Mår skit just nu.

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-12 2:42:00

Det senaste året har det hänt så mycket med mig och i mig så jag känner inte igen mig längre. Jag vet inte vem jag är eller vad jag håller på att bli.

Allt jag tar i, säger eller gör nuförtiden förvandlas till en total katastrof. Jag känner mig som ett jättefiasko. Har väl inte mycket till framtidstro kvar. allt kommer ändå bli en katastrof och ett misslyckande.

Under tiden jag varit inaktiv har jag varit ledsen. deprimerad och förbannad. Har nog haft känningar av ångest oxå tror jag. Jag har inte kunnat sova normalt och matvanorna har varit ett skämt. Jag har inte mått bra alls. Jag är fortfarande deppig. Det är den tiden nu så nu går jag nog in i nån dimma snart. Så jag kanske inte bli så fullt aktiv som jag var innan jag blev inaktiv. Det är nog skönt tycker vissa tror jag.

Ja det var nattens gnäll. Klart slut.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav barracuber » 2011-09-12 8:26:05

kullan skrev:Det senaste året har det hänt så mycket med mig och i mig så jag känner inte igen mig längre. Jag vet inte vem jag är eller vad jag håller på att bli.


Precis mina tankar också.

Fan, kullan, jag måste bara få säga detta. Du skriver så jävla bra. Ta det inte som att jag smörar (vilket du eventuellt skulle göra om vi träffades irl) utan mer som att jag uttrycker tacksamhet över att du finns här och gör det du gör, utan krav på tack tillbaka och sånt tjafs. vi är väl inga entisar heller? ;)

kullan skrev:Allt jag tar i , säger eller gör nuförtiden förvandlas till en total katastrof. Jag känner mig som ett jättefiasko. Har väl inte mycket till framtidstro kvar. allt kommer ändå bli en katastrof och ett misslyckande.

Under tiden jag varit inaktiv har jag varit ledsen. deprimerad och förbannad. Har nog haft känningar av ångest oxå tror jag. Jag har inte kunnat sova normalt och matvanorna har varit ett skämt. Jag har inte mått bra alls. Jag är fortfarande deppig. Det är den tiden nu så nu går jag nog in i nån dimma snart. Så jag kanske inte bli så fullt aktiv som jag var innan jag blev inaktiv. --


Mina matvanor är hyfsade men bara för att jag har familj och att jag för en vecka sedan börjat provjobba. Jag har varit inaktiv här länge av flera skäl och också märkt att jag saknat detta stället. Nu när nya jobbet sätter press på mig (både positivt o negativt) är forumets existens ren överlevnad för mig.

Citetet ovan är så långt som dina ord är en kopia av mig själv. Sen följer dina egna känslor gentemot forumet vilket jag inte kan relatera till men du har min sympati för det. Och de märks tydligt vad uppskattad du är här och att du står pall både av att hamna i bråk, lämna, komma tillbaka osv. Det tror jag hänger ihop med mycket med att du är tydlig o koncis i dina inlägg. Där har jag som svammelpelle (vilket i pressade lägen även märks verbalt tyvärr) en hel del att lära.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-12 22:37:05

Jag har fasen ingen framtid att se fram emot. Det enda stället jag ska flytta till är en grav. :cry: :-)004 :-)006
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-13 14:33:22

Dags för dagens gnäll. Det är ändå ingen som läser detta.

Jag tror jag ska sluta bry mig om hur folk mår och så. Det känns som man får skit tillbaka för det. Jag ska nog bli en egotrippad idiot som inte bryr sig nå om vad andra tycker. Så länge jag får som jag vill skiter jag i resten.

Jag är så dum så jag råkar bry mig om folk. Och jag är ännu dummare som förväntar mig att jag ska bli bemött likadant. Nä man får skit istället. Nu syftar jag inte på någon speciell person utan på hela mänskligheten.

Jag tynar bort mentalt. Jag har inte haft en nära kompis på 20 år och nu är jag utsvulten på den uppmärksamheten man får genom en sådan relation. Och när man får positiv respons så tror man sig ha fått tag på någon man kan umgås med på kompisnivå. Nä då slås dörren igen.

Nu har jag just inte så mycket mening i mitt liv så varför fortsätta det? Jag bara undrar.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav Miche » 2011-09-13 16:04:43

kullan skrev:Det är ändå ingen som läser detta.

Så, nu har jag läst dagens gnäll!

Jag förstår dig, det är inte kul att bry sig och inte få något positivt tillbaka!
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-15 3:30:46

Fan kan inte sova. Är så sjukt ensam att det gör ont i mig. Fan! :cry:
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-16 22:16:30

Nu vill jag bara dö. Varför ska man leva när man ändå inte har någon framtid? Meningslöst. Orkar inte mer nu. :cry:
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav Cheynas » 2011-09-16 22:23:37

kullan skrev:Nu vill jag bara dö. Varför ska man leva när man ändå inte har någon framtid? Meningslöst. Orkar inte mer nu. :cry:


"When you've hit rock bottom, always remember that below that solid ground there's still a whole lot of ground left, before you hit LAVA."

"When you've hit rock bottom, it can only go up" - Original quote

Och så till sist, det mest berömda citatet.

"It can always get worse"



Sensmoral?
Hmm... ... ... ...

Innan du hamnar i avgrundens djup; Ryck upp dig och gör något åt det.

Personligen har jag gett upp mitt liv för flera år sedan, men jag lever vidare ändå. Har ändå ingenting bättre för mig.
Senast redigerad av Cheynas 2011-09-16 22:30:30, redigerad totalt 1 gång.
Cheynas
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-08-07
Ort: Luleå

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-16 22:24:35

Jag har inget att rycka upp mig för.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav Cheynas » 2011-09-16 22:31:56

Formuet?
Föräldrar eller Pojk/Flickvän?
Skola eller Jobb?
Tristess?
Cheynas
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-08-07
Ort: Luleå

Re: Mår skit just nu.

Inläggav geocache » 2011-09-16 22:44:40

Nej, kullan. Att bry sig om folk är inte att vara "dum". Det är att visa omtanke, och hur lite omtanke man än ger andra så får man alltid åtminstone lite omtanke tillbaka. Det fick jag exempel på så sent som idag; fast jag är så enormt "låg" idag, så fick jag tillfälle att vara till hjälp för en äldre kvinna i grannhuset. Jag råkade möta henne när jag var ute och gick med en av våra katter, och hon berättade för mig att hon har värk i benen. Då frågade jag henne om hon ville att jag hjälper henne bära matvaror åt henne när hon varit och handlat. Det ville hon, så då gav jag henne en lapp med mitt telefonnummer så hon kan ringa när hon ska gå och handla.

Så "lite" kan räcka för att göra någon annan glad, och av det får man glädje tillbaka.

Massor av varm omtanke till dig nu. Det är du värd att få. Alltid.

Av geocache
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-16 22:45:44

Forumet är mitt enda sällskap jag har

Föräldrar är en komplicerad historia

Jobb har jag inget och jag kommer inte att klara av nåt jobb heller.

Tristess är jag översvämmad av men det finns inte så mycket jag kan göra åt den saken just nu.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-16 22:47:14

geocache skrev:Massor av varm omtanke till dig nu. Det är du värd att få. Alltid.


Tack!
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav Cheynas » 2011-09-16 22:55:12

kullan skrev:Forumet är mitt enda sällskap jag har


Bra. Håll fast vid det ;-)
Tror du skulle göra många besvikna om du "gick vidare" i förtid.
Cheynas
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-08-07
Ort: Luleå

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-16 22:57:02

Cheynas skrev:
kullan skrev:Forumet är mitt enda sällskap jag har


Bra. Håll fast vid det ;-)
Tror du skulle göra många besvikna om du "gick vidare" i förtid.


Ja eller många glada. Det beror på vem man ska lyssna på.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav Cheynas » 2011-09-16 23:04:23

kullan skrev:Ja eller många glada. Det beror på vem man ska lyssna på.


Pssht... Troll är troll; roliga att mata, roligare att se brinna upp i sitt eget "flamewar" :twisted: :-)065


Skulle kunna ge dig en utmaning, om du skulle våga. ;-)
Cheynas
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-08-07
Ort: Luleå

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-16 23:05:45

Cheynas skrev:
kullan skrev:Ja eller många glada. Det beror på vem man ska lyssna på.


Pssht... Troll är troll; roliga att mata, roligare att se brinna upp i sitt eget "flamewar" :twisted: :-)065


Skulle kunna ge dig en utmaning, om du skulle våga. ;-)


Jasså. Tell me
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav Cheynas » 2011-09-16 23:14:50

kullan skrev:Jasså. Tell me


Kom upp hit till Luleå så kan jag nog få dig att tänka lite bättre om saker och ting ^.^
Cheynas
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-08-07
Ort: Luleå

Re: Mår skit just nu.

Inläggav geocache » 2011-09-16 23:16:26

Cheynas skrev:
kullan skrev:Forumet är mitt enda sällskap jag har


Bra. Håll fast vid det ;-)
Tror du skulle göra många besvikna om du "gick vidare" i förtid.


Jag håller med Cheynas jättemycket.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-16 23:31:02

Cheynas skrev:
kullan skrev:Jasså. Tell me


Kom upp hit till Luleå så kan jag nog få dig att tänka lite bättre om saker och ting ^.^


Då fegar jag ur. Det är för långt hemifrån.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav treeman » 2011-09-16 23:38:02

Försök göra det som känns smartast. Rädsla den kan man inte fly ifrån, utan man lär sig att le åt den och sluta vara rädd.

Flytta till Norrköping tror jag är smart att du gör.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Mår skit just nu.

Inläggav kullan » 2011-09-16 23:49:01

Hade det bara varit viljan som styrt så hade jag varit i Norrköping redan. Men det dyker ständigt upp saker som gör att jag tvivlar. Det är inte rädsla utan en massa andra saker.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Mår skit just nu.

Inläggav Cheynas » 2011-09-16 23:50:34

kullan skrev:Då fegar jag ur. Det är för långt hemifrån.


:-p Okej, ditt val.

Irrelevant men; Jag bodde i Eskilstuna (väster om Stockholm) innan jag flyttade hit pga skola.
Inte alls långt, tog bara nio timmar med bil. :-D
Cheynas
 
Inlägg: 160
Anslöt: 2011-08-07
Ort: Luleå

Re: Mår skit just nu.

Inläggav treeman » 2011-09-17 0:20:51

Cheynas skrev:
kullan skrev:Då fegar jag ur. Det är för långt hemifrån.


:-p Okej, ditt val.

Irrelevant men; Jag bodde i Eskilstuna (väster om Stockholm) innan jag flyttade hit pga skola.
Inte alls långt, tog bara nio timmar med bil. :-D


O nej har du bott i gnällbältet??
:shock:

Hoppas du inte fått bestående men för livet! (skämtsam)
:)
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in