Hur ska Pemer få en tjej? ;-D

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav weasley » 2007-11-29 23:54:30

Pemer skrev:Och vad är det som ska vara rätt stil för en presentation?

Hej. Kille. 39. Tror förstås inte särskilt mycket på det här, men tänkte ge det en chans och se vad som händer. Vet inte riktigt vad jag ska berätta om mig själv, men fråga så svarar jag. Hehe. Rap.



*LOL*

Bedrövligt men sant: Ja! Jag tror att den där presentationen skulle få en del respons.

(Rapen på slutet är klockren. Lysande!!! *LOL*)
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-11-29 23:57:20

weasley skrev:[
Bedrövligt men sant: Ja! Jag tror att den där presentationen skulle få en del respons.


Knappast! Så jävla fantasilöst. Den som faller för det är inte värd att ha.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Pemer » 2007-11-30 0:05:50

Kvasir skrev:Ibland får jag en känsla av att tjejer blir mer intresserade av killar som har ring (och motsatt att många killar dras till tjejer med ring). Det skulle ju kunna bero på att de tror att det då är lätt och ofarligt att bli kompis med killen, men jag är inte så säker på det. En lite ful variant vore ju då du skaffar en ring och ser hur de reagerar. I krig och kärlek, som det heter. Nackdelen är förstås att om det lyckas så måste det förr eller senare uppdagas, och då går det troligen åt pipan av det skälet. I början kan man ju låtsas att man är på väg att separera från någon, men det går förstås inte i längden. Förmodligen dumt att prova alltså, men intressant som teori.


Ja, tankarna har allt vandrat ditåt ibland, just teorierna om att låtsas inte alls vara singel utan någon annans fina partner har man allt haft... mycket tyder ju på att det skulle vara fasen så mer intressant.

Det påminner om stackars Uno i Rederiet som lånade någons barn för att locka någon tjej enligt en teori att ensamma pappor skulle vara intressanta. Tjejen blev jätteintresserad, men givetvis bara sur över att han lurats när det uppdagades. Jo, förståeligt... förstås... Ska man småfuska måste man göra det intelligent i alla fall. Det känns lite som att det är de som lyckas göra det som har de bästa chanserna. Bara vara ärlig och naiv, då är man bara töntig, "för mycket" och desperat... ;)
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Pemer » 2007-11-30 0:15:25

Bjäbbmonstret skrev:
weasley skrev:[
Bedrövligt men sant: Ja! Jag tror att den där presentationen skulle få en del respons.


Knappast! Så jävla fantasilöst. Den som faller för det är inte värd att ha.


Håller mer er, båda två!

Den tjej som på allvar skulle falla mer för en sådan annons snarare än en av mina typiska känns inte som min förlust att inte få möta...

Men jag tror banne mig Weasley har rätt... skulle inte alls förvåna mig...

Kanske just med rapen...? :lol:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav sugrövmanövern » 2007-11-30 0:59:13

Pemer skrev: Och vad är det som ska vara rätt stil för en presentation?

Hej. Kille. 39. Tror förstås inte särskilt mycket på det här, men tänkte ge det en chans och se vad som händer. Vet inte riktigt vad jag ska berätta om mig själv, men fråga så svarar jag. Hehe. Rap.


Kanske något att testa?

Du skulle kunna göra en variant på den som är aningen mer seriös, Stryk "Jag vet inte riktigt vad jag ska berätta"-delen, berätta lite kort om dig och behåll rapen på slutet :lol: .

Rapen ger ett avslappnat intryck, och det är inte så dumt faktiskt. För det är ju lite småjobbigt med brudar som blir arga på sina män när de fiser eller rapar, då sållar du bort den kategorin.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav tahlia » 2007-11-30 1:02:59

Bjäbbmonstret skrev:
weasley skrev:[
Bedrövligt men sant: Ja! Jag tror att den där presentationen skulle få en del respons.


Knappast! Så jävla fantasilöst. Den som faller för det är inte värd att ha.


Du har missuppfattat det här totalt. (Var inte du NT? :shock: )

Den där presentationen (utan rapen då) skulle säkerligen ge respons, och antagligen hyfsat bra respons också. Den skulle nämligen göra tjejer nyfikna, och dessutom så har de en utmaning direkt i presentationen, nämligen "jag tror inte så mycket på det här". Kan inte bli bättre.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav MsTibbs » 2007-11-30 1:04:36

Pemer skrev:
Hej. Kille. 39. Tror förstås inte särskilt mycket på det här, men tänkte ge det en chans och se vad som händer. (Insert short facts), men fråga så svarar jag. Hehe. Rap.


Hahaha, varför inte testa? För att kunna skriva så måste man ha en gnutta humor. Humor är alltid bra! :D
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav nallen » 2007-11-30 1:14:31

Bjäbbmonstret skrev:Jag är övertygad om att du kommer att hitta någon Pemer! :)
Vi tummar på snart...


Men! Vad är det för djävla "klämmig" attityd?
Tur det inte var riktat till mig, är det nåt jag verkligen hatar så är det slla såna där "klappa på huvudet"-uttalanden. Tvi!
Senast redigerad av nallen 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-11-30 1:18:53

nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Jag är övertygad om att du kommer att hitta någon Pemer! :)
Vi tummar på snart...


Men! Vad är det för djävla "klämmig" attityd?
Tur det inte var riktat till mig, är det nåt jag verkligen hatar så är det slla såna där "klappa på huvudet"-uttalanden. Tvi!


Det var inte riktat till dig det var riktat till Pemer och det var faktiskt ärligt menat. Det står jag för.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Pemer » 2007-11-30 1:22:04

tahlia skrev:Den där presentationen (utan rapen då) skulle säkerligen ge respons, och antagligen hyfsat bra respons också. Den skulle nämligen göra tjejer nyfikna, och dessutom så har de en utmaning direkt i presentationen, nämligen "jag tror inte så mycket på det här". Kan inte bli bättre.

Vilken lustig skillnad i så fall. Jag skyr alltid tjejer som skriver att de inte tror på det som pesten. "Varför är de ens här? Hur ska jag som tror på det nå fram till dem, om det är deras inställning..." tycker jag. Det där med att vara rak, säga vad man menar... :lol:

Men jag kom visst en intressant bit av att spela de andras spel på spåret här. Undrar om man skulle testa att lägga upp ett parallellt konto på relation.nu och testa den annonsen och jämföra med den jag haft där så länge på mitt huvudkonto. (Den lägger jag inte ut här, då skulle många bara spy på mig... ;))
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Pemer » 2007-11-30 1:25:39

Bjäbbmonstret skrev:
nallen skrev:
Bjäbbmonstret skrev:Jag är övertygad om att du kommer att hitta någon Pemer! :)
Vi tummar på snart...


Men! Vad är det för djävla "klämmig" attityd?
Tur det inte var riktat till mig, är det nåt jag verkligen hatar så är det slla såna där "klappa på huvudet"-uttalanden. Tvi!


Det var inte riktat till dig det var riktat till Pemer och det var faktiskt ärligt menat. Det står jag för.

Ja, så uppfattade jag det också och uppskattade andemeningen. Jag förstår och delar nallens inställning rent principiellt, men själv upplevde jag den här här hälsningen som positiiv och uppmuntrande.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-11-30 1:26:08

Har det funnits nån tråd som listar datingsajter....Det kanske är det man skulle behöva ha nu...lite vägledning?

:(
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Pemer » 2007-11-30 1:28:34

Kanske berodde också på att jag uppdaterade min profil på relation.nu så att min annons där blev ny och aktuell, svarade på en tjejs annons och fick ett trevligt svar i kväll.

Komisk miss av mig dock redan när jag skrev till henne: Jag hade missat att hon - röker! :lol:

Pja, får väl se vad som händer... Mycket måste naturligtvis uppväga för rökningen. Så är det ju bara.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav tahlia » 2007-11-30 1:35:27

Nu vet jag ju inte om man kan bedöma hur en människa är efter om de är rökare eller inte.....
Jag vet att du inte menar det så, men det låter så. Att döma ut en massa människor för att de har en last är iofs inte min grej, och jag är dessutom rökare, så det kanske bara var en öm tå :wink:
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 10:49:00, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Kvasir » 2007-11-30 1:38:36

Nu vet jag inget om Pemer på den punkten, men för mig skulle det behöva vara en alldeles extraordinär kvinna för att jag ens skulle försöka stå ut med att hon är rökare. Jag är väldigt känslig för rök, och jag undrar om jag ens skulle kunna kyssa en rökare utan att börja hosta (ja, om det är tillräckligt nära inpå rökningen alltså).
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav tahlia » 2007-11-30 1:40:35

Kvasir skrev:Nu vet jag inget om Pemer på den punkten, men för mig skulle det behöva vara en alldeles extraordinär kvinna för att jag ens skulle försöka stå ut med att hon är rökare. Jag är väldigt känslig för rök, och jag undrar om jag ens skulle kunna kyssa en rökare utan att börja hosta (ja, om det är tillräckligt nära inpå rökningen alltså).


Tja, alla är olika, och tur är väl det, för satan så tråkigt det skulle bli annars!

Du får vara hur du vill, för min del spelar det egentligen ingen roll. Dvs så länge du inte är en sådan som gapar om att du får cancer för att grannen röker på balkongen. :wink:
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Inläggav Kvasir » 2007-11-30 1:45:47

Jag är glad för rökförbud på jobbet och även restauranger och så. Men till skillnad från många andra så har jag samtidigt en viss förståelse för rökarna och behovet av någon lösning för er också. Så länge rökare respekterar att jag inte tål rök, och undviker att blåsa rök åt mitt håll osv. så bryr det mig oftast inte, och på uteserveringar brukar jag acceptera att vänner vid samma bord röker bara det inte blåser rakt på mig.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Alien » 2007-11-30 1:57:39

Bjäbbmonstret skrev:
Pemer skrev:. de flesta andra verkar ju vara mer intresserade av folk ju längre bort de bor, och har svårare att se dem som bor i samma trakt... lätt att kunna ses på en fika ena dagen, och nästa... nej, det är ju förstås inte heller lika spännande som någon som bor i en annan landsände och som man måste börja planera biljettbokning och kanske semesterdagar för att över huvud taget kunna träffa.


Personer som bor långt bort verkar naturligtvis inte lika "farliga". Man kan prata mer avslappnat med en sån person för att man "vet" att det är mindre sannolikt att det blir nåt. Sen rätt vad det är så trillar man dit ändå...


Och skulle man träffas och upptäcka att man inte var intresserad av killen, så behöver man inte vara rädd att bli stalkad av honom senare.

Jag hade en del internationella brevvänner när jag var tonåring. Att de befann sig på andra sidan av jorden var enbart en fördel ansåg jag.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-11-30 2:02:29

Alien skrev:Och skulle man träffas och upptäcka att man inte var intresserad av killen, så behöver man inte vara rädd att bli stalkad av honom senare.


Nja stalking går att utföra på betydligt fler sätt än IRL, för den som har motivation, jag föräkrar dig!
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Pemer » 2007-11-30 2:21:56

Nej precis. Jag vill kunna kyssas. Jag har kyssts med en rökare en gång, och det smakade så ofräscht att jag har skytt rökare sedan dess. För egen del har jag uppriktigt svårt att förstå ickerökare som inte bryr sig om rökning som faktor i sitt partnerval. Har man inte intresse av att kyssas? Eller tyckte man inte sämre om tobakssmak än så?

Behöva planera när man ska kunna kyssas för att slippa kyssar som smakar askfat känns väldigt enerverande. Då föredrar jag faktiskt en tjej som aldrig riskerar att smaka så vedervärdigt.

Det är ju mycket genom det man bundit sådant ris till egen rygg. Dels hundbiten, dels rökbiten, dels avståndsbiten... och så vilja ha barn till det... inte konstigt att målgruppen är närmast mytisk... både rök- och hundfri, bo i sthlmstrakten, vara i passande ålder och vilja ha barn, kan det finnas.... 26 stycken mellan 28 och 42 år? :lol:

Sedan har jag väl ärligt talat aldrig riktigt förstått hur man är funtad när man är från... inte så mycket äldre än jag och neråt i ålder och över huvud taget har kunnat "halka dit"... att rökning bara är korkat, dyrt och en rejäl ohälsorisk vet ju alla vi som är uppvuxna med En Rökfri Generation...

Själv vann jag deras stora tävling 1979 (letade just lite på nätet och konstaterade att det, som jag misstänkte, var just då de hade startat), och vann Panasonics då näst största stereokassettradio i en tävling om Panasonics sortiment och den då aktuella filmen "Sergeant Pepper´s Lonoely Heart Club´s Band". Plus en avgörande slogan om varför den nya generationen inte vill röka - "Den nya generationen vill inte gå upp i rök".

Men märkligt nog har stora delar av de följande generationerna fortsatt vilja gå upp i rök, och hellre följt grupptryck än tänkt lite själva. Att "det är tufft att börja röka" lever kvar än i denna dag. Blir så beklämd varje gång ofta jättesöta små tjejer kommer fram och frågar om man kan köpa röka åt dem. Aldrig i livet. Hur kan man vara så blåst att börja med det än idag???

Det verkar vara alldeles fantastiskt NT i varje fall, och väldigt väldigt ovanligt bland oss aspies. Jag har träffat en rökare bland alla aspies jag lärt känna via föreningsliv och forumet, plus en som rökte den gången vi sågs men som sedan dess förkunnat på forumet att hon slutat röka. Och en av killarna som bor i mitt serviceboende röker. Den enda ytterligare jag träffat från forumet som röker har inte AS, bara ADHD... :)

Har träffat 59 pers från forumet IRL nu (eller med viss sannolikhet 60, då en känd profil inom RFA förmodligen fick igång ett konto på forumet efter den träff hos mig då hon var med), och jag tror i alla fall inte någon mer röker. Ingen ytterligare har gett intryck av att göra det i alla fall.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-11-30 2:32:16

Pemer skrev:Nej precis. Jag vill kunna kyssas. Jag har kyssts med en rökare en gång, och det smakade så ofräscht att jag har skytt rökare sedan dess. För egen del har jag uppriktigt svårt att förstå ickerökare som inte bryr sig om rökning som faktor i sitt partnerval. Har man inte intresse av att kyssas? Eller tyckte man inte sämre om tobakssmak än så?


Går utmärkt Pemer. Du får inte vara så jävla kräsen! :D Däremot är det ju trevligt om personen lägger ut snuset först...
Och så tycker jag inte om när någon har vanan att gå och röka precis efter sex.
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Pemer » 2007-11-30 2:33:25

Kvasir skrev:Jag är glad för rökförbud på jobbet och även restauranger och så. Men till skillnad från många andra så har jag samtidigt en viss förståelse för rökarna och behovet av någon lösning för er också. Så länge rökare respekterar att jag inte tål rök, och undviker att blåsa rök åt mitt håll osv. så bryr det mig oftast inte, och på uteserveringar brukar jag acceptera att vänner vid samma bord röker bara det inte blåser rakt på mig.

Tyvärr är de icke hänsynstagande rökarna alltid oerhört många och sticker ut rejält. Ta bara alla allmänna inomhusutrymmen som vänthallar på stationer, busskurer, jag har ett skräckexempel med en inglasad gångbro vid Tumba station och centrum. Det är fan helt otroligt hur mycket det röks i alla sådana utrymmen, man undrar hur dumma i huvudet, alternativt bara patologiskt nonchalanta den gruppen är.

De inglasade busskurerna med tak över huvudet och vägg åt tre håll är i normalfallet försedda med tydliga rökförbudsmärken, men en stor grupp rökare verkar aldrig ha tänkt så långt som att fundera över var man får och bör röka och inte, och är för dumma i huvudet att förstå och har därför aldrig tittat efter och sett de tydliga anslagen. Ofta sitter de helt obekymrat och röker med förbudsmärket på tavlan med tidtabeller med mera rakt bakom sig. Och aldrig vet man om man ska kunna drista sig att säga något, de gånger man säger till en rökförbudstrotsande rökare är det ju undantagslös någon helt självinsiktsbefriad psykopatjävel som börjar käfta emot och hävda att man inte ska lägga sig i, och att de röker var fan de vill... :evil:

Det är den gruppen av rökare som märks, och de är ingen särskilt god reklam. Förr eller senare blir en nonchalant rökare lynchad, alternativt förstås tvärtom att det är någon till synes vanlig medelsvensson som tiltar och slår ner eller knivhugger någon för att han blev tillsagd när han satt och blossade inomhus i en vänthall eller något... :roll:
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Pemer » 2007-11-30 2:39:52

I nämnda inomhusgångbro mellan Tumba station, Tumba Centrum och med en avstickare med trappor ned till bussterminalen finns en bankomat. I kö till den hamnade jag en gång för några år sedan bakom ett pucko som stod och rökte i denna bankomatkö, inomhus. Och som dessutom sanslöst länge försökte köra strategin att låtsas inte höra när jag gick igång och kommenterade hans synnerligen intelligenta bedrift. Stackars debila pucko. Sorgligt att någon så erbarmligt jävla sjuk i huvudet kan verka normal i övrigt och SÄKERT har charmat någon lika korkad bimbo och inte är ensam. De kommentarer han så småningom utstötte som försvar och om att jag inte skulle yttra mig om vad han gjorde.... nej, fy fan att man sitter utanför den reguljära arbetsmarknaden på bekostnad av att så sinnessvaga sjukhuvuden vandrar här på jorden bland oss och ser ut att vara människor med en hjärna, de med... *spyr*
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Bjäbbmonstret » 2007-11-30 2:42:59

Nu tror jag minsann att du har hamnat OT i din egen tråd! :)
Senast redigerad av Bjäbbmonstret 2011-05-04 10:49:02, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in