Hur ska Pemer få en tjej? ;-D

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2007-11-30 2:51:17

En helt annan sak med rökare med självinsikt och grundläggande respekt för andra. Min mor och syster röker, och de ser till att inte hålla på med en cigg ens om de ska stå i en kö utomhus. Osv.

Och även en rökare skulle ju faktiskt kunna tänkas missa att greppa att en viss plats är behäftad med rökförbud och vara uppriktigt förvånad och skamsen vid eventuell tillsägelse, och klädsamt be om ursäkt. Det är ju något annat än när det närmast regelmässigt ska käftas emot.

Det där med självinsikt och ödmjukhet när man gjort något gravt fel och mot förmodan blir tillsagd om det ska jag starta en egen tråd om. I morgon. Nu behöver jag sova.

Men detta är min syn på rökning som fenomen, därav att det känns väldigt svårt att sträcka sig till att kunna falla för en rökande tjej som partner... (back on topic! ;))
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Thunderchild » 2007-11-30 21:44:34

Kom att tänka på en dejtingsajt jag provat förut som heter Parship.
Det speciella med den är att man får göra en ganska omfattande personlighetsprofil som innefattar flera olika områden.

Därefter matchas man med personer som får en liknande profil. Desto bättre matchning ju högre poäng får profilen..

Upplevde att sidan hade svårt att attrahera den stora massan, men om man är lite udda så kan det vara en fördel att kunna specifiera sig så exakt..

Dessutom så tror jag inte dom flirtigaste typerna orkar göra sig så mycket besvär så jag tror att andelen seriösa dejtare är högre än på andra sidor..
Senast redigerad av Thunderchild 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Thunderchild
 
Inlägg: 1090
Anslöt: 2006-09-04
Ort: Falun

Inläggav Pemer » 2007-12-01 0:04:19

Sant, den var jag lite smått igång att testa... då hade de dock bara ganska långa abonnemang för väldigt stora summor för en risig fattiglapp, så de kändes bara tillgängliga för... pja, för höginkomsttagare blev väl faktiskt känslan. Det krävdes att man hade råd att lägga ut 990 spänn som minst för tre månader, för att så bara kunna läsa en profil. Det kändes dyrt.

På massor av andra sajter snikar jättemånga och tycker det är dyrt att betala någon 50-lapp för en månad eller så... :?:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav KrigarSjäl » 2007-12-01 15:14:56

Thunderchild skrev:Allvarligt Pemer.. Att i första meningen kunna läsa: "längtar efter någon vid min sida.." Har faktiskt en liten desperat klang och avslöjar ju inget om vilken drömman du egentligen är.

Jag tror att du är rökt redan där. Det känns ospännande på ett sätt som "tycker om skogspromenader" som alltid var en standardfras man jämt såg i veckotidningarnas kontaktannonser förr..

Sant. Dylika formuleringar funkar bara om man vill dejta 67-åriga änkor från Jönköping. Undvik också 'mysiga hemmakvällar', 'någon att dela glädje och sorg med', och framförallt: skriv aldrig 'någon att skaffa barn med'!

Det lönar sig inte att tala om hur det borde vara, men det lönar sig att se hur det är i verkligheten. Skippa det innerligt personliga, skippa det sockersöta.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Var personlig och ös på!

Inläggav mondo beyondo » 2007-12-01 15:33:25

Hur många tjejer ska fastna för Pemer!? Räcker väl med en endaste, som dessutom gillar honom för den har är, inte en tillrättalagd version som håller inne med sina innersta önskningar inledningsvis. Nej bläääh för feghet, stå för den du är, så kanske den personen som uppskattar just dig kan hitta dig!

Låt enterna leka sina lekar...

Hmmm inser att jag kanske inte är den bästa i att ge råd gällande raggning, med tanke på att jag är singel hehee men nog ska väl raka puckar kunna uppskattas.
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav Kristofer » 2007-12-01 15:38:03

Om du r man och aspie bör du inte skita i entarnas regler för då kommer du med största sannorlikhet att få runka kuk själv resten av livet. Med tanke på diagnos förhållandet kvinna-man så kan ni fan lista ut det själva.

De flesta av oss kommer för övrigt också att få sitta och runka kuk själva hela livet.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Kristofer

Inläggav mondo beyondo » 2007-12-01 15:48:08

Äsch jag har träffat dig och jag har träffat Eddie som jämt gnällde hur hopplöst det var att hitta ngn, ni är fantastiska och fina människor och bara ni själva som hindrar er från att hitta den där partnern som ni längtar efter, jag lovar!

Tro på dig själv!

Inget peptalk utan ärligt sagt!
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Inläggav Kristofer » 2007-12-01 15:55:17

Verklighetsförankring?
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-01 21:44:31

Kristofer skrev:Verklighetsförankring?


Jag har inte träffat dig Kristoffer men jag har träffat ett antal män genom årens lopp som har varit sena med allt vad det gäller fasta förhållanden, sexuella upplevelser etc.

Av de jag fortfarande har kontakt med så är det åtminstone två som har flickvän just nu. Av de två som inte har det har den ena just kommit ur en sjukskrivning och börjat jobba men dejtar för fullt. Du kan prata hur mycket skit du vill för jag vet att det kan vända, för jag har sett det. En av dem som har flickvän har för övrigt AS.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Moggy » 2007-12-02 5:38:40

tahlia skrev:Nu vet jag ju inte om man kan bedöma hur en människa är efter om de är rökare eller inte.....
Jag vet att du inte menar det så, men det låter så. Att döma ut en massa människor för att de har en last är iofs inte min grej, och jag är dessutom rökare, så det kanske bara var en öm tå :wink:


Varför röker du när du samtidigt klagar på att du har så dåligt med pengar på ditt socialbidrag?
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav tahlia » 2007-12-02 10:22:27

Moggy skrev:
tahlia skrev:Nu vet jag ju inte om man kan bedöma hur en människa är efter om de är rökare eller inte.....
Jag vet att du inte menar det så, men det låter så. Att döma ut en massa människor för att de har en last är iofs inte min grej, och jag är dessutom rökare, så det kanske bara var en öm tå :wink:


Varför röker du när du samtidigt klagar på att du har så dåligt med pengar på ditt socialbidrag?


Hur visste jag att den frågan skulle komma upp?
1. Jag har inte socialbidrag.

2. Min rökning kostar mig 300:- i månaden, inte direkt någon fantastiskt stor summa. Det ger mig ca 3 dagar utan mat, något som jag själv valt att leva med. Varför? För att rökningen gör mig lugn. Jag har försökt att sluta ett antal gånger, men det visade sig resultera i oanad stress och ångest.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Moggy » 2007-12-02 11:17:43

tahlia skrev:
2. Min rökning kostar mig 300:- i månaden, inte direkt någon fantastiskt stor


Ok, då röker du ju rätt lite. Ett paket kostar väl 35-40:-?
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav tahlia » 2007-12-02 15:53:45

Moggy skrev:
tahlia skrev:
2. Min rökning kostar mig 300:- i månaden, inte direkt någon fantastiskt stor


Ok, då röker du ju rätt lite. Ett paket kostar väl 35-40:-?


Det beror på var ifrån man köper det :wink:
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Alien » 2007-12-06 2:11:53

Såg en kul formulering på den där sajten ni vet, en kille som ondgjorde sig över hur få vettiga kvinnor det fanns på nätsajter, detta betr ensamma mammor:

Har angett "har egna barn, det räcker bra" , dvs din plats blir som stand-in för pappan som dragit. Tro inte att du själv ska få någon familj, bara finansiera någon annans. Instant family, tillsätt bara pengar.


Kvinnorna söker alltså män som gillar barn så mycket att de vill bli styvfäder, men som ändå inte vill ha egna barn. Iofs förstår jag också om de är lättade att de jobbiga småbarnsåren är över och inte vill börja om på nytt.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46322
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-06 2:59:12

Alien skrev:
Kvinnorna söker alltså män som gillar barn så mycket att de vill bli styvfäder, men som ändå inte vill ha egna barn. Iofs förstår jag också om de är lättade att de jobbiga småbarnsåren är över och inte vill börja om på nytt.


Än sen då....att vilja ha EGNA barn är ett lyxproblem.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Alien » 2007-12-06 3:19:46

Bjäbbmonstret skrev:
Alien skrev:
Kvinnorna söker alltså män som gillar barn så mycket att de vill bli styvfäder, men som ändå inte vill ha egna barn. Iofs förstår jag också om de är lättade att de jobbiga småbarnsåren är över och inte vill börja om på nytt.


Än sen då....att vilja ha EGNA barn är ett lyxproblem.


Vilken moraliserande inställning!

Att vilja ha egna barn är något djupt rotat hos många. Sen att många kan adoptera och älska andras barn som sina egna, det är bonus, inte något man har rätt att kräva av folk.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46322
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Pemer » 2007-12-06 12:38:33

Ja, jag vill mena det. Det är underbart att kunna älska andras barn också, och om man känner för att adoptera som alternativ, men det är trots allt den egna reproduktionen som är en naturlig genetiskt nedärvd drift om något. Det är tack vare att den funnits - och förhoppningsvis finns kvar - som vi finns här idag, typ......

Jag skulle aldrig gå så långt som att kalla det onaturligt att inte dela den för egen del, men jag blir förbannad när de som inte gör det försöker framställa det som konstigare att önska egna barn än att inte göra det.

Det finns många kvinnor kvar som vill ha barn, och inte börjat än, och rent logiskt borde ju en man som vill bilda en kärnfamilj och finnas kvar hela vägen vara ett bättre kap än en kille som smiter när barnet är på väg eller redan under det första året.

Jag hoppas jag möter en sådan tjej framöver. Det är den bästa matchning jag kan få. "Bara" någons kärlek, eller bara styvfar till bonusbarn är inget alternativ jag skulle bli lycklig av i längden, men jag ser gärna fram emot bägge delarna, om vi bara faktiskt talar om egna barn också....
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Moggy » 2007-12-06 22:51:48

tahlia skrev:
Moggy skrev:
tahlia skrev:
2. Min rökning kostar mig 300:- i månaden, inte direkt någon fantastiskt stor


Ok, då röker du ju rätt lite. Ett paket kostar väl 35-40:-?


Det beror på var ifrån man köper det :wink:


Ja, man kan ju alltid vara skattesmitare.

Så du är en skattesmitare som hellre köper cigg åt dig själv när du inte har råd att köpa frukt till dina barn.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-06 23:21:46

Pemer skrev:men det är trots allt den egna reproduktionen som är en naturlig genetiskt nedärvd drift om något. Det är tack vare att den funnits - och förhoppningsvis finns kvar - som vi finns här idag, typ......

Jag skulle aldrig gå så långt som att kalla det onaturligt att inte dela den för egen del, men jag blir förbannad när de som inte gör det försöker framställa det som konstigare att önska egna barn än att inte göra det.


Nej det är väl bra det åtminstone. Som kvinna blir man närmast misstänkliggjord om man inte vill ha barn.

Men jag vill ändå hävda, genetiska faktorer till trots att i dagens samhälle är det ett lyxproblem att få egna barn. Varför skulle det just vara ens egna om det inte var för ens eget egos skull? Då handlar det inte om att man älskar barn utan att man vill reproducera just en bit av sig själv.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav tahlia » 2007-12-06 23:38:23

Moggy skrev:
tahlia skrev:
Moggy skrev:[quote="tahlia"]

2. Min rökning kostar mig 300:- i månaden, inte direkt någon fantastiskt stor


Ok, då röker du ju rätt lite. Ett paket kostar väl 35-40:-?


Det beror på var ifrån man köper det :wink:


Ja, man kan ju alltid vara skattesmitare.

Så du är en skattesmitare som hellre köper cigg åt dig själv när du inte har råd att köpa frukt till dina barn.[/quote]

Som det är nu får mina barn frukt, för jag har praktiskt taget slutat äta helt och hållet när de inte är hemma. För de 300:- skulle jag kunna äta några få dagar, och det väljer jag att avstå från för att jag helt enkelt inte pallar att sluta. Svagt kanske, men jag pallar inte ångesten som följer med.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Alien » 2007-12-07 0:25:12

Bjäbbmonstret skrev:Nej det är väl bra det åtminstone. Som kvinna blir man närmast misstänkliggjord om man inte vill ha barn.

Men jag vill ändå hävda, genetiska faktorer till trots att i dagens samhälle är det ett lyxproblem att få egna barn. Varför skulle det just vara ens egna om det inte var för ens eget egos skull? Då handlar det inte om att man älskar barn utan att man vill reproducera just en bit av sig själv.


Det finns flera orsaker att föredra egenproducerade barn framför adopterade.

- Det är dyrt att adoptera. Även fattiga kan vilja ha och få biologiska barn.
- Adoptionsländerna kan ha krav på att adoptivföräldrarna ska vara friska, inte för tjocka el för gamla, ha viss förmögenhet etc.
- Man måste låta sig utredas för att adoptera. Svara på närgångna frågor om sin uppväxt, sitt äktenskap, sitt nätverk m m. Jag hade aldrig fått adoptera, just pga mitt bristande nätverk.
- Det är inte lätt att vara styvmor/styvfar. Ett litet gulligt barn går nog bra, men ett elakt styvbarn som gör allt för att provocera och på allt svarar "Jag skiter i vad du säger, du är inte min mamma". Nej, det hade jag inte pallat, mitt tålamod hade inte räckt. Jag saknar också all diplomati.

Inte älskar alla föräldrar barn i allmänhet, det är sina egna barn (biologiska el adopterade) som man älskar. Om bara riktigt barnkära människor fick barn, skulle det inte finnas så många människor på jorden.

Och man skaffar barn av egoistiska skäl, inte av godhet.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46322
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-12-07 0:44:25

Alien skrev:
Och man skaffar barn av egoistiska skäl, inte av godhet.


Det är ju just det som är min poäng. Och det är just därför jag hävdar att egna barn inte bör ses som en rättighet och så mycket mer värt än andras barn. Kan man inte ta hand om andras barn också är man inte värd att skaffa sig några egna.

Och ja jag vet alltihop det där med adoptioner.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Alien » 2007-12-07 0:52:40

Bjäbbmonstret skrev:
Alien skrev:
Och man skaffar barn av egoistiska skäl, inte av godhet.


Det är ju just det som är min poäng. Och det är just därför jag hävdar att egna barn inte bör ses som en rättighet och så mycket mer värt än andras barn. Kan man inte ta hand om andras barn också är man inte värd att skaffa sig några egna.


Det är just sånt moraliserande över andra människors känslor som jag ogillar. Vem är du att döma vem som är värd att skaffa barn?

Tur att inte du bestämmer, i så fall skulle väl nån myndighet avgöra vem som får skaffa biologiska barn också. Och då skulle väl inte min dotter finnas till. Jag är säkert inte den perfekta mamman men tycker ändå hon artat sig väl och hon trivs bra med sitt liv.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46322
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Pemer » 2007-12-07 0:55:06

Bjäbbmonstret skrev:
Pemer skrev:men det är trots allt den egna reproduktionen som är en naturlig genetiskt nedärvd drift om något. Det är tack vare att den funnits - och förhoppningsvis finns kvar - som vi finns här idag, typ......

Jag skulle aldrig gå så långt som att kalla det onaturligt att inte dela den för egen del, men jag blir förbannad när de som inte gör det försöker framställa det som konstigare att önska egna barn än att inte göra det.


Nej det är väl bra det åtminstone. Som kvinna blir man närmast misstänkliggjord om man inte vill ha barn.

Men jag vill ändå hävda, genetiska faktorer till trots att i dagens samhälle är det ett lyxproblem att få egna barn. Varför skulle det just vara ens egna om det inte var för ens eget egos skull? Då handlar det inte om att man älskar barn utan att man vill reproducera just en bit av sig själv.

Medges, i någon mån! Visst är det mitt stora specialintresse min egen släkt som betyder oerhört mycket för mig att få bli en del av och föra vidare, och jag blir ju för fan min släkts huvudman efter min far, jag är den klassiska familjetypen som alltid har närt en önskan om att följa traditionen och bilda egen familj.

Men då betyder ju också faktiskt "bilda egen familj" att träffa någon och få egna biologiska barn, det är ju normalfallet. Allt annat som substitut "i stället" är ju mer undantagsfall. Och skulle vara något alldeles oerhört helt annat. Inte att föra släkten vidare, till exempel, inte i traditionell mening, vilket är vad jag går efter på den punkten.

För mig är trots allt att möta ålderdomen utan egna barn raka motsatsen till alla drömmar som fick mig att bita ihop och kämpa vidare i stora motgångar snarare än ta till drastiska utvägar härifrån. Hade någon viskat till mig i vissa lägen "nej Anders, du ska aldrig bli pappa till några egna barn, så du har inte det att se fram emot om det är den drömmen som får dig att bita ihop nu" hade jag inte levt längre. Det är vad den drömmen verkligen har handlat om för min del.

Och som sagt, är det ologiskt att kvinnor som vill ha barn skulle kunna tänkas sträva efter att möta och kunna se män som vill ha barn och att vi gör det tillsammans? Det är väl knappast rent principiellt mer logiskt att just de män som verkligen vill ha barn ska träda tillbaka medan kvinnorna som vill ha barn möter snubbarna de inte klarar att bygga något varaktigt med först och för deras gener vidare, och att seriösa romantiska killar som hade velat ha barn ska komma och förväntas "bilda familj" för resten av sitt liv enbart som nya pappor till barn man redan skaffat? Låter skitcyniskt och som rent vansinne i mina öron. Helt självklart att alla som verkligen vill ha barn bör försöka lära sig se och känna igen varandra, givetvis!!!

Men man vet naturligtvis aldrig vem man faktiskt får känslor för den dag de kommer. Mina egna känslor kanske kommer att spela mig sådana spratt som att få mig fullkomligt tokförälskad i en kvinna det aldrig kan bli barn med. Det kan jag ju aldrig veta i förväg. Jag vidhåller att jag verkligen inte hoppas det. Men vad vet man... :roll:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in