23:58:48

Allanna skrev:
marxisten skrev:
Allanna skrev:Det är något skumt det där, om jag inte missminner mig var det samma nummer jag ringde när jag fick RROD på min XBox. Det löste de helt utan att det kostade mig ett smack.


Nja, XBOX360 utvecklas ju av microsoft så så skumt är det inte att det är samma nummer till supporten tycker jag. Det är ju samma nummer till Telias support oavsett om ditt problem är tv eller bredband, eller till nästan vilket annat företag som helst. Samma nummer, sen brukar du kopplas om, så så konstigt är det inte.


Tänkte inte så långt :oops:


:P

Alla gör vi misstag. Inget att skämmas över. :lol:
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav Inger » 2011-09-20 1:44:10

Ny fråga: Hur får man windows att applicera en viss visningsvy på samtliga undermappar? Även om man kryssar i att det ska gälla undermapparna också så verkar den inte bry sig. Har för mig att det skulle finnas någon universalinställning någonstans men kan inte hitta den på W7.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav Cheynas » 2011-09-20 1:51:27

Inger skrev:Ny fråga: Hur får man windows att applicera en viss visningsvy på samtliga undermappar?


Omdefinera frågan... förstår inte hur du menar?

//Windows Vienna (7) Alfa-testare
Cheynas
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-08-07
Ort: Luleå

Re: Två frågor om Windows 7

Inläggav Inger » 2011-09-20 3:10:48

Om man t ex ställer in musikmappen till att visa låt, artist, album etc, hur får man samma visningsalternativ på alla undermappar och filer i den mappen utan att behöva ställa in varje manuellt?
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Återgå till IT-forum



Logga in