Ditt resultat på Aspie-Quiz

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav AAA » 2010-08-14 15:53:04

Cheers! Skål, ta mej fan! (Trocadero)
Senast redigerad av AAA 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

Inläggav rdos » 2010-08-14 17:08:48

Zombie skrev:Frågan är väldigt mycket hur många som vill ha asperger för att den uppfattar det som "häftigt". Folk påstår eller befarar det ideligen, men jag har aldrig sett någon belägga det.


Men det ÄR häftigt att ha en Aspie personlighetstyp, speciellt om man kan kompensera för det som kan vara problematiskt. Att dessa inte ska ha AS-stämpeln i pannan håller jag dock med om till 100%. Jag anser mig idag i stort sett botad ifrån AS, och skulle inte kunna få diagnosen även om jag velat. Mina Aspie drag har jag dock kvar helt och hållet, och de tänker jag inte "bota".

Zombie skrev:Det finns också många läkare och psykologer som är mot AS eller NPF som företeelse eller kör med egna kriterier strängare än vad som anbefalls i handböcker och anvisningar. Förutom att det medför att deras patienter får mindre hjälp än andra och än vad de har rätt till så har jag svårt att se att det kan bero på annat än okunnighet. NPF är ett nytt område, personlighetsstörningar ett gammalt, och såväl utbildningsnivåer som yrkeslivsinvesteringar är därefter.


Inte konstigt. Det handlar om att gamla synsätt utmanas av nya. Personlighetsstörningar och annat bygger på förvärvade problem. NPF bygger på medfödda problem. De två lägren pratar tyvärr inte med varandra, utan för snarare ett krig emot varandra för att kunna få tolkningsföreträde. Det är synd för NPF-diagnoserna innehåller mycket som är förvärvat, men som biologivrarna vill få till medfött. På samma sätt sä kan ofta NPF ligga som grund för personlighetsstörningar.


Zombie skrev:När jag ändå hoppar in så kan jag väl också säga att även som självskattningsmedel kan rdos' test diskuteras, bland annat till relevansen hos en del av frågorna - se tidigare i tråden. Det kan visa rätt i mycket, men skulle kunna göra det i mer. Förutom då att nättest aldrig ska tas som mer än lek.


Det finns inga problem med relevans. Alla frågor har valts ut baserat just på relevans, så om de inte passar dig är det ditt problem snarare än testets.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav rdos » 2010-08-14 17:17:06

lallic skrev:Zombie, en riktig aspergare märks det oftast någonting på. Ett viktigt kriterium är ju att man ska ha en begränsad förmåga gällande det sociala. Det handlar då inte om att strunta i folk, eller att man är kräsen osv, utan att förmågan till socialt umgänge är nedsatt. Även om man har strategier så att omgivningen inte märker något, så har man oftast andra saker för sig. Tex ett behov av att vila ut och vara ensam när man umgåtts, eller överkänslighet för ljud och ljus osv.


Det stämmer nog oftast.

lallic skrev: Sådana saker saknas om man har personlighetsstörning.


Inte nödvändigtvis. Man kan ha både AS och personlighetsstörning. De utesluter inte varandra.

Fast egentligen så tycker jag att man borde göra om hela "diagnossystemet". Först ska man klargöra om en person har npf-drag, och vilka drag de isf har (då ska man utesluta miljömässiga saker). Att en person har npf-drag ska inte automatiskt ge en diagnos. Nästa steg är att man kollar vilka beteendeproblem och personlighetsstörningar som personen har. Då ska man bara ta hänsyn till förvärvade drag, typ sånt som finns i personlighetsstörningsdiagnoserna idag. I behandlingsskedet måste man sedan ta hänsyn till om personen har npf-drag eller inte, eftersom detta innebär radikalt annorlunda behandlingsmetoder.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav lallic » 2010-08-14 17:58:10

Ett konkret exempel till Zombie: (jag har många fler som jag kan ta senare)
En jag känner till, hade sedan tidig ålder problem med människor. H*n har alltid känt ett utanförskap och haft svårt med vänner, i viss mån fanns udda intressen med i bilden. H*n hade också svårt att koncentrera sig, och blev trött av folk. H*n hade även svårt att leva sig in i vad andra känner och tänker. H*n började läsa om neuropsykiatriska funktionshinder och kände igen sig mycket. Pat och remitterande läkare misstänkte starkt ADHD och Aspergers.

Efter utredningen framkom ingen NPF över huvud taget. Dock andra psykiska problem som räckte för två diagnoser, men alltså ej NPF.

Det gäller att kunna differentialdiagnostik när man utreder för NPF. Varför har pat koncentrationssvårigheter? Är det pga ADHD eller långvarig depression? Varför har pat svårt för människor och är ensam och känner ett utanförskap? Handlar det om autismspektrumproblematik eller om personlighetsstörning? Har pat en kognitiv nedsättning som direkt påverkar den sociala förmågan eller är det systemet intakt (NT) och kan kopplas till depression, personlighetsstörning, ångeststörning osv?

Man kan tycka vad man vill om Staffan Rislund-Törners (psykolog på vuxenhab) skrivelse i psykologtidningen att omkring hälften med AS är feldiagnostiserade. Fast det ligger något i det. Det han säger är faktiskt inte helt taget ur luften.
Senast redigerad av lallic 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
lallic
 
Inlägg: 156
Anslöt: 2009-12-26

Inläggav Zombie » 2010-08-14 18:07:54

lallic, idel självklarheter för min del. Vad jag undrade var om du menar att felaktig [önskan om] aspergerdiagnos skulle vara ett väsentligt större problem än fel åt alla andra håll som naturligt förekommer här i världen så länge man inte (vad vi brukar kalla) vet säkert. Eller tolkade jag
lallic skrev:Om man inte har någon märkbar begränsad social förmåga, men gärna vill ha Aspergers eftersom någon vän, idol, modell, filmstjärna etc har diagnosen, då är frågan om man verkligen har Aspergers eller om det rör sig om ett narcissistiskt begär eller att fylla en inre tomhet (läs borderline) som inte går att fylla.

fel?

Möjligen kan väl AS vara en modevåg bland några få som annars skulle ta till något annat som är mode, ungefär. Går garanterat över om några år. Krävs naturligtvis bra diagnostiker för att hjälpa dem, men det hindras ju av det jag tycker är mycket värre, nämligen just den låga ut- och fortbildningsnivån bland dem och den oförmåga att hålla sig borta från fördomar som en del av dessa också visar.

Och Staffan Rislund-Törner-valsen igen, ursäkta, du vet kanske inte om det, men suck, han har redan varit uppe här. Bör gå att söka rätt på tråden.

edit:
tvivlar-du- ... tml#200354

Varför måste "kritikerna" alltid vara av så låg klass att man måste sätta citationstecken runt ordet? Det skadar oss också på vissa sätt mer än om de hade haft något att komma med. Kärfve & Elinder är ju ett par andra...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 6 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav rdos » 2010-08-14 18:10:12

Bra exempel som visar på hur viktigt det är att titta på både biologi (npf) och förvärvade problem (beteendeproblem, personlighetsstörningar).

Jag har ett annat exempel som gäller dottern och "utvecklingsstörning" / dyslexi. Enligt gamla skolan så utreder man inte npf om pat misstänks ha utvecklingsstörning enligt verbala IQ-test. Problemet är bara att om man har kombinationen dyslexi + autism så är risken överhängande att man presterar dåligt på verbala IQ-test, och då blir förvisad till facket "utvecklingsstörd". Är man dessutom extra nogrann så riskerar man att kapitalt misslyckas med IQ-test bara genom att man inte disponerar sin tid rätt (IQ-test är på tid).

För att riktigt visa på rundgången i systemet., så kan man inte heller ha dyslexi (enligt psykodynamiska skolan) om man har en utvecklingsstörning, utan detta är bara en del av utvecklingsstörningen, oavsett resultat på dyslexitester.

Vad man egentligen gör inom hab kring utvecklingsstörning är att man helt blundar för npf-drag, och missar därmed helt denna viktiga dimension!

Samma problem existerar mellan AS och social fobi, som i stort sett är helt identiska, och kring selektiv mutism och AS.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav lallic » 2010-08-14 18:15:35

Alltså jag kan ju inte ge några exakta siffror gällande det, men jag tror att en hel del blivit feldiagnostiserade. Tyvärr missar många att göra differentialdiagnostik. Fel diagnos kan innebära fel bemötande, fel behandling och den psykologiska effekten kan göra att man blir mer "aspig" än man är. Så visst är det ett stort problem.

Om vi ska hålla oss till AS diagnosen så har den slätats ut väldigt mycket, vilket innebär att det är lättare att få den. Gillberg och Gillbergs kriterier är ganska stränga, men noggranna och fångar upp aspergerproblematiken väl. Idag använder man sig dock ej av dem i den utsträckningen man borde.
Senast redigerad av lallic 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
lallic
 
Inlägg: 156
Anslöt: 2009-12-26

Inläggav rdos » 2010-08-14 18:17:24

Zombie skrev:Krävs naturligtvis bra diagnostiker för att hjälpa dem, men det hindras ju av det jag tycker är mycket värre, nämligen just den låga ut- och fortbildningsnivån bland dem och den oförmåga att hålla sig borta från fördomar som en del av dessa också visar.


Det är lika illa när den biologiska psykiatrin (= de som diagnosticerar npf) gör sig skyldiga till låg fortbildningsnivå inom psykologi. Det är helt enkelt skrämmande att man inte kan skilja på biologi och miljö inom npf, utan lastar över precis allt på biologin.

Det är fö därför som det existerar en hel del feldiagnosticerad AS. Man kan ha en hel hög av DSM-problemen utan att ha ett enda autistiskt drag!
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Zombie » 2010-08-14 18:26:57

rdos har ju sin egen uppfattning om vad NPF är, även om jag kan hålla med honom i själva principen ovan; men lallic kan jag inte svara mycket på så länge h*n inte konkretiserar. Jag tycker det låter som ett utslag av den vanliga obekantskapen med ett bredare spektrum aspergare i levande livet plus den vanliga bristande distansen till modevågor. Jag påstår inte alls att praxis inte skulle kunna ragla runt på ömse sidor om mittlinjen, men om man inte låter förstå att differentialdiagnostiken kan missas åt båda hållen och om man kallar AS-diagnosen "utslätad" utan att nämna den motsatta möjligheten - att instrumenten kan ha förfinats - trots att det är vad som normalt inträffar då forskning (eller vanlig erfarenhet) går framåt, då tycker jag det låter som om man har tagit parti först och tittar sig runt sedan.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav rdos » 2010-08-14 18:49:53

Zombie skrev:Och Staffan Rislund-Törner-valsen igen, ursäkta, du vet kanske inte om det, men suck, han har redan varit uppe här. Bör gå att söka rätt på tråden.

edit:
tvivlar-du- ... tml#200354

Varför måste "kritikerna" alltid vara av så låg klass att man måste sätta citationstecken runt ordet? Det skadar oss också på vissa sätt mer än om de hade haft något att komma med. Kärfve & Elinder är ju ett par andra...


Läste inlägget i psykologtidningen, och det bekräftar bara den djupa splittring som råder mellan biologisk psykiatri och gammalmodig psykologi.

Det här citatet är speciellt belysande:
Att felaktigt få diagnosen innebär oftast stora konsekvenser för individen, i synnerhet om de svårigheter som misstas för Asperger egentligen är uttryck för behandlingsbara psykiatriska tillstånd


Tyvärr är det precis så oxå. När den biologiska psykiatrin satt diagnosen så glöms alla svårigheter bort (de är uttryck för biologiska problem), och personen får tillgång till LSS och insatser.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Zombie » 2010-08-14 19:09:24

rdos skrev:Läste inlägget i psykologtidningen, och det bekräftar bara den djupa splittring som råder mellan biologisk psykiatri och gammalmodig psykologi.

Det här citatet är speciellt belysande:
Att felaktigt få diagnosen innebär oftast stora konsekvenser för individen, i synnerhet om de svårigheter som misstas för Asperger egentligen är uttryck för behandlingsbara psykiatriska tillstånd


Tyvärr är det precis så oxå. När den biologiska psykiatrin satt diagnosen så glöms alla svårigheter bort (de är uttryck för biologiska problem), och personen får tillgång till LSS och insatser.

Visst, pendeln svänger från en antites till den motsatta. Intet nytt under solen. Men Rislund Törner representerar ju bara sin ytterlighet, inget försök till syntes. Vi är flera här som har fått betala för både först den dynamiska skolans hegemoni, då man drev oss in i saker vi inte tålde därför att ingen ville erkänna det vi visste - att det var något grundläggande "fel" på oss - och sedan den biologistiska plus nyliberalismens, då vi inte får hjälp för sådant som inte beror på vårt NPF, eller som hänger samman med det men är något annat, på grund av en osalig allians mellan brist på "evidens" och på pengar.

Vad man då ska göra som ansvarig vuxen, tycker jag, är att elda under syntesens och pluralismens kittel.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav rdos » 2010-08-14 19:21:05

Zombie skrev:Vad man då ska göra som ansvarig vuxen, tycker jag, är att elda under syntesens och pluralismens kittel.


Helt korrekt, men hur gör man det i praktiken?

Min metod känner du ju till. Jag skapar Aspie-quiz just för att identifiera de rena (biologiska) skillnaderna mellan en Aspie och en NT, och tar därvidlag ingen som helst hänsyn till en hel del olika (behandlingsbara, märk väl) problem som beskrivs i DSM. I princip kan man inte bli botad ifrån att vara Aspie (i Aspie-quiz bemärkelse), vilket jag oxå visat i långtidsuppföljningar av folk som registerat sig. liksom många även vittnat om här och annorstädes.

Om inte så kan jag ta mig själv som ett bra exempel. När jag skapade Aspie-quiz 2004 så skulle jag troligen kunnat få diagnosen AS. Idag, när jag både behärskar NTs ansiktssuttryck och småprat så bra att folk inte misstänker något öht så skulle jag aldrig kunnat få diagnosen. Mina poäng på Aspie-quiz är dock i stort sett identiska.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav Cich » 2010-08-18 4:33:22

Din Aspie poäng : 141 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 79 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Ehm. Oj. Jag har aldrig sett mig själv som en aspie, men flera personer i min familj har väldigt starka drag. Jag har inte svårt att tyda personers känslor/ansiktsuttryck/veta när man ska göra vad i sociala situationer (bara att jag undviker dem till varje pris och har rätt svårt att hitta samtalsämnen med jämnåriga), men det mesta andra som togs upp i quizzet stämmer väldigt väl.
Senast redigerad av Cich 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
Cich
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2010-07-08

Inläggav Inger » 2010-08-18 5:11:30

rdos skrev:När jag skapade Aspie-quiz 2004

Ute och ljuger igen, ser jag.

så skulle jag troligen kunnat få diagnosen AS. Idag, när jag både behärskar NTs ansiktssuttryck och småprat så bra att folk inte misstänker något öht så skulle jag aldrig kunnat få diagnosen.

Det har du faktiskt ingen aning om eftersom du aldrig låtit utreda dig.

Poängen med en neuropsykiatrisk utredning är att man inte bara utgår från självskattningsformulär utan från olika psykologiska tester, intervjuer med närstående mm, just för att minska risken att man får fel diagnos p g a dålig självkännedom, svårigheter att fylla i formulär, eller försök att styra svaren i önskad riktning.

Det av samma anledning som ett självskattningstest på nätet aldrig kan ersätta en riktig NPF-utredning eller ge underlag till riktig forskning, bara i bästa fall ge en vink om vad som kan vara värt att undersöka närmare.

Särskilt med tanke på att många aspergare och narcissister verkar vara extremt dåliga på att uppfatta sig själva såsom omvärlden uppfattar dem - i synnerhet de som aktivt blundar för eller tillbakavisar all feedback som inte stärker deras bottenlösa självförakt eller grandiosa illusioner). De icke sångkunniga aspergarna som söker till Idol och blir uppriktigt förvånade/förbannade när de visas på porten är typiska exempel på starkt bristande själv- och verklighetsuppfattning.

Man gör således lätt bort sig om man överskattar sina sociala förmågor bara för att de förbättrats från, säg, 5 till 20 av 100 möjliga. (Jag har själv inte särskilt bra pejl på vilket intryck jag ger socialt; min ökade självkännedom begränsar sig främst till det sensoriska och kognitiva.)

Därmed inget sagt om hur just du är irl, har ju inte träffat dig på några år, men ditt sociala beteende online har du inte förändrats ett dugg, inte till det bättre i alla fall. Och om du inte fått mjukare gångstil och börjat borsta tänderna än så tror jag inte du kan passera för NT på långa vägar irl heller. Men normala vuxna är i allmänhet för artiga, fega eller empatiska för att säga något, därför kan man komma undan med rätt mycket underlighet så länge man inte är aggressiv, och få intryck av att vara mer accepterad eller uppskattad än man egentligen är.

Mina poäng på Aspie-quiz är dock i stort sett identiska.

Nämligen...?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Augusti » 2010-08-22 16:02:04

Din Aspie poäng : 104 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 83 av 200
Du verkar ha både Aspie och neurotypiska drag
Mitt AQ-Test: 32

Hej!

Enligt det här testet har jag fler drag av asperger än icke-autistiska. Och mina poäng är högre än vissa som har en diagnons? Är det troligt att testet ger höga poäng utan att man faktiskt har några asperger-drag på riktigt? :o
Senast redigerad av Augusti 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
Augusti
 
Inlägg: 119
Anslöt: 2010-08-21

Inläggav rdos » 2010-08-22 18:03:55

Augusti skrev:Är det troligt att testet ger höga poäng utan att man faktiskt har några asperger-drag på riktigt? :o


Nej. Däremot så är personlighetsdrag och diagnos AS inte samma sak, vilket gör att vissa med diagnos kan ha låga poäng medan andra utan diagnos kan ha höga.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Inläggav evilmaster » 2010-08-26 10:07:50

Din Aspie poäng : 150 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 58 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Hur tolkar man diagrammet? Länk här
Senast redigerad av evilmaster 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
evilmaster
 
Inlägg: 151
Anslöt: 2009-06-03
Ort: Skåne

RDOS Aspie quiz

Inläggav Safek » 2010-09-15 2:16:59

Såg det fanns en annan tråd- men den var lång och med djupa (fascinerande samtal!). Kanske det finns en annan tråd med samma ämne?

Men här var mina resultat åtminstone:
https://docs.google.com/fileview?id=1E3 ... y=CIGeq9wH

Testet finns här: http://www.rdos.net/

mnordgren:
Slog ihop med en tråd om samma ämne.
Senast redigerad av Safek 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 2 gånger.
Safek
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2010-09-10
Ort: Lund

Re: RDOS Aspie quiz

Inläggav Safek » 2010-09-15 2:18:30

Blev lite förvånad av poängen...jag har ju ingen diagnos (än- vet ej). Men samtidigt måste jag säga att den prickade verkligen bra mina goda och "dåliga" sidor!
Senast redigerad av Safek 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
Safek
 
Inlägg: 169
Anslöt: 2010-09-10
Ort: Lund

Inläggav fetaosten » 2010-09-18 0:15:00

Din Aspie poäng : 156 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 52 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie
Senast redigerad av fetaosten 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
fetaosten
Ny medlem
 
Inlägg: 10
Anslöt: 2010-09-17

Inläggav Fjrebqll » 2010-11-21 16:52:38

Tack för svaren!

Netsrac:
Jag tar medicin fast mestadels mot ångest och tvångstankar/handlingar. Remeron heter den, det vet du nog vad det är :)
Sorry glömde punkt nr 35, jag suddade säkert och glömde sedan av det.

Gjorde testet nu som du sa Svante, så här ser bilden ut:

http://www.rdos.net/sv/poly12c.php?p1=8 ... =74&p12=33

"Din Aspie poäng : 145 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 56 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie"

Fast som sagt, detta är ju bara ett test och behöver ju inte stämma i verkligheten :) "Diagnosen" alltså, jag vet ju hur jag är i verkligheten!

mnordgren:

Flyttade några inlägg hit från den här tråden:

har-jag-asp ... tml#468287
Senast redigerad av Fjrebqll 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
Fjrebqll
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2010-11-21

Inläggav netsrac » 2010-11-21 17:01:40

Fjrebqll skrev:Tack för svaren!

Netsrac:
Jag tar medicin fast mestadels mot ångest och tvångstankar/handlingar. Remeron heter den, det vet du nog vad det är :)
Sorry glömde punkt nr 35, jag suddade säkert och glömde sedan av det.

Gjorde testet nu som du sa Svante, så här ser bilden ut:

http://www.rdos.net/sv/poly12c.php?p1=8 ... =74&p12=33

"Din Aspie poäng : 145 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 56 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie"

Fast som sagt, detta är ju bara ett test och behöver ju inte stämma i verkligheten :) "Diagnosen" alltså, jag vet ju hur jag är i verkligheten!


Aha. Jag gjorde också det där testet på skoj. Fick 165 av 200 aspie och 53 av 200 neurotypiska
Senast redigerad av netsrac 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
netsrac
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2010-11-17

Testet gav detta - känns skönt att ha gjort testet

Inläggav mediaart.se » 2010-12-20 22:57:30

http://www.rdos.net/Aspie-quiz/index.php

Tack för att du svarat på frågorna.

Din Aspie poäng : 183 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 42 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie


Känns bra att jag gjort testet i alla fall.
//Mathias
Senast redigerad av mediaart.se 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
mediaart.se
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2010-12-20

Inläggav rdos » 2010-12-21 22:02:57

Inger skrev:
Mina poäng på Aspie-quiz är dock i stort sett identiska.

Nämligen...?


Mina ungefärliga poäng:
Aspie: 140-150
NT: 40-50
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:29:47, redigerad totalt 1 gång.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in