vård eller tortyr:Robert Naeslund 1967 - Patricio Ayala 2007

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav prekogautist » 2011-02-03 4:52:10

Wikipedia skrev:Statens institut för rasbiologi:

Statens institut för rasbiologi (SIFR, Swedish: The State Institute for Racial Biology) was a Swedish governmental research institute founded in 1922 with the stated purpose of studying eugenics and human genetics. It was located in Uppsala and as a governmental agency, it was the world’s first of its kind. In 1958, it was replaced by the Institute for Medical Genetics (Institutionen för medicinisk genetik) and is today incorporated as a department of Uppsala University. Its first head was Herman Lundborg.


fortsätt läsa här: http://en.wikipedia.org/wiki/Statens_in ... rasbiologi

[url=http://www.vr.se/forskningvistodjer/forskningsomraden/strategiskaforskningsomraden/error/error/evetenskap.4.790ed98e123c73e0f318000900.html]Svenskt e-vetenskapligt forskningscenter -
eSSENCE - ett samarbete inom e-vetenskap[/url]

eSSENCE skrev:eSSENCE – ett nationellt samarbete inom e-vetenskap:

eSSENCE är ett samarbete mellan Uppsala universitet, Lunds universitet och Umeå universitet. Forskningsprogrammet bildades som resultat av regeringens satsning på högkvalitativ forskning inom områden av strategisk betydelse för samhälle och näringsliv.

eSSENCE är ett forskningssamarbete inom e-vetenskap.eSSENCEs vision är att utveckla svensk e-vetenskap till ett forskningsområde på högsta internationella nivå och skapa en kreativ nationell forskningsmiljö, där samspelet mellan olika e-kompetenser öppnar upp för nya användningsområden, mer realistiska simuleringar och ny vetenskaplig metodik.


fortsätt läsa här: http://essenceofescience.se/se

PRACE - Partnership for Advanced Computing in Europe

Swedish National Infrastructure for Computing

Bloggen Nathalie's view skrev:Hjärna – Dator – Interaktion – ett sofistikerat osynligt krig med avancerade bio- och psykoteknologier pågår i de svenska folkhemmen!!


http://nathaliesview.wordpress.com/2009 ... teraktion/

Föreningen för hjärnans integritet skrev:Föreningen för hjärnans integritet - Dator-Hjärna-Interaktion!

Utveckling av D-H-I-AI (Dator-Hjärna-Interaktion och Artificiell Intelligens) inom EU:s 7:e ramprogram

Forskning och utveckling pågår under sekretess. Etiska debatter och lagstiftning är obefintliga.


fortsätt läsa här: http://www.svegritet.se/article/dator-h ... teraktion/


Admin

Korrigerade citatmarkeringen och påminner om vikten av att tydligt markera citerad text.

Tänk dessutom på att enbart citera det som är relevant och att berätta med egen text vad som är väsentligt och varför.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Inläggav Inger » 2011-02-03 12:49:11

Du precog, vad är ditt mål med att posta allt det här? Säg att det skulle vara sant, och att någon här som trodde dig, vad har du uppnått med det? Den personen kan ju ändå inte göra något för att hjälpa dig?
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav prekogautist » 2011-02-03 19:03:39

till admin, jag tackar dig för allt korrigering, ska tänka på nästa gång om att citera rätt och så.

till Inger; jag uppskattar din fråga, en bra fråga, om det är utan några baktankar.

mitt mål? mitt mål är att upplysa folk om detta ämne, jag är bara en budbärare och samtidigt vill jag att få stopp på detta omänskligt tortyr i modern form. at informera är mitt enda försvar, jag vill bara leva i fred.

om någon trodde mig? och att den personen kan inte hjälpa mig ändå?
det skulle kännas bra att någon trodde mig, och de har visst hjälp mig genom att läsa det jag skriver, och märker att det är många, om vi säger att allt det jag påstår är sant, så skulle vara jag som vill hjälpa er genom att informera om detta, jag förväntar mig ingen hjälp , bara att ni ta er tid och läsa allt jag skriver eller länkar till. Vi aspergare är smarta människor, och förskarna vet det. de tror kanske att vi är kalla och utan känslor (många böcker skriver så), men de har fel. vi har våra känslor och de är starkare än de "vanliga" människors. Det är ju de (förskarna och de andra människorna som ligger bakom experimentet) som är kalla och utan känslor för människo som art . psykologer, psykiatriker tror sig veta vad en annan människa har för problem i själen när de själva inte vet vem de är, vi människor är alla olika, vår hjärna är olika till alla olika människor, de kommer alldrig att kartlägga den mänskliga hjärna, för att det är som att försöka kartlägga alla sjärnor i hela universum.
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Inläggav matterik » 2011-02-05 10:39:49

Jag genomgick en arbetspsykologisk utredning under 2009 på AF. De kom fram till autistiska drag och tvångssyndrom, ambivalens. Men hur som helst AF sysslar mycket med kontroll av människor. Dessutom finns det arbetsfunktion så är dom beredda att ta till väldigt hård press för att få personen ut i jobb. Jag blev utförsäkrad och gick helt utan ersättning i 2 månader med min dotter. Dessutom så har de ingen tolerans för saker som paranoiditet etc. Jag har skolios och beskrev lyftjobb som tortyr och efter det så skulle de ha ut mig och lyfta. När man gör en APU så får jag känslan av att hela ens uppfattningsförmåga, omdöme ifrågasätts. De visar ingen hänsyn alls utan det kan vara mycket otrevligt. Jag kallade dem till slut psykopater och de skrev ett papper att jag inte hade rätt att ha något psykiskt funktionshinder för att jag hade kränkt dem.

Så allt görs på deras villkor och det finns ingen instans att anmäla till. De är myndigheten och de omyndigförklarar eller myndighetsförklarar efter eget omdöme fick jag intryck av.

Arbetspsykologen skrev dessutom i sina tjänsteanteckningar om mig, som jag bara fick se vid ett senare tillfälle för att jag begärde ut dem då, att ingenting jag sa muntligen skulle tas på allvar. Som ni säkert kan förstå så försvårar det för mig att kommunicera med AF. Jag försökte då kommunicera skriftligen med dem men de vägrade svara på mina brev och kallade i så fall till möte. På dessa möten fick jag känslan av att agendan redan var satt, de spelar inte med öppna kort och de kontrollerar situationen från början till slut och om man inte trivs med det så får man leva utan pengar helt enkelt.

Jag framförde till arbetsförmedlaren att jag ville ha ett kontorsjobb och inte var beredd att jobba med fysiskt arbete för att jag hade skolios (har papper från röntgenläkare att jag har lätt vänsterkonvex skolios men det är fel sorts papper enligt AF för det behöver vara ett läkarutlåtande, dessutom så måste man nog ändå vara beredd att jobba med lyft men inte lyfta lika tungt.) Arbetsförmedlaren skrev in att jag hade ett önskemål att inte jobba med lyft. Jag klagade då på det hos chefen på arbetsförmedlingen, för det var inget önskemål utan ett krav. Jag hade sagt att det var ett krav och inget önskemål. Då skulle de ha ut mig att lyfta och när jag inte gick till den åtgärden så blev jag utförsäkrad från jobb och utvecklingsgarantin. Enligt arbetsförmedlingen har jag inte heller rätt att återgå till jobb och utvecklingsgarantin. Därför är det lite tufft för mig när jag inte får lön. Men jag har lön nu.

Hur som helst arbetsförmedlingen upplevs mer som dikterande än samarbetande. När jag väl var utförsäkrad så lämnade jag skriftligt papper till dem att jag bara var beredd att jobba framför en dator. Det var då jag fick gå helt utan ersättning i två månader men nu har jag jobb framför dator. Men med min boderlineproblematik så vet man aldrig hur långvarigt det blir.

De hotar med att man får stå utan pengar och sedan får man stå utan pengar och efter ett tag med någonting som kallas "trauma based mind control" så får man psykiska problem. De anmälde också till socialen att jag var i behov att psykiatrisk vård men någon vård fick jag inte. Läkaren bröt mot vårdgarantin enligt patientnämnden som jag har kontaktat och i psykiatrins journaler står det att jag skulle kallas inom en månad men jag har ännu inte fått träffa någon läkare sedan i september 2010. Psykiatrin erbjöd mig SSRI men några pengar fick jag inte från dem och någon psykmedicin vill jag inte ha.

Sådär kan det fortsätta snurra tills man dör.

Det du pratar om att AF på något sätt utgör en länk till experimentering på aspergers är intressant i sig. AF är en myndighet, en förvaltningsmyndighet. Det jag skrev till AF hamnade i något arkiv under jorden sa de till mig, men jag tror inte det är någon konspiration med det för de har något arkiv under jorden där de lagrar dokument i sverige. Det som arbetspsykologen skrev hamnade hos socialstyrelsen fick jag reda på från AF och de sa att det gick inte att ta bort i och med att det hamnat där. Socialstyrelsen är också en myndighet. Vart vänder man sig för att åtala eller klaga för en myndighet. Vart vänder man sig om man har klagomål om en myndighetsperson.

Jag har bett om att få byta arbetsförmedlare och det har inte gått och jag fick svar från habiliteringen att man får i princip aldrig byta arbetsförmedlare. Jag skrev också på papper att habiliteringen fick bryta sekrettessen på arbetsförmedlingen och företräda mig inför arbetsförmdlingen men arbetsförmedlingen hänvisade ändå till sekretess när kuratorn på habliteringen försökte få reda på saker. Även på beredningsgruppen så hänvisade arbetsförmedlingen till sekrett i frågor om mig inför de andra myndigheterna, dvs försäkringskassan, habiliteringen och psykiatrin. Dvs de lämnar inte ut någon information och de spelar inte med öppna kort.

Sen kan de ju lämna ut information som jag inte känner till för det, jag har inte krävt ut mina papper från AF.

Hur som helst jag slipper arbetsförmedlingen nu eftersom jag fått ett års anställning.

Men vad jag menar med allt detta att jag känner igen en del av de bemötande och handläggande som jag fick efter APU med den som precog fick efter sin APU. Det kanske har att göra med att man genomgått en APU på en myndighet.

En arbetspsykologisk utredning har ju för uppgift att utreda arbetsförmåga och sådant. I mn utredning stod det att jag var arbetsovillig.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Inläggav prekogautist » 2011-02-07 18:33:49

tror ni att Robert Naeslund var schizofren eller hade personlighetsstörning ? om han hade det, hade han det innan eller efter implantatet?
A Brain Implant Victim Speaks Out:
http://www.bibliotecapleyades.net/soc ... sp_sociopol_mindcon29.htm

Brain Transmitters: What
They Are and How They Are Used
Mediaeko Investigative Reporting Group
1996 Reprint
Radio Implants and Remote-Controlled Humans

http://www.think-aboutit.com/News/BrainTransmitters.htm

jag undrar om någon här på aspergerforum vet hur jag kan ta direkt kontakt med Robert Naeslund, det verkar omöjligt att få någon sort info genom google (e-mail, facebook, hans organisation etc.)

här nere lämnar jag 3 intressanta länk:

Project Lucid:
http://www.wingtv.net/lucid.html

Freedom Fighter For America: ILLEGAL BIOMEDICAL IMPLANTATION AND EXPERIMENTATION.

http://www.freedomfightersforamerica. ... cal_implantation_nanotech

Survivors Testimonials of
Neuro - Electromagnetic Mind Control Attacks
Who have approached Project Freedom

http://www.raven1.net/mcf/pro-freedom ... /pro_survivors_links.html
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Inläggav prekogautist » 2011-02-12 1:36:25

FREE YOUR MIND - Blogers anti NWO och anti Globalization och anti kapitalist och aspergare (autister)var vaken, det tysta kriget är här och nu, om du någonsin känner små skakningar i din säng, i din soffa, eller din kropp skakar utan anledning, eller när du sover tappar andan, så kom ihog detta inlägg (öppna brev). de har allt info om vår hälsa, vår liv arkiv, allt om vår privat liv, t.o.m. vår DNA.

video: ZEITGEIST: MOVING FORWARD | OFFICIAL RELEASE | 2011
http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Inläggav prekogautist » 2011-02-13 5:14:12

känner ni det som hände Mirakeltanten Gulli Johansson?

min blog "infokriget swe - lex gulli lever"var och är tilläggnad Gulli Johansson och till min mamma Rosa Balladares. konstigt nog försvann en inlägg jag hade där om Gulli Johansson och min historia om min mamma Rosa.

läs förs här nere 2 inlägg om Gulli och sedan min historia av min mamma: ps: tänk på en sak, psykiatrin, privata äldrehem, kommuner, farma-medicin industri, förskning, regeringen finns alltid där i detta spel (dödligt spel).

http://addanna.wordpress.com/2008/09/25 ... johansson/

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=9 ... os=extra_0

här är min historia:

jag ska öppna mitt hjärta för dig och berätta en liten historia. jag är inte säkert om jag gör rätt och jag är inte säkert om jag vågar detta, men jag ska berätta denna historia för min älskade mammas skull.hon förkännar sin rättelse och hon kräver rättvissa liksom jag:Först och främst ska jag säga att min mamma Rosa var en mycket god människa, hon fick 2 söner och 1 dotter med min pappa Canciano och de bodde i Tocopilla Chile, hon fick också uppfostra 2 pojkar och en flicka bara för att hon var snäll av naturen. En av de där pojkarna var jag, jag var bara 4 månader gammal när hon tog hand om mig, därför har jag alltid kallat henne för mamma Rosa. På den tiden var hon mycket aktiv inom kyrka och i politiken, inom kyrkan var hon ordförande (president) och inom politiken blev hon "Ministra de Fé", det kan vara på svenska liksom förtroende minister, och detta var under president Allendes mandat i Chile innan kupen. Rosas uppdrag som ministra de fé var att se att alla människor i olika stadsdelar skulle få mat och dela rätt så alla fick mat. det var svåra tider när hon gjorde sin insats, det var mycket korruption och komplot från högersidan och maten var en viktigt del i det hela.Efter kupen i Chile 1973 åkte hennes dotter Elizabeth till sverige och sedan åkte också hennes söner, de kom till norrköping sverige och de har bott här sedan dess. Jag blev kvar i Tocopilla Chile med mamma Rosa och Pappa Canciano tills jag blev 17 år, jag gjorde 8 år i grundskolan och 2 år i gymnasiet, de 2 åren i gymnasiet blev jag bästa elev i min klass med de bästa betyget, Mattematik var min grej, fick bara MVG där. Året var 1984 när vi också skulle åka till sverige, hennes dotter ville att Rosa och Canciano skulle också bo i sverige nära henne, jag blev nästan kvar där för att jag behövde några tillstånd papper från mina biologiska föräldrar, till sist ordnade vi alla papper och åkte hit till sverige.Här i sverige bodde jag alltid hos de, mina föräldrar, vi hade en bra relation med varandra, år 1999 dog min pappa, innan det hade han fåt en tumör i halsen, han blev placerad i äldre hem för dementa, fast han inte var det, men innan det fick vi hemhjälp, det var några år vi hade hemhjälp från kommunen, sedan blev han placerad där, där fick han många mediciner, blev mager, han sa alltid till mig att han inte gillade maten där, han saknade säkert min mammas mat. Det värsta upplevelse i mitt liv var när han dog, jag hade förbered mig innan, en lång tid innan, jag ville att han skulle dö i fred och att mina barn också skulle se honnom lugn och i fred i sina siste stund, men det blev inte så, det blev istället en stor chock, han fick en rad dubbeldoser av någonting varje gång någon från familjen som var där trodde att han hade ont, det värsta var när jag den dag kom till den platsen, kom min älsta dotter ut från det där hemmet gråtande, och vi kramades när hon sa att de hade get honom en spruta och att han dog sedan, när jag kom in i hans rum såg jag något fruktansvärd, jag såg min pappa Cancianos ansikte helt utom sig av skräck, förvirring och skrikande efter hjälp nästan sittande i den lilla sängen helt stillande död. vilken jävla skit människor kunde göra så med min älskade pappa och mot mina barn. de dödade honom som en jävla djur. sedan blev min mamma Rosas tur, hon har alltid varit frisk, nästan aldrig sjuk för sina 70 och mera år. Efter min pappas bortgång, det var jag som tog hand om henne, jag bodde ju med henne, men det vat också hennes dotter Ely som var mycket hos oss och hjälpte henne mycket. Det var tiden allt började, jag kommer ihåg precis innan detta märdröm började, jag och min mamma, vi pratade och skojade mycket, det var som vanligt, allt perfect och normalt, hon lagade mat, jag hjälpte henne med tvätten och handlade ibland, vi kollade på tv etc. det var en especiellt dag en gång, det var vm i fotboll i tyskland, vi satt där hemma och vi väntade och skulle kolla matchen mellan Chile och Italien, precis innan matchen brukar de sjunga national sången, jag sa till min morsa som satt i sofan " kom mamma vi måste sjunga chilenska national sången" hon ler lite och går upp från soffan och ställer sig brevid mig, vi tittar på varandra och får en skämtsam leende och jag säger till henne att vi måste ha högerhanden i hjärtat, och så börjar vi sjunga tillsammans. jag upplever det som det vare igår, det var en especiellt dag.Efteråt mamma började må dåligt, enligt hennes dotter, hade min mamma en tumör i huvet, jag fick alldrig följa med och fick inte se heller några papper eller radiografier som kunde bekräfta det. enligt hon och hennes broder hade jag ingen rät allt eftersom jag var adopterad eller något. de började medicinera henne, det kom folk från hemhjälp från kommunen och hon fich medicin 3 gånger per dag, de medicinerade henne en lång tid, efter det började de med att ge henne insulin, eftersom hon hade fått diebete, men min morsa har alltid varit frisk tänkte jag, det måste vara åren sa de flesta, men jag trodde alldrig på det, jag hade mina misstankar, mina logiska matematiska misstankar, att nåt log inte bra till, men jag kunde inte göra så mycket, jag såg hur hon försvann och blev inte sig själv lite då och då, hon började bli tröttare och tröttare, men hon var alltid pigg och hjälpsam, nåt var fel tänkte jag, men jag viste inte vad! hon började tappa grejer och glömma grejer, hon kunde inte längre laga mat, hon blandade allt och började glömma bort allt, liksom nåt form av Alzaimers. men min mamma Rosa hade världens starkaste minne och det visste jag, jag hade bott med henne mer en 35 år. hon ramlade många gånger, hon slog sig i huvet när hon var på toaleten, hon bröt benet mer en 2 gånger, fick gyps båda gångerna. sedan började hon att glömma mig, hennes bästa vän och son.Rosas dotter och hennes broder planerade plötsligt att placera henne där min pappa var (äldrehem för dementa) samma stället. jag fick inte veta någonting tills det var klart. efter en besök på lasaretet de kom inte hem med henne, de tog henne till den där jävla stället för psykisk sjuka äldre människor, vilken jävla tragedi och jag kunde inte göra någomting, jag hade inte rätt, jag hade inte hennes blood som sina riktiga söner men jag var hennes son i hjärtat.jag skev en brev till Rosas dotter, där jag benföll henne att låta mig ta hand om henne de sista åren hon hade vid liv, det var förgäves. under tiden hon var där, blev hon sämre och sämre, hon ramlade 3 gånger till där, hon opererades 1 eller 2 gånger, hon kände inte igen någon i familjen längre, hon var alltid nerdrogad, trött, med abstinens nästan alltid i sina sista dagar. jag hann skriva 2 brev till de som jobbade där innan de tog hennes liv. jag skrev där att det var medicinerna som var orsöken och att de håll på med att svälta ihjäl min mamma. de märkte att jag märkte att någpt inte stodde rätt till. båda gångerna de backade och gav henne mindre doser, hon blev pigare och gladare, hon till och med sjöng många gånger. jag måste säga en sak: hon såg inte så gammal ut för sin ålder (86) hon var en ung gammal tant, min logik säger mig att hon skulle ha levt mer en 100 år, det är jag säker på. Om jag skulle bevisa allt vad jag tror, skulle detta vara den största skandalen i sverige. min mamma Rosa uppfostrade mig, hon lärde mig att dela med sig i det goda och det onda ( i bra tider och i dåliga tider), hon lärde mig att vara solidarisk och en bra och en lugnt person. Hon också lärde mig att pengar är inte allt här i livet, så för mig moral och etik är viktigast. så om jag skulle stämma kommunen och den där privata äldrehem eller staten, så det skulle inte handla om pengar, om det några pengar så skulle dessa pengar gå till någon fond för att förhindra såna denna omoraliska versamheter. jag tror att jag har lite bevis för att förstärka min historia eller för min intuition för detta konspiratoriska och realistiska verklighet här idag.lite tankar om några bevis:kommunen och x verksamhet har jobbar ihop, köper samma mediciner och olika preparat till samma läkemedelsindustri. ägaren till den privata x versamhet har varit VD för samma läkermedelsindustri som säljer dessa farliga mediciner. Vi vet att det finns mediciner som hjälper personer som har problem med disbetes, depretioner, demens, och kanske alzaimers, men om vi vet det, så vet vi också hur dessa problem eller sjukdomar blir till!. det jag vill säga är att det finns mediciner som framkallar diebetes, depretioner med ångest och abstinens, demens syntomer och alzaimers med extrem glömska. jag tror att dessa!" förbjudna mediciner" användst och säljs till äldre för att göra de sjuka och göra ett bra affär av det utan någons misstanke av detta fruktansvärda affärsidé.min mamma kunde lika vara den svenska gamla tant son ni visade i er program, skillnaden är bara att min mamma Rosa dog, och innan hon dog, hon var alltid rädd(abstinens), hon kallade på sin mamma och sa alltid till mig gråtande " jag är rädd", hon fick svälta de sista veckorna, ville inte äta medicinerna längre, men de tvingade henne, de nerdrogade henne och sist och inte minst de dödade henne med en spruta, en överdos av insulin eller något annat dödligt överdos.jag lett de göra det, jag hade inget val, det var bättre att låta henne vila istället, jag sa till de på min sätt att jag vet vad de håller på med, och att de ska försöcka göra det bra, inte som de gjorde med pappa. och jag sa till mig själv:!DETTA KOMMER NI ATT ÅNGRA! NÅGON KOMMER ATT LYSSNA! NÅGOT MÅSTE SKE NÅN GÅNG!
MVH

Patricio Ayala

2 videor, måste ses:

Psychiatry: An industry_of_Death
http://video.google.com/videoplay?docid ... 927921128#
med svenska text: http://www.google.se/#hl=sv&biw=1020&bi ... eec29ecee1

Naomi Klein - The Shock Doctrine
http://www.cinetube.es/documentales/pol ... 13833.html
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Inläggav Miche » 2011-02-13 11:00:56

Snälla, du kan inte skriva så där kompakt om du vill ha läsare.

Gör styckeindelningar med dubbla radbrytningar mellan och använd gärna stor bokstav i början på meningarna så får du ännu fler läsare.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Marabou » 2011-02-13 21:22:57

Prekogautist, de där breven du skickat till regeringen, Arbetsförmedlingen m.fl. har du fått något svar på dem? Och har du någon kontakt med vården överhuvudtaget idag?
Marabou
Har också skrivit som Vampire.
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2010-06-28
Ort: Stockholm

Inläggav Safek » 2011-02-15 12:45:21

prekogautist skrev:Vi aspergare är smarta människor, och förskarna vet det. de tror kanske att vi är kalla och utan känslor (många böcker skriver så), men de har fel. vi har våra känslor och de är starkare än de "vanliga" människors. Det är ju de (förskarna och de andra människorna som ligger bakom experimentet) som är kalla och utan känslor för människo som art . psykologer, psykiatriker tror sig veta vad en annan människa har för problem i själen när de själva inte vet vem de är, vi människor är alla olika, vår hjärna är olika till alla olika människor, de kommer alldrig att kartlägga den mänskliga hjärna, för att det är som att försöka kartlägga alla sjärnor i hela universum.



Själv tycker jag det är mycket tragisk att så många konspirationsteoriker är psykisk sjuka, först och främst för deras egen del- men också för att de ofta har mer eller mindre lätt för att få många människor med sig - ta Alex Jones t.ex som helt uppenbart lider av vanföreställningar....psykisk sjukdom är tyvärr något som genomsyrar hela den s.k. "sannings rörelsen".

Det är inget att skämmas för att vara sjuk. Men om man kör på såsom du gör, så går det för eller senare ut över andra människor- inte det att paranoia eller schizofreni är smittsamt - men människor som dig själv engagerar folk på ett sådant sätt att de tror vad de läser eller ser är sant- även om det inte finns några som helst underliggande bevis för det du och andra framför.

Ta rådet till dig som du har fått av många andra här, sök professionell hjälp innan det går för långt. Jag har arbetat med människor som har insjuknat i psykoser pga sina vanföreställningar, och det är inget roligt. Så sök hjälp, och gå vidare med ditt liv.

I all vänlighet.
Safek
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2010-09-10
Ort: Lund

Inläggav matterik » 2011-02-15 13:55:42

Jag skulle råda människor att använda sina egna hjärnceller och komma fram till sina egna sanningar. Om man tänker kritiskt så kan man inte bli lurad, varken av konspirationsteoretiker eller psykiatriker.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Inläggav prekogautist » 2011-02-16 5:24:15

vanföreställningar? I all vänlighet vad tycker du om allt detta här nere?:

The Drugging of our Children (Gary Null) (SSRI drug dangers)(Columbine shooting).;

In the absence of any objective medical tests to determine who has ADD or ADHD, doctors rely in part on standardized assessments and the impressions of teachers and guardians while the they administer leave little room for other causes or aggravating factors, such as diet, or environment. Hence, diagnosing a child or adolescent with ADD or ADHD is often the outcome, although no organic basis for either disease has yet to be clinically proven. Psychiatrists may then prescribe psychotropic drugs for the children without first without making it clear to parents that these medications can have severe side-effects including insomnia, loss of appetite, headaches, psychotic symptoms and even potentially fatal adverse reactions, such as cardiac arrhythmia. And yet, despite these dangers, many school systems actually work with government agencies to force parents to drug their children, threatening those who refuse with the prospect of having their children taken from the home unless they cooperate.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 524875493#

Generation RX 1/8:

For decades, scores of doctors, government officials, journalists, and others have extolled the benefits of psychiatric medicines for children. GENERATION RX presents "the rest of the story" and unveils how this era of unprecedented change in Western culture really occurred - and what price has been paid by our society. International award-winning filmmaker Kevin P. Miller (Let Truth Be The Bias, The Promised Land) "delivers a jaw-dropping emotional ride," and "weaves a terrifying tale of criminal conspiracy, the mass abandonment of medical ethics, and the routine betrayal of an entire generation." By employing the expertise of internationally respected professionals from the fields of medicine, ethics, journalism, and academia, GENERATION RX investigates collusion between drug companies and their regulatory watchdogs at the FDA and focuses on the powerful stories of real families who followed the advice of their doctors - and faced devastating consequences for doing so. GENERATION RX is a film about families who confronted horror and found nowhere to turn for help - and how scores of children have been caught in the vortex of mind-bending drugs at the earliest stages of their growth and development. This powerful documentary also questions whether we have forced millions of children onto pharmaceutical drugs for commercial rather than scientific reasons. Ultimately, Generation RX may help parents decide whether the perceived benefits of these medications outweigh the serious risks to children. "GENERATION RX is a film that every parent should see," says Jason Buchanan of ALL MOVIE GUIDE.
1- http://www.genspot.com/Video/ShowVideo. ... _id=197343
2- http://www.genspot.com/Video/ShowVideo. ... _id=197344
3- http://www.genspot.com/Video/ShowVideo. ... _id=197345
4- http://www.genspot.com/Video/ShowVideo. ... _id=197346
5- http://www.genspot.com/Video/ShowVideo. ... _id=197347
6- http://www.genspot.com/Video/ShowVideo. ... _id=197348
7- http://www.genspot.com/Video/ShowVideo. ... _id=197349
8- http://www.genspot.com/Video/ShowVideo. ... _id=197350

United Targeted Individuals Europe:AI-Research is done on People without their Consent.

http://targeted-individuals-europe.com/index.php

Mind Justice:
A human rights group working for the rights and protections of mental integrity and freedom from new technologies and weapons which target the mind and nervous system. For an overview of the issue .
http://mindjustice.org/

KMR: KOMMITTÉN FÖR MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
http://www.kmr.nu/
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

men kära nån kmr är ju scientologernas propaganda

Inläggav Safek » 2011-02-16 14:10:00

Men kära nån kmr är ju scientologernas propaganda....är det någon som kör med mindcontrol så är det ju dem....
Safek
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2010-09-10
Ort: Lund

Inläggav prekogautist » 2011-02-19 4:34:11

Video: On Modern Servitude by Jean-François Brient (on modern slavery)

“Tis the times' plague, when madmen lead the blind. “
King Lear, Act IV, scene 1, William Shakespeare

Modern servitude is voluntary, endorsed by those slaves who crawl on the surface of the Earth. They buy the merchandises that enslave them every day more. Slaves run after alienating jobs that are gently given to them if they prove to be tamed enough. They choose the masters they will obey. For this absurd tragedy to happen, it has been necessary to dispossess slaves from the awareness of their own exploitation and their alienation. Here is the bizarre modernity of our time. Contrary to slaves from antiquity, servants from the Middle Ages or the working-class from the first industrial revolutions, today we are contemplating people that are totally enslaved. The difference is that they are unaware of their enslavement and those who are aware, choose to ignore it. They ignore rebellion which should be the only genuine reaction of the exploited ones. Slaves accept without question the pitiful life that was planned for them. Renouncing and resignation are the sources of their misfortune.

http://www.delaservitudemoderne.org/video-en.html
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Inläggav Nishika » 2011-02-19 8:39:35

Han använder ju forumet som sin blogg.
Nishika
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2011-01-25

Inläggav nano » 2011-02-20 3:40:57

TS intentioner verkar goda, att informera.
Fast jag hinner inte läsa all den text som presenteras.
Teoretiskt skulle ju allt det TS säger kunna vara möjligt men jag tror inte det är precis så som TS säger att det är.

Hur fungerar era tankar allihopa?
Jag har liksom ett sannolikhetsfilter över alla saker jag ser och tankar jag har och jag har merparten osannolika tankar och funderingar, som att månen teoretiskt sett skulle kunna vara gjord utav ost, men jag tror ju att sannolikheten för det är så väldigt låg att de flesta skulle säga att den sannolikheten är noll.
Jag skulle bli grundligt förvånad om den någon gång skulle visa sig vara gjord av ost och hur det skulle ha gått till i så fall.

Jag inbillar mig att jag har en väldig massa fler tankar än de flesta har men jag vet ju inte.
Tycker mycket om att tänka på för mig intressanta saker, allt har inte förankring i verkligheten ens.
De flesta av mina tankar berättar jag ju inte, det mesta är ganska irrelevant för andra än mig själv, mest kvantifieringar av olika saker som gör mig glad.
Skulle säkert vara intressant att kunna jämföra sina tanakr med andra fast man skulle säkert då också komma i kontakt med tankar man inte vill ska ha hänt i den personens liv :(
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav jer » 2011-02-20 10:22:36

nano skrev:Hur fungerar era tankar allihopa?
Jag har liksom ett sannolikhetsfilter över alla saker jag ser och tankar jag har och jag har merparten osannolika tankar och funderingar, som att månen teoretiskt sett skulle kunna vara gjord utav ost, men jag tror ju att sannolikheten för det är så väldigt låg att de flesta skulle säga att den sannolikheten är noll.


Sannolikheten för det är så fullständigt larvigt liten så den är försumbar, heter det då. Med det menas att den finns inte, fast bara lite.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FjuhW-4tyEI[/youtube]
jer
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2011-02-20
Ort: sthlm

Inläggav prekogautist » 2011-02-21 0:54:48

Julian Assange – högaktad och högmodig:
http://www.dn.se/nyheter/varlden/julian ... h-hogmodig

Julian Assange and the Computer Conspiracy; “To destroy this invisible government” :

Zunguzungu wordpress skrev:

“To radically shift regime behavior we must think clearly and boldly for if we have learned anything, it is that regimes do not want to be changed. We must think beyond those who have gone before us, and discover technological changes that embolden us with ways to act in which our forebears could not. Firstly we must understand what aspect of government or neocorporatist behavior we wish to change or remove. Secondly we must develop a way of thinking about this behavior that is strong enough carry us through the mire of politically distorted language, and into a position of clarity. Finally must use these insights to inspire within us and others a course of ennobling, and effective action.”

Julian Assange, “State and Terrorist Conspiracies” :
fortsätt läsa här: http://zunguzungu.wordpress.com/2010/11 ... %E2%80%9D/

video: 'Fools & Insanity' as NATO Courts Sweden
http://www.youtube.com/watch?v=PaKC_Pjd ... r_embedded

State and Terrorist Conspiracies (text)
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... XwcTzx0AEw
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Inläggav nano » 2011-02-21 3:10:22

Nu hängde jag inte riktigt med.
Kan iofs vara för trött.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Miche » 2011-02-21 8:09:59

nano skrev:Nu hängde jag inte riktigt med.
Kan iofs vara för trött.

Inte jag heller, jag har å andra sidan inte fattat ett dyft av den här tråden, tycker bara det är så fascinerande att kolla in kommentarerna...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav prekogautist » 2011-02-28 3:56:33

prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Inläggav Savanten Svante » 2011-02-28 23:51:37

prekogautist skrev:La evolución indigo

http://www.cinetube.es/documentales/soc ... 80342.html

:idea: :?: :wink:


Här har du ett problem om du vill bli läst. Du byter språk, du postar en länk utan kommentar på svenska, och några obegripliga smileys.

Undvik sånt om du vill att folk ska se vad du skriver!
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: vård eller tortyr:Robert Naeslund 1967 - Patricio Ayala

Inläggav prekogautist » 2011-04-01 17:45:29

Conspiracy Theory with Jesse Ventura: "Big Brother" (FULL LENGTH)
http://www.youtube.com/watch?v=VXQiDFbKbAk

InfraGard : http://en.wikipedia.org/wiki/InfraGard

FBI operation: Infraguard : http://www.youtube.com/watch?v=JnQDp5LxgtQ

Infragard turning Americans against Americans : http://www.youtube.com/watch?v=2oax6ezv ... re=related

infragard är redan i sverige (secretess, lögn, och spionage delas ut). washington post: top secret america http://projects.washingtonpost.com/top-secret-america/

Informationssäkerhet i Sverige och Internationellt (LÄS GÄRNA SIDAN 4.1.7 SAMARBETE MELLAN PRIVAT OCH OFFENTLIG SEKTOR) http://docs.google.com/viewer?a=v&q=c ... XRIchaPfPGbMt0osnCwYBUeKQ
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Re: vård eller tortyr:Robert Naeslund 1967 - Patricio Ayala

Inläggav prekogautist » 2011-04-29 16:05:39

White TV börjar med Robert Näslunds vittnesmål och expert:
White TV startar nu en kampanj emot Sveriges grova brott mot de mänskliga rättigheterna genom att använda människor som försökskaniner i en världsomspännande attack mot mänsklighetens frihet......

http://vaken.se/modules/smartsection/it ... temid=1134
prekogautist
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2011-01-24
Ort: norrköping

Återgå till Aspergare och vården



Logga in