Manifestation mot SD på Sergelstorg 18.00 idag!

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Bjäbbmonstret » 2010-09-22 9:42:06

SD sitter där de sitter men de har inte heller mandat för fler röster än de har fått.

Så att "folket" har röstat in dem betyder inte att en majoritet av folket har röstat in den.

De nästan 95 % som inte har röstat på SD måste väl ha rätt att ordna manifestationer mot den typ av politik som SD står för? Eller?
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Micke_B » 2010-09-22 10:02:11

om demokratin ska gälla så ska den väl även gälla sd antar jag och dom fick 20 mandat i ett demokratiskt val och på så sätt vågmästarrollen och en ganska stark maktfaktor


visst vet jag att sd fick 5, någontingen % av rösterna så typ 90-95 % av sveriges övriga befolkning röstade på nått annat parti

det jag menar är att om folk inte velat se sd i riksdagen så hade ingen röstat på dom överhuvudtaget och nu var det uppebart tillräckligt många som ville se dom iriksdagen så det är bara att acepptera

varför går ingen ute och gör manifestationer mot reinfeldt och company ist dom förvärar vår sistuation avesvärt mycket värre än sd

nu sitter sd där dom sitter och att gå runt och skrika sig hes på gatan gör varken till eller från
Micke_B
 
Inlägg: 377
Anslöt: 2010-07-17
Ort: Västkusten

Inläggav Zombie » 2010-09-22 13:14:25

http://www.aspergerforum.se/manifestati ... tml#446208
Zombie skrev:Och, Danne, även om det ropades både "Inga rasister på våra gator" och "Inga rasister i riksdagen" så är det ju skillnad på att önska och kämpa för det och att inte respektera läget som det är i den mån det är legitimt.

Just nu behöver vår sida allt som kan öka självförtroendet och optimismen.

Det finns skäl att protestera mot och informera om SD som inte är på samma dag som något som gäller Alliansen.

Läs gärna Bjäbbis' inlägg en gång till i det här ljuset. Även om inte du håller med så är vi uppenbarligen många som gör det.

Men förvisso, Alliansens antivälfärdspolitik kräver också protester och information. Varje dag som går slår väl omkull några fler människor som kanske aldrig reser sig igen, en del kostar det kanske livet i direkt samband, och det är inte ett spår bättre för dem än för de offer ett SD-styre skulle kräva. Kanske ingen på forumet ännu har hört talas om någon sådan manifestation eller orkar arrangera en själv?
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav snuggelhund » 2010-09-22 15:06:08

Micke_B skrev:oh my sweet sweet jesus christ ..


folket har talat i ett demokratiskt val uppenbart så vill folket ha sd i riksdagen annars hade inte sd hamnat i riksdagen

sitta och gråta över sd vafan gråt ist för att folk röstade på den äckliga alliansen så vi fick fredrik schweinfeldt i 4 år till på tronen


+ 1

Dessutom fan så mycket värre tycker jag att så pass många vill ha fyra år till med Alliansen. Nästan 50 % jämfört med SDs 5,6 %.
SD kommer inte ha någon talan, medan Alliansen med Schweinfeldt i spetsen kommer fortsätta föra sin mord på välfärden- politik.

Många människor verkar ha noll perspektiv... :roll:
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Inläggav snuggelhund » 2010-09-22 15:19:12

Zombie skrev:http://www.aspergerforum.se/manifestation-mot-sd-pa-sergelstorg-18-00-idag-t17102.html#446208
Zombie skrev:Och, Danne, även om det ropades både "Inga rasister på våra gator" och "Inga rasister i riksdagen" så är det ju skillnad på att önska och kämpa för det och att inte respektera läget som det är i den mån det är legitimt.

Just nu behöver vår sida allt som kan öka självförtroendet och optimismen.

Det finns skäl att protestera mot och informera om SD som inte är på samma dag som något som gäller Alliansen.

Läs gärna Bjäbbis' inlägg en gång till i det här ljuset. Även om inte du håller med så är vi uppenbarligen många som gör det.

Men förvisso, Alliansens antivälfärdspolitik kräver också protester och information. Varje dag som går slår väl omkull några fler människor som kanske aldrig reser sig igen, en del kostar det kanske livet i direkt samband, och det är inte ett spår bättre för dem än för de offer ett SD-styre skulle kräva. Kanske ingen på forumet ännu har hört talas om någon sådan manifestation eller orkar arrangera en själv?


Nätverket RESURS har ordnat en del sådana demonstrationer och också gjort sitt bästa för att nå ut i media. http://resurs.ning.com/

Dessa demonstrationer har som mest lockat ett hundratal...inga tusental som sluter upp där inte.


Allmäna tankar inte riktade mot någon specifik:

Tänk vad perfekt detta är för Alliansen egentligen.
Vänstern och högern gör gemensam sak mot SD, här har de hittat en gemensam fiende, medan högern lugnt kan fortsätta att nedmontera välfärden.

Därför inget, INGET är ju värre än att SD kom in i riskdagen med en politik de inte kommer få någon möjlighet att föra !

Glöm vad Alliansen gjort, glöm vad de fått mandat att göra i fyra år till av nästan 50 % av väljarkåren ! SD är ju här !!!!!!!

:roll:
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Inläggav Danne » 2010-09-22 15:33:29

+1 och +1 på de senaste två inläggen i den här tråden.
Danne
 
Inlägg: 1861
Anslöt: 2009-07-28
Ort: Stockholm

Inläggav Zombie » 2010-09-22 15:53:24

snuggelhund skrev:
Micke_B skrev:oh my sweet sweet jesus christ ..


folket har talat i ett demokratiskt val uppenbart så vill folket ha sd i riksdagen annars hade inte sd hamnat i riksdagen

sitta och gråta över sd vafan gråt ist för att folk röstade på den äckliga alliansen så vi fick fredrik schweinfeldt i 4 år till på tronen


+ 1

Dessutom fan så mycket värre tycker jag att så pass många vill ha fyra år till med Alliansen. Nästan 50 % jämfört med SDs 5,6 %.
SD kommer inte ha någon talan, medan Alliansen med Schweinfeldt i spetsen kommer fortsätta föra sin mord på välfärden- politik.

Många människor verkar ha noll perspektiv... :roll:

Eller också är det just perspektiv man har. Framtiden, politikernas oförmåga att se till att "invandrarna" kommer in i samhället, hur många ungdomar som reagerar genom att hålla på SD...
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Zombie » 2010-09-22 15:59:31

snuggelhund skrev:
Zombie skrev:Kanske ingen på forumet ännu har hört talas om någon sådan manifestation eller orkar arrangera en själv?


Nätverket RESURS har ordnat en del sådana demonstrationer och också gjort sitt bästa för att nå ut i media. http://resurs.ning.com/

Tack! :-)122

Hallå! Länk mot utförsäkringspolitiken!

snuggelhund skrev:Dessa demonstrationer har som mest lockat ett hundratal...inga tusental som sluter upp där inte.

Ingen överraskning, men hur i helvete ska man uttrycka sin...

snuggelhund skrev:Allmäna tankar inte riktade mot någon specifik:

Tänk vad perfekt detta är för Alliansen egentligen.
Vänstern och högern gör gemensam sak mot SD, här har de hittat en gemensam fiende, medan högern lugnt kan fortsätta att nedmontera välfärden.

Därför inget, INGET är ju värre än att SD kom in i riskdagen med en politik de inte kommer få någon möjlighet att föra !

Glöm vad Alliansen gjort, glöm vad de fått mandat att göra i fyra år till av nästan 50 % av väljarkåren ! SD är ju här !!!!!!!

:roll:

Om näst sista stycket, se mitt inlägg ovan. Därför fortsätter jag tycka de här protesterna är motiverade.

I övrigt får jag ta på mig dumstruten som naiv aspergare. Jag skulle väl ha begripit bättre så småningom, men än så länge hade jag bara hunnit tänka "medvetenhet om en sak kanske föder medvetenhet om flera" - som jag tror jag själv funkar.

Hur man skulle få ihop det vet jag inte. Men naturligtvis är utförsäkringspolitiken mera brännande aktuell.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav tvilling99 » 2010-09-23 15:25:17

Att man demostrerar mot rasism är bra men att störa Sverigedemokraternas valmöte gynnar bara dem och ingen annan.
tvilling99
 
Inlägg: 8404
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Inläggav Zombie » 2010-09-23 15:33:49

:?:

Här är det inte tal om att störa något eftervalsmöte, mötena är inte ens av liknande karaktär, och ingen gruppering som tidigare har stört något valmöte har nämnts som arrangör.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Pemer » 2010-09-23 15:48:08

Nej, men det tål onekligen att påpekas att det var otroligt otaktiskt och olyckligt att vissa krafter ägnade sig åt sådant före valet. Sådant bemötande av SD har bidragit till att många som övervägde att kanske rösta på dem blev än mer säkra - "de som tycker annorlunda kan ju inte ens ta en diskussion med dem, utan satsar bara på att överrösta och tysta dem för att vi inte ska få höra vad det är de har att säga"...
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in