Omröstning om ärekränkning samt sveda och värk

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Känner du dig psykiskt blåslagen av djurets inlägg? Och hur känner du inför Krigarsälens inlägg?

Omröstningen slutade 2011-02-27 19:34:52

Ja, jag mår illa av båda
6
17%
Ja, djurets, men inte krigarsälens
3
9%
Ja, krigarsälens men inte djurets
5
14%
Inte direkt blåslagen men kanske lite myggbiten (irriterande)
2
6%
Nej, det är okej att vara lite socialt ofärdig på ett Aspergerforum
11
31%
Nej, för fan, mer pajkastning
8
23%
 
Antal röster : 35

Omröstning om ärekränkning samt sveda och värk

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-01-28 19:34:52

felpost

Moderator mnordgren: lämnar kvar det här inlägget, även om det står felpost.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav Zombie » 2011-01-28 19:41:05

edit: Frukttårtan kämpar tydligen med forumteknik. Kan i alla fall tala om att jag ser omröstningen.
Senast redigerad av Zombie 2011-01-28 19:41:59, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-01-28 19:41:58

haha, ja den dök upp efter en stund. men inte i förhandsgranskningen och inte i början. jag är väl för otålig.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav Zombie » 2011-01-28 19:46:47

Och jag var också för snabb. Röstade på "jag mår illa av båda", fast jag också tycker det är okej att vara litet socialt ofärdig på ett Aspergerforum. (För mig utesluter inte sådant vartannat ;) )

Sedan mår jag inte heller lika illa av båda, precis. Sådana alternativ saknas också. Men dels ogillar jag egentligen sådana här person... kommer inte på något bättre ord än "uthängningar"... djupt, även fast jag förstår skälen bakom den här och röstade i den, dels är jag ju ett av fokusen för Krigis' hackande.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav KrigarSjäl » 2011-01-28 19:50:58

Nej, jag tar illa upp av vad folk skriver till mig. Försök få mig förbannad...och "kränkt" om ni kan...:wink:

Däremot stör det mig att moddarna ofta ser mellan fingrarna med inlindade förolämpningar och psykologiserande karaktärsmord. Detta är oftast skrivet i en låtsat välmenande ton och därför betydligt värre än att frankt kalla någon rövhål.

Jag gillar inte heller att vissa talar över huvudet på folk, talar för andras räkning.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2011-01-28 20:04:07

Zombie skrev:dels är jag ju ett av fokusen för Krigis' hackande.

Sitter offerkappan bekvämt?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Zombie » 2011-01-28 20:06:54

Ditt vanliga mönster. Precis under radarn men gång på gång. Och hade inte du varit så förbannat självömkande skulle du ha kunnat läsa innantill att jag hela tiden har poängterat att det inte är bara mig själv det handlar om.

Nya medlemmar är ett av dina andra fokus.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-01-28 20:10:00

Både Krigarsälen och Animal verkar hårdhudade nog att klara av en offentlig diskussion och sakfrågan behöver exemplifieras.

Och ja, jag agerar advokat och bjäbbig terrier för mitt djur. Han är ju belagd med munkavle.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav KrigarSjäl » 2011-01-28 20:11:53

Zombie,

-Skitsnack.
Det är meningen att man ska diskutera på ett diskussionsforum och om man inte tål motargument har man inte här att göra. Det gäller både nya och gamla medlemmar.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-01-28 20:15:36, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav KrigarSjäl » 2011-01-28 20:13:40

Angelic Fruitcake skrev:Både Krigarsälen och Animal verkar hårdhudade nog att klara av en offentlig diskussion och sakfrågan behöver exemplifieras.

Och ja, jag agerar advokat och bjäbbig terrier för mitt djur. Han är ju belagd med munkavle.

Krigarsäl...tja visst är det lite fyndigt men det är inget nytt. Blev kallad säl långt före din tid, fruktkakan.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-01-28 20:16:11

Hellre frukt än nöt, rather fruit than nutty.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav Zombie » 2011-01-28 20:16:37

KrigarSjäl skrev:Zombie,

-Skitsnack.
Det är meningen att man ska diskutera på ett diskussionsforum och om man inte tål motargument har man inte här att göra. Det gäller både nya och gamla medlemmar.

:lol: Jag tror liksom inte det är dina argument som är problemet här.

... och varför får jag känslan att det har sagts förr...
Senast redigerad av Zombie 2011-01-28 20:17:33, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav matterik » 2011-01-28 20:16:57

Ja men på det här forumet så är de ganska tuffa när det gäller moderering, det är väl därför du har två varningar krigarsjäl.
matterik
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2085
Anslöt: 2010-01-17

Inläggav Zombie » 2011-01-28 20:19:58

Angelic Fruitcake skrev:Både Krigarsälen och Animal verkar hårdhudade nog att klara av en offentlig diskussion och sakfrågan behöver exemplifieras.

Det är därför jag ändå deltar i tråden. Därför och för att jag helt enkelt har fått nog. Men bra om det sägs, tyckte jag.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav jorand » 2011-01-29 16:51:58

KrigarSjäl skrev:Zombie,

-Skitsnack.
Det är meningen att man ska diskutera på ett diskussionsforum och om man inte tål motargument har man inte här att göra. Det gäller både nya och gamla medlemmar.

Långt ifrån alla som har lust eller ork att diskutera utan snarare söker förståelse eller likasinnade. Diskutera kan du ju välja att göra där du får ut något av det. Men det kanske ger dig någon sorts tillfredsställelse att "diskutera" med medlemmar som inte vill diskutera med dig.
jorand
 
Inlägg: 4668
Anslöt: 2008-05-09
Ort: Norrbotten

Inläggav KrigarSjäl » 2011-01-29 17:33:43

Om man startar en tråd med en frågeställning eller ett proklamerande gör man det i kommunikativt syfte, vilket ger att man får räkna med att människor kommunicerar tillbaka. Beroende på vad som skrivs och beroende på andra forumiters åsikter är det givet att det blir blandade svar.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav weasley » 2011-01-29 17:33:45

KrigarSjäl skrev:
Zombie skrev:dels är jag ju ett av fokusen för Krigis' hackande.

Sitter offerkappan bekvämt?


Det är tämligen talande att du KS är den som tillämpar ord som "karaktärsmord" när du hänvisar till dina egna oförrätter. Offerkappan sitter alltså rätt ordentligt på din egen gestalt verkar det som. Endast den som är karl nog för sin hatt kan skämta om sin manlighet men du verkar hålla fast vid din bild av dej själv som Manligheten med ett kissnödigt allvar och blir en verbal vilde om någon frågar hur du mår.

Att du dessutom verkar ogilla att tillägna dej kunskap som kommer i meningar längre än i en mellanstadiebok, det är faktiskt DITT problem och inget du ska lasta Zombie et.al. för. Så sluta försöka sprätta grus på Zombie et.al. för det är bara barnsligt. Antingen ser du till att skärpa kvaliten på trådarna genom egna genomtänkta inlägg eller så lägger du ner kärringgnället. Det är mitt tips till dej.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav KrigarSjäl » 2011-01-29 17:39:28

Ironiskt att säga att jag inbillar mig karaktärsmord när man själv skriver ett sådant.
Få se nu. Du säger att

* Jag mår dåligt
* Att jag skulle vara osäker på min manlighet
* Att jag är för korkad för att läsa längre texter
* Att jag är barnslig
* Att mina inlägg är av dålig kvalitet
* Att jag gnäller som en kärring

Och det här med psykologiserande karaktärsmord är något jag ska ha inbillat mig? :roll:
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-01-29 20:07:45

@weasley

Det var ungefär det där animal försökte säga, men han har inte din förmåga att uttrycka sig utan att det blir grovt. Han är tacksam på den här ändan för att någon lyckats säga det på ett sätt som går fram.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav KrigarSjäl » 2011-01-29 20:23:46

animal försökte sig alltså på ett karaktärsmord men tycker att Weasley lyckats bättre?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Angelic Fruitcake » 2011-01-29 21:24:27

@Krigarsäl

Mja, mer att han tycker hon uttrycker sig mer diplomatiskt, om man får säga så.
Angelic Fruitcake
 
Inlägg: 3352
Anslöt: 2010-05-21
Ort: Täby

Inläggav KrigarSjäl » 2011-01-29 22:13:58

Jag tycker det Weasley skriver är personangrepp så det stänker om det och att det är värre än det animal skrev.

Inte för att jag inte skulle tåla det, låt folk skriva vad de vill, men det finns alltså ett hyckleri på forumet som är värt att uppmärksamma.
Psykologiska spekulationer är ok medan enkla invektiv inte är det.
Vissa får förolämpa hur mycket de vill, andra blir klassade som ondskefulla bad boys direkt.

Till saken hör att Weasley och jag inte känner varandra, vi har aldrig ens träffats. Ändå menar hon sig förstå hur jag fungerar.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav ford » 2011-01-29 22:25:06

weasley skrev:
KrigarSjäl skrev:
Zombie skrev:dels är jag ju ett av fokusen för Krigis' hackande.

Sitter offerkappan bekvämt?


Det är tämligen talande att du KS är den som tillämpar ord som "karaktärsmord" när du hänvisar till dina egna oförrätter. Offerkappan sitter alltså rätt ordentligt på din egen gestalt verkar det som. Endast den som är karl nog för sin hatt kan skämta om sin manlighet men du verkar hålla fast vid din bild av dej själv som Manligheten med ett kissnödigt allvar och blir en verbal vilde om någon frågar hur du mår.

Att du dessutom verkar ogilla att tillägna dej kunskap som kommer i meningar längre än i en mellanstadiebok, det är faktiskt DITT problem och inget du ska lasta Zombie et.al. för. Så sluta försöka sprätta grus på Zombie et.al. för det är bara barnsligt. Antingen ser du till att skärpa kvaliten på trådarna genom egna genomtänkta inlägg eller så lägger du ner kärringgnället. Det är mitt tips till dej.


+1

Vissa problem med att acceptera uppfattningar om smak och tycke som avviker från hans egna sådana finns också.

Dessutom har han missat något väldigt viktigt om han vill leva upp till schablonbilden av att vara en machonisse med mindervärdeskomplex (se en viss tråd på aspieforum :wink: ).

-Trots detta har jag ändå fått bilden av Krigaren som en ganska bra kille med många goda sidor, förutom ett rent patetiskt mindervärdeskomplex och en kraftigt förlängd tonårsperiod.
Att jag skriver detta handlar mer om att det ibland kan vara bra att få höra andras perspektiv på saker och ting och det är ju hursomhelst så han behandlar andra forumister, eller hur?

Jag har med andra ord egentligen inget emot Krigaren, utan tycker bara att han kan behöva sättas på plats lite då och då. Har han något emot mig får det stå för honom.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Inläggav ford » 2011-01-29 22:42:50

KrigarSjäl skrev:Ironiskt att säga att jag inbillar mig karaktärsmord när man själv skriver ett sådant.
Få se nu. Du säger att

* Jag mår dåligt
* Att jag skulle vara osäker på min manlighet
* Att jag är för korkad för att läsa längre texter
* Att jag är barnslig
* Att mina inlägg är av dålig kvalitet
* Att jag gnäller som en kärring

Och det här med psykologiserande karaktärsmord är något jag ska ha inbillat mig? :roll:


Är man inte osäker på sin manlighet tar man inte sig själv på så stort allvar som du brukar göra.

Att ha samma typ av hävdelsebehov som en tonårspojk när man är över 30 är enligt mig att vara barnslig, i synnerhet om det dessutom tar sig uttryck på samma sätt som det för dom flesta andra gör på högstadiet och gymnasiet.

Ford/väl medveten om att han med största säkerhet hade förlorat ett slagsmål mot Krigaren IRL, men säker i sin manlighet trots detta. :wink:
Senast redigerad av ford 2011-01-29 22:49:00, redigerad totalt 1 gång.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in