Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Kontakt önskas

Inläggav -reviresco- » 2010-02-21 21:43:06

Jag heter Sarah och är 18 år. Jag bor strax utanför Stockholm.

Intressen är att läsa, se på film och lyssna på musik.

Jag söker likasinnade som orkar prata en stund då och då på msn eller i annat forum om livet, problem, diagnoser etc.
Jag har inget egentligt behov av att träffa någon i riktiga livet då jag tycker sådant är jobbigt och kan kännas tvunget. Sociala träffar uppskattas med några månaders mellanrum, möjligtvis.

Läs mer om mig på min profil och skicka gärna ett pm om du vill prata mer.
Senast redigerad av -reviresco- 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
-reviresco-
Ny medlem
 
Inlägg: 7
Anslöt: 2010-02-21

Inläggav Tobbe9975 » 2010-02-22 20:03:26

Jag heter Tobias och är 19 år, jag fick diagnosen för Cirka 5 år sen
jag bor i Kramfors
Jag kan framstå som "Clueless" i sociala situationer men trivs ganska bra i mindre grupper.

Intressen Läsa Manga, Spela Tv-spel, teckna och Hundar.

Jag pratar gärna med vem som helst men söker tjej mellan 17 och 20 år i Ångermanlands trakten.

Moderator Alien: Slog ihop två inlägg.
Senast redigerad av Tobbe9975 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Tobbe9975
 
Inlägg: 47
Anslöt: 2009-10-07
Ort: Kramfors

Inläggav beppo » 2010-03-02 3:08:24

ja varför inte.. kille, 27, södertälje. är begränsat social, beror helt på vad dagens intressen är :p men försöker iaf lära känna fler, helst aspies förstås =) men om nån bara undrar hur det är med aspergers lr grov panikångest så kan man fråga oxå.
Senast redigerad av beppo 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
beppo
 
Inlägg: 36
Anslöt: 2009-08-08
Ort: Södertälje

Inläggav pjask » 2010-03-04 15:27:50

Hej!

Jag heter Magnus, bor i Göteborg och är 38 år gammal. Jag söker trevliga människor för socialt umgänge, t.ex. fika, promenader eller annat vi tycker är roligt båda två. Har fått diagnosen asperger i vuxen ålder och söker dig som antingen har asperger själv eller står ut med/uppskattar det. Jag har många olika intressen, bland annat kultur, litteratur, filosofi, psykologi, naturvetenskap och teknik. Vill du träffas?

Fridens liljor!
Magnus

Moderator: Tog bort e-mailadressen, den kan ges i pm.
Senast redigerad av pjask 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
pjask
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2009-11-01
Ort: Göteborg

Inläggav johanw » 2010-03-06 16:20:08

Jag är en kille på 32 som fick mina diagnoser Asperger med inslag av autism och adhs 2002.
Arbetar på dagligverksamhet
bor i Skåne
mina intressen är tv spel,data spel,datorer,djur,naturen,film musik komponera min egen musik fotograferar skriva poesi laga mat o baka gå på bio mm

Söker dels nya vänner kille eller tjej ålder spelar ingen roll så söker jag en livskamrat hon ska vara rolig snäll ha humor älska att umgås ska vara kärleksfull ärlig trogen

här är min msn nisse_186@hotmal.com

skulle vilja träffa en tjej för ett förhållande


med vänliga hälsningar Johan
Senast redigerad av johanw 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
johanw
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2010-03-06

Någon tjej

Inläggav gman » 2010-03-07 2:46:17

Någon tjej som vill lära känna mig typ jag är 30 år
tycker om å prata å tjöta bor i skåne höör
hatar å srkiva prg av man har inte så bra sj fötronde bla
driver ett projekt mot mobbing för jag har blvit mobbad rätt så mycket i mitt liv finns det någon som kan förstår mig
kram anders

Moderator: Flyttat från övriga träfftråden
Senast redigerad av gman 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
gman
 
Inlägg: 21
Anslöt: 2010-03-06
Ort: höör

Inläggav Björne » 2010-03-25 0:45:16

God kväll! Jag heter Björne och jag söker kompisar i Stockholm. För att gå på bio med och dylikt.

Mina intressen är i prioritetsordning programmering, spela gitarr, Linux, tv-spel och Kalle Anka. Jag tycket det är genuint kul att träffa nya människor men uppför mig för klumpigt för att skapa hållbara relationer och är därför oftast själv. Gillar att festa men är väl inte den vanliga "festartypen" och dessutom blir jag inte inbjuden till speciellt många fester heller. Är 28 år också. Så adda mig på MSN på:

bjornes_magasin@msn.com
Senast redigerad av Björne 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Inläggav Amanda92 » 2010-03-26 0:13:29

är en 17 årig tjej, som skulle vilja ha någon att prata med om allt i livet som folk utan aspergers inte förstår. Gillar musik, film, snacka och shoppa. Bor i Göteborg och läser på gymnasiet. Så om det är någon som vill snacka om allt från katter till True Blood så adda gärna min msn:

lisaamanda92@live.se
Senast redigerad av Amanda92 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Amanda92
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2010-01-29
Ort: Göteborg

Vill komma i kontakt med andra aspergare!

Inläggav Madelene » 2010-04-04 20:07:10

Hej där! :)

Jag är en tjej, 23 år gammal, som bor ensam i Stockholm.
Mitt största intresse är, allt som har med övernaturlighet att göra, såsom änglar, andar..etc. Älskar även musik, och att sjunga.
Naturen, speciellt på sommaren och våren.. djur, film, mode, shopping...

Jag är en rätt lugn person, blyg till en början, men det släpper efter ett tag. Har mycket humor, och är lättroad :)
Omtänksam, och snäll säger de flesta.
Musikalisk, och andlig.

Jag fick min asperger diagnos i slutet av 2009 och söker nu likasinnade att komma i kontakt med. Prata med, träffa, byta tankar med om allt och inget...
Jag har alltför få vänner, så jag blir glad vem som än skriver! :)
Och i alla åldrar!
Så hör gärna av dig! :)
Senast redigerad av Madelene 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Madelene
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2010-04-04
Ort: Stockholm

Inläggav Idaah » 2010-04-09 23:24:57

Hej :-)005

Jag är två personer, dock kan ni inte få välja vem ni vill ha med att göra.

När jag mår dåligt är jag blyg, trött, ångestfylld, arg, fruktansvärt irriterande och jobbig. Så den sidan berättar jag inte om nu iallafall.
Sen har vi den andra delen, jag är glad (nästan jämt), pratar alldeles för mycket om helt obegripliga saker men älskar ändå att prata om livet. Jag är alltid hemma vid datorn så lätt att få tag på, jag hatar att umgås med människor och söker någon (helst kille, ålder spelar ingen roll, inte ens om man är över 40) att prata med som förstår mig. Då människor runt omkring mig verkar ha fått uppfattningen om att jag är dum i huvudet på något vis. Jag är väldigt smart och älskar siffror. Jag har ett STORT sinne för humor. :wink: Jag hatar shopping, mode, "tjejiga tjejer", umgås med folk osv. Men min underbara Glamrock musik älskar jag mest i hela världen. Och min hund såklart :O

Sen vill jag gärna ha en pojkvän :-)004 Jag har haft en i nästan 1 år men längre höll det inte för jag tål inte fysisk kontakt. Så finns det en liten snäll och gullig kille som inte vill umgås med mig men som vill prata en massa. Då finns jag här :-)018

Skicka meddelande så tar vi msn igenom det.
Senast redigerad av Idaah 2011-05-04 14:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Idaah
 
Inlägg: 127
Anslöt: 2010-01-11
Ort: Piteå

Inläggav discouraged one » 2010-04-11 13:45:03

Jag reggade mig på den här sajten mest för att kunna skriva i denna tråd. Jag är inte speciellt mycket för att skriva på forum eftersom det känns för öppet och opersonligt, men vill gärna ha kontakt med andra aspisar (helst kvinnor/tjejer) via e-post eller någon form av instant messaging (Skype, MSN, etc).

Lite kortfattat om mig...

Jag är en västsvensk man i 30-årsåldern med AS-diagnos sedan ett par år.

Ibland när jag skärper till mig kan jag framstå som ganska normal, men det brukar inte gå att upprätthålla den fasaden speciellt länge. Min helaspiga nördpersonlighet lyser oftast igenom redan efter några minuter :) Tidigare har jag upplevt det som väldigt jobbigt att vara annorlunda, men på senare tid har jag börjat acceptera mig själv så som jag är.

Har periodvis varit rätt utseendefixerad vilket inneburit att jag tränat väldigt mycket. Mest styrketräning och kampsporter. Kan nog även beskrivas som fanatiskt datorintresserad och jobbar just nu deltid med att utveckla avancerade webbapplikationer. Spelar datorspel ibland (ibland dagar i sträck när jag fastnar), gillar att läsa och älskar friluftsliv.

Jag är väldigt osocial och reserverad men kan prata i timmar om ämnen som intresserar mig. Jag kan framstå som kall och hård ibland men är egentligen jättesnäll.

Hör av dig via PM så byter vi kontaktuppgifter!
Senast redigerad av discouraged one 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
discouraged one
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-04-11

Inläggav aalexanderr » 2010-04-16 23:44:17

Hej, jag är en kille som är 19år och bor i Järna strax utanför södertälje.

men ibland så känner jag mig lite ensamm
och skulle behlva lite mer vänner, och gärna lite mer likasinnade som mig.

jag är bil tokig, men är även ganska intresserad av musik (Hiphop/Rap och ibland Trance o Tehcno) och samhällskunskap.

jag söker vänner runt om trakterna, både vänner men även en trevlig och snäll tjej me AS i liknande ålder skulle också sitta fint:)

men gärna kil kompisar också, gärna med bil intresse.

bara att adda på MSN!

alexanderbilar@hotmail.com

Skriv gärna ett medelenade när ni addar, ibland så får jag en del skräp förfrågningar från främmande o ibland märkliga e-post adresser, enklaste e bara att skriva en notis eller ett mail.

ser fram emot nya vänner:D
Senast redigerad av aalexanderr 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
aalexanderr
 
Inlägg: 45
Anslöt: 2010-04-16
Ort: Järna/södertälje

Inläggav BusHanna » 2010-04-19 17:17:36

Tiii! =) :P

Mitt första inlägg här hamnade givetvis i "Kontakt sökes" tråden. :shock: Bara inte det verkar desperat. :lol:

Skämt åsido. Fick tipset att skriva i denna tråd av en AS-kompis som är reggad här på forumet. Han tyckte jag behövde det. :wink:

Jag är en omtänksam och snäll tjej på 29 år som bor i Eskilstuna och söker folk i stan eller i närheten. Jag söker tjejkompisar och killar för ett förhållande.

Är ganska ensam. :roll:

Fick min AS diagnos + drag av ADD och drag av borderline hösten 2009.

Läs min pressmin sida för utförligare info. :P


Brukar hänga på http://bokstavsfolk.ifokus.se annars där jag är medarbetare. :D

Väl mött! :wink:
Senast redigerad av BusHanna 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
BusHanna
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2010-01-10
Ort: Eskilstuna

Inläggav Paterrior94 » 2010-04-20 18:02:11

Hej, jag är en kille på 15 år som söker efter allt möjligt i social väg, finns inte alls många aspergerpersoner i min ålder, var är alla?

Jag bor i alla fall i Kungälv, norr om Göteborg och gillar det mesta, har aldrig varit med en som har asperger förut, så det skulle vara fantastiskt kul att träffa en och se om jag äntligen kan bli accepterad socialt, tack för mig =)
Senast redigerad av Paterrior94 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
Paterrior94
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2010-04-20
Ort: Vid Göteborg

Söker vänner!

Inläggav Cicci72 » 2010-04-23 10:26:31

Hej!
Jag är 37 år bor i Sthlm.
Söker nya vänner med Asberger precis som jag själv har!

Hör gärna av er tjej som kille!

Hälsn Cicci
Senast redigerad av Cicci72 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
Cicci72
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-04-23

Inläggav Sopheap » 2010-04-23 22:21:39

Hej!

Jag är en 17-årig kille med AS som bor i Stockholm. Jag är intresserad av lite olika humanvetenskaper + att jag har en del vanliga (?) intressen så som datorspel. Jag gillar mycket att tänka intellektuellt kring saker. Det värsta jag vet är småprat.

Jag söker främst någon kring min egen ålder (dvs ungdom) att träffa IRL. Men hur som helst: Skicka PM!

Edit: Söker både killar och tjejer. Det är ingen kärleksannons om nu någon skulle få för sig det. :P
Senast redigerad av Sopheap 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
Sopheap
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2009-05-02

Önska får man göra.

Inläggav Automatiskt123 » 2010-04-27 23:32:58

Hej.
Jag är en 46 årig man lite norr om Göteborg.Vill gärna träffa andra ,och kanske då också en kvinna ,som liksom jag har diagnos/diagnoser inom dessa områden och helst inom autismspektrumet.
Själv är jag kosntnär och.....känner mig lite som en utomjording .Mitt stora intresse är konst( Bildkonst ,musik,litteratur,etc) och kreativitet ,särskildt kopplat till beteendet.
Det var mycket kort sagt om mig,och hoppas att någon/några känner sig nyfikna.
:)
Senast redigerad av Automatiskt123 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
Automatiskt123
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2009-09-06

25 årig kille i Stockholm söker aspie vänner.

Inläggav 9doors.in » 2010-05-05 6:52:53

Är en 25 årig kille som bor i Stockholm och som vill gärna lära känna andra aspiesar kring samma ålder.

Gillar prata om människor och psykologi:)

Skicka gärna PM så kan vi ta och prata mer.

Min msn är 9doors.in@gmail.com.
Senast redigerad av 9doors.in 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
9doors.in
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2010-05-05

Inläggav jooo84 » 2010-05-06 0:23:16

Är en 26 årig kille som bor i Stockholmstrakten som gärna vill lära känna andra som har fått diagnos eller känner igen sig i mycket av det som skrivs här i forumet. Själv har jag inte fått någon diagnos (ännu), men känner igen mig starkt i mycket av det som skrivs här.

Om man kollar på min symtombild så skulle jag beskriva det som en blandning av Asperger och ADHD. Jag gillar i grund och botten sociala sammanhang och att träffa nya människor men känner mig många gånger som en utomjording vilket i det långa loppet blir påfrestande. De flesta skulle nog beskriva mig som en glad, intelligent och trevlig kille, men udda. Jag beundras ofta, men tycks ha svårt att komma människor nära (åtminstone de jag träffat på hittils), något som nog har mycket att göra med att jag har svårt att identifiera mig med dem. Är dock långt ifrån en oempatiskt person. Är väldigt filosofisk av mig och älskar djupa diskussioner om nästan vad som helst. Har svårare för ytligt småprat. Läser mycket facklitteratur. Älskar också att resa, upptäcka och utforska.

Hör gärna av dig på MSN: jooo84@hotmail.com.
Senast redigerad av jooo84 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
jooo84
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-05-05

Inläggav tootoolah » 2010-05-24 19:01:37

Hej!
Jag tycker det är svårt att skriva om mig själv, hur det kommer sig att andra antar att jag ska veta vem jag är? Jag har märkt att andra upplever mig annorlunda från hur jag själv upplever mig. Men här får ni min bild, utav mig.

Jag är 23 år gammal & har diagnoserna Asperger och Add.
Jag är sambo sedan 3år tillbaka.
Jag bor hyfsat nära Sthlm.

När jag hittar saker jag gillar, stora som små, blir jag besatt. Då insuper jag allt med en barnslig förtjusning & blir helt förkrossad om jag inte får ägna mig åt det.
Men jag har ett krångligt minne, jag kan minnas en liten detalj, medan helheten lyser med sin frånvaro. Det kan vara frustrerande många gånger, men för mig är detaljerna det viktigaste & när jag får uppleva dem, i tryggheten utav min fantasivärld, mår jag som allra bäst. Då blir mina ögon tårvåta, min puls skenar iväg & min hals bubblar utav lycka.
Jag älskar att läsa kriminalromaner och självbiografier, och jag har alltid musik i mitt huvud.
Jag är väldigt nyfiken på andra människor, hur de tänker och fungerar, varför de gör som de gör.

Om jag kunde så skulle jag leva efter mina rutiner & i min egen fantasivärld 24/7, 365dagar om året. Tyvär kräver verkligheten mycket utav mig och gör mig många gånger till ett nervklent vrak. Dessutom är min sociala förmåga inte den bästa. Även om jag lärt mig att interagera med andra människor- så är det precis vad det är: Att agera, som skådespeleri. "Vem är denhär personen, vad förväntar den sig utav mig?"

Jag längtar efter att få kunna vara mig själv, att få vara barnslig och fånig ena minuten till att vara djup och filosofisk i nästa.
Livet skulle vara bra så mycket roligare om jag fick dela mina tankar och upplevelser med någon som förstod.

Skriv en rad eller två till mig, eller så många du vill :roll:
Senast redigerad av tootoolah 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
tootoolah
Ny medlem
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2010-04-16

Inläggav LisaKarlss » 2010-05-28 17:04:17

Hej! Är en 17-årig tjej från Göteborg som gillar katter, musik och snacka med kompisar. Det sistnämda går det ganska segt med nuförtiden, har inte så många. Så om det är någon som vill bara snacka så kan ni gärna adda min msn: karlliss@hotmail.com
Senast redigerad av LisaKarlss 2011-05-04 14:15:45, redigerad totalt 1 gång.
LisaKarlss
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2010-05-28
Ort: GBG

Inläggav bekah » 2010-06-01 22:54:29

Prövar här - Jag är 28 år och har en As diagnos sen 96. Bor med min sambo.
Tillsammans har vi en dotter som är 3 och andra barnet är på väg.
Är lite tillbakadragen så har haft svårt för att komma in i någon föräldragrupp och lära känna andra mammor, därför söker jag på detta vis kontakt med andra mammor med As diagnos.

min mail är jazze17@yahoo.com
Senast redigerad av bekah 2011-05-04 14:15:47, redigerad totalt 1 gång.
bekah
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2010-06-01

Inläggav Alexanderr » 2010-06-02 3:09:06

Hej, jag tänker försöka beskriva så noggrant som möjligt vem jag egentligen är.

Jag är 19 år, har aspergers (ej diagnos ännu) och ADHD. Jag kan vara rätt impulsiv och gillar spänning, detta är varför jag troligast har brukat droger (hasch och ibland amfetamin) en del de senaste åren, eftersom jag inte får tillräckliga "kickar" i vardagen för att jag ska bli tillräckligt tillfredställd. Med min medicin blir impulsiviteten lite lindrigare (concerta), men jag antar att jag är lite impulsstyrd av naturen, jag vill ha roligt helt enkelt och söker hela tiden stimulering (kan dock inte påstå att jag har så roligt om dagarna).

Min personlighet är rätt oslipad, jag vet inte riktigt själv vem jag egentligen är ännu. Detta pågrund av alla missförstånd som har tvingat mig ändra mig själv för att platsa in bättre både socialt och i samhället. Jag har en väldigt stor släkt (mammas sida), och alla på hennes sida i släkten förutom jag är neurotypiska.. Jag tror det är därför jag har känt press på mig att "prestera" socialt, i huvudsak för min mammas skull.

Jag kan ha svårt att öppna mig för nya människor eftersom jag alltid känner mig missförstådd, har svårt att vara mig själv om jag inte känner mig trygg i situationen, detta tror jag skulle bli bättre om jag bara inte blev missförstådd hela tiden av allt och alla.

Jag kan vara ganska "envis".. Hittar jag ett intresse som jag verkligen vill bli bäst på, då kommer jag gå in för detta och inget får komma i min väg.

Jag är ganska utséendefixerad kroppsmässigt.. Mitt enda riktigt stora intresse är för tillfället kroppsbyggning/styrketräning. Jag förstår att detta kan uppfattas som att jag är väldigt ytlig, men så är absolut inte fallet. Jag har inga speciella krav på hur en eventuell partner skall se ut (vältränad eller otränad), huvudsaken att vi funkar bra ihop.

Hur bra jag ser ut ligger i betraktarens ögon, men jag skulle tro att jag ligger kring medel.

Jag kommer gärna i kontakt med andra med asperger och folk med liknande "funktionshinder". Jag hade många tankar i huvudet innan jag började skriva allt detta, jag känner att jag har glömt mycket jag skulle ha skrivit, och även glömt klargöra en hel del saker, men det är sån jag är.

/Alexander.
Senast redigerad av Alexanderr 2011-05-04 14:15:47, redigerad totalt 1 gång.
Alexanderr
 
Inlägg: 47
Anslöt: 2009-07-21

Inläggav call_me_ps » 2010-06-04 1:02:24

Kille född 1982. Som bor i Nordvästra Skaraborg.

Har fått diagnosen aspie fastslagen i början av år 2010, så jag har inte kännt till de så mycket vart mitt problem har legat då jag kännat att jag var annorlunda men inte kunnat sätta fingret på vad. Innan hade jag diagnosen "dragning åt adhd".

Söker mail vänner både killar som tjej. Sen får man se vart de utvecklas men vad jag vet så är jag hetro :wink: . Bor just nu i lägenhet men skulle inte ha något imot att bo i villa i en förort eller på landet.

Intressen: Musik i mängder, lyssnar på nästan all sorts musik men stommen är rock/metal och nästan all min vakna tid. Djur, har en gosig kisse katt. Fotografering, Film tokig, allt från Shrek till 28 dagar senare, där i mellan några tv-serier. Sitta o ta en fika är inte fel.

Tv-spel o dator,allt från sport till FPS. Böcker,läser det mesta allt från skönlitratur till deckare och lite serier. Ströva i naturen, Köra bil när jag får sitta bakom ratten :-D , Matlaging. Diskuterar gärna saker, kan vara politik till vad som gör en bra/dålig film.

Krog kväll ibland i goda vänners lag. Reser när tid o pengar finns, vill hälst åka till Scottland/Irland och se på den ståliga naturen. Sovmorgon, ingen morgon männsika.

Mail: robertelee_84@hotmail.com
Senast redigerad av call_me_ps 2011-05-04 14:15:48, redigerad totalt 1 gång.
call_me_ps
 
Inlägg: 34
Anslöt: 2010-06-04
Ort: Nord västra Skaraborg

Återgå till Träffar



Logga in