Känsel i livmodertapp - ingen vet om?!

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alien » 2011-03-21 14:58:57

Nefarious skrev:
Dark_Solitude skrev:Det beror på vilken undersökning du ska göra. ska du bara klämma på en problematisk mödoms hinna eller liknande spelar mens ingen roll (för dem i alla fall.)


Mödomshinnan är en myt! :D


Den finns men är inte vad man trott så nu kallas den "slidkrans":

http://www.expressen.se/nyheter/1.15577 ... odomshinna
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Dark_Solitude » 2011-03-21 16:58:17

Sheyen skrev:Det finns kvinnor som våldtar.

"Killar är kåtare än tjejer"
"De kan inte kontrollera sin starka sexdrift"
Det där stämmer inte alltid. Vissa killar beter sig så där, men inte alla.

Personligen så har jag varit kåtare än de pojkvänner som jag har haft. Jag har velat ha sex oftare osv.

Visst kan de där tillfällena ha påverkat dig. Det blir ofta så. Man "lär sig av sina misstag" osv. Men tänk på att vissa killar inte beter sig så elakt och/eller respektlöst.

Jag har själv varit med om otrevligheter. Våldtäkt, sexuell utnyttjning, misshandel (psykisk och fysisk) osv.

Det som man bör göra för att undvika dessa idioter är att lära sig att kategorisera personligheter. Det är den metod som jag använder. Det är fördomsfullt, men det är samtidigt viktigt för mig. Det är för att skydda mig själv.

Jag har slarvläst tråden en aning (så du vet), men jag frågar ändå: är du rädd för att en manlig gynekolog skulle få för sig att förgripa sig på dig sexuellt?

Personligen vill jag inte visa min kissemurra för någon annan än min pojkvän. Jag ogillar intima situationer med andra än de som jag faktiskt vill ha sexuellt umgänge med ( = pojkvän).


Sorry för eventuella fel i min text. Jag är fortfarande sjuk. Borde vila skallen istället för att skriva på forumet, men jag tycker verkligen om att skriva här, varav jag har valt att göra det, trots att jag är sjuk.


I know all this.
Jag är precis som dig, sorterar in folk i grupper. De som troligtvis kommer att vara elak och tycka illa om mig, neutrala, och goda personer.
Det har varit mitt sätt att överleva.

Och ja. det finns tjejer som våldtar. Det finns undantag jämt, jag pratar alltid generellt sett. jag orkar inte sitta och skriva upp alla undantag.. sorry.
Men det är inte vanligt.

Och ja, det finns killar som inte tänker eller fungerar så. Men det finns väldigt många som gör det. Och av någon anledning är det nästan förväntat av dem, av samhället, att göra så. man ursäktar det ofta och gärna när det händer.. Allt för att hålla den goda stämningen uppe..

Jag är inte rädd för att en manlig gynekolog ska klämma på mig. Jag är inte liten och rädd, snarare egensinnig obstinat och påstridig. Skulle förmodligen skrika åt idioten och gå därifrån. speciellt nu när jag går på medicingering som fungerar..

Däremot blir jag upprörd när jag läser i tråden om de saker tjejer varit med om, och minns allt annat jag hört och sett i verkligheten nära mig.
Över huvudtaget risken att en snubbe kan utnyttja situationen ska väl undvikas? anser jag?
man måste sluta chansa på saker...
Dark_Solitude
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2011-01-14

Inläggav Laika » 2011-03-21 18:45:04

Alien skrev:
Nefarious skrev:
Dark_Solitude skrev:Det beror på vilken undersökning du ska göra. ska du bara klämma på en problematisk mödoms hinna eller liknande spelar mens ingen roll (för dem i alla fall.)


Mödomshinnan är en myt! :D


Den finns men är inte vad man trott så nu kallas den "slidkrans":

http://www.expressen.se/nyheter/1.15577 ... odomshinna

Slidkrans är ett märkligt ord. Jag associerar det direkt till någon sorts segerkrans som hängs på den penis som är först in i slidan.
Laika
 
Inlägg: 649
Anslöt: 2010-05-23
Ort: Helsingborg

Inläggav Sheyen » 2011-03-21 18:50:36

Laika skrev:Slidkrans är ett märkligt ord. Jag associerar det direkt till någon sorts segerkrans som hängs på den penis som är först in i slidan.

Det är ju exakt vad det är. :P Den som är först in får ju slidkransen runt sig. Haha.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Inläggav Nefarious » 2011-03-21 19:07:43

Sheyen skrev:
Laika skrev:Slidkrans är ett märkligt ord. Jag associerar det direkt till någon sorts segerkrans som hängs på den penis som är först in i slidan.

Det är ju exakt vad det är. :P Den som är först in får ju slidkransen runt sig. Haha.


Fast slidkransen försvinner inte, så egentligen är alltså alla snoppar som stoppas i snippan segrare. Det där lät konstigt.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Inläggav Sheyen » 2011-03-21 19:10:16

HAHA. "IN MED DOM, BARA!" skrek kvinnan, medan karlarna samlade sig kring hennes könsorgan.

Oj, nu fantiserade jag iväg, märkte jag. :D
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Inläggav Dark_Solitude » 2011-03-21 21:56:55

Hrrm..
:shock:
Dark_Solitude
 
Inlägg: 199
Anslöt: 2011-01-14

Inläggav Zombie » 2011-03-22 4:21:42

Nefarious skrev:
Sheyen skrev:
Laika skrev:Slidkrans är ett märkligt ord. Jag associerar det direkt till någon sorts segerkrans som hängs på den penis som är först in i slidan.

Det är ju exakt vad det är. :P Den som är först in får ju slidkransen runt sig. Haha.


Fast slidkransen försvinner inte, så egentligen är alltså alla snoppar som stoppas i snippan segrare. Det där lät konstigt.

Det finns också många typer [url=http://sv.wikipedia.org/wiki/Ånglok#Slidstyrning]sådana här[/url], så kanske någon har en slidkrans.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Återgå till Aspergare och vården



Logga in