Omröstning om ärekränkning samt sveda och värk

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Känner du dig psykiskt blåslagen av djurets inlägg? Och hur känner du inför Krigarsälens inlägg?

Omröstningen slutade 2011-02-27 19:34:52

Ja, jag mår illa av båda
6
17%
Ja, djurets, men inte krigarsälens
3
9%
Ja, krigarsälens men inte djurets
5
14%
Inte direkt blåslagen men kanske lite myggbiten (irriterande)
2
6%
Nej, det är okej att vara lite socialt ofärdig på ett Aspergerforum
11
31%
Nej, för fan, mer pajkastning
8
23%
 
Antal röster : 35

Inläggav Absolut » 2011-02-12 14:15:01

ufo skrev:
rdos skrev:
weasley skrev:Snömos.


Snömos == något som Weasley inte gillar. Bara som hjälp för nya som ännu inte satt sig in i forumjargonen.
== betyder "lika med". Bara som hjälp för de som ännu inte satt sig in i programering.


Programering = Programmering
Absolut
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2011-01-23

Inläggav prodge64 » 2011-02-12 15:03:12

Om man ska vara riktigt petig...
Programering != Programmering
:-)196
prodge64
 
Inlägg: 1246
Anslöt: 2008-10-31
Ort: Södermland

Inläggav nallen » 2011-02-12 16:09:13

Nja, = är ju tilldelning ("assignment") medan != och == är jämförelser.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Miche » 2011-02-12 18:22:39

nallen skrev:[...] == är jämförelser.

Långtifrån i alla språk...
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav nallen » 2011-02-12 20:35:59

För all del korrekt men språk där både '==' och '=' förekommer brukar ha den uppdlningen.
Civiliserade imperativa språk har := för tilldelning, = och /= som jämförelseoperatorer ;)
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-02-14 11:04:00

*muttrar* Ja en dryg månad låter vettigt, men animal fick minsann 3 månader. :evil:


Moderator: Flyttat från http://www.aspergerforum.se/krigarsjal- ... 17008.html
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav Titti » 2011-03-17 13:31:34

weasley skrev:
Absolut skrev:Först ut kan jag överhuvudtaget inte förstå varför Weasley blev varnad på sidan fyra. Det hon skrev var "snällare" än 99% av de inlägg KS skriver, helt obegripligt.

Som HGJ korrekt uppmärksammade fick jag bara en tillsägelse. Men jag riskerar att få en till när jag påpekar att jag lärt känna KS internetpersonlighet genom åren och till skillnad från dej, Absolut, så håller internetpersonligheten krampaktigt tag i Manlighetslistan och bockar av allt som är Manligt så fort det går. Ett typiskt exempel på det är ju när han genast förutsätter att du är tjej och därför

1) inte har hört den "manliga arbetarklassjargongen"
2) därför "blir förskräckt" över den.

Enbart genom att betrakta detta uttalande fristående i sig är detta egentligen väldigt fördomsfullt och inskränkt, då KS ju inte kan ha en aning om vem du är och vad du förskräcks över. Såsom varande av honkön uppfattar jag detta dessutom som en typisk förminskande von-oben-attityd.

Det lustiga i sammanhanget är dock det jag skrev tidigare: så fort man ifrågasätter det manliga i Manlighetslistan så tas det till sådana här personangrepp - i ditt fall dessutom helt tagna ur luften. Ibland kan man även bli anmäld. Detta hände i mitt fall. Jag hade tydligen trampat på en öm tå (vilket iofs var lustigt då det bekräftade det jag skrev; att KS internetpersonlighet tar sin Manlighetslista på alldeles för stort allvar).

Admin

Här fortsätter du att kritisera KrigarSjäl som person vilket inte är tillåtet. Att bemöta honom i sak i debatt är något annat och fullt tillåtet. Du är väl medveten om vad du gör eftersom du för en dryg vecka sedan fick en tillsägelse för samma sak, vilket du kommenterar i inledningen av det här inlägget och trots detta fortsätter.

Du är noga med att påpeka att du riktar dig mot KrigarSjäls internetpersonlighet men vi är alla här våra internetpersonligheter, eller kanske mer rättvisande våra aspergerforumpersonligheter. I andra sammanhang visar vi andra sidor av oss själva men det saknar betydelse för modereringen här.

En allmän diskussion om olika härskartekniker, sätt att försöka förminska och förringa andra i diskussioner för att därigenom skaffa sig ett övertag utan saklig grund, är naturligtvis välkommen i en annan tråd och utan att specifikt angripa någon enskild.

Eftersom du trots en nyligen utdelad tillsägelse fortsätter och medvetet bryter mot forumreglerna kan något annat än en varning inte komma ifråga.

Det kan tyckas ha gått lång tid sedan inlägget skrevs men såväl weasley som KrigarSjäl har en längre tid varit medvetna om att det kommer att komma någon form av reprimand för detta
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in